Nordiska Inglasningar AB

Nordiska Inglasningar AB

www.nordiskainglasningar.se
  • BadgeSixYears
4.4

Upplev balkongens fulla potential med Svenska premium Inglasningar. Välkommen till Nordiska Inglasningar, din expert på skräddarsydda balkong- och uterumslösningar. Vi specialiserar oss på att skapa perfekta och högklassiga inglasningar för både privatpersoner och fastighetsägare. Med marknadens bredaste sortiment och en kombination...

481 omdömen om Nordiska Inglasningar AB

Sedan starten hos Reco 2019

Sirpa K
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Bra bemötande och snabba svar på mina frågor. Killarna som utförde arbeten var trevliga och gjorde bra jobb. Inglasningen gjorde att jag nu kan använda balkongen året om.

Inger Z
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Resultatet blev bra men jag är missnöjd med att jag var tvungen att tömma balkongen tre dagar före julafton och få halva jobbet gjort. Sedan vänta till mitten av januari för att få dit glasen. Det var dock en storhelg med all inredning från balkongen i vardagsrummet och jag har inte själv möjlighet att flytta saker utan måste ha hjälp.

Sebastian N
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Jag är så himla nöjd med mitt nya uterum. Tycker det är tråkigt att man endast kan lägga 5 stjärnor som betyg, hade lagt 100 stjärnor om jag kunde! Överträffade verkligen mina förväntningar och mina förväntningar var redan höga att börja med.

Björn O
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Proffsig och trevlig personal genomgående med ett extra plus till de två montörerna som förutom ett mkt väl utfört monteringsarbete också höll rent och snyggt omkring sig! Vi valde att glasa in 18kvm av vår terass med uterumspaketet ”Vår & Höst(hel)”! Vi är mycket nöjda och ser fram mot trevlig ”utevaro” framöver!! // Björn & Elisabeth

Martin S
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Inglasningen gick snabbt och resultatet blev mycket bra.

Christina Astrid Marg L
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Bra service , Trevlig personal som installerade Inglasningen.

Mats L
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Den totala upplevelsen av Nordiska Inglasningar är väldigt bra, bra produkt och kommunikation i säljskedet. Under produktionen var det lite svårare att avgöra vad dom gjorde men hörde man av sug fick man alltid snabb och bra respons. Prisnivån är dock rätt hög varför det finns anledning atr inte ha bråttom utan förhandla och jämföra, som vanligt.

William E
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Gick snabbt och smidigt, Bra resultat. Bra och trevliga montörer.

Henrik W
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Jag köpte en inglasning av balkong med vår/höst nivå. Mycket bra produkt som förlänger tiden vi kan spendera ute! Trevligt bemötande av säljare och montörer.

Fredrik F
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Ytterst professionellt bemötande, kunnig personal och dessutom fick de en lucka så min balkong blev inglasad ett par månader tidigare än först utlovat. Inglasningen håller väldigt hög kvalitet och med livstids garanti behöver man aldrig oroa sig.

Håkan R
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

När dom kom var dom mycket trevliga, och uppdaterade även vart den befann sig på vägen. Eftersom vi betalade mycket pengar var förväntningarna höga! Och den möttes absolut! Vi är så nöjda! Det enda minuset är att mina balkongmöbler inte längre får plats på balkongen och måste bytas ut. Sammanfattningsvis var jag otroligt nöjd. Köpte en isolerad inglasad balkong!

Lars E
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Trevligt bemötande, pedagogisk genomgång av de olika alternativen. Förväntningar? Vi hade tidigare bokat datum för visning av inglasad balkong, men inte fått återkoppling. Eftersom vi bokade in datum på företagets hemsida så trodde vi att datumet var bestämt, men ingen kom eller hörde av sig. Inför den senaste bokningen kände vi därför att vi måste ringa till N.I. för att få bekräftat att försäljaren hade bokat in oss. Försäljaren kom denna gång på utsatt tid. Sammanfatta: Vi är mycket nöjda med isolerande...

Shano H
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Bra bemötande och service! Levde upp till mina förväntningar. Rekommenderar nordiska inglasningar för alla.

Anthony Khoury A
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Bra service. Men de svarade inte på min majl en gång.

Karin B
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Bra produkt och smidig montering.

Sara E
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Vi glasade in vår balkong och det gick väldigt smidigt. Bra kontakt med säljaren som gav tydlig och bra info om produkten och priserna. Sedan snabbt installerat.

Kendall H
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Having my beautiful balcony installed by Nordiska Inglasningar has been an exceptionally fine experience from start to finish. First, a representative met with me to show me and explain in great detail why their balconies are head and shoulders above others available in the marketplace. For me, the choice was easy: I wanted close to year-round use of my balcony, and the Nordiska innovations were unique. Ease of scheduling, to the minute arrival of the installation crew, who did a great job and left everything spotless when...

Erik B
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Professionellt bemötande. Fin inglasning!

Sophia Å
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Processen gick smidigt, från beställning till bygglovsansökan till installation. Rekommenderas!

Ronny H
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Bra och snabb service och topp kvalitet samt uppföljning

Emma W
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Bra bemötande, produkten levde upp till förväntningarna (inglasning uterum) inga problem med installationen. Lite irritation när fakturaavgiften inte togs bort vid upprepade påminnelser, men mindre sak i sammanhanget. Överlag mycket nöjd.

Benjamin H
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

That was an excellent company. The job they did not only meet my expectations but that excited me. Apart the job the company linked me to a financing company who provided me with good payment solution. Thank you Nordiska Inglasninar

Erik J
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Har bara positiva saker att skriva om Nordiska Inglasningar. - Bra pris. - De fixade bygglovet så mycket de kunde så jag behövde bara gå igenom, skriva under och skicka in. - Snabba svar på frågor. - Det byggdes snabbt. - Ser snyggt ut, funkar fantastiskt och gillar blomlåderna som dubblar upp som fönsterbräda när locket är på. Rekommenderar starkt.

Harriet L
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Inför den planerade inglasningen av vår balkong var vi lite skeptiska då Nordiska Inglasningar AB har "monopol" i föreningen. Vi blev dock positivt överraskade. Effektiva och noggranna hantverkare som genomförde arbetet. Dessutom fick vi hjälp med en del tömning av balkongen som vi själva inte kunde genomföra som planerat. Enda haken var möjligen den bristande kunskapen i svenska, hos hantverkarna, som gjorde det lite svårt att kommunicera. Men som sagt vi är mycket nöjda med resultatet.

Svar från Nordiska Inglasningar AB

Hej Harriet L, Tack för att du delar med dig av din upplevelse med Nordiska Inglasningar AB. Det gläder oss att höra att du blev positivt överraskad av vårt arbete, trots din initiala skepsis. Vårt mål är att alltid leverera tjänster av hög kvalitet med ett effektivt och noggrant genomförande, och vi är glada att vi lyckades uppnå detta för dig. Vi uppskattar även din feedback angående kommunikationssvårigheter på grund av språkbarriären. Det är en viktig påminnelse för oss om vikten av tydlig kommunikation och något vi...

Susanna A
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Hej, Det hela började att vi fick ett reklamblad av Nordiska Inglasningar i vår postlådan. Eftersom vi hade tänkt oss att i något skede glasa in vår balkong passade vi på att ta kontakt med Nordiska Inglasningar. Kundservicen arrangerade så att vi blev kontaktade av Borna Zavareh som sedan kom snabbt överens om ett besök och sedan besökte oss. Han gav ett mycket sakkunnigt intryck och svarade glatt på alla frågor vi ställde. Det var mycket lätt att prata med honom och detta ledde till att vi beslöt genast att göra en...

Svar från Nordiska Inglasningar AB

Hej Susanna, Stort tack för ditt värmande omdöme och för att du tog dig tid att dela med dig av din upplevelse med Nordiska Inglasningar. Det gläder oss enormt att höra att du är nöjd med hela processen, från det första mötet med Borna till det professionella arbete som våra montörer utförde. Vi strävar alltid efter att erbjuda den bästa möjliga servicen och kvaliteten på vårt arbete, och ditt erkännande bekräftar att vi är på rätt väg. Att du skulle rekommendera oss till andra är det finaste betyg vi kan få. Tveka inte...

Rapher S
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Min partner och jag var mycket förvånad över resultatet. Det nya balkongglaset bidrog till att förhindra dagisbuller och snö. Tack så mycket!

Nabih G
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Implementeringstid . Kvalitet . allt var utmärkt.

Karin E
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Trevligt bemötande men hade behövt prata med Inglasarna som inte pratade svenska och bara lite engelska. Produkten var vad ni lovade såvitt jag kan förstå. Ser toppen ut. Min inglasade balkong är nu så fin. Dyrare än jag trott innan kundmöten Men jag njuter Rutinerna för fakturahantering gillade jag inte. Fakturan dök upp i telefon snabbt med bara 10 dagars hantering fast jag blivit lovad mycket längre tid. Inga problem i och för sig men då jag betalt dyker en pappersfaktura upp på skärtorsdagen o brevlådan som skulle...

Rolf Lennart L
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Vi är helt nöjda med med inglasningen. Har redan utnyttjat balkongen i tidiga vårdagar. Försäljaren var kunnig och artig. Arbetet utfördes snabbt och väl. Vi har önskemål, att någon representant kunde komma och kontrollera att öppningsproceduren fungerar perfekt.

Ali M
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Vi blev jätte fint bemötta av dem, vi fick titta på olika alternativ av glas till balkongen. Hade höga förväntningar på dem eftersom man har fått läsa om hur bra dem är, och dem levde upp till dessa förväntningar. Vi valde inglasning av balkongen, och det blev långa glasdörrar, vi är väldigt nöjda med de.

Håkan L
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Snabb leverans efter order. Två bra hantverkare. Snabbt jobbat.

Chanakya K
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

We had got the inglassning done for our balcony last December, and it has been a great experience! The installation was done within 1 day, and it completely insulated our balcony. We have started to use it from April now, and with a terass warmer we have extended the use of outdoor living from Spring till Fall ! Thanks again 😊

Kenneth L
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Helt positiv upplevelse. Enda negativa var att ytterdörren stod på vid gavel. Även när de inte bar upp grejor

Henrik S
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Trevliga, professionella och serviceorienterade. En behaglig process från beställning till leverans. Jag rekommenderar Nordiska Inglasningar varmt.

Rami S
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Processen med bygglov och inglasning kräver väldigt mycket arbete. Som tur skötte Nordiska inglasningar detta. När bygglovet var godkänt så kom arbetarna direkt och montera inglasningen på mindre än en hel dag. Det är även simpelt att hålla kontakten med Nordiska inglasningar.

Emanuel W
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Fick min balkong inglasad snabbt, smidigt och noggrannt. Tydlig kommunikation kring vad som ingick, och bra demonstrationsbil där man fick känna på grejerna. Bra kvalitet verkar det också vara. Definitivt bra värmeisolering på det paket (höst/vår) jag valde. Försäljningstaktikerna var väl delvis lite tveksamma, dock, med kort tid att bestämma sig innan den tydligen helt fantastiska rabatten skulle försvinna.

Per-Arne N
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Positivt! Köpte balkonginglasning. Bra bemötande under upphandlingen, kanske lite väl stor (seriös?) skillnad mellan listpris och slutpris, men smidigt och snabbt. Inbokning och leverans/installation enligt förväntan, egentligen bättre. Montörerna stannade ett par timmar extra på kvällen för att göra allt klart på en dag. Praktiskt för oss, slapp boka in ny dag. Prydlig lösning som lovar många fina upplevelser, bara våren vill komma snart 🤓! Summa summarum, en positiv erfarenhet för en ganska stor investering.

Daniel J
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Allt gick snabbt, smidigt och resultatet blev bra. Det blev ett litet problem med bygglovet eftersom det saknades en fasadritning men det fixade Nordiska Inglasningar åt mig. Nordiska Inglasningar var väldigt informativa och hjälpsamma hela tiden, så problemet som dök upp med bygglovet blev litet och ebkelt åtgärdat. Hela processen från början till slut tog ca 4 månader, där bygglovet var det som tog längst tid. 16/11 - Säljare från Nordiska Inglasningar besökte mig, visade på alternativ och vi skrev kontrakt. 4/1 -...

Tim Ö
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Proffisionelt och snabbt. Efter dem var klara så hittade dem en grej som behövde fixas. Kom nån dag efter för att åtgärda det utan kostnad

Tim J
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Enkel och tydligt. Med oss hela processen.

Kenneth N
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Allt gick jättefort och smidigt, mycket imponerande!

Elisabeth D
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Alltifrån en trevlig försäljare till snabbt och smidigt genomförande av inglasningen är jag mycket nöjd med resultatet. Alla kontakter med nordiska inglasningar har varit positiva.

Patrik F
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Bra kvalitet. Snabb montering. Tydlig information.

Ashmeet S
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

We got first class service from the sales team who were courteous and flexible to our requests. The installation team were independent capable and very quick. Within a day they transformed our cold freezing balcony into an extra space for having coffee or a play area for the kids: We are so happy with the balcony glazing and recommend this to everyone who is thinking about it.

Stefan S
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Denna inglasning gick alldeles utmärkt. Väldigt bra bemötande. Över förväntan. Bra hantverkare.

Annika R
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Trevlig försäljare och bra info. Fortlöpande information hela tiden, killarna som gjorde själva inglasningen var trevliga och gjorde ett bra jobb. Det som var negativt var att det var svårt att kommunicera pga språksvårigheter.

Carin O
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Bra bemötande och smidigt från beställning till bygglov och montering.

Rakel E
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Bra bemötande från beställning till efterföljande frågor när inglasningen var gjord

Anne H
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Vi möttes av en trevlig, professionell och lyhörd säljare. När det kort tid efter vår beställning var dags för montage så skedde det snabbt och proffsigt av två smidiga montörer. Vi är helnöjda med att kunna ha mer användni g av år balkong.

Max K
Skrev om Nordiska Inglasningar AB

Väldigt snabb och professionell service samt bra kommunikation under processen.