Mekonomen Trollbäcken

Skogsängsvägen 54, 135 55 Tyresö — Visa karta

Förutom service utför vi även reparationer på alla bilmärken. För avancerad felsökning och diagnostik använder vi toppmodern diagnostikutrustning från världsledande tillverkare. Tillsammans med konstant uppdaterad servicedata och teknisk information ger detta oss rätt verktyg för att göra det jobb du som kund förväntar dig. Vi erbjuder alltid originaldelar med 3 års garanti och 12 månaders garanti på utfört arbete.

Våra mekaniker har god grundutbildning och får kontinuerlig vidareutbildning för att kunna hantera nya som äldre bilar. Extra vikt läggs på utvecklingen inom områden som bränslesystem, koppling, bromsar, komfortkyla samt den avancerade mätutrustning som används för felsökning och diagnostik.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 357 kunder tycker om Mekonomen Trollbäcken

• 2019-12-02

Rolf S skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Gjorde en bra service på bilen
    Bra mottagande
    Skulle absolut rekommendera vidare Läs mer
  • Jens F

2019-12-02

Jens F skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Ni ställer upp och ni fixar alla problem. Väl mottagen även på kort varsel. Läs mer
  • 2019-12-02

Désirée G skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Ej fungerande AC. Trevligt bemötande. Provade först mindre kostsamt alternativ till felkälla med ök att priset för detta drogs av om dyrare alternativ blev nödvändigt, vilket blev fallet. Har fungerat sedan dess. Läs mer
  • 2019-12-01

Panagiotis A skrev om Mekonomen Trollbäcken
    De är bra,snabba och tillmötesgående. Läs mer
  • 2019-12-01

Monica E skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Bra bemötande av alla på verkstaden Läs mer
  • Bernt V

2019-12-01

Bernt V skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Använder oftast Mekonomen i Trollbäcken eftersom jag alltid blir väl bemött. Det har mestadels avsett reparationer och prisupp- giften jag får vid förfrågan alltid är den faktiska så att jag kan göra en bedömning och planering. Jag vill därför stark rekommendera denna verkstad. Läs mer
  • Mourad M

2019-11-29

Mourad M skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Absolut okunniga oproffsiga. Skulle byta olja till växellådan så har dom pajat hela skiten. Läs mer
  • Per N

Snyggt o rent Läs mer
  • Olof K

2019-11-27

Olof K skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Bra servicekänsla och proffsiga Läs mer

Hugo F skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Fick några tvåor från besiktningen. Fick bra kundbemötande, med en tid och exakt vad det skulle kosta. Sedan lämnade jag in bilen till en skön kille och kunde hämta bilen igen några timmar senare. Ända negativa är egentligen att deras telefon oftast är upptagen och man skickas till växeln. Så tar det ofta minst 1h innan de ringer upp en och då får man se till att man inte är upptagen med annat. Vilket kan vara svårt ifall man jobbar exempelvis. Läs mer

Per C skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Superbra service!Trasigt avgasrör som med ny katalysator kunde ha kostat 10 000kr blev nu svetsat och fixat samma dag jag lämnade in bilen för 2000kr!😊 Läs mer

Inger N skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Blev väl bemött. Bytte bromsa. Ni skulle ha gjort en ombesiktning, men kunde inte göra den. Läs mer

Patrik O skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Dött batteri som ni körde ut å fixa! Läs mer
  • 2019-11-25

Stig G skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Antagligen utfördes en reparation av motorn för 12000 helt i onödan. Felet återkom identiskt och berodde på att det var dåligt lufttryck i ett av framdäcken, vilket fick antispinnen att slå till. Med pyspunkan lagad har felet inte kommit tillbaka. Läs mer
    2019-11-25 Mekonomen Trollbäcken svarar Stig G
    Hej Stig, kollade igenom ditt kundkort, och den var ju inne för ryckningar i motorn samt motorlampa som lyser(en motorlampa tänds inte av en pys punktering). Reparationerna utfördes efter dem fel som fanns, och nu lyser väl inte motorlampan längre? Om felet kvarstår är du självklart välkommen tillbaka så ska vi rätta till det. Mvh Mekonomen Trollbäcken.
  • 2019-11-25

Anna F skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Snabba, smidiga och trevliga! Bra pris hade de också. Läs mer

david j skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Kunnig och vänlig personal, överkommliga priser. Läs mer

Jan N skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Jag brukar serva min bil här. Verkstaden ser inte mycket ut för världen från gatan men personalen är mycket trevliga och jag upplever att de är duktiga på vad de gör. Mina förväntningar av besöken blir ofta överträffade. Läs mer

Eva-britt B skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Kunde inte avhjälpa fel och hade beställt fel reservdelar, men tog betalt för felsökning. Felaktig debitering på översända fakturor, dubbelfakturering. Dålig kommunikation med kunden då arbetena försenades och inte hade utförts. Läs mer

Terning L skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Framvagns innstelning och service Läs mer

Monika F skrev om Mekonomen Trollbäcken
    En reparation trevligt bemötande. Företaget levde upp till mina förväntningar
    Kunnig och trevlig personal. Hälsningar Monica Läs mer

Nils O skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Bra bemötande och bra pris .Promenadavstånd Läs mer

Matz J skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Reservdelen skulle monteras en vecka tidigare men delen försvann på vägen vilket medförde att den inlämnade bilen inte kunde lagas förrän en vecka senare. Minus på detta... Läs mer

Willy S skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Jag beställde en framvagns inställning
    Jag blev vänligt och snabbt bemött Läs mer

Oscar L skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Kunniga och trevliga. Rimliga priser. Läs mer

Sven M skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Man åtar sig uppdrag som man inte har de tekniska förutsättningarna att lösa. Jag lämnande in bilen för att få parkeringsbromsen åtgärdad. Jag fick svaret att det inte var något fel på den. En vecka senare provbesiktigades bilen och de konstaterade att det var fel på parkeringsbromsen på ena sidan. Klart underkänt för Mekonomen. Läs mer
    2019-11-20 Mekonomen Trollbäcken svarar Sven M
    Hej Sven, tråkigt att upplevde händelsen på det sättet, men vi löste problemet åt dig, samt besiktigade bilen. Ledsen att du var tvungen att komma med bilen 2 gånger. Mvh Personalen Mekonomen Trollbäcken.

Carl N skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Fick göra om jobbet efter ett halvår.
    Byte av spindelled! Läs mer
    2019-11-20 Mekonomen Trollbäcken svarar Carl N
    Hej, om det är så att vårat arbete har gått sönder efter ett halvår finns det garantier som täcker det! Vi lämnar garantier på alla våra delar och arbeten. Hör gärna av dig om det är så att du lösa problemet. Mvh Mekonomen Trollbäcken

Byggnadsfirman Pme Ab B skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Var väldigt nöjd med service jag fick till minibuss Renault Trafic. Vi får tacka er för hjälpen. Läs mer

Sten N skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Bytt bil. A liter inte er längre
    Bra service under tiden jag varit kunf Läs mer

Carl N skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Trevligt bemötande och bra service. Tack jag är nöjd med er Läs mer

Johan P skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Problem med min C3a. De bytte en del men felet försvann ej. Fick lånebil under tiden . Kunde ej lösa problemet- visades vara fel på centrala lagret. Fick tillbaka utlagda kostnader . Bra bemötande men jag fick lösa problemet hos Lagerstedts Läs mer

Johan F skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Hjälpte föredömligt till med en krånglande elektronisk handbroms samt dokumentation av karosskador orsakade av bilbärgaren. Mekonomen i Trollbäcken rekommenderas varmt. Läs mer

Per V skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Trevligt, proffsigt, bemötande, fr. alla, alltid med fokus på kunden!
    Kan varmt rekommendera det här stället! Läs mer

Malin H skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Trevligt bemötande och snabbt åtgärdat problem. Läs mer
  • 2019-11-17

Christine S skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Trevlig personal med ett vänligt bemötande.
    Snabb service. Läs mer

Lars N skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Ett alltigenom vänligt och professionellt
    bemötande samt att åtgärderna på bilen var helt till fyllest. Läs mer

Medrano H skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Tack......................................... Läs mer

Linda O skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Trevlig service, kort väntetid och jobbet utfört utan trassel. Läs mer

Sven Olov Lysén L skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Service och allt fungerade till belåtenhet. Läs mer

Kjell P skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Bra bemött gjorde service på bilen kunde lämna bilen dan innan så jag slapp på morgonen hämtade dan efter Läs mer

Freddy K skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Min bil var inne på årlig service, vilket fungerade bra. Bra service och vänligt bemötande. Läs mer

Helen B skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Eftersom verkstaden tjatar med sms-påminnelser kommer här en recension.

Däckbyte

Platsen på verkstaden ör dålig, långt från centrum så man måste passa kollektivtrafik för att ta sig hem.
    Arbetet väl utfört.
    Den killen som jobbade när jag hämtade bilen kunde inte ta betalt med kort (ingen rocketscience) Fick faktura. Inte ens om det var hans första dag på jobbet ör det ok, stod tydliga skyltar om att betala med kort/visa mm, då ska all personal kunna veta hur man tar emot kortbetalning Läs mer
  • Indra S

2019-11-13

Indra S skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Service och motortvätt
    Jag blev bra bemött
    Problemen kom vid betalningen. Jag fick inte betala påpekats trots att jag bad om det. Fakturan skickades till en adress jag inte bott på eller varit skriven på de senaste två åren. Höll på att hamna hos inkasso pga etta.
    Efter motortvätten och servicen ger min generator ifrån sig ett helt nytt ljud (mycket störande). Något som verkstaden inte kunde åtgärda.
    Motor tvätten kostade flera hundra kronor mer än ök pris vilket jag först såg när jag betalat då kvittot kom till min Mail efter betalning.
    Inte nöjd men dom är trevliga. Läs mer
    2019-11-20 Mekonomen Trollbäcken svarar Indra S
    Hej, tråkigt att du upplevt det så, hör gärna av dig om du vill komma till en lösning med problemet. Mvh Mekonomen Trollbäcken

Rickard K skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Katastrof att få kontakt och försöka få betala efter att inte personal kunna ta betalt på plats. Väldigt nonchalant efter åtskilliga försök att få kontakt att inte kunna ringa eller maila tillbaks. Läs mer
    2019-11-20 Mekonomen Trollbäcken svarar Rickard K
    Hej, om det är så att vi inte svarar i telefon , lämna då ett meddelande till våran svarsservice, så ringer vi upp så fort vi kan. Ang betalningen har vi försökt hitta en lösning på problemet. Mvh Mekonomen Trollbäcken

Carl O skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Bra service. . Läs mer

Madeleine C skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Lämnade in bilen på service, fick snabbt tid och till en rimlig kostnad.
    Väldigt trevlig och professionell personal. Läs mer

Ian G skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Bra service! Trevligt bemötande! Läs mer

Sven L skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Bytte till vinterdäck, snabbt och smidigt som alltid. Läs mer
  • Klas-göran G

2019-11-11

Klas-göran G skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Mycket bra informationen och kontakten fungera bra Läs mer
  • 2019-11-10

Hen Z skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Lämnade in bilen på service. Mycket trevlig personal och kostnadsförslaget stämde på pricken! Läs mer
  • 2019-11-10

Yvonne L skrev om Mekonomen Trollbäcken
    Jag köpte nya vinterdäck till bilen.
    Monterat och klart.
    Jag använder företaget för service, Läs mer

Skogsängsvägen 54, 135 55 Tyresö