Nova E-Commerce AB

1.9

17 omdömen om Nova E-Commerce AB

Emir K
Skrev om Nova E-Commerce AB

Köpte en Apollo 4 hjulning 1000w hos dem på motorhandel efter en månad så går den sönder de svarar varken på mejl eller i telefon

L
Skrev om Nova E-Commerce AB

Efter att ha försökt nå företaget ang min beställning av en Orion ellådcykel via telefon och mail under en månads tid åkte jag till slut till deras lager för att få tag i någon. Blev till slut lovad en återbetalning som sedan tog ytterligare en månad och flertalet mail för att få igenom. Kommer vända mig till en annan återförsäljare med bättre kundservice.

Niklas K
Skrev om Nova E-Commerce AB

fick hem en atv 70cc idag, jättefin såg bra ut ända tills jag skulle starta den, inte ett liv iden stendöd, försökte kontakta företaget direkt via mail då det endast går den vägen, förklarade felet fick till svar att det inte var möjigt då dom var testade i fabrik. svarade tillbak att den verkligen var stendöd har provat med nytt batteri,desutom så var inte bränsleslang monterad så all bensin rann ut, fick samma svar igen att dom är testade och att jag skulle byta olja i motor. där har ni deras kunskaps nivå om dom tror...

Louise L
Skrev om Nova E-Commerce AB

Att man ens måste sätta 1 i betyg, finns inte O?!?! KÖP aldrig något från detta företaget!!! Fyrhjuling som funkade 2 gånger sen inget mer! Kämpat 1 år med dom men gick till konsument och fick rätt att få pengar tillbaka! Gått över 30 Dagar som dom ville ha, massor med mejl o samtal och lovat skicka pengarna men ännu inte ett skit! Hur kan dom få hålla på att lura sina kunder om och om igen?!? Måste ju gå och göra något mer än att gå till konsument verket?!?! Ska iallafall ta reda på detta och gå vidare med det, skam den...

Åke  N
Skrev om Nova E-Commerce AB

Köpte en Apollo Miniquad Hummer 1000W till barnbarnen, 7 och 4 år gamla. Fyrhjuling dök upp redan efter någon dag. Monteringen var enkel och den har fungerat perfekt. Det bästa med den är att man kan ställa farten i 3 lägen. Perfekt när man har barn i olika åldrar. Väldigt skönt att den även går på el så man slipper andas in massa avgaser och störa grannar.

Martin R
Skrev om Nova E-Commerce AB

Köpte en elcykel av dem men efter 11 mån gick bakhjulet sönder (materialfel). De skickade snabbt ett ersättningshjul men det passade inte. Sen började de riktiga bekymren. De skulle beställa ett nytt hjul från fabriken. Efter 8 månaders väntan med noll kommunikation eller återkoppling från dem trots upprepade försök till kontakt krävde jag efter inrådan från kommunens konsumentvägledare att få häva köpet, eftersom de inte lyckats åtgärda garantifelet. De svarade att de skulle utreda och återkomma inom kort men jag fick gång...

Fredrik P
Skrev om Nova E-Commerce AB

Köpte en elcykel av dom som gick sönder efter 2 mån. Nu har det gått 8månader sedan den pajade och har skickat tillbaka cykeln. Dom skulle betala tillbaka mina pengar inom 30 dagar, nu har det gått snart 40 dagar och har ringt dom ett antal gånger, fortfarande inga pengar. Så vad ni än gör handla inte från dom!!!!

ANNSOFIE L
Skrev om Nova E-Commerce AB

Köpte en moped förra året som hål i ca 1,5 månad innan den började gå ojämt och tillslut vägrade starta. Tydligen var det någon slang som lossnat. Efter att jag fixade det gick den i ca 1 månad till, men var lite krånglig att starta. En dag när jag precis tankat så dog bensinmätaren. En dryg timme senare dog hela mopeden och vägrade starta. Tog kontakt med företaget som kanske kunde stå för reparationskostnader, men då skulle jag stå för kostanden först och sen kanske de skulle ersätta mig. Till slut så svarade de inte ens...

Dorl C
Skrev om Nova E-Commerce AB

Köpte precis som Camilla E en moped för runt 7 tusen. Monteringen gick rätt smärtfritt, lite svårt med framkåpan och manualen var anpassad till flera modeller. Stälde en fråga och fick snabbt svar, mycket nöjd.

camilla e
Skrev om Nova E-Commerce AB

Köpte en moped från motorhandel för 7,5K endast för att det stod att den fanns i lager. Vi väntade i 1-4 dagar som är deras leverans tid är men fick inget svar. Jag ringde och frågade vart våran beställning hade tagit vägen men det visade sig att den inte fanns i lager och dom inte hade uppdaterat sidan. Efter 3 veckors väntan fick vi våran leverans! Men när vi monterade ihop den såg vi att den hade rost, repor på kåporna, skuren ca 1 cm i sadeln och ingen klocka som var integerad och som utlovades på bilder och text på hemsidan. Handlar ALDRIG mer där igen !

Johan A
Skrev om Nova E-Commerce AB

Jag har köpt en ATV 70cc av dom. Vilket skit den startar inte och dom vägrar ta tillbaka den för reparation. Jag ska försöka med konsumentverket.

Erik H
Skrev om Nova E-Commerce AB

Jag köpte precis en Marcello Sprint hos dom i fredags. Den nya klass två moppen. Dom ger extremt bra servic, jag fick testa den innan jag kpte den och dom berättade garantin och vad den gäller. Jag rekomenderar starkt detta företag!

Daniel P
Skrev om Nova E-Commerce AB

Jag har köpt en scooter av detta företag. Är mycket nöjd med den service jag fått och bra priser. Dom hjälpte till att leverera scooter samt testa den innan köp. Kan rekommendera att köpa en scooter av detta företag. Svarar alltid på mail eller i telefon.

Ove P
Skrev om Nova E-Commerce AB

Jag håller med föregående skribenter. Själv beställde jag en stötdämpare som det sades var nedsatt pris på pga att det var en utgående produkt. När jag fick hem stötdämparen visade det sig att den bara hade en fjädrande funktion. Jag misstänkte att dämparen kanske behövde luftas på nått vis så jag ringde om bad om råd. Dom visste inte riktigt funktionen på den vara dom sålt och sa att man inte kunde förvänta sig en väl fungerande stötdämpare för det pris jag betalat. Helt värdelöst med andra ord. Vill man ha en stötdämpare...

Stefan K
Skrev om Nova E-Commerce AB

Alltså hur kan ett sånt här företag få existera? Borde inte polisen eller myndigheterna stänga för dom? Har själv blivit kraftigt lurad. Varning varning. När ni har betalt står ni där med det värsta skrot ni kan tänka er och det finns inget som heter garanti för motorhandeln att tala om. Dom sa att det var runt hörnet garanti och skrattade. Dom sa att det fattar du väl att för dom här pengarna får ni vad ni betalar för...Varna alla ni känner för motorhandeln i Helsingborg. Synd om dom ska få lura fler.

Johan G
Skrev om Nova E-Commerce AB

Hej Jag håller med att detta företag är helt oseriöst. Vid kontroll finns det massor av blåsta kunder. Se på www.sporthoj.se så förstår ni att man skall akta sig!!

Arne P
Skrev om Nova E-Commerce AB

VARNING VARNING Fick det jag förskottsbetalat efter 6 veckor, först efter polisanmälan!!!! Detta företag vill jag varna för. Mycket låg kvalitet