NLS Flytt

Varmt välkommen till Nls Flytt, vi kan erbjuda dig en komplett flyttservice då vi utför alla typer av flyttar. Allt från stora till små, för privatpersoner eller företag i hela Sverige. Vi kan också hjälpa till med allt kring flytten då vi har paketlösningar där allt du behöver tänka på ingår: packning, flyttstädning och uppackning etc. Nls Flytt följer givetvis de allmänna bestämmerlser som branschen arbetar efter. Vid tunghantering som till exempel kassaskåp, pianon etc har vi lång erfarenhet vilket innebär att vi är mycket noggranna vid planering och utförande av era objekt. På Nls Flytt strävar vi ständigt efter att hålla en högklassig och professionell nivå på hela din flytt. vi är måna om att du ska bli så nöjd det går. Det kan vi uppnå med hjälp av lång erfarenhet och att vi därmed vet vad som krävs för att kunna utföra din flytt så smidigt som det går. Välkommen!

Läs vad 175 kunder tycker om NLS Flytt 2

• 2022-07-05 Insamlad av företaget
    Blixt-inkallade när en annan firma dök upp! Super trevliga och noggranna. Flyttade från Stockholm till Göteborg.
  • 2022-07-04 Insamlad av företaget
    Väldigt trevlig och kunnig personal.
    Flytt från Sandviken till Boden.
  • 2022-07-04 Insamlad av företaget
    Flyttade från Boden Sverige till Jyväskylä Finland och dom var jätte trevliga och inga problem
  • 2022-07-02 Insamlad av företaget
    Väldigt bra bemötande, flyttade vi från Stockholm till Luleå, alla våra saker kom i god tid och allt var fint packade. Bra service, trevligt personal. Vi rekommenderar NLS Flytt!
  • 2022-07-02 Insamlad av företaget
    Smidigt, bra kontakt och kommunikation ang leverans. Trevliga och hjälpsamma.
    Kan definitivt rekommendera NLS.
  • 2022-06-22 Insamlad av företaget
    Mycket bra. Stor flytt, lång distans. Allt fungerade som planerat.
  • 2022-06-19 Insamlad av företaget
    Snabba och pålitliga killar. Trevligt bemötande. Om jag behöver hjälp någon annan gång i flyttsammanhang kommer jag att anlita NLS flytt.
  • 2022-05-21 Insamlad av företaget
    Bemötande var bra & tydligt uppstyrd flytt som gick smidigt.
    Lite väl stressigt i vissa lägen då några möbler fick lite skavanker på sig. Så en mer försiktighet skulle önskas.
    Möblerna paketerades & plastades in vilket kändes skönt.
  • 2022-05-19 Insamlad av företaget
    Niko m kollega jobbade mkt efektivt! Snabbt men noggrant! Plastade in känsligt gods . Riktiga proffs! Aldrig sett ngr suga i så otroligt! Dessutom mkt trevliga o tog sig tid att prata efter arbetet var utfört!!.. Kan varmt rekomendera!! NLS flytt! Bra jobbat!!
  • 2022-05-19 Insamlad av företaget
    Tredje gången jag anlitar NLS Flytt. Nöjd över all förväntan.
    Medarbetarna samt ledningen på NLS Flyttfirma är uppmärksamma, lyhörda och flexibla för kundernas tankar, behov och önskemål. De är punktliga, seriösa och ambitiösa.
    Mycket noggranna med att packa och plasta in ömtåliga föremål, samt hanteringen av dessa föremål.
    Jag rekommenderar NLS Flytt helhjärtat, och kommer fortsättningsvis att anlita deras tjänster vid behov.
  • 2022-05-07 Insamlad av företaget
    Jag var mycket nöjd med flytten
  • 2022-05-07 Insamlad av företaget
    Dom skötte allt väldigt smidigt, trots min dåliga packning!
  • 2022-05-07 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och sjukt snabba genom hela flytten! Rekommenderas helt klart!
  • 2022-05-07 Insamlad av företaget
    Underbart flyttbolag! Gör det lilla extra!
  • 2022-05-04 Insamlad av företaget
    Väldigt nöjd, bra bemötande och service
  • 2022-05-04 Insamlad av företaget
    Snabba och trevliga grabbar som klarade av även pianot.
  • 2022-04-30 Insamlad av företaget
    Snabba och effektiva killar som utan knussel bar mitt tunga arvegods och alla femtio kartongerna.
    Packade i Kista den ena dagen och lämnade den andra i Östersund!
    Några saker blev tyvärr kvar och några specerier kraschade och läckte!
    Nöjd kund 🤗
  • 2022-04-28 Insamlad av företaget
    They are very helpful and they take care of all the furniture. I recommend hiring them.
  • 2022-04-28 Insamlad av företaget
    Flytt 50 mil. Problemlösare, samarbetsvilliga, glada och snabba.
  • 2022-04-28 Insamlad av företaget
    För det första så kom dom sent,
    Sedan så kom dom med två B-kortspickuppar, jag hade beställt en C-kortslastbil
    Min beställning var väldigt tydlig och utförlig om hur vi ville ha flytten utförd samt betalat extra på kubikmeteryta längd och bredd EJ höjd, då vi har antika oersättliga möbler, vi har även möbler som EJ är stapelbara Trots detta så ville dom stapla och dessutom trycka in möbler så mycket blev skadat
    Flera handtag gick sönder, mycket repat, lyckan till våran nya tumlare förstörd och måste bytas
    När vi sa ngt så suckades det om att vi hade såååå mycket, trots att allt var listat och vi hade tom innan plockat bort saker, bla en stor garderob
    Det slutade med att vi själva fick åka tbx och lasta 11kubik själva
    Nej detta är ingen firma jag skulle rekommendera, varken NLS eller de som skötte pappersjobbet Movinga som i sin tur, Movinga hela tiden stressade oss och hotade med extra betalning om dom inte fick lasta hur som helst med risk för ännu mera skador
    Stort missnöje, som sagt, mycket blev skadat och några saker/möbler helt förstörda
    Trevliga effektiva. Punktliga och samarbetsvilliga
  • 2022-04-28 Insamlad av företaget
    Det kom tre killar som var snabba å vänliga
    Men tyvärr kunde dom inte svenska eller knappt engelska men allt gick bra iallafall.
  • 2022-04-28 Insamlad av företaget
    Bra bemötande svårt med språket
  • 2022-04-25 Insamlad av företaget
    Köpte långväga flytt mellan västkusten & Norrland ca 65 mil. Trevliga flyttkillar men något dålig planering tidsmässigt. De underskattade också tiden för sträckan där jag sa att det var 65 mil i vinterväglag.
    Men de var otroligt proffsiga i hantering av möblerna och hur de packade etc. Och effektiva när de väl packade i och ur.
  • 2022-04-25 Insamlad av företaget
    Fruktansvärt oprofessionellt utförande. Dom tömde små lådor ner i flyttkartonger i en statlig röra elektronik, fotogrejer, smycken mm. Bestick och köksgrejer hälldes ner i kartonger i en röra. Möbler gick sönder pga dom ej monterades ner och framme vid nya adressen monterades ingenting, trots att vi betalat extra för det. Dom tog fel grejer (grannens barnvagn och bilbarnstol ) och glömde vår. Mycket lämnades kvar 600km från nya adressen trotts att vi betalade extra för att Allt skulle komma med ( vi blev garanterade detta(!)). Dom ”kunde inte” fixa detta, så jag fick åka 1200km för att hämta resten samt lämna tillbaka grannens saker.
    Någon vecka senare upptäcker vi att allt vårt guld är borta, smycken mm samt flera parfymer. Vi har naturligtvis polisanmält.

Sjukt jobbig flytt som hade vart Sjukt mycket enklare att göra själv än betala för ”deluxe paket”…. //trötta småbarnsföräldrar
  • 2022-04-25 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och proffsig flytt!
  • 2022-04-25 Insamlad av företaget
    Mycket bra upplevelse! Fixade en dag tidigare flytt som löste mina problem smidigt, kom med en extra bil av en slump och tog med lite extra. Riktiga proffs!
    Hej Robin!

Tack för dessa fina orden. Vi önskar dig stort lycka till i er nya bostad, varmt välkommen åter 😊

Med vänliga hälsningar
    Niko
    Personalansvarig
  • 2022-03-25 Insamlad av företaget
    Vid lastning gick allt Ok men bäl vid lossning stora språksvårigheter då personalen inte kunde svenska ordentligt
  • 2022-03-24 Insamlad av företaget
    Hjälp med flytt. Bra trevliga killar. Men arbetsgivaren ger usla arbetsvillkor. Började hos mig 07.30. Slutar 20.00 i norra Värmland och ska vara i Kalmar 07.00 nästa dag för att utföra ny flytt. De måste köra själva. Ingen vila!
    Killarna kan inte svenska eller engelska men det gick bra ändå.
  • 2022-02-08 Insamlad av företaget
    Så snabba och hjälpsamma! Var verkligheten försiktiga med mina möbler.
    Det är andra gången jag anlitar dom.
    Rekommenderar starkt!
  • 2022-02-08 Insamlad av företaget
    Fantastisk snabb respons och väl utfört arbete! Kommer definitivt anlita dem nästa gång jag behöver hjälp.
  • 2022-01-28 Insamlad av företaget
    Vänligt bemötande och väl utförd flytt! Inga problem alls.
  • 2022-01-25 Insamlad av företaget
    Köpt städkänst som fungerade utmärkt. Bra samarbete med personal och chef. Ger gärna goda rekommendationer.
    Jeanette Oderstad
  • 2021-12-22 Insamlad av företaget
    Snabb och smidig flytt. Trevligt och tillmötesgående bemötande från flyttkillarna. 🤗 Tack
  • 2021-11-29 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, personal var flexibla och hanterade flytten bra.
  • 2021-11-26 Insamlad av företaget
    Både ris o ros. När det uppdagades att det var mkt att flytta kom sista lasten att lastas ur huller och buller.
  • 2021-11-26 Insamlad av företaget
    Beställde flyttransport. Hjälpsamma och packade godset bra. Inga transportskador. Bar in allt goda efter vårt önskemål och hjälpte till med den montering vi behövde. Nöjda!
  • 2021-11-16 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande, smidig kommunikation med täta uppdateringar under långdistansflytt. Snabb, effektiv och säker hantering av flyttgods. Lyhörd personal med god samarbetsförmåga.
    Kan varmt rekommendera NLS Flytt utifrån min upplevelse.
  • 2021-11-11 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande, leverans i utsatt tid, noggranna, allt väl inplastat, inget skadat.
    Flytt från Gotland till Boxholm i Östergötland. Mycket nöjd!
  • 2021-11-07 Insamlad av företaget
    Mohammed som jag hade kontakt med under flytten var hur trevlig och tillmötesgående som helst! Ett riktigt guldkorn!
  • 2021-11-07 Insamlad av företaget
    Snabba och trevliga. Bra pris och allt gick jättesmidigt.
  • 2021-11-05 Insamlad av företaget
    Killarna som kom över var både duktiga och snabba. De frågade direkt om vad som skulle flyttas över och in i lägenheten respektive förråd. Speciellt tungt var det då lägenheten vi flyttade in i var på 3e våningen utan hiss och en hel del tunga saker skulle bäras upp och det gjorde killarna galant. Så skulle starkt rekommendera firman och dessutom till ett mycket konkurrenskraftigt pris!

/ Jens
    Stor tacksam! alltid varmt välkommen Mirza NLS Flytt
  • 2021-10-31 Insamlad av företaget
    NLS flytt har hjälpt oss flera gånger och vi har varit mycket nöjda varje gång. De har varit varsamma med våra saker och haft ett trevligt bemötande.
    Stor tacksam!
    alltid varmt välkommen
    Mirza
  • 2021-10-27 Insamlad av företaget
    NLS fllytt flyttade bohag från Heemstede i Holland till Linköping i Sverige. Kommunikation sköttes utmärkt, tydlig om ankomsttider mm sköttes fortlöpande, lastningen och avlastningen på resp ställen var effektivt och snyggt. Personalen var artig och pålitlig. Toppen, kan varmt rekommendera denna firma.
    Leonie
  • 2021-10-13 Insamlad av företaget
    Alla jag var i kontakt med var jättetrevliga. Flytten gick snabbt och smidigt och dom kändes måna om att vara försiktiga med mina grejer.

Städningen var otroligt bra. Ugn, spis badrum etc såg ut som nya, även resten av lägenheten var tiptop och då var min lägenhet katastrof innan dom kom !
  • 2021-10-13 Insamlad av företaget
    Toppenbra jobbat! Vi är jättenöjda!
  • 2021-10-13 Insamlad av företaget
    Varsamma med kollina, i tid och trevliga.
  • 2021-10-12 Insamlad av företaget
    Effektiva, noggranna och ett vänligt gäng.
  • 2021-10-11 Insamlad av företaget
    Proffsigt bemötande, jobb utfört smidigt samt att möbler blev väl omhändertagna
  • 2021-10-11 Insamlad av företaget
    Trevliga, hjälpsamma, allting perfekt packat!