Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag7 omdömen om Mio Barkaby
-
skrev om Mio Barkaby
Min senaste upplevelse på MIO vittnar dessvärre om att de behandlar sina kunder helt utan omtanke.
Har fått betala 14000kr 3x för samma matgrupp pga. MIOS oförmåga att hantera köp i butik/online och ovilja att lösa fel som uppstått pga. att kundservice makulerat fel order. Det löser MIO hurdå? Jo, genom att kunden betalar för sina varor en 3e gång. I 2022 känns det otroligt förlegat att ni inte har bättre integrerat ekonomisystem mellan webben och era butiker, så att den enda lösningen när ni gör fel, är att be kunden att betala igen. Återkoppling på mailet till kundservice om upplevelsen = Obefintlig, automatiserad. Tack! -
-
skrev om Mio Barkaby
Se upp! Mio tar betalt i efterhand för deposition av matt-prover.
Jag lånar hem matt-prover för 600:i- i deposition,:-. När jag dagen efter står och ska köpa en matta får jag bara igen 300:- av depositionen. Mycket uselt beteende när det sa att tjänsten var gratis. -
skrev om Mio Barkaby
…………. Sjahs svshshs
Shahsh
hahga
hahs -
skrev om Mio Barkaby
Vad ni än gör, betala INGENTING förrän ni får varan. Vi köpte en soffa och betalade 8.000 kr. Fått många SMS att soffan kommer snart, den levereras tiden då mellan kl xx-xx.
Vi har fortfarande ingen soffa.
Efter mycket mailande så säger de att de avbeställt soffan, för de slutat tillverka den. Det är en modulsoffa, som är meningen man ska kunna bygga ut/om. De säljer den fortfarande.
Jag begär förstås att pengarna skall betalas tillbaka, men det är tystnadskultur som råder. Verkar så onödigt att man ska behöva gå till Kronofogden.
Jag har kontaktat mio centralt kundservice@mio.se , samma sak att de inte betalar. -
skrev om Mio Barkaby
Av 6 st varor så hade 3 kvalitetsproblem(lossnade skruvar, dåligt ditsatta delar, ojämna bordsben) en del av annan produkt felmärkt, delen väntar vi på nu efter mer än 2 veckor.
Så två av sex produkter är vi nöjda med, och definitivt inte servicen, varken i butik eller efter. -
skrev om Mio Barkaby
Mio i barkarby är rörigt och personal är så långt ifrån serviceminded man kan komma.
Jag och min sambo skulle köpa 6st stolar vi ville boka och betala dom för att hämta upp någon vecka senare.
Svaret vi fick var att det inte går att boka varor eftersom deras lagerpersonal blir grinig då.
Och dessa stolar skulle alltid vara lagervara och inget skulle ändras.
Vi la därför ingen bokning på stolarna, när jag sen kommer för att köpa dom så finns dom inte på lager varken i butik eller centrallager.
Dom har dessutom prishöjt stolarna med 500/stol med hänvisning att kronan tappat mot dollarn.
Vi kontaktade då en ansvarig på mio i barkarby och blev lovade stolarna till priset som var satt från första början och hon skulle skicka hem papper på en bokning så att vi kunde betala handpenning.
Papper på bokning skulle komma senast tisdagen efter, det har nu gått 2 veckor sedan det samtalet och vi har varken sett några papper eller fått något samtal från mio.
Jag har aldrig blivit så illa bemött som kund någonstans.
Att inte kunna lägga en bokning när man dessutom är villig att betala hela summan på en gång är förstås extremt dåligt, att dom sen lovar saker som dom inte kan hålla är ju också förstås extremt dåligt.
Mio i barkarby borde nog se över både sin butik och sin personal.
Handla ej här! -
skrev om Mio Barkaby
En av de mest röriga Mio-butikerna jag besökt. Alltid massa ouppackade varor i kartonger som kantar ens väg genom butiken. Vad värre är: Inte en låda som går stänga eller en dörr som hänger rakt på de möbler som visas upp i utställningen. Detta samtidigt som personalen står vid i klump vid informationsdisken och snackar hela dagen. Här tappar man helt enkelt sugen att handla något överhuvudtaget.