Nordiska Inglasningar AB

Gjuterivägen 13, 168 67 Bromma — Visa karta

Välkommen till Nordiska Inglasningar!

Vi levererar högklassiga och skräddarsydda inglasningar av balkonger för dig som privatperson såväl som fastighetsägare.

Behöver du hjälp snabbt? Vi håller korta leveranstider och genom stora råvaruinköp kan vi dessutom erbjuda dig som kund ett bra pris. Vi levererar allt från enklare inglasningar med väderskydd som fokus, till mer omfattande uterum. Hos oss på Nordiska Inglasningar har vi certifierad och utbildad personal som monterar tryggt och barnsäkert.

Varmt välkommen att boka ett gratis hembesök när du känner för en inglasad balkong som förlänger sommaren.

Läs vad 44 kunder tycker om Nordiska Inglasningar AB

• 2020-05-29

Micaela E skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Jag valde att få min balkong inglasad och isolerad. Bemötandet av både säljaren och övriga representanter för företaget har varit toppen och så proffsigt.
    Jag är så nöjd med resultatet och kan varmt rekommendera Nordiska Inglasningar AB om ni funderar på att få er balkong inglasad. Läs mer
  • 2020-05-27

Birgitta L skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Vi köpte ”vår o höst” inglasning. Vi blev mkt bra bemötta av företaget. Våra förväntningar på inglasningen blev infriade. Vi ville få ett extra rum att utnyttja o så blev det. Hoppas att vi kommer att uppleva det även under hösten. Vi tycker att företaget har levt upp till våra förväntningar. Vi är jättenöjda med vårt val av inglasningen o med Nordiska Inglasningar AB som utfört arbetet. Kan rekommendera företaget till dom som planerar att glasa in sin balkong. Läs mer
  • 2020-05-20

JOHN H skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Bra produkt i grunden, men irriterande rabattsystem och löjeväckande reklamutskick.

Vi glasade in 3.6meter med "förlängd sommar" och betalade 48000kr istället för listpriset på ca 72000kr. Grannen fick betala mer, så se till att förhandla.

Vi hade problem med vattenläckage, men det kom de hit och åtgärdade snabbt.

Ett år efter installationen kom en faktura på 5500kr för bygglov vilket skulle ingå enligt offert, fult gjort!

Det positiva är att de nu kontaktat mig och genuint verkar intresserade av att ta till sig av kritiken och lära sig av den, så det finns potential. Läs mer
  • 2020-05-13

Hamdi R skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Mycket bra arbete från säljare till montörer. Bästa företagskontskten vi haft! Vi valde deras mest isolerande system vilket gör att vi nu nyttjar balkongen långt in på hösten och även när snön faller lätt. Rekommenderas starkt till dom som vill ha gediget uterum istället för vanlig inglasning.... Läs mer
  • 2020-05-06

Einar S skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Till vår nya Bostadsrätt valde vi Nordiska Inglasningar AB för att göra vår balkong till ett extra uterum. En svensk kvalitets produkt som verkligen motsvarat våra förväntningar. Ett suveränt engagemang av säljare ock kunniga montörer från första möte till färdigställd inglasning. Då vi haft frågor eller behövt göra någon smärre justering har återkopplingen varit blixtsnabb och åtgärdats omedelbart.
    Vi är supernöjda och kan verkligen rekommendera Nordiska Inglasningar AB. Läs mer
  • 2019-12-10

Magnus W skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Glasade in vår balkong med fantastiskt resultat. Väldigt fin service från säljare till montörer. Montörerna gjorde ett fantastiskt fint jobb och var väldigt noggranna.
    Visade sig efter putsning att ett av glasen hade en repa. Ringde samma kväll till säljaren. Blev kontaktad omedelbart från Nordiska inglasningar som bokade en tid 2 dagar senare för byte av glaset. Mycket professionellt skött och jag kan verkligen rekommendera Nordiska inglasningar. Läs mer
  • 2019-11-23

KIFARA H skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Jättesvårt att hitta någon som tar ansvar för after man har skrivit kontrakt. Alla pekar på att kontakt någon annan. Jag föreslår aldrig någon det här företaget. Läs mer
  • 2019-09-28

Sigrid S skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Jag beställde inglasning av min balkong och jag är jättenöjd med detta.
    Snabb leverans och monteringen gjordes på en halv dag av tre duktiga montörer.
    Allt fungerar perfekt. Läs mer
    2019-10-03 Christoffer K svarar Sigrid S
    Tack för att du har tagit dig tiden att recensera oss! Det värmer
  • 2019-09-24

Monika M skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Inglasat balkong/uterum. Bra information, tips och råd. Professionellt genomförande. Aktsam om övriga lägenheten och städade efter sig. Fick hjälp med matta på golvet.
    En sak kvar, orsak motsträvig granne som nu flyttat. En plåt skall sättas fast och tillgång till balkong våningen ovanför är nu fixat via nye grannen, blir 4/10. Läs mer
  • 2019-09-24

Bo Rolf Valter J skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Vi är väldigt nöjda med vårt val av leverantör. Allt fungerade perfekt som säljaren lovat. Vi är imponerade över den höga kvaliten och att det blev så tätt. Vi har nu inrett balkongen och behöver inte vara oroliga för fukt.
    Vi rekommenderar Nordiska Inglasningar till alla som behöver inglasningar. Läs mer

Berit S skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Inglasning av balkong.
    Bra
    Lite lång väntan på bygglov, inte företagets fel
    Är mkt nöjd med min ”nya” balkong
    Som har blivit som ett uterum Läs mer

Khatuna G skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Jag har glassade in balkongen. Arbetet utfördes snabbt och bra utan störningar för dom boende.
    Balkongerna blev bättre och vackrare än jag kunde föreställa mig. Läs mer

Liza R skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Hejsan.
    Jag beställde balkonginglasning. Först fick jag en trevlig bemötante och fin presentation där fanns all information som man behöver. Därefter ganska bra team som kommit överens med mig per telefon vilken dag skulle de montera allt. De kom och fixade allt snabbt och utan några problem, och även städat efter sig. Jag kan säga att det var fantastiskt jobb och är mycket nöjd med kontakten och beställningen:)
    Mvh,
    Liza Läs mer
  • 2019-09-22

Mehdi Rajabzadeh T skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Alt var helt ok men lite bris på kommunikation bara. Läs mer
  • 2019-09-21

Jesper Andreas E skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Jag är mycket nöjd med allt från första träff till färdiginstallerad inglasning, inklusive hjälp med bygglov. Bra jobbat Nordiska Inglasningar! Läs mer
  • 2019-09-21

Ulf lennart L skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Vårt nya uterum blev en succé. Vi kan varmt rekommendera Nordiska Inglasningar som gjorde ett utmärkt jobb alltifrån första kontakten med säljaren till färdigmonterad helhetslösning. En lyckad investering! Läs mer

Elez N skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Tog tre offerter för vår inglasning och bägge var snäppet billigare än Nordiska. Men efter jag fick träffa säljaren vid namnet Francisco var inget tvekan att det blir de. En super säljare 🔝

Tre veckor efter knackade byggherrar och inglasade färdigt min balkong på ca 5 timmar.

Nu i höstrusket leker jag med mina på balkongen och njuter av det sista av solstrålar.

NÖJD KUND PÅ ALLA SÄTT 🙏 Läs mer

Niklas S skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Jag letade efter en inglasning så jag ringde och bokade tid. Säljaren var kunnig och förklarade noga alternativen och skillnaderna jämfört med andra tillverkare.
    De hjälpte till i hela kedjan, även om handlingarna till bygglovet strulade p.g.a leverantören med försening som följd så är jag nöjd med servicen.
    Monteringen gick på en dag och montörerna var väldigt professionella.
    Jag är väldigt nöjd med min inglasning! Det är snyggt, känns gediget och inget glipar eller avviker. En mycket högre kvalitet än vad jag tittat på tidigare.
    Prisvärt trots något högre kostnad. Läs mer

Inger J skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Jag är mycket nöjd med inglasningen av min balkong som Nordiska inglasningar stått för. Att ifrån en mycket sympatisk, kunnig men inte påträngande säljare till duktiga, vänliga installatörer som gjorde att resultatet blev utmärkt. Jag trivs verkligen med mitt " extrarum". Läs mer

Mikael skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Mycket bra bemötande i hela processen, tänk att sitta ute. Fast man är inne i vinter😃😎. En självklar investering på ålderns höst. Läs mer
  • 2019-09-19

Birgitta L skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Vi är väldigt nöjda med inglasningen, vår och höst glas. Det gick fort och smidigt. Bra information av försäljaren.
    Enda nackdelen var att man inte kunde prata med montörerna. Nu ska vi njuta av hösten på balkongen. Läs mer
  • 2019-09-19

Hannah L skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Jag glasade in min lilla balkong,
    Blev jättebra bemött & fick en jättebra genomgång där dom till & med kom hem till mig.
    Är jättenöjd med resultatet & kan njuta av min lilla numera varmare balkong :) Läs mer
  • 2019-09-18

Hans H skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Vi beställde inglasning av balkongen som vi är jättenöjda med. Vi tycker att både
    säljare o monteringspersonalen har gjort
    Sitt arbete mycket bra.
    Hans H Läs mer

Anna-Karin A skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Vi är väldigt nöjda med vår inglasning med Nordiska inglasningar! Inte bara är resultatet väldigt bra, men också bemötande, kommunikation och genomförande var otroligt proffsigt och smidigt. Snabbt gick det också – både leverans och installation! Läs mer
  • Chatarina S

2019-09-16

Chatarina S skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Proffsigt bemötande, korrekta handlingar i samband med bygglov, trevliga vid kontakter och nöjd med resultatet. Läs mer

Pia H skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Vi trodde vi köpte en Balkonginglasning.....Vi köpte ett uterum.

Så fort vi får en möjlighet är vi i vårt fina uterum. Det är så robust och väl genomtänkt känns verkligen gediget. Man kan inte få det bättre.

Vi har blivit väldigt bra bemött av företaget. En av de bästa företagskontakter vi har haft.

Vi förväntade oss inte detta härliga uterum. Inget regnvatten kommer in, ljudisolerat, ljust och fint....

Vi är så nöjda.

Jag anser att alla som skall glasa in sina balkonger skaffar detta underbara uterum Läs mer

Anders S skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Bra råd, snabb montering och vipps fick jag ett extra rum. Mycket nöjd med allt från beställning till färdigt. Läs mer
  • 2019-09-14

Eva K skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Balkonginglasning.
    Bra bemötande. Dock blev undre rutorna inte som avtalat.
    Är dock nöjda med resultatet. Läs mer
  • 2019-09-13

Andreas F skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Mycket bra kvalitet och ljudisolering överlag. Dock bör snöret som öppnar upp fönstret åtgärdas med ett starkare snöre då det går sönder efter en tid. Läs mer

Anders F skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Vi köpte inglasning av vår balkong som är ca 2,5x3,5 meter. Vi fick bra och korrekt information av säljaren. Installationen gick snabbt och smidigt och var klar under dagen. Sammantaget tycker vi att inglasningen blev ett lyft för vår lägenhet Läs mer

Joakim R skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Är grymt nöjd med vårt nya uterum!
    Har erfarenhet av balkonginglasningar tidigare där man förväntar sig att det inte ska kärva, inte regna och blåsa in, vilket tyvärr är standard..

Nordiska Inglasningar har utvecklat sitt system otroligt smart och underhållsfritt. Helt klart värt att ta den mest isolerande varianten.

Över förväntan!
    Tack återigen!

Joakim Rydén Läs mer

Afsaneh Y skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Vi fick bra bemötande och hjälp för inläsning av balkongen. Värmt rekommenderas. Läs mer
  • Rikard L

2019-08-29

Rikard L skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Prisvärd inglasning av balkongen, som jag dock hellre kallar ett uterum. Läs mer
  • 2019-08-27

Saniye T skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Balkonginglasning. Snabbt och bra bemötande. Läs mer
  • 2019-08-24

Håkan G skrev om Nordiska Inglasningar AB
    När vi våren 2019 köpte lägenhet hade bostadsrättsföreningen tagit fram ett specialavtal med extra bra priser för inglasning av balkongerna och vi kontaktade Nordiska Inglasningar direkt och fick direkt all information vi behövde + kunde åka ut till deras visningsvagn och titta + känna på konstruktionen "på riktigt".

Vi har hela vägen fått klara svar och har blivit väldigt bra bemötta. Läs mer
  • Lena I

2019-08-24

Lena I skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Jag köpte en Inglasning som alla profiler går att öppna upp.
    Jag fick hela tiden under processen ett mycket bra bemötande på alla sätt.
    Alla mina förväntningar levdes upptill fullo.Jag fick en Inglasning som jag kan öppna överallt.,så i sommar har jag kunnat sola som vanligt och njuta på min balkong.
    Proffsigt uppförande på alla sätt! Läs mer
  • 2019-08-23

Alexandra T skrev om Nordiska Inglasningar AB
    seriöst företag som håller vad dem lovar.
    Tid från möte till leverans gick snabbt och smidigt! Mycket nöjd Läs mer
  • 2019-08-07

Frida H skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Bra och proffsigt bemötande.
    Bra information om varan.
    God kvalité och jättenöjd med resultat samt installation. Läs mer
  • 2019-08-02

Peter N skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Jag köpte inglasning av en mindre balkong och är mycket nöjd med såväl arbetets genomförande som resultat och kvalitet.
    Har nu betydligt mer nytta av min balkong.
    Jag kan rekommendera Nordiska Inglasningar. Läs mer
  • 2019-08-02

Stig L skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Jag valde det andra alternativet av inglasning höst tror jag att det heter.Det verkar svara upp till mina förväntningar.Företagets representanter har jag bara positiva erfarenheter av.Jag har visat min balkong för några grannar,och rekommenderat er.Jag riktigt nöjd. Läs mer
  • 2019-08-01

Ulla I skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Inglasning av balkong. Vi blev bemötta på bästa sett från försäljare till de som monterade. Allt gick fort och smidigt över förväntan. Spännande att se hur balkongen fungerar i vinterkylan. Läs mer
  • Daniel G

2019-07-24

Daniel G skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Jag är styrelse ledamot på BRF Gästsalen 1 2 3 och vi har precis blivit klara med projekt "INGLASNING".

Jag var huvudman inom detta projekt och efter att jobbat länge och intensivt för att hitta det bästa alternativet för en förening av vår storlek (157 bostäder) blev Nordiska inglasningar det sjävklara allternativet.

Vi var även i kontakt med Lumon och andra inglasningsföretag men valet blev Nordiska inglasningar. Jag är både glad och underlättad nu när detta stora projekt är över då responsen från föreningsmedlemmar varit enormt positiv.

Företaget Nordiska inglasningar var både effektiva och professionella vilket underlättade då vissa personer inom föreningen är inte så lätta att handskas med av diverse anledningar.

Projektledaren var Christoffer Kun och jag kan med ett klart samvete rekommendera detta företag. Läs mer
  • 2019-07-18

Lisbeth G skrev om Nordiska Inglasningar AB
    Mycket nöjda med arbetet från Nordiska Inglasningar.
    Säljaren var inte bara trevlig utan även
    Mycket engagerad, kunnig och noga med att alla förstod vad man köpte.
    Arbetet gick galant och snabbt.
    Resultatet är över förväntan. Läs mer
  • 2019-07-18

Siv H skrev om Nordiska Inglasningar AB
    inglasning av balkong,dyrt men jättefint resultat.
    vi är helt nöjda med arbetet. Läs mer
    2019-07-18 Christoffer K svarar Siv H
    Hej Siv,

Man får oftast vad man betalar för och det är roligt att höra att ni är nöjda med resultatet. Tack för att du tagit dig tiden att rekommenderar oss!

Önskar er en strålande dag!

Gjuterivägen 13, 168 67 Bromma