Nordiska Inglasningar AB

Nordiska Inglasningar AB

Välkommen till Nordiska Inglasningar!

Vi levererar högklassiga och skräddarsydda inglasningar av balkonger för dig som privatperson såväl som fastighetsägare.

Behöver du hjälp snabbt? Vi håller korta leveranstider och genom stora råvaruinköp kan vi dessutom erbjuda dig som kund ett bra pris. Vi levererar allt från enklare inglasningar med väderskydd som fokus, till mer omfattande uterum. Hos oss på Nordiska Inglasningar har vi certifierad och utbildad personal som monterar tryggt och barnsäkert.

Varmt välkommen att boka ett gratis hembesök när du känner för en inglasad balkong som förlänger sommaren.

Läs vad 93 kunder tycker om Nordiska Inglasningar AB 2

2021-06-08
    Vi beställde en inglasning " Vår och Höst ".
    Mycket fint och bra mottagande och professionellt utförande av arbetet.
    Vi kan vistas och njuta av de även under höst och vår när vädret inte är det bästa.
    Vi slipper kalla vindar regn snö och mygg.
    Balkongen har fått ett helt nytt utseende med ramlösa kristallglas och isolerad nederdel.
    Företaget uppfyllde våra förväntningar till fullo.
    2021-05-30
    Jag beställde inglasning av balkongen och det var ett utmärkt jobb som de gjorde från början till slut tack för ett perfekt resultat tack så mycket Jörgen pettersson
    2021-05-12
    Har framtiden på sin sida :-))
    2021-05-06
    120 000 kronor och sex månader senare läcker fortfarande vår balkong vid oväder. Inte bara vår, minst 1/3 av alla inglasade balkonger i vår BRF har samma problem.

Svarar inte längre på de mejladresser som finns - tar helt enkelt inte ansvar och löser problemen som uppstår. Den utlovade livstidsgarantin låter fint på papper.

Grannar har gått till ARN för upprättelse, och vi är på god väg att göra detsamma. Katastrof!

Tänk till en eller två gånger och jämför alternativa leverantörer är mitt bästa råd.
  • Lara F
    2021-05-05
    VARNING!!! De är inte ett dugg seriösa och de lovar mycket mer än de kan stå för.

Ett av problemen var att min balkong inte var tät och släppte in luft, lösningen enligt företaget var ett material som liknar kökssvamp som de täppte igen luckorna som släppte in luft med.

För 80.000:- förväntar man sig en ordentlig lösning på ett problem som företaget hade svårt att förutse!

Jag har två år efter inglasningen fortfarande ett fönster som inte går att stänga och som står öppet året om!

Mitt tips är att kolla igenom olika företag, för dessa är inte dugg seriösa enligt mig!
    2021-05-03
    Jag köpte isolerad inglasning av balkongen med kristallglas. Att få kontakt , inmätning av balkong, offertförslag och ordererkännande gick snabbt . Blev hela tiden väl bemött. De förväntningar jag hade har uppfyllts väl , tidpunkt för igångsättning, kunnigt o positivt arbetsteam etc.
    Helhetsintrycket mycket positivt med ett professionellt genomförande.
    2021-04-21
    Efter en seriös service recovery av Christoffer på Nordiska inglasningar så tror jag verkligen att företaget har lärt sig en läxa och jag kan återigen rekommendera Nordiska inglasningar!
    2021-02-17
    Jag köpte inglasning som är så lätt att sköta och snygg, jag köpte även en blomlåda med lock som man kan skjuta åt vilket håll man vill. På vinterhalvåret har jag ljuslyktor på locket, så smart.
    2021-02-15
    Inglasning på balkong bemötande var väldigt bra.
    Tycker att företaget har levt upp till våra förväntningar.
    2021-02-15
    Jag köpte "Förlängd sommar" som skulle innebära bl.a. tätning av en gavelvägg. Tätningen blev jag ej nöjd med då det inte tätades nere vid golvplattan.
    Jag blev vänligt bemött av företaget men tycker det är en brist att "nästan ingen" av de som monterade talade svenska. Jag är dessutom mycket dålig på engelska.
    Mina förväntningar blev till viss del uppfyllda, fönsterväggen blev otroligt bra. Jag skulle önska en "helvägg" på gaveln och Joakim, som ringde upp mig för att fråga vad jag tyckte, har lovat att Nordiska skall höra av sig till mig och att det är beställt. Hoppas att det blir så! I så fall är jag helnöjd med inglasningen.
  • Matias H
    2021-02-13
    Vår och höstinglasning på våran balkong, en av era säljare kom och sålde in erat koncept till oss till ett fördelaktigt pris. Mycket bra kommunikation, snabb leverans och montage. Vi är mycket nöjda med resultatet.
  • Caroline A
    2021-02-12
    Nordiska Inglasningar gjorde ett fantastiskt jobb hos mig efter att jag äntligen tog beslutet efter ca 1år.

Säljaren var väldigt noggrann och tillgodoseende gällande mina önskemål.

Byggteknikerna kom även en lördag och installerade vilket var fantastiskt. De var snabba men noggranna och gjorde det där lilla extra.

Nu har jag äntligen ett extra rum året om som jag nyttjar hela tiden. Mina blommor kan jag övervintra och det är jätte mysigt att kunna vara där hela året. Även lätt att putsa glaset med tanke på konstruktionen samt så höjde mitt nya uterum standarden på min lägenhet.
    Tack för en bra jobb!
    2021-02-12
    Köpte en inglasning av min uteplats med isolerande lågemissionsglas. Värt vartenda krona.

Företaget gav all information jag bad om och jag vill ge extra tack till säljaren som tog sig extra tid för att ge en presentation och tipsade om lösningar.

Efter köpet gick allt fort och problemfritt. Installationen blev klar på en förmiddag.

Förväntade mig att få ett rum jag skulle kunna använda fram mot våren, men med värmelampa har jag kunnat sitta och mysa medan det snöat ute - min lägenhet har helt enkelt fått ett nytt rum och resultatet är över min förväntan!
    2021-02-12
    Vi glasade in vår balkong våren 2019. Det var det absolut bästa beslutet vi hade tagit. Först så kom deras chef hem till oss och gick igenom allting väldigt noggrant. Allt vi behövde veta från funktioner till priser och deras rekommendationer. Någon vecka efter att vi hade bestämt oss så kom några killar från företaget och monterade ihop allting på ca 2 h. Super nöjda är vi!
    2021-02-12
    Jättenöjd med inglasningen. Bra service och trevliga människor.
    2021-02-12
    Inglasning av balkong. Fungerat mycket bra, trevlig personal.
    2021-02-12
    Professionell, lyhörd personal samt tar hänsyn och visar respekt.
    2021-02-11
    Det funkade bra med företaget då de hjälpte till med bygglovet. Monteringen gick snabbt och jag har fått njuta av helt blåsfria dagar och kvällar. Toppen helt enkelt, jag längtar fram till mars när det blir läge att kliva ut på balkongen igen.

Det enda negativa är att bygglovsavgiften är så hög, men det är ju kommunen som tar de pengarna.
    2021-02-11
    Inglasning från golv till tak med 8 skjutoch vikbara glas. Jag är mycket nöjd med resultatet och servicen
    2021-02-11
    Supernöjd med vår inglasning av balkong. Säljaren var jättetrevlig, även montörerna som också var snabba och noggranna.

Fick snabbare leverans/montering än förväntat så det är också ett stort plus.
    2021-02-10
    Efter tips och visning i demobil på plats köpte vi två balkong-inglasningar i vår + min svärmors lgh på 7 & 8 tr i Brf Kampementsbacken på Gärdet i Stockholm. Vi fick mycket bra bemötande och monteringsarbetet var till full belåtenhet.
    Våra förväntningar var högt ställda - och uppfylldes till fullo.
    Utförandet och funktionen är lysande och fungerar utmärkt!
    Balkongen har blivit ett flexibelt allround uterum användbart större delen av året.
    2021-02-09
    Är väldigt nöjd med inglasningen. :-)
  • Aurelijus M
    2021-02-08
    Nordiska Inglasningar AB byggde ett uterum på min lilla uteplats för ett par år sen. Det blev ett välbyggd extra rum i min lägenhet, helt isolerad från regnet osv. Jag fixade även ett likadant golv som i min vardagsrum, så rummet blev som en förlängning av lägenheten. Helt fantastiskt! I början tyckte jag att det var dyrt men nu säger jag att det var värt varenda krona - inte bara för att familjen spenderade mycket tid där utan det höjer värdet på hela lägenheten! Fråga din mäklare om du inte tror på mig!
    Jag vill säga stor tack till Joakim Kun för det trevliga bemötandet, effektiviteten och tålamodet.
  • Tewolde T
    2021-02-08
    Jag köpte inglasning av min lägenhet. Jag bemötes på ett fint och vänlig sätt. jag nöjd med arbetet.
    2021-02-05
    Balkong inglasning . Mycket fint. Halv isolerad. Rullar perfekt fram o tillbaka. Kan öppnas helt. Varje del smälter fin in i varandra. Syns nästan inte. Mycket fint gjort. Blomlådor som passar perfekt i färg med balkong. Lång in i höst o början av vår kan njuta av balkong. Utmärkt, mycket nöjda. Bästa vi gjort! 👏👍
    2021-02-05
    Beställde balkonginglasning vilket blev kanonbra. Proffsigt, snyggt och bra och snabb installation. Vad som drar ner betyget rejält är att det ca 1 år efter inglasningen plötsligt kommer en faktura på 5500 kr för ett bygglov som inte omnämns någonstans i offerten och inte heller slutfakturan. Efter mycket om och men tas den bort men lämnar en riktigt sur eftersmak tyvärr. Trots detta vill jag rekommendera detta företag som hade varit 5-stjärnigt om det inte varit med strulet med den konstiga extrafakturan.
    2021-02-05
    Vi lät glasa in balkongen. Företaget gjorde ett bra jobb och vi blev mycket nöjda
  • Christian W
    2021-02-05
    Köpte inglasning av min balkong.
    Allt gick mycket bra samt planering och allt gick väldigt smidigt. Jag är super nöjd. Stort tack
    2021-02-04
    Jag är nöjd med er vara! Om man behöver hjälp jag har fått ! Tack
  • Carol H
    2021-02-03
    Det är inte tät på visa ställe mellan fönster.
    2020-12-14
    Vi har köpt en komplett balkonginglasning till vår nyligen ombyggda balkong. Vi gick från 2,6 kvm oinglasat till 8 kvm med inglasning under våren 2020. Ville vänta lite med att skriva till allt satt sig och om intrycken bestod och det gör de.

Nordiska Inglasningar har inte gått ut med att ha lägsta priset på marknaden, men de har hela tiden hävdat att deras höga kvalitet matchar priserna, så förväntningarna blev höga. De erbjuder dessutom balkonger i olika nivåer och med en hel del möjliga tillval. Vi valde "höst och vår" en inglasning med isolering som ska fungera lite längre på hösten och börja fungera lite tidigare på våren.

Före köp fick vi en utmärkt demonstration i deras mobila demoanläggning. Det gick att se och känna på alla detaljer och funktioner. Eftersom vi har en balkong mot en väg med ganska mycket trafik valde vi direkt tillvalet "ljudisolerat glas" och det är helt otroligt så tyst det blir när man stänger sista rutan helt. Som om alla körde elbil helt plötsligt :) Det hjälper inte när någon far förbi med full gas utan ljuddämpare, men den vanliga trafiken dämpades till en mycket behaglig nivå och skillnaden är så påtaglig att det tillvalet måste rekommenderas till alla som har balkong mot trafik.

Installationen bokades och på utsatt dag o tid kom montörerna och jobbade hårt en hel dag, men hann inte bli klara då det var någon liten detalj som ställde till det för dem i värmen. Vi såg till att de kunde hålla vätskenivån någorlunda för pauser var inget de höll på med. När de var färdiga för dagen, en fredag, var balkongen fullt användbar, men detaljer skulle ordnas och de kom tillbaka för att avsluta redan på söndagen (!). Och tydligen var det mer detaljer än vi begrep, för montören slet i många timmar innan han var nöjd och vi kunde börja nyttja balkongen. Och det har vi gjort sedan dess. Fram till mitten på november så gott som dagligen. Vi är därute, äter därute, vi grillar därute (elgrill) och vi träffar vänner på balkongen. Med en liten värmefläkt igång blir det så varmt att jag faktiskt sovit på balkongen helt nyligen, i december!

Efter en tid upptäckte vi att det uppstått en liten springa på någon millimeter mellan inglasningen och balkongen. Tog några bilder och skickade till Nordiska Inglasningar och bara ett par timmar senare stod en montör på balkongen! Nu kunde han inte åtgärda det hela omgående, men mätte o räknade o meddelade när de skulle komma för att justera och en kort tid senare dök de upp och utförde en hel del arbete och nu är det helt tätt, perfekt service!

Vi har fått livstids garanti på balkongen, så chansen finns väl att de får återkomma fler gånger och då tror vi på samma fina bemötande.
    2020-11-16
    Super nöjd med inglasning av min balkong.
    Professionellt bemötande.
    Kunniga säljare .
    Kan varmt rekommendera Nordiska inglasningar
    Tack så mycket Camilla för att du tog dig tid att recensera oss! Vi ser fram emot att du får många lyckliga dagar i ditt nya fina uterum! Med solig hälsning Christoffer Nordiska Inglasningar Nordiska Inglasningar AB
    2020-11-15
    Kanon nöjd med inglasningen som nordiska har satt upp hos mig. Proffsiga säljare som berättar på ett sätt så man förstår och Inglasningen är perfekt, så jag fattar verkligen varför företaget är branschledande. Det blir många kvällar på balkongen nu framöver !
    Tack så mycket Ludwig för att du tog dig tid att recensera oss! Vi räknar med en inbjudan till en av alla dessa framtida kvällar på din balkong! Med solig hälsning Christoffer Nordiska Inglasningar Nordiska Inglasningar AB
    2020-11-13
    Efter lång väntan med bygglov, som jag gjorde tillsammans med leverantören, kom inglasning igång. Hantverkarna kom på uppbokade datum och fixade jobbet under en dag och gjorde ett bra jobb. Det enda negativa var den långa tiden från beställning till färdigställning, men det var semestertid i mellan.
    Kontakten mellan leverantören har varit smidigt både före och efter montering.
    Jag är mycket nöjd med min inglasning .
    Tack så mycket Annika för att du tog dig tid att recensera oss! Vi ber ödmjukast om ursäkt för sen långa ledtiden för bygglovet men det gläder oss lika mycket som du att du är så nöjd med din inglasning! Med solig hälsning Christoffer Nordiska Inglasningar Nordiska Inglasningar AB
    2020-11-13
    Är otroligt nöjd med vårat nya uterum av Nordiska inglasningar.
    Mycket trevlig och kunnig säljare med ett professionellt bemötande.
    Tack så mycket Magnus för att du tog dig tid att recensera oss! Vi önskar dig en lång och fin balkongsässong framöver! Med solig hälsning Christoffer Nordiska Inglasningar Nordiska Inglasningar AB
    2020-11-12
    Jag vill först börja med att berätta, att jag var en av de tre personerna som var med i balkonggruppen som föreningen hade tagit bildad. Vi träffade flera olika leverantörer för och kunna ha något och jämföra. Dom som stack ut mest samt som fångade vårt intresse var Nordiska inglasningar. För det vi kollade på, var samtligas produkter, vart dom hade sina fabriker för att sen se hur lång leverans det skulle innebära för oss, ( deras fabrik finns i Sverige ) hur deras ekonomi i verksamheten är samt hur deras kreditvärdighet såg ut, dvs om det har AAA, vilket är den bästa kreditvärdighet. Dom kunde garantera oss med deras montering att inte fästa inglasningen på balkongräckena då garantin inte påverkas utav det. Vi i balkonggruppen kände oss verkligen nöjda med nordiska inglasningars presentation av produkten samt deras trevliga och professionell bemötandet. Dom håller det dom har lovat med deras produkt, montering och garantier. Idag är min balkong inglasad och jag är mycket mer än jätte nöjd, just för att dom gjorde allt som dom hade lovat oss med deras montering och produkt kvalité. Jag har ett nytt uterum som jag inte behöver sköta om eller smörja in med olja för hjul lagerna. Kan starkt rekommendera Nordiska inglasningar till alla.
    2020-11-11
    Supertrevligt bemötande som fick mig att inte tveka en sekund. Nordiska Inglasningar var professionella både innan och efter de genomfört en utomordentligt stabil inglasning av min balkong. 5 av 5!
    2020-11-11
    Jag köpte en inglasning och allt fungerade smidigt från planering till montering. Professionellt bemötande och kunnig personal. Kan varmt rekommenderas.
    2020-11-11
    En riktigt trevlig & säljare som räckte alla mina behov & svarade på alla mina frågor. Det var kanske lite dyrare än vad vi hade tänkt oss, men efter att ha sett slutresultatet är vi VERKLIGEN SUPERNÖJDA!
    2020-11-05
    -Köpt en balkonginglasning
    - säljaren var kunnigt och vi fått ett bra rabatt!
    - ville ha tyst och torrt på balkongen och det är betydligt tystare, torrt men framförallt värmare!
    - vi är nöjda med beslutet om att glasa in vår balkong. Och inglasning från Nordiska Inglasningar är faktiskt robust och de håller (imo) vad de lovar!
    2020-11-05
    Fantastiskt nöjd med allt. Kan starkt rekommenderar detta företag
    2020-10-21
    Höst/vår alternativet.

Bra bemötande hela tiden.

Efter inglasningen var arbetarna tvungna att komma tillbaka för att åtgärda småfel som vi upptäckt själva - ta bort repor, fylla på med silikon där det fattades osv. Det planerades in väldigt snabbt

I efterhand är vi nöjda. 4 av 5. Ej full pott då tiden drogs ut lite över sommaren å in på hösten. Arbetet beställt i april, slutfördes i oktober. Lite längre än väntat. Företaget rekomnenderas.
    Hejsan Fatima, Tack för att du tog dig tid att recensera oss och även att du rekommenderar oss. Med solig hälsning Christoffer Nordiska Inglasningar Nordiska Inglasningar AB
    2020-10-21
    Företaget var snabba med att återkoppla på vårt intresse och ett möte bokades in. Säljmötet var mycket bra, trevlig säljare som lyssande på vår önskan och svarade på alla frågor. Företaget kontakt (Robin) har varit mycket bra och tillgänglig under hela perioden, från dialog om bygglov till avstämning efter fullgjort arbete. vilket vi som kund tycker är viktigt.
    Installationen gick smidigt (en dag) men dock upptäcktes en del brister som vi bokade in efterarbete för.
    Vi som kund upptäckte en reva i taket som vi inte sett tidigare som vi misstänkte kunde blivit under installationsarbetet. En arbetsledare skickades hit för att inspektera skadan. Nu visade det sig att skadan inte skett under arbetet (vilket även en målare konstaterade) men arbetsledarens uppträdande var det värsta jag och min fru varit med om. Blev utskällda och dumförklarad oss. Något vi givetvis anmälde till vår kontakt, Robin.
    Nu när allt är löst, så är vi nöjda med inglasningen även om vägen dit var lång och lite guppig. Mvh Stefan
    2020-10-20
    Gjorde en förfrågan på telefon om en balkonginglasning, Säljare kom omgående, mättekniker kom och 2 montörer.
    Alla var proffsiga och tillmötesgående. Montörerna var outstanding, kunniga, vänliga och utförde ett.jättesnyggt arbete!
    Kan självfallet rekommendera Nordiska Inglasningar AB.
    Stig och Gunilla Humla, Skogås
    Hejsan Stig & Gunilla , Tack för fina ord och tack för att ni tagit er tiden att recensera oss. Med solig hälsning Christoffer Nordiska Inglasningar Nordiska Inglasningar AB
    2020-10-12
    Efter att vi fått ett förstklassigt möte med säljare Joakim Kun, bestämde vi oss för att välja uterumspaketet "Förlängd sommar" (halv) med UV-blockerande glas. Vi valde även till 2st blomlådor.
    Killarna som installerade balkonginglasningen... Alltså, WOW! Det första de gjorde var att rulla ut byggpapp genom hela lägenheten. NÄR har någon hantverkare gjort det tidigare? Aldrig! Installationen tog inte mer än en dryg timme, och vi är så galet nöjda med slutfinishen!
    Tack!
    Hejsan Christer & Camilla, Tack så galet mycket för fina ord och tack för att ni har tagit er tiden att recensera oss. Joakim sänder sina varma hälsningar. Med solig hälsning Christoffer Nordiska Inglasningar Nordiska Inglasningar AB
    2020-09-19
    Inglasningen av vår uterum är vi jättenöjda med, det blev lite justeringar som behövdes åtgärdas i efterhand men de har tagits omhand. Säljaren vi hade kontakt med var mycket trevlig och tillmötesgående.
    Hejsan Namir, Det värmer att ni är så nöjda och tack för att ni tagit er tiden att recensera oss. Med solig hälsning Christoffer Nordiska Inglasningar Nordiska Inglasningar AB
  • Lars P
    2020-09-18
    Köpte balkonginglasning för 19m2. Mina förväntningar var ett stabilt och hållbart inglasningssystem som skulle vara hållbart över tid. Jag tycker att vi fick precis det vi förväntade oss. Bemötandet både av monteringspersonal och serviceavdelning har varit mycket proffsigt. Sammanfattningsvis så kan man bara buga för ett gediget arbete utfört med stor noggrannhet.
    Hejsan Lars, Tack för fina ord och tack för att du tagit dig tiden att recensera oss. Med solig hälsning Christoffer Nordiska Inglasningar Nordiska Inglasningar AB
    2020-09-13
    Snygg balkonginglasning som utfördes av snabba och kunniga installatörer.

Vi är mycket nöjda med köpet.
    Både före, under och efter installationen.
    Hej, Tack för att du tagit dig tiden att recensera oss. Varma hälsningar, Christoffer Nordiska Inglasningar AB
    2020-09-06
    Jag har precis fått min balkong inglasad och är så nöjd!

I måndags kom tre killar och jobbade intensivt hela dagen, liksom i onsdags och fredags. Varje dag la de ut papper för att inte smutsa ner i lägenheten och de dammsög efter sig varje gång de varit här.

Killarna var artiga och trevliga och resultatet blev precis så bra som jag hade önskat! Jag fick finfina instruktioner hur allt funkar så jag har endast positiv feedback att ge.

Jag sitter just nu på min balkong och njuter av att vara ett snäpp närmre Mälaren!
    2020-09-03
    Det här skulle kunna vara en riktigt bra produkt, om de hade kunnat leverera på samma nivå som de marknadsför sig.

För strax över ett år sedan beställde vi en inglasning/uterum av Nordiska inglasningar. Efter montering lutade glasväggen, det fanns vassa kanter på plåtarna, plåtarna var inte tillräckligt långa för att nå från golv till tak, trots att Nordiska sålt in en skräddarsydd lösning. Dessa plåtar är nu istället förlängda med silikon. Glasväggen är numera lodrät och de vassa kanterna är borta efter totalt 9 besök av Nordiskas hantverkare. Dock släpper inglasningen fortfarande in vatten från ett hörn när det regnar och blåser ute.

För oss har det här kostat mycket tid och energi med reklamationer och mejlkorrespondens fram och tillbaka med säljare, produktionschef och VD. Som grädde på moset fick jag dessutom ett adresserat reklamutskick nu i veckan från just Nordiska inglasningar som informerade om att de kommer komma till vår förening med sin demobil och demonstrera inglasningar/uterum. Säkert bara ett ärligt misstag men såklart något provocerande efter allt vi varit igenom...
    Hej Sandra & Christian, Det är väldigt tråkigt att du inte är nöjd med oss som leverantör och vi har faktiskt aldrig upplevt något liknande fall som detta tidigare. Jag tar verkligen till mig allt du säger och vi rannsakar oss själva hela tiden för att se om vi brustit i våra rutiner eller i den produkt vi levererat. Att vi skulle ha gett en rabatt vid försäljningstillfället för en recension på nätet låter i mina öron som försäljningschef både orimligt och helt osannolikt. Skulle vi inte leva upp till kundens förväntningar så som utlovat så skulle vi i slutändan ändå få en recension som denna (trots den rabatt du påstår dig ha fått) och det vore pengar i sjön för oss att arbeta på det viset. Nöjda kunder lämnar bra recensioner gratis och vi strävar därför alltid mot att överträffa kundens förväntningar. Det är alltså uppenbart att varken vi eller andra aktörer arbetar på det viset eller har någon som helst vinning i att skänka bort pengar eller arbeta med ohederliga metoder. Beträffande ert ärende så var det så pass mycket turer med olika ”fel” som vi försökte tillmötesgå och anpassa efter era krav. Det var det ena felet efter det andra och tillslut ville ni att vi skulle reparera hela eran balkong som hade dålig betong och släppte igenom fukt. Tillslut fick vi nog och ålade er att ta in en oberoende besiktningsman för att kontrollera vårt arbete och den produkt vi levererat. Att underhålla betongen och balkongen i sig är en fråga för er förening och något helt annat än att köpa en inglasning. Besiktningen utfördes och blev godkänd varefter vi var behjälpliga att åtgärda några mindre kosmetiska brister för god ton skull, helt utan att ta betalt för någon av alla gånger vi varit hos er. Det kan påtalas att även besiktningsmannen inte alls förstod vad betongen i er balkong hade med oss som leverantör av inglasningar att göra. I och med detta trodde vi att allt var klart med er…Tills det dök upp att ni därefter?! anmält oss till allmänna reklamationsnämnden och vill ha alla pengar tillbaka.. Även nämnden ansåg, precis som besiktningsmannen, att vi inte gjort något fel i vår leverans: Citerat från nämndes beslut: ” Utöver nu behandlade fel har Sandra Karlsson i nämnden påtalat andra brister i entreprenaden. Då hon inte åberopat någon utredning som stödjer att det i dessa fall är fråga om fel i tjänsten, ska hennes krav i denna del avslås.” ”Med hänsyn till att företaget före besiktningen åtog sig att avhjälpa påtalade mindre fel i entreprenaden och det endast är sådana som redovisas i besiktningsprotokollet, har Sandra Karlsson inte rätt till ersättning för besiktningskostnaden. Även i denna del ska hennes krav därför avslås.” Utfallet från nämnden kom 2020-09-03 och du har skrivit denna recension samma dag som du fick avslaget. Nordiska Inglasningar AB