Alla kategorier Mediabyrå Västra Götaland Borås Miljömedia Väst AB

Albanoliden 1, 506 30 Borås — Visa karta

Läs vad 7 kunder tycker om Miljömedia Väst AB

• Jari K
    Jari K skrev om Miljömedia Väst AB
    Känner att jag måste bemöta denna kritik.

Vi har ca 8000 kunder runtomkring i Sverige och ibland så blir det fel oavsett hur man gör, i dessa fall har den mänskliga faktorn ställt till det.

Ni 6 som kommmenterar här har alla fått upprättelse genom att vi har tagit bort från inkassokravet och krediterat några av er.

Jag vidhåller att vi försöker jobba seriöst med vår verksamhet men ibland blir det tyvärr fel som vi dock rättar till.

Alla som känner sig illa behandlade är välkomna att ringa mig direkt!

Jari Kyllergård
    VD
    0704-937128
    033-102370
  • ove j
    ove j skrev om Miljömedia Väst AB
    Mycket oseriösa Varning! Lägg på luren!! annars får du en räkning på flera tusen, vägrar du betala så kommer inkasso från Lindorff inkasso. osv.
  • or m
    or m skrev om Miljömedia Väst AB
    Mycket oseriösa. Man ska inte göra affärer i telefon med dem, eftersom de lovar en sak och verkställer annat. Tror väl att man är rik eller struntar helt i fall det går åt helvete för en just för de krav de själva hittar på.
    Nej gör man affärer ska man ha papper framför sig och en detaljerad avtal att skriva på, där allt, även pris på varan står noggrand detaljerad. De säger som sagt någonting i telefon och genomfört helt annat. Tror jag att det är någonting som blivit så vid det sista tiden, då de inte kan sälja lika många reklamer som förut och de ägnar de sig till fula tekninker för att nå deras ekonomiska mål. Man ska inte ta av de som är redan fattiga, för att överleva själv. Det är inte deras fel att de går dåligt för dem. Jag tror de varit bättre förut, men numera är de inga att göra affärer med.
  • alex n
    alex n skrev om Miljömedia Väst AB
    Mycket oseriösa. När man försöker lösa ett problem skickar de än till inkasso utan att ens försöka lösa det. Lovat en billig annons, som man ville egentligen inte ha. Sedan skickar de fakturan man kom överens det skulle kosta, två gånger. En efter varandra. Så man tror att det handlar om samma faktura som de skickar en efter den andra för att påminna en att skynda sig att betala. Slutligen lovar att man ska få tala med säljare, men i stället hamnar man hos inkasso. Och då summan som skulle vara runt 1000 kronor ligger på 5000. Möjligtviss ska man bli tvugnen att betala till inkasso eller hamna i kronofogden. Men samtidigt måste man göra en polisanmäla och säga till så många som möjligt "gör inte affärer hos Miljömedia" risken är stor att du blir lurad. Har du gjort det och ser att fakturan kommit dubbel bestridd den andra på en gång, det måste man göra för att slippa att bli lurad. Affären ska omfatta ett faktura inte två.
    Men ringer de dig om ett affär, det mest logiska är att lägga av luren på en gång, släppa inte det minsta "ja".
    Själv har spelat samtalet med dem, det gör jag alltid numera med alla som ringer, så för oss gäller att polisanmäla. Möjligtviss dugger inte en inspelning i en rättegågn, men visar ändå vad de står för. Så risken att de vinner är minimal. Så börde göra alla. Spela in vad sådana fuskare lovar. Och i princip bestridd alla fakturor de skickar.

Lycka till
  • Cecilia Paraiso R
    Cecilia Paraiso R skrev om Miljömedia Väst AB
    De verkar vara desesperada. Ber om att man köper en annons på nästan inga pengar. Fast en annons man inte behöver. Men visst är det billigt, då säger man kanske "ja" i alla fall. Sedan skickar de fakturan 2 gånger och summerar båda och man får betala det dubbla, och när man vill prata om detta med dem, skickar en i stället till inkasso. Nu med en summa som är fem gånger den ursprungliga. Inga att göra affärer med. Vill man annonsera, finns det seriösa aktörer överallt, men de hör inte dit. Tacka aldrig ja till en annons som säljs via telefon, be om att se på papper vad det står att man ska betala och få och ha en skriftigt avtal, och först och främst, inga affärer med miljömedia ab. För då vet man att man kan bli lurad.

Hälsningar
    Cecilia
  • alberto n
    alberto n skrev om Miljömedia Väst AB
    Mänskliga faktorn eller annat

Har uträttat affärer med de tidigare och då tyckte att det var okej.
    Det gav däremot ej någonting tillbaka och beslutade just därför att sluta med detta.
    När de ringt fann de alla möjliga tänktbara skäl som grund för förlängning av detta samarbete.
    Inga kunder kommit från campingen där annonsen de gjort fanns. Och detta plus faktumet att vi inte hade råd var orsakerna till att vi beslutat oss att sluta med detta samarbete.
    De sade de hade redan oss på plåten samt gick ner till i priset på annonsen till runt 1000 kr.
    Vi ansåg detta vara för dyrt med tanken att det gav faktiskt ingenting tillbaka.
    Inga kunder kommit som resultat av annonsen. Men omdömeslöst nog sade i alla fall "okej" (dumt mycket dumt).
    De lovade att räkningen skulle erläggas först under augustimånaden. En räkning på 1250 kom redan under junimånad.
    Knappast några dagar senare återigen räkningen på 1250 kr.

Vi antog de ville skynda betalningen, annars varför skicka en efter den andra. Dessa ankom så nära varandra att det hela verkade rätt egendomligt, sökte upp dem o påminde om att betald skulle först under augusti
    Räkningarna slutade förekomma samt ansåg detta ordnat och rättat.

Därnäst kom en påminnelse för 2500 kronor där räkningen som skickades först på 1250 samt den andra räkningen på 1250 som kom nästan samtidigt som det försräknades som olika räkningar o sammanräknades De lovar säljaren skall söka upp oss.
    I stället för att få en säljare som sökte upp oss, fick vi ett brev från inkasso. 1250kr blev 5000 kr, har aldrig sett så dyrt inkasso, det bruka stå på 160 kronor.
    Efteråt fick två kreditfakturor där felen rättades.
    Och en vecka senare ringde säljaren.
    Det är så mycket att tänka soom små företagare till en lite restaurang rörelse att man knappast orkar när allt går rätt till. Så man vill gärna slippa sådant.
    Men felet rättades och kan anses höra till det mänskliga faktorn. Alla kan göra fel, det är en jätteplus att man är beredd att rätta till detta, och det har de gjort. Anser detta vara seriös.
    Inge säljare har försökt nå oss, och med detta som grund ger vi för givet att de handlar om en luregrej.

Polisanmälan håller på att utföras
  • ratri c
    ratri c skrev om Miljömedia Väst AB
    Vi gjort affärer förut. Märkte det inte gav någonting o beslutade sluta De kom med alla möjliga orsaker som grund till fortsättning Inte en enda av mina kunder kommit från campingen Han sade då de hade redan oss på plåtet o att gick ner i priset till 1200 kr. Vi tyckte var dyr på tanken att det gav ingenting Men dumt nog sade "okej" Lovade räkningen skulle betalas först i augusti Räkningen kom i juni Bara några dagar senare kom en likadant De kom så nära varandra att jag ringde o påminne om att betald skulle först i augusti enlig överenskommelsen Det kom inga räkningar mer, vi tyckte detta blivit rättad Sedan en påminnelse för 2500 kronor där räkningen som skickades först på 1250 o den andra räkningen på 1250 summerades Vi ringde, de lovade säljaren skulle kontakta oss, i stället ett brev från inkasso på 5000 kr
    1250 redan otroligt mycket blev 5000 kr Polisanmäla kommer att göras, räkningen till inkasso kan ej betalas Kommer att bli kronofogden Så seriösa är Miljömedia AB

Albanoliden 1, 506 30 Borås