Move-It

Vi flyttar ditt bohag eller företag i hela Sverige och Europa. Vi kan sköta hela processen - från planering till utvärdering - och vi sätter ihop en personlig lösning för dig och dina saker!

För att värna om miljön har vi sett till att alla våra bilar får köra överallt, oavsett miljözon, och vi strävar alltid efter att planera rutten så väl att flyttlasset går den kortast möjliga vägen.

Vi vill att du ska få en enkel och smidig flytt och därför låter vi endast en transportledare vara ansvarig för hela uppdraget och ha all kontakt med dig som kund.

Genom att jobba effektivt och hantera varje objekt varsamt hoppas vi kunna vara den bästa flyttfirman på marknaden!

Läs vad 43 kunder tycker om Move-It 2

• 2021-09-30
    Väldigt bra och seriös flyttfirma. Från offerskrivning inkl. hembesök inför flytt till en ganska komplicerad och omfattade flytt med en extra lossning på vägen. Snabba, trevliga och grymma på att packa och köra lastbil. Rekommenderas!
    Hälsar Louise och Richard
    Stort tack för att ni lämnade en så fin rekommendation, och tack för att ni valde att anlita oss.
    Vi önskar er lycka till i ert nya hem.

Med vänliga hälsningar Move-it AB Flytt & Transport AB
  • 2021-04-05
    Anlitade Move-It för packning samt flytt av lägenhet. Är supernöjd!
    De lämnade och hämtade kartonger när det behövdes utan problem.
    Allt gick smidigt och säkert och de var dessutom väldigt trevliga att ha att göra med.
    Stort tack för de fina orden.
    Lycka till i ditt nya hem.
    Move-it AB
  • 2020-07-10
    Har använt dem två gånger och varit supernöjd båda gångerna. De jobbar snabbt, är tillmötesgående och trevliga. Väldgt flexibla för att göra det så smidigt som möjligt för dig som kund.

Använde dem både för packning och flytt, och framförallt är det MYCKET rimliga priser för det jobb de faktiskt gör.
    Stort tack för att du anlitade oss och ville lämna ett så fint omdöme.
    Vi hoppas att du ska trivas i ditt nya hem.

Med vänlig hälsning Tony Eriksson Transportledare Move-it AB
  • 2020-01-20
    Professionellt och smidigt.
    Andra gången vi anlitade Move-it, och vi är mycket nöjda även denna gång.
    Stort tack för att du vill rekommendera oss, och tack för att ni anlitade oss.
    Vi hoppas ni ska trivas i ert nya hem.

Tony Eriksson Transportledare Move-it AB
  • 2019-11-07
    Väldigt effektiva och strukturerade behövde nästan inte vara med och bära. Kommer absolut rekommendera de till andra.
  • 2017-11-16
    Hembesiktning innan offert var grymt bra. Bra och smidig flytt.
    Tack för att ni valde att anlita oss, och för att ni ville rekommendera oss.
    Lycka till i ert nya hem!

• 2017-11-10
    Vi anlitade Move-It för transport och förvaring av en mindre mängd bohag och möbler. Dessutom för en komplett flytt av samtliga möbler.
    Teamet var lyhörda och tillmötesgående för "skräddarsydda" lösningar. Flytt, transport och förvaring fungerade enligt förväntan.
    Företaget rekommenderas.
  • 2017-11-07
    Jag har köpt flytt och städtjänst och är väldigt nöjd. Trevlig och hjälpsam personal och allt flöt på snabbt och smidigt.
    Vi tackar för att du valde oss, och att du ville rekommendera oss.
    Lycka till i nya bostaden!

• 2017-11-07
    Vi är nöjda med Move-It från offert till flytt allt gick smidigt
    Tack för att ni valde oss, och tack för att du skrev ett omdöme om uppdraget.
    Lycka till i nya hemmet!

• 2017-11-07
    Move-it kan jag verkligen rekommendera varmt. Bemötandet var trevlig från första början. De gjorde en ”check” av boendet som skulle flyttas. Vi fick god information och frågor jag kom med fick jag snabbt svar på. Kartongerna kom i god tid och levererades fram till dörren. Själva flytten gick smidigt och var och en av personalen har givna uppgifter och alla möbler, växter och kartonger tog varsamt hand om. Trevligt bemötande av samtliga trots ett tungt jobb. Det gick fort och vi är verkligen nöjda.
    Det var värt priset! Alla gånger!
    Stort tack för att ni valde att anlita oss, och tack för att du ville rekommendera oss.
    Vi hoppas att ni kommer att trivas i ert nya hem.

Med vänliga hälsningar Move -it AB
  • 2017-10-27
    De skötte mitt bohagsflytt inklusive packning på ett utomordentligt sätt. Punkliga, trevliga och kompetenta. Jobbet utfördes till ett bra pris med tydlig specifikation. Firman rekommendas varmt.
    Stort tack för att du valde att anlita, och att du vill rekommendera oss.
    Hoppas att du ska trivas i nya bostaden.

Med vänliga hälsningar Tony Eriksson Move-it AB
  • 2017-04-02
    Mycket smidig flytt. Snabba och prisvärda.
    Rekommenderas.
    Mycket roligt att höra att flytten gick så bra.
    Tack för din rekommendation.

Med vänlig hälsning Tony Eriksson Move-it AB
  • 2017-04-01
    Smidigt o prisvärt. Svenska flyttgubbar som var toppen.
    Tack ska du ha!

Hoppas att ni ska trivas i nya bostaden.
    Med vänlig hälsning Tony Eriksson Move-it AB
  • 2017-04-01
    Snabba, effektiva och supertrevliga från första kontakt till slutet. Rekommenderas starkt!
    Tack ska du ha för att valde att anlita oss och för att du vill rekommendera oss.
    Lycka till i nya bostaden!

Med vänliga hälsningar Tony Eriksson, Move-it AB
  • 2017-03-30
    När vi skulle flytta blev move IT rekommenderade och vi ångrar oss inte de var trevliga och hjälpsamma och höll vad de lovat så vi kan varmt rekommendera dom
    Stort tack för att du valde att anlita oss och att du ville rekommendera oss.
    Lycka till i ert nya hem.
  • 2017-03-30
    Har använt Move-It för två flyttar nu och är jättenöjd med dem. Kan varmt rekommendera dem. /Andreas F
  • 2017-03-30
    Bra kommunikation och service!

Fin stämning bland personalen. De kunde hantera våra synnerligen trånga trappor och korridorer med bravur :-)

De kom till oss för att inventera i syfte att kunna lämna en så noggrann offert som möjligt. Det är trevligt att få en personlig kontakt innan man bestämmer sig för vilket alternativ man ska välja.
    Hej Joel,
    Tack för att du ville lämna ett omdöme om oss.
    Mycket roligt att höra att ni tyckte vi utförde uppdraget så bra.
    Lycka till med verksamheten på er nya adress.

Med vänliga hälsningar Tony Eriksson ATS Move-it AB
  • skrev om Move-It
    2017-01-05
    Verifierad kundrelation
    Helt suveränt, allt var kanon. Rekomenderar starkt!
    Tusen tack! mycket roligt att du tyckte flytten gick så bra.
    Lycka till i nya bostaden. Hoppas att du ska trivas.
    Tony Eriksson Move-it AB
  • 2016-10-21
    Flytt från Sthlm till den sörmländska skogen, en flytt på drygt 11 mil. Move-it skötte nedpackningen och flytten helt smärtfritt. Var lite orolig att en del möbler skulle bli kantstötta, men inget alls sånt. Allt packades väldigt noga. Bra killar att ha och göra med, alla talar svenska så det behöver inte bli några missförstånd pga språket, dessutom har dom väldigt många års branschvana. Jämfört med andra flyttfirmor så har Move-it riktigt bra priser. Tveka inte att ta packhjälp, kostar lite extra, men vad skönt det är att bara lämna nyckeln och Move-it sköter resten. Rekommenderas!
  • 2016-08-15
    Move-it gjorde ett utmärkt jobb när vi flyttade från södra Sthlm till Flentrakten. Tony Eriksson är en man som man omedelbart får förtroende för. Han och övriga teamet var lyhörda, effektiva, noggranna och dessutom mycket trevliga. Och inget av vårt omfattande bohag blev skadat. Vi är mer än nöjda!
    Boel och Michael
    Stort tack för att ni valde att anlita oss, och lämnade ett så positivt omdöme om vår insats.
    Vi hoppas att ni ska trivas i ert nya hem.
    Med vänlig Hälsning
    Move-it Flytt & Transport
  • 2016-01-08
    Tack Move-It för att ni hjälpte oss med flytten! Utan er hade det aldrig gått. Ni arbetade på helt suveränt. Hela tiden supertrevliga och proffsiga. Hälsn Anna och Stefhan
    Vi tackar för att ni valde att anlita oss och att ni ville lämna ett omdöme.
    Vi hoppas att ni ska trivas i ert nya hem.
    Tony Eriksson Move-it Flytt & Transport
  • 2015-03-23
    Flyttade inom Stockholm med Move It.
    Vi har flyttat två gånger tidigare med hjälp av flyttfirma men detta var första gången det verkligen gick så bra och smidigt som man alltid hoppas det skall göra när man tar hjälp med flytten. Väldigt proffsiga och trevliga killar som trots att flytten höll på väldigt sent på kvällen och var på 5 trappor var lika trevliga och glada hela dagen.
    Punktliga, försiktiga och allt var väldigt bra packat. De var, som sagt, väldigt trevliga och lätta att ha och göra med – både innan, under och efter flytten.
    Vi rekommenderar gärna Tony och hans killar till alla som frågar oss.
    Tack för att ni anlitade oss och för rekommendationen.
    Mycket roligt att ni tyckte uppdraget gick så bra.
  • 2015-03-22
    Jag har använt mig av Move-It för flytthjälp vid fyra tillfällen under årens lopp, nu senast under hösten 2014. Är mycket nöjd med firman, som är lätta att komma i kontakt med, som håller vad de lovar gällande tidspassning för ex. besiktning och leverans av kartonger inför flytt, och som - framför allt - flyttar alla våra saker snabbt, effektivt och noggrant. Inga saker har någonsin gått sönder eller blivit förstörda. Detta sammantaget är just varför jag anlitat dem gång på gång. Rekommenderar dem verkligen!
    /Linda
    Tack så mycket för att du valt att anlita oss så många gånger,
    och ett stort tack för så fina ord.
  • 2015-03-22
    Mycket kunnig, effektiv & trevlig personal. Märktes tydligt att de var proffs och att de hade erfarenhet. En fantastiskt smidig flytt i allt från intromöte till packning och slutligen själva flytten.
    Tack ska ni ha för att ni valde oss och för rekommendationen.
  • 2015-03-20
    Jag använde Move-It för flytt vid 2 tillfällen och är väldigt nöjd. Move-It gjorde flytten rolig och effektiv. Rekommenderar dem varmt.
    Stort tack för att du valde att anlita oss och att du ville rekommendera oss.
    Lycka till i nya hemmet.
  • 2015-03-20
    mkt nöjd! smidigt och trevligt. kan rekommendera varmt
  • 2015-03-20
    Plastade inte in möblerna och packade ett förråd på ett tokigt sätt som gör innehållet svåråtkomligt.
  • 2015-03-19
    Inspektion före flytt ingick i priset. Trevliga och raska medarbetare. Tyvärr missade de första datumet för inspektionen, då ingen kom. Men kompenserade det med rabatt på flytten.
    Bra redskap och inget skadat. Behövde stå för mycket lite direktioner själv när sakerna skulle in i nya bostaden. Hade visserligen märkt ut lådorna själv och det funkade bra. Skulle absolut kunna anlita Move-It igen om/när jag flyttar.
  • 2015-03-19
    Smidigt, professionellt och effektiv. Flyttpersonalen var varsamma med möbler och kartonger, och dessutom trevliga. Prisvärt dessutom. Rekommenderas.
  • 2015-03-19
    Mycket trevliga personer som hjälpte oss med vår flytt. Allt flöt på smidigt, på utsatt tid och inte en pinal gick sönder. Kommer använda den igen om jag ska flytta.
  • 2015-03-19
    Snabba, trevliga och flexibla med hämtning och lämning av lånade flyttkartonger. Alla möbler flyttades utan skador. Inga anmärkningar.
  • 2015-03-19
    Snabba, trevliga och bra - inga konstigheter!
  • 2015-03-19
    Har köpt flytt och lagring av möbler i två omgångar av Move-IT.
    Är mycket nöjd med allt.
  • 2015-03-19
    Move-it skötte min flytt. Mycket bra bemötande och service inför och vid nerpackningen. Själva flytten gick också bra, så när som en skrapskada i trappen till följd av att "flyttgubbarna" vid det laget nog var ganska trötta och chansade lite.
  • 2015-03-19
    Mycket bra! Snabbt, säkert, effektivt, bra pris också!
  • 2014-03-24
    Mycket nöjda med Move -it som vi använde oss av för för vår senaste flytt. Bra bemötande från första mötet tills flyttgubbarna lämnade sista sakerna i vår nya lägenhet.Trötta men glada:) Tony var på plats snabbt för att räkna ut pris på flytten och återkom snabbt med en offert som stämde ganska exakt med slutpris. Det diffade på 30 min vilket måste ses som mkt godkänt. Även all kontakt från ordergodkännade tills flyttdagen fungerade felfritt. Måste även säga att flyttgubbarna arbetade lugnt och metodiskt så att inget skadades.

rekommenderas!!
  • 2014-03-22
    Jag har flyttat med moveit två ggr och är jättenöjd! De är trevliga, proffsiga och serviceminded. Rekommenderar dem gärna, framför allt Tony!
  • 2014-03-21
    Bra, snabb respons på offertförfrågan.
  • 2014-03-21
    Vi flyttade med familjen till Örebro. Packning första dagen och flytt dagen efter.
    Bra bemötande från personalens som talade svenska så det gick väldigt smidigt. På plats i Örebro bar de in allt och,ställde på rätt plats. Inga skador eller trasigt porslin etc. Det blev en lång flyttdag, killarna var inte klara förrän kl åtta på kvällen här i Örebro så stort tack!
  • 2014-03-20
    Ett företag att lita på. Som kund känner man sig hörd och sed. Jag rekommenderar detta företag om du vill ha en flyttfirma att lita på.
  • 2014-03-20
    Ett duktigt, kompetent och trevligt gäng som gjorde vår omfattande flytt väldigt mycket lättare. Vi rekommenderar dem varmt!
  • 2014-03-20
    Kanonbra! Snabb och smidig flytt! Trevlig personal!
  • 2014-03-20
    Snabba och pålitliga. Inget gick sönder!