Nöjes- och Kulturbolaget i Malmö AB

Nöjes- och Kulturbolaget i Malmö AB

Ring 070-819 83 74 www.kulturbolaget.se
4.0

KB har nästan 25 år på nacken och har rocken inpyrd i väggarna. Genom åren har man hunnit arrangera över 2000 konserter och det har varit allt från demoband till världsartister.

10 omdömen om Nöjes- och Kulturbolaget i Malmö AB

Johan P
Skrev om Nöjes- och Kulturbolaget i Malmö AB

KB är bland få ställen i Malmö som har live spelningar. Det är mycket mer avslappnat både till sättet och klädsel än andra nattställen, så jag trivs alltid som fisken i vattnet när jag går dit. En negativ sak är dock att de inte har någonstans att ta luft.

Georg L
Skrev om Nöjes- och Kulturbolaget i Malmö AB

Valdigt mysig klubb med variation pa band. Kan dock bli lite stokigt och trangt nar det ar fullt. Hyffsade priser!

sara s
Skrev om Nöjes- och Kulturbolaget i Malmö AB

bra klubb som ofta har bra koncerter och band. Har bland annat sett peps och timbuk här.

Joel A
Skrev om Nöjes- och Kulturbolaget i Malmö AB

Ibland väldigt många fjortonåringar (trots åldersgräns) annars består klientelet huvudsakligen av svenne banan på köttmarknad. Att besökarna bryr sig mer om att ligga än om musiken märks på de totalt värdelösa DJ:s som spelar. Kortbetalning i baren går fortfarande inte (naturligtvis på grund av att de vill ta så mkt som möjligt svart). Dansgolvet är konstant täckt med glaskross. Till de bra sakerna hör öppettiderna som är lite senare än resten av (legala) möllan (chokladfabriken räknas inte då det inte är något alternativ för någon utanför rosengård) att de har en hel del bra bandbokningar.

Louise S
Skrev om Nöjes- och Kulturbolaget i Malmö AB

Kb har jag inte så många minnen från på senaste tiden, tyvärr. Måste ta och besöka stället igen snart. Var nämligen så att vi inte kom in där på lördagar när vi väl gick dit. Och lördagar går inte att jämföra med fredagar, så mycket roligare på lördagarna. Inte så ungt folk heller då. Brukar alltid ha kul när jag har varit där. Även varit på konserter där, mycket bra! Kan blir lite taight men det kan ju också va trevligt haha min rekomendation: besök Kb om ni är i Malmö!

Lina L
Skrev om Nöjes- och Kulturbolaget i Malmö AB

nice nattklubb, med diverse uppträdanden och konserter. bra feststämning, utrymme för både dans och lite snack över en öl eller drink.

Therese E
Skrev om Nöjes- och Kulturbolaget i Malmö AB

ååhh kan man ha trevligare,goda drinkar och heta människor i en schysst miljö!dessutom bra musik och har man tur en och annan konsert!

Marie E
Skrev om Nöjes- och Kulturbolaget i Malmö AB

Även fast man flyttat från Malmö är KB det ställe som alltid planeras tid för ett besök till. Så är du bara på besök i stan och gillar att träffa härliga människor i en opretantiös miljö ska du verkligen gå hit. De har många bra spelningar med både kända och band på väg ut och som Malmöbo kan man lätt ta en sväng hit om man inte har något annat för sig. Här finns alltid en bra stämning och en bra mix. Otroligt bra musik och särskilt om man tröttnat på dunka dunket i övrigt..

Ami H
Skrev om Nöjes- och Kulturbolaget i Malmö AB

Kan man ogilla KB? En lång och gedigen erfarenhet har gjort att redan namnet borgar för bra artister. Här har jag genom åren njutit många bra band. Uppskattar också den lilla intima konsertlokalen som gör att man lätt (med lite målmedvetenhet i blick) kan komma långt fram för att kolla in sina favoriter! Brunchen på helgerna är schysst och prisvärd! Sedan gillar ju jag att jag bor i närheten och itne ens behöver betala gaderobsavgift, men det inser jag ju att alla inte kan ha som positivt kriterium!

Jonas E
Skrev om Nöjes- och Kulturbolaget i Malmö AB

KB är som många vet en institution i malmös nattliv, finns nog inget ställe i södra sverige som lockar bättre musik eller större artister. Dessutom kan man här dansa lite fram nattkröken och ofta gör man det till suveräna DJ's, KB's stammis sticky är min egna favorit som spelar en makalös blandning av gamalt och nytt.