Jonas Danielsson

Jonas Danielsson

Jonas Danielsson är mäklare på MOHV Stockholm

Jonas Danielsson har varit registrerad mäklare sedan 2008-02. Jonas Danielsson har varit aktiv på Reco.se sedan 2019-08 och har fått 96 omdömen med ett betyg på 4.9. Jonas Danielsson har haft 19 försäljningar sen 2023-04 och har tillfrågat 100% av sina kunder efter omdömen.

Jonas Danielsson är med mer än 1000 försäljningar i ryggen en av Stockholms mest erfarna mäklare. Han vad som krävs oavsett område och objektets förutsättningar.

– Jag är med under hela din säljprocess – från första tanke och fram till försäljning. Det är aldrig för tidigt att ta en första kontakt med mig.

Han känd som ”Kungen av Klubbacken”. Klubbacken är ett område i Mälarhöjden.
– Jag har själv bott där och kan varje litet skrymsle och hörn.

Hög kundnöjdhet, varma rekommendationer och ett stort engagemang är framgångsfaktorer som han alltid eftersträvar.

96 omdömen om Jonas Danielsson

Sedan starten hos Reco 2019
Emma N
Sålde sin lägenhet med hjälp av Jonas Danielsson en del av MOHV Stockholm

Jonas har varit otroligt kunnig, tillmötesgående och driven. Han har alltid funnits tillgänglig för våra frågor, små som stora. Skulle absolut rekommendera honom för både försäljning och köp.

Alf M
Hägersten / Mälarhöjden

Bästa mäklaren jag anlitat. Alltid trevlig kunnig och professionell. Lätt att kommunicera med. Lade ner mycket tid och arbete på många visningar för att hitta rätt köpare till min bostad. Vilket lyckades och trots dåliga tider fick jag det pris jag från början ville ha.

Barbro H
Aspudden

Uppfattades som amatörmässig, ringde bland annat inte tillbaka när jag sökt honom samt bristande genomgång av affärsdokumenten vid undertecknande. Ej gett säljaren tid för eftertanke t ex vad gäller ev brister hos bostadsrätten som såldes. Försökte mot bättre vetande framhålla att han varit i kontakt med banken. Bostadsrätten såldes slutligen till ett värde 500 000 sek under en av de stora affärsbankernas värdering. Självklart var det jag som godkände köpeskillingen men jag rekommenderar honom inte.

Svar från Jonas Danielsson

Tack Barbro för dina åsikter. Jättetråkigt att du inte var nöjd med priset och mitt utförande. För det kan jag bara beklaga även om jag inte kan bestämma priset. Men jag tar åt mig av dina åsikter och ska granska mitt utförande för ett se om jag kunde gjort någonting annorlunda. Jag vill dock förklara min syn på delar av dina åsikter här då vi inte ser lika på vissa saker. Jag ringde alltid tillbaka när du har sökt mig. Jag svarade inte alltid direkt då du ibland ringde mig på fredag kväll och helger då jag försöker...

Elias N
Sålde sitt hus med hjälp av Jonas Danielsson en del av MOHV Stockholm
Tumba

Jonas har varit helt suverän som vi varmt rekommenderar. Jonas var realistiskt gällande försäljningen av vårt hus, han gav oss ett lugn som vi uppskattade mycket. Han var engagerad och lätt tillgänglig och kunde svara på alla våra frågor gällande försäljningen.

Svar från Jonas Danielsson

Tack Thomas de fina orden värmer verkligen. Jag får själv tacka för ett fantastiskt samarbete som resulterade i lyckad försäljning. Ni har/hade ett fantastiskt bra och fint hus och det underlättar verkligen försäljningen med ett par säljare som dedikerar 100 % och det visade sig verkligen vara värt det. Lycka till framöver och njut av era nya bostad med utan att överdriva en av Stockholms absolut bästa utsikter.

Eva Carolina N
Köpte sin lägenhet med hjälp av Jonas Danielsson en del av MOHV Stockholm
Hägersten / Mälarhöjden

Trevligt och personligt bemötande. En mäklare vi direkt fick förtroende för vilket visade sig stämma hela vägen. Professionell och kunnig i branchen. .

Svar från Jonas Danielsson

Tack Carolina för dina varma ord och kul med ett extremt lyckad och snabb affär. Lycka till nu med alls så ses vi garanterat framöver i er nya fastighet.

Håkan N
Hägersten / Mälarhöjden

Jonas är en genuint trevlig person och en skicklig mäklare med stenkoll på fastigheterna på Klubbacken med omnejd.

Svar från Jonas Danielsson

Tack Håkan, kul att efter så många år få göra affärer tillsammans igen. Kul också att vi trots en tuff marknad slog rekordet för en trea på Klubbacken någonsin. Lycka till framöver i ert nya hus!

Carina P
Hägersten / Mälarhöjden

Duktig och mycket erfaren av klubbacken samt lägenhet/fastighet. Rekommenderar gärna Jonas.

Svar från Jonas Danielsson

Tack Carina. Kul att se och sälja "min" gamla lägenhet igen. Den är ju dock finare idag än den var då. Lycka till med ert nya boende och vill ni ut till Mälarhöjden igen eller ska byta bostad så vet ni vart jag finns.

Lennart D
Hägersten / Mälarhöjden

Trevlig och saklig god kännedom om området och dess närhet. Med ett informativt och lugn sätt och med tanke på marknaden ingav han inga orealistiska förväntningar utan rak och ärlig. Med de goda kunskaperna om området och den sakliga framställningen av budgivningen blev det ett mycket bra resultat vilket överträffade förväntningarna på det slutliga priset.

Svar från Jonas Danielsson

Tack Lelle. Kul att ert stora beslut resulterade i ett sånt fantastiskt resultat i försäljningen. Det högsta kvadratmeterpriset någonsin för en trea på Klubbacken kan man inte klaga på. Tycker ni gör helt rätt i era beslut och hoppas att ni kommer att trivas i ert nya boende och gemensamt kan njuta av pensionen.

Elias N
Köpte sin lägenhet med hjälp av Jonas Danielsson en del av MOHV Stockholm
Hägersten / Mälarhöjden

Jonas var lugn och tog sig tid att svara på mina frågor och var mycket väl påläst engagerad. Jag blev bemött med värme och respekt. Jonas levde upp till mina förväntningar. Jonas är en kanon mäklare. Mvh Thomas Nilsson

Svar från Jonas Danielsson

Tack Thomas för de varma orden. Är helt övertygad om att ni kommer att stormtrivas i ert nya boende!

Jan B
Hägersten / Mälarhöjden

Jonas är proffsig och kunnig. Enkel att ha och göra med samt att han alltid är hjälpsam vid frågor eller liknande.

Svar från Jonas Danielsson

Tack Jan, kul att trots en tuff marknad nå ett sånt fantastisk pris på din fina lägenhet. Du har verkligen gjort lägenheten så bra och fin man bara kan göra den och köparen verkar verkligen uppskattat allt ni gjort. Lycka till framöver!