MOVECO AB

MOVECO AB

moveco.se
  • BadgeTwoYears

Vill du sänka dina elkostnader genom att installera solceller till din villa? Eller har du precis köpt en elbil som behöver laddas under natten? Hur du än vill spara på energi, är Moveco rätt partner för dig på vägen. Moveco vill göra det enkelt för privatpersoner, företag och bostadsrättsföreningar att sänka sina elkostnader...

40 omdömen om MOVECO AB

Erling S
Skrev om MOVECO AB

Ombetts leverera ett omdöme men egentligen är det för tidigt då slutleverans ännu inte skett i form av en solpanelsutrustning i drift. Det har dock börjat bra då vi beställde tjänsten 29/2, paneler levererade 20/3, uppsatta på tak 25-26/3 och elektriker på plats 27/3. Snabbt och effektivt. Nu har ett problem tillstött för elektrikern som kräver samarbete med nätägaren men vi har blivit informerade av elektrikern om hur ärendet framskrider. Så hittills har kommunikationen med företaget och dess företrädare fungerat väl.

Mimmi L
Skrev om MOVECO AB

Vi är supernöjda med våra solceller. Gick fort och problemfritt att få nytt tak och solcellerna på plats. Inom mindre än två veckor var anläggningen igång. Mimmi o Lasse i Uppsala ☀️

Åsa B
Skrev om MOVECO AB

Proffesionellt bemötande hela vägen då även med frågor efter installation, snabb leverans och bra service. Skulle rekommendera dem till min familj och mina vänner

Hans T
Skrev om MOVECO AB

Allt bra från offert till leverans och installation.

Tobias L
Skrev om MOVECO AB

Snabba svar vid offert skedet. Under arbetets gång så kom leveransen som lovat och alla yrkesgrupper kom som dom skulle. Saknar uppföljning efter installerad anläggning.

Mats G
Skrev om MOVECO AB

Förutom några smärre informationsmissar gällande offerter och tider så har informationen och engagemanget från framförallt Victor Andriakenas varit exceptionellt bra. Montaget av solpaneler och kringutrustning gick snabbt och smidigt så nu har anläggningen varit i drift sedan november 2023. Nu när vi är inne i februari och i takt med smältande snö och ökat antal soltimmar så är leveransen ut på nätet redan i full gång då batterilösningen ger oss billig nattel som kan förbrukas dagtid eller som idag - levereras ut på nätet.

Brf Jenny Linds Gata

Takomläggning och installation av solceller: - proffsiga - trevliga - kunniga - serviceminded - bra kvalitet - bra pris

Svar från MOVECO AB

Tack så mycket för ert fina omdöme. Det har varit ett sant nöje att driva projektet på BRF Jenny Linds Gata som nu är ett föredöme som grön förening med över 300 paneler installerade. Vi ser fram emot att följa er gröna omställning framåt! /Joel Hellström, Moveco

Folke H
Skrev om MOVECO AB

Moveco vann en anbudstävlan om att leverera solceller till vårt hus. Moveco utförde arbetet proffesionellt i alla delar under hela entreprenaden. Stort tack till dem.

Svar från MOVECO AB

Tack Folke för dina fina ord! Det uppskattas att du tagit dig tid att ge oss ett omdöme. Nu väntar vi bara på att solen ska komma fram så att du får nyttja solenergin :) /Team Moveco

Erik H
Skrev om MOVECO AB

Anlitade Moveco för att installera IMD i vår Brf. Det har flutit på bra i hela processen, från anbud till genomförande. Vi är väldigt nöjda med vårt val av leverantör!

Svar från MOVECO AB

Tack för att vi fick förtroendet och möjligheten att installera gemensam el (IMD) i er bostadsrättsförening. Vi ser fram emot att följa utvecklingen hur ni kan effektivisera er energiförbrukning och finns här för er i framtida energilösningar. Team Moveco

Ewa L
Skrev om MOVECO AB

Ett proffsigt bemötande och klara och tydliga besked. En tydlig, prisvärd offert och snabb samt prickfri leverans. Löpande information om händelser och aktiviteter ända fram till och efter färdig levererat system. En vettig leverantör av solcells lösningar även för papptak vilket för oss var en förutsättning. Säkert och gediget arbete med både underarbetet och installation av tak montage och el dragningar. Noggrann genomgång av hur systemet ska skötas och vad som sker efter deras slutförda leverans. Kan mycket varmt rekommenderas. E & M

Svar från MOVECO AB

Hej Ewa! Tack så jättemycket för dina fina ord. Ert nya papptak med takomläggning samt solceller blev ju superfint med hela 65 paneler som ni fick plats med. Vi hoppas att ni kommer att dra stor nytta av egenproducerad el från och med nu. Varma hälsningar från Team Moveco

Sylvain R
Skrev om MOVECO AB

Jag beställde 7 kW solceller till vår villa i Visby och allt gick enligt planen trots det svåra läget med färjetransport till Gotland. Moveco levererade enligt överenskommen tidsplan och skötte alla kontakter med elnätsleverantören. Systemet fungerar väl.

Svar från MOVECO AB

Hej Sylvain, Vad roligt att du är nöjd. Vi är glada att kunna hjälpa till med installation på Sveriges goaste ö Gotland. Det var ett nöje att installera hos dig. /Team Moveco

Björn R
Skrev om MOVECO AB

Jag och min fru anlitade Moveco för solcellsinstallation. Från start till mål har det hela varit en mycket positiv upplevelse. Vi startade med en grundlig genomgång av vårt behov och fick flera olika möjligheter presenterade för oss. Alla frågor kunde på ett trovärdigt och proffsigt sätt besvaras och vi kände oss väldigt trygga med att till slut gå vidare med en lite större anläggning med produktionskapacitet på lite drygt 19 000kwh. Priset kändes förmånligt. Leveransen var snabb. Installationen gick på två dagar och...

Svar från MOVECO AB

Tusen tack Björn för er fina recension om vår installation hos er i Gislaved. Anläggningen blev ju verkligen riktigt snygg med helsvarta paneler som glänser från vägen :) Vi är glada att ni nu är redo inför våren och kan sänka era energikostnader med hjälp av egenproducerad el. Ni är välkomna att höra av er när det är dags för batteriinstallation som vi har förberett inför. /Team Moveco

Sara N
Skrev om MOVECO AB

Det blev väldigt bra till slut! Någon bättre säljare än Victor har jag knappast träffat. Tekniskt kunnig, trevlig, lyhörd och kommunikativ med korta ledtider. Han föreslog en snillrik teknisk lösning för våra tak på hus och garage i olika väderstreck, som de andra offerenterna inte hade, och till ett konkurrenskraftigt pris. Han följde oss hela vägen fram till produktionsstart. Det tog lite tid, 13 veckor. Men det berodde bland annat på att det var slut på växelriktare, Vattenfall var långsamma med tillståndgivande och...

Musa Ö
Skrev om MOVECO AB

Pålitlig och seriöst företag, från offert till färdigställande , 27 solpaneler och ladd box monterat och igångkört utan anmärkningar superproffsigt hantering från start till mål super duktiga montörer! Kan varmt rekommendera med högsta betyg!

Per
Skrev om MOVECO AB

Bra bemötande, snabb respons på frågor och vettigt pris på offert för komplett installation av solceller (20 paneler, växelriktare och laddbox). Installerat inom 6 veckor från första kontakt, trots att det var sommarperiod. Det var fel på laddboxen vid leverans, men det åtgärdades snabbt. Inget att anmärka på i detta läge ca 2 mån efter installation, kan rekommenderas.

Bo E
Skrev om MOVECO AB

Jag blev bemött på ett mycket professionellt och serviceinriktat sätt. Bland 7 utvalda solcellsleverantörer var det Moveco som främst uppfyllde min urvalskriterier och det visade sig vara helt rätt val. Jag köpte 22 solcellspaneler för att täcka villans tak på sydsidan. Hela kedjan offertförfrågan inkl. kundbesök - avtal - leverans - installation - elinstallation har fungerat till stor belåtenhet.

Björn N
Skrev om MOVECO AB

Snabbt och enkelt, montaget gick som det ska göra! När man är igång på under en månad i dessa tider tycker jag är bra.

Mattias N
Skrev om MOVECO AB

Bara bra upplevelser. Levererar som överenskommet och är hjälpsamma vid behov

William M
Skrev om MOVECO AB

Mycket professionella och framför allt snabb leverans. Kan varmt rekommendera!

Hawsar J
Skrev om MOVECO AB

Pålitliga, ambitiösa och serösa, från start till slut, 32 solpaneler uppe och inga anmärkningar

Irene F
Skrev om MOVECO AB

Bemötandet av personalen (Jenny, Josefine och Rafael) har varit otroligt bra, det har alltid gått att få kontakt och uppföljning närhelst man velat. Trevlig och kunnig personal. Följer processen hela vägen, Det som gör att det inte blir 5 i betyg, beror på lite strul i början med leverans och mätning, men detta löstes snabbt med en bra lösning. Hade en besiktning när allt var klart, besiktningsmannen uttryckte att om resultatet alltid såg ut som detta, så skulle det vara bra. Några nedslag på besiktningen, som åtgärdades inom 1 vecka. Nu rullar det på som det ska. MVH Irene

Svar från MOVECO AB

Tusen tack Irene för ett fint och ärligt omdöme. Vi strävar efter högsta möjliga kvalitet i våra installationer och att när utmaningar uppstår lösa det på bästa sätt samtidigt som vi håller dig som kund informerad. Vi önskar dig en fortsatt trevlig sensommar med energi från dina nya paneler. Varma hälsningar, team Moveco

Jan I
Skrev om MOVECO AB

Moveco styr fram processen från order till färdig solcellsanläggning med fantastisk driv. Allt stämmer, korta leveranstider, proffsigt utförande och hög kvalitet. Moveco offererar anläggningar till konkurrenskraftiga priser. Allt detta med dessutom trevligt bemötande blev en trevlig affär.

Christer G
Skrev om MOVECO AB

Jag är mycket nöjd med allt från bemötande vid offert och beställning till montage. Leveranstider har hållits och det praktiska arbetet blev snyggt. Jag köpte 36 st Trina Solar 415W och en växelriktare Sungrow 17 kW.

Camilla H
Skrev om MOVECO AB

Trevlig säljare, det som hindrar mig från att ge en 5:a är att jag aldrig fick en specifierad offert. Ett tag kändes det lite vanskligt. MEN anläggningen uppe och godkänd på 3O dagar ! I mina ögon ser allt väldigt bra ut ! Väntar fortfarande på oberoende besiktningsman. Rekommenderar Moveco då anläggningen ser ut att producera som utlovat, kanske tillochmed lite bättre 😊 och allt annat rullade på mycket smidigt.

Salar V
Skrev om MOVECO AB

Beställde en solcellsanläggning av Dennis på Moveco, allt satt på plats inom en månad. Fantastiskt bemötande, riktig duktiga montörer och otrolig tillgänglighet av Dennis som svarade på alla mina frågor och funderingar. Kan varmt rekommendera dem i en jungel av solcellsleverantörer. Tack för ett fantastiskt arbete.

Josefin S gillar detta
Svar från MOVECO AB

Hej Salar! Tack för att du tog dig tid att skriva fina ord om oss, det betyder jättemycket! Vi hoppas att solen håller i sig nu hela våren och sommaren så att du kan maximera nyttan av din anläggning. Ha en fantastisk dag önskar oss alla på Moveco :)

Ronnie H
Skrev om MOVECO AB

Väldigt bra bemötande och engagemang. Inget onödigt säljsnack bara presentation av rimliga lösningar.

Svar från MOVECO AB

Tack Ronnie för dina fina recension. Vi blir så glada att höra att du är nöjd. Vi önskar dig en riktigt solig vår och sommar! /Team Moveco

Lukas F
Skrev om MOVECO AB

Snabbt, smidiga att ha och göra med och bra pris! Nu väntar vi bara på solen.

Svar från MOVECO AB

Tack Lukas för att du tog dig tid att ge oss ett omdöme. Vad trevligt det har varit att få hjälpa er med solceller på ert tak, snart kommer solen och då har ni alla grannar som fått solceller en riktig solsida att njuta av :) Ha det fint så hoppas vi att vi hörs snart igen. Hälsningar, alla oss på Moveco

Bostadsrättsföreningen E

Mycket hjälpsamma och stöttande under hela processen

Svar från MOVECO AB

Vad glada vi blir att höra att ni är nöjda med elbilsladdningen till medlemmarna i er bostadsrättsförening. Vi hoppas att ni kommer ha stor nytta av de 88 st laddboxarna som vi har installerat. Det har varit ett nöje att samarbeta med er. Varma hälsningar, Malin och Joel

Tobias E
Skrev om MOVECO AB

Solskenshistoria! Jag bestämde mig för att ta in offerter från olika solcellsbolag i oktober 2022 Sagt och gjort offerten på 18st á 490W paneler samt en Hybrid VR från Growatt skrevs hos MOVECO AB under december 2022. Nu den i februari 2023 så är allt klart!! Superbra respons från både säljare och Backoffice, Rekommenderas varmt!!

Svar från MOVECO AB

Hej Tobias! Vi blir väldigt glada över att du är så nöjd med din nya anläggning. Det har varit ett nöje att få installera solceller hos dig och nu hoppas vi att våren kommer snart så du får nyttja dina nya solceller. Tack för att du tog dig tid att ge oss ett omdöme, det betyder mycket för oss. Soliga hälsningar från alla oss på Moveco

Linus K
Skrev om MOVECO AB

Mycket seriöst och personligt bemötande. Var på plats flera gånger och träffade oss, både under och efter. Företaget höll vad de lovade angående tidsplan, pris och effekt. Mycket bra på att kommunicera. De mätte fel på antalet paneler som kunde få plats vilket uppdagades under monteringen. Men de åtgärdade problemet snabbt och var måna om att hitta en lösning vi tyckte om. Rekommenderar!

Svar från MOVECO AB

Hej Linus! Tack för ditt fina omdöme, det betyder mycket för oss att du känner dig nöjd med din installation och att du upplevde arbetsprocessen och vår kommunikation som positiv och smidig. Det var ett rent nöje för oss att få installera solceller hos dig ☀️

James C
Skrev om MOVECO AB

Snabb, smidig, vänlig. Stark rekommenderas. Alldeles för många sms om att svara på enkäten dock!

Svar från MOVECO AB

Hej James, Tack för fina ord om din solcellsinstallation hos Moveco ☀️ och att du tog dig tid att rekommendera oss. Mindre sms om att svara på enkät tar vi till oss om ☺️

Brf Jenny Linds Gata

Jättetrevliga och kunniga. Utförde snygga installationer av Easee laddare i vår Brf, utomhus och i vårt garage. Tog även fram underlag för bygglov till nya p-platser utomhus.

Svar från MOVECO AB

Tack för ert fina omdöme och vi på Moveco hoppas att era medlemmar har fortsatt stor nytta av de nya laddarna för sina elbilar. Vi hoppas på ett fortsatt gott samarbete med er förening framöver. Soliga hälsningar från alla oss på Moveco

Mattias O
Skrev om MOVECO AB

Snabb och smidig process från förfrågan, offert, installation och drifttagning.

Svar från MOVECO AB

Hej Mattias! Vi är så glada över att du blev nöjd med solcellsinstallationen och att du så vänligt har ställt upp som referens för oss. 🤩☀️ allt gott!

Peter H
Skrev om MOVECO AB

Bra bemötande och proffsigt utförande. Vi är nöjda Solpanelerna kommer att vara gynnsamma i vår.

Svar från MOVECO AB

Tack Peter för fina ord. Snart kommer våren och då är du redo att nyttja din solenergi ☀️

Brogramming S
Skrev om MOVECO AB

Äntligen en solcellsinstallatör som håller vad de lovar! Vi blev lovade leverans inom 6 veckor, och mycket riktigt - 6 veckor efter beställning så var vår 16,2 kWh-anläggning i drift! Mycket proffsig och snabb installation. Bra kommunikation och bra pris! Vi är supernöjda!

Svar från MOVECO AB

Vi är så glada att ni är så nöjda med installationen! Tusen tack för fina ord om oss och vårt sätt att arbeta. Vi kommer fortsätta hålla det vi lovar ☀️🤩 allt gott!

Stig T
Skrev om MOVECO AB

Bra jobb bra service bra personal

Svar från MOVECO AB

Hej Stig! Tack för att du tidigare har tagit dig tid att ge oss ett omdöme! Det betyder mycket för oss på Moveco.

KARL B
Skrev om MOVECO AB

Moveco installerade en laddbox för elbil vid vår villa. Det var utmärkt dialog avs offerten & elektrikern som utförde installationen var skicklig och trevlig. Allt har fungerat utmärkt nu i en månad. OCH en bonus var att de monterade ner en trasig laddbox & lösgjorde en elkabel som fastnat i boxen.

Svar från MOVECO AB

Vi blir så stolta över din fina recension och glada över att du är nöjd med vårat arbete Karl! :) Vänligen Malin

PER B
Skrev om MOVECO AB

Snabb och bra installation. Inget krångel.

Det glädjer oss att du är nöjd Per :) Vänligen Malin MOVECO AB

Fredrik C
Skrev om MOVECO AB

Jag blev väl bemöt med snabba svar och bra kunskap. De hjälpte mig att få till en special variant av deras paket.

Svar från MOVECO AB

Tack för dina fina ord Fredrik, vi är glada över att du är nöjd! :) Vänligen Malin + MOVECO AB

Kristoffer L
Skrev om MOVECO AB

Jag kontaktade Moveco i samband med att jag även hade pratat med flera andra aktörer. De andra verkade krångla till det lite för mycket med att inte räkna med allt i sina offerter. Moveco gav mig en offert på rubbet som var bättre än alla de andra och inga andra kostnader tillkom. Installationen var utförd av ett proffs och online-supporten har varit utöver det vanliga. Jag köpte installation, laddbox och kabel och är jättenöjd!

Svar från MOVECO AB

Tack snälla Kristoffer, det betyder väldigt mycket för oss att du är nöjd med hela processen! Dina fina ord gör oss otroligt glada och stolta över vårat team! :) Vänligen Malin +MOVECO AB