Välkommen till middagslyx.se!

Med oss på middagslyx kan du beställa take away såväl vardag som helg. Utan krångel kan du bli en stjärnkock i hemmet. Vår kock Thomas Becker förbereder allt så att du enkelt kan sätta ihop en trerätters middag. Som på restaurang, fast hemma.

Veckans menyer hittar du på vår hemsida eller via vår instagram middagslyx.se. På vår hemsida hittar du även de produkter som du kan beställa hem tillsammans med din middagslyx beställning.

Önskar du catering för företag eller större sällskap av oss på middagslyx så går det naturligtvis också bra.

Läs vad 136 kunder tycker om middagslyx.se 2

• 2021-06-03
    Maten var ok. Efterrätten skulle vara mjölkchokladmousse med rabarberkompott. Vi fick ingen rabarberkompott. Det var två efterrättslådor en större och en mindre båda innehöll mousse
  • 2021-06-02
    Köpte trerättersmiddag vecka 21 med kött. Väldigt bra bemötande, mycket trevlig person som körde ut maten. Hade inte superhöga förväntningar efter första gången jag beställde, men ville ge er en ny chans. Överlag bättre den här gången. Förrätten lyxskagen hade vunnit på mer finskuren lax, typ som tatar. Mälargösrommen tillförde inget varken smakmässigt eller visuellt. Varmrätten, köttet jättefint med mycket god smak. Lite snålt med grönsaker. Efterrätten god men saknade det lilla extra.
  • 2021-06-02
    Jag köpte en middagsmeny bestående av oxfilé samt gös, förrätt "toast Skagen" de lux samt hallon choklad mousse till dessert. Så gott!
  • 2021-06-02
    Fantastiskt god trerätters för två personer. Bra beskrivning medskickad. Trevligt med smakprov på kaffe som liten överraskning. Som alltid jättetrevlig personal (Benny o Paulina)
  • 2021-06-02
    Förrätten innehöll alldeles för mycket lax samt att stor del av den var grå, kräftstjärtarna kände man inte ens smaken på.
    Varmrätten var mycket god gös men fördelningen av tryffelsmöret var inte ok då vi var 4 per som åt den och i en bytta var det lite och i en annan var det mycket om vi inte hade ätit tillsammans hade den lilla byttan inte räckt. Potatis knyten...... fyra små stackars potatisar. Tomaten till passade inte alls varmrätten.
    Efterrätten var ok på smak men rabarberkompotten ihop med mjökchokladmoussen var inte i min smak.
    Barnportionerna var under all kritik, det enda som gick att äta var potatisen och bearnaise såsen.
    I min värld står middagslyx för något utöver det vanliga och det gjorde inte det här dessvärre. Jag hade antagligen alldeles för höga förväntningar.
    2021-06-01
    Lätt att följa instruktionerna, bra råvaror och väldigt gott!
    2021-06-01
    God mat som ger mig gott samvete och en skön känsla i magen. Detta serverat med ett mycket trevligt bemötande.
    Middagslyx V 21
    Fantastiskt bra kombinerat, mina förväntningar var höga eftersom jag hört talas om den här varianten av ”restaurang mat” och det levde dom absolut upp till
  • 2021-05-20
    Perfekt komponerad meny och dryckesförslaget till var perfekt!
    Härlig måltidsupplevelse 👍🏻
    2021-05-20
    Bra bemötande av Benny.
    Bra/enkla instruktioner och god mat!
    2021-05-11
    Middagslyx tre personer , Smakade riktigt bra mycket nöjd. Tråkigt nog missades hallonmoussen till efterrätterna i beställningen , lite torrt men gott.
    2021-05-10
    Köpte en kött en fisk och en barn.
    Lättsam matlagning och väldigt enkel o bra beskrivning! Superfina råvaror o bra kött.
    Rotfruktssalladen var enda minuset. Kändes lite skolmat över det som färdigköpt påse..
    Annars 5 stjärnor
  • 2021-05-10
    Vi var jätte nöjda med vår kasse. Rekommenderar verkligen andra att testa på denna kasse.
    3-rättersmiddag.

Trevligt bemötande, snabb service.

Gott och lyxigt!
    2021-05-10
    Inte så lyxigt mot vad jag själv kunnat laga. Behövdes mer kryddor i såsen och på en del annat.
  • 2021-05-05
    Middags lyx inklusive kock + 1 personal i hemmet. Snabba svar på våra frågor ett alt igenom ett proffesionellt bemötande. Förväntningarna var en trevlig kväll och att få en resturangkänsla. Helt superb mat o dryck, mycke behagliga personer med en professionell känsla för timing vad gällde servering och samt lite små prat vi fick sitta hela kvällen bara njuta. Dom lämnade ett rent kök och all disk undanplockat. Kanon med andra ord. Varmaste rekommendationer.
  • 2021-05-04
    Jag beställde 7 st kuvert (kött) för vuxna + 3 barn enligt menyn vecka 17.
    En utmärkt affärsidé och jag blev professionellt och vänligt bemött. Men utförandet var helt enkelt inte bra.
    Förrätt: olika storlek på grön sparris gjorde den svårgrillad, ledsen sallad som verkade skuren för länge sedan, dåligt rensad lax, sås av vit sparris och vit choklad utgjorde inte alls någon bra smakkombination.
    Huvudrätt: grillspetten med potatis och rotfrukter var delvis brända, vissa av fläskkarréskivorna bestod till alltför stor del av fett, varken köttets kryddmarinering eller sötman i rotfrukterna passade ihop med bearnaisesåsen.
    Dessert: OK men inte mer.
    Vintipsen OK men dessertvinet var tyvärr en beställningsvara.
  • 2021-05-03
    Så spännande att tillaga det som en stjärnkock planerat. Och det blev supergott!
  • 2021-05-03
    Bra mat med tydliga instruktioner på hur det skulle tillagas. Även vintipsen som fanns till var mycket bra.
    2021-04-30
    Gott och väl tilltagna portioner!
  • 2021-04-21
    Har köpt middagslyxen 2 ggr och vi är jätte nöjda med produkterna. Goda smaker, enkla instruktioner för tillagningen. Xtra nöjda att ni även har bytt förpackningar till mer miljövänliga!
    Blir alltid väldigt trevligt bemött vid avhämtningen och det går snabbt och smidigt.
    Ett super bra alternativ när man inte vill eller kan äta ute i dessa tider.
    2021-04-19
    Vi beställde 3-rätters middag med kött samt en barnmiddag. Överlag mycket gott, klart att för-och varmrätter var så mycket godare än efterrätt. God kvalité på kött!
    Efterräten som var panacotta, tyckte jag inte att den liknande panacotta alls, varken i smaken eller konsistensen! Den var mer en hallonkräm. Bra instruktioner. Vi tyckte också att det var lite dyrt för vad det var! Men mycket trevlig upplevelse och vi kanske testar igen.
    2021-04-14
    Köpte en tre rätters middag. Är i stort sätt nöjd. Tyckte kanske inte att den bruna såsen till varmrätten var så god. Övrigt var jag nöjd med.
    2021-04-13
    Har köpt middagslyx 2 gånger denna gång oxfilemiddag. Mycket bra bemötande enkelt att hämta o tillaga. Första gången var förrätt o dessert jättegoda, lite tungt med rökt älgstek i lite för tjocka bitar tyckte vi. Nu var oxfilén och potatiskaka o den vita sparrisen väldigt god men tillbehören såserna var lite för salta och lite för starka i smaken. Desserten rabarberkakan hade lite torra bitar annars ok. Vi tar gärna hem mat fler gånger från dem.
  • 2021-04-12
    Bra restaurangmat för avhämtning, verkligen ett koncept som jag har saknat.
    2021-04-08
    Påskpåsen! Fick ett vänligt bemötande. Visste inget om företaget. Hade inga förväntningar annat än att slippa tänka på påsk menyn. Det blev en fantastisk upplevelse.
    Det blev en riktigt bra middag. Enkelt att tillaga och vilka smaker.
    Det kommer vi att göra om/Siv
  • 2021-04-08
    Köpte påskpåsar på Retuna bistro. Väldigt trevligt bemötande.
    Väldigt god mat, vi är jättenöjda!
  • 2021-04-07
    Trevligt bemötande och fina råvaror!
    2021-04-07
    Jag köpte påskpåsen som innehöll mycket smått och gått. Allt var vällagat och med tydliga instruktioner på hur man skulle tillaga anrättningarna. Ett trevligt och kul koncept. Rätterna var dessutom väl tilltagna och nya bekantskaper, vilket gjorde hela upplevelsen extra trevligt.
  • 2021-04-07
    Fantastisk god mat och bra sammansatt, kanske lite mer vegetariskt om jag ska få anmärka på något
    god mat
    tydliga instruktioner
    Påskpåse.
    Lagom mycket, snabb återkoppling då jag skrev fel på beställningen.
    Gott!
  • 2021-04-06
    Påskpåsarna var väl tilltagna. Vi kunde dela upp innehållet till flera måltider. Fantastiska råvaror och smaker! Jättekul med meny och tillagningstips. Favoriterna var lammracks, tryffelomelett, rågbröd och mjölkchokladpanacotta. Vi kommer definitivt handla från middagslyx fler gånger.
    Middagslyx påskpåse.
    Trevligt bemött
    Lammracks var lite smaklösa, hade behövt mer kryddor i marinaden.
    Sill, gravade laxen och hjortkorven hade bra smak övriga var smaklöst
    Det är en bra ide med Middagslyxpåse
    2021-04-06
    Påsk lyx tyckte vi verkade vara en bra grej.
    Fick ett varmt bemötande av en trevlig tjej
    Då ja hört mycket om middagslyx var mina förväntningar rätt höga, det tyckte jag dom levde upp till.
    Vi lade till några egna favoriter och lite vin sen var kvällen i hamn, kan verkligen rekommendera middagslyx
    2021-04-06
    Kul att prova lite från en ny leverantör
    2 st påskpåsar
    Helnöjd! Lammracks var suveränt
  • David F
    skrev om middagslyx.se
    2021-04-06
    God mat, enkelt att beställa och bra service vid upphämtning!
    Kan inte annat än varmt rekommendera middagslyx.se
    2021-03-31
    Bra bemötande och bra meny. Återkommer gärna en annan gång.
  • 2021-03-29
    Hej. Jag beställde en trerätters middag. Det var lätt och pedagogiskt recept. Maten var ok men inte topp. Såsen till Mälargösen var absolut inte bra. Smakade bara fransk senap. Den övriga maten får ett plus för den inte var så fet. Med vänlig hälsning, Carina
    Hej Carina!

Vi tar åt oss av din feedback och arbetar hela tiden förbättra vår produkt. Det var tråkigt att höra att smakerna inte föll dig i smaken denna gång.
    2021-03-29
    Vi beställde en 3-rätters middag för avhämtning samt en lyxbukett.
    Kontakten med företaget var främst via e-post och det funkade bra.
    Jag förväntade mig en i stort sett färdig, god, lite lyxig middag till en fredagskväll för att slippa fixa själv. Företaget levde absolut upp till det.
    Vi var mycket nöjda med allt och kommer beställa igen.
    2021-03-29
    Jättetrevligt bemött!! Råvarorna var fina. Efterrätten var lite snålt tilltagen, rabarberchattney i två små burkar till tre portioner. Ganska mycket jobb ändå o inte riktigt värt priset, men roligt att ha prövat. Mvh Maria Fredén
  • 2021-03-29
    Personlig service och trevligt bemötande.
    2021-03-28
    En fin och god middag för två. Lätta instruktioner på det sista som behövde förberedas och gjordes på ett kick.
    Hur mysigt som helst!
  • Jacob A
    skrev om middagslyx.se
    2021-03-25
    Vi fick chansen att testa middagslyx en helt vanlig onsdag. Maten kom i bra tid för oss så att vi kunde äta när vi brukar. Bara det att vi åt bra mycket trevligare mat. Välkomponerad, smakfull och tre rätter. Det blev till och med lite matlåda till dagen efter. Som barnfamilj där allt måste klaffa så var det fantastiskt. Helt enkelt Middagslyx i vardagskaos.
    2021-03-24
    Bra val av 3-rätters. En smakupplevelse.

Vid hämtning så fick jag ett gott bemötande av personalen.

Jag hade höga förväntningar, som infriades.

Jag skulle uppskatta att få möjlighet att hämta senare än innan 16.

Kul idé med vinprovningen men hade ej kommit hem från jobbet 17.00 så vi kunde ej delta.
    2021-03-24
    Middagen var välkomponerad och god. Jag uppskattade
    instruktionerna. Både tillagning och upplägg. De rekommenderade vinerna passade fint. Ett extra + till förrätten.
    Skummad räksoppa med rökt torsk, färska räkor och sjökorall.
    Den var underbar.
  • 2021-03-24
    Gott, genomtänkt och bra service.
    Uppfyllde väl vår förväntan.
    Snabb respons på någon fråga vi hade på mail.
  • 2021-03-24
    Beställde take away meny en kött och en fisk. Ett helt ok alternativ när man inte orkar laga mat. Dock är det svårt att få det att smaka toppen när man värmer.
  • 2021-03-22
    V.11 3 rätters meny, en kött och en fisk.

Vi var mycket nöjda och det var väldigt gott.

Vi kommer att prova detta alternativ igen.