Mynewsdesk
2.8 i betyg av av
4 omdömen
Mynewsdesk matches company news with interested journalists and other influencers. The site serves more than 23,000 companies and hosts 3,600 social media newsrooms
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag4 omdömen om Mynewsdesk
-
skrev om Mynewsdesk
Ja, riktigt uselt.
Det här företaget tillämpar sig av en gammalmodig metod för att låsa fast sina kunder. Det är ingen billig tjänst, och för små företag kan det vara fatalt.
Nu kan jag och mitt företag naturligtvis bara skylla oss själva, men en varning till er som söker information om MyNewsdesk inför en eventuell prenumeration, är att verkligen hålla koll på er uppsägningstid!
Vi sade upp tjänsten 4 dagar för sent enligt avtal om att säga upp tre månader innan automatisk förnyad prenumeration, det resulterade i att vi sitter fast med avtalet i ytterligare ETT ÅR.
Eftersom vårt företag är mycket litet och icke-vinstdrivande, vädjade vi om att få bryta avtalet då det i längden blir alldeles för dyrt för vad tjänsten är värd. Det kom inte på tal, trots flera digitala videomöten för att försöka komma fram till en lösning.
I övrigt vill jag även tipsa om att tjänsten är hiskeligt dyr för vad man får. Det är svårt att få kontakt när man behöver support, det är svårt att skräddarsy lösningar utifrån behov och de flesta redaktioner verkar allmänt rätt mättade på utskick via denna tjänst.
Stora bolag kan dra nytta av tjänsten pga större allmänintresse, men mindre bolag med mindre ekonomiska muskler gör bättre nytta genom att ringa eller mejla tidningsredaktioner direkt. Vill man ändå ha en tjänst som detta av olika anledningar, finns det en uppsjö andra "snällare" företag att välja mellan. -
skrev om Mynewsdesk
Varning!
Ifall ni funderar på att använda MyNewsdesk tjänster se då noga till att hålla koll på uppsägningstiden.
De använder sig fortfarande av att kontraktet förlängs 1 år om du missar att säga upp det 3 månader innan kontraktstiden går ut.
Gammaldags metod att låsa fast kunderna.
Tyvärr sitter vi nu fast ett år till men jag får skylla mig själv för att gått på tricket från början. Nu har vi sagt upp avtalet 12 månader innan det löper ut så nu kommer vi ur det. Bara att vänta och betala ett år. -
skrev om Mynewsdesk
Använder Mynewdesk både för att släppa pressrelease och att göra lite intressanta blogginlägg. Fungerar mycket bra till ett fantastiskt pris, 0 kr. Blev dessutom kontaktad av en supertrevlig kvinna efter jag öppnat kontot som man kunde bolla lite ideér med. Hade vart en fullskalig femma om fler funktioner var gratis!
-
skrev om Mynewsdesk
Det går liksom inte att tycka illa om MyNewsdesk. Superenkelt att använda, bra resultat, supersnabb kundtjänst och dessutom riktigt vettiga priser på abng. Det enda problemet är att det finns så mkt bra möjligheter med pressrum på MND att det är svårt att hinna med att utnyttja dem alla.