Nordiska Inglasningar AB

Nordiska Inglasningar AB

Välkommen till Nordiska Inglasningar!

Vi levererar högklassiga och skräddarsydda inglasningar av balkonger för dig som privatperson såväl som fastighetsägare.

Behöver du hjälp snabbt? Vi håller korta leveranstider och genom stora råvaruinköp kan vi dessutom erbjuda dig som kund ett bra pris. Vi levererar allt från enklare inglasningar med väderskydd som fokus, till mer omfattande uterum. Hos oss på Nordiska Inglasningar har vi certifierad och utbildad personal som monterar tryggt och barnsäkert.

Varmt välkommen att boka ett gratis hembesök när du känner för en inglasad balkong som förlänger sommaren.

Läs vad 194 kunder tycker om Nordiska Inglasningar AB 2

2022-08-02 Insamlad av företaget
    Vår upplevelse var att alt var bra.
    2022-07-14 Insamlad av företaget
    Inglasningen av min balkong blev snyggt och bra gjord överlag, dock märker jag att det blir för kallt för att ha balkongdörren öppen under delar av vår / höst då jag förstod att detta borde vara möjligt (pga otillräcklig isolering misstänker jag). Efter att ha nämnt detta till företaget för ett bra tag sedan sa de att de skulle återkomma, men har inte hört att ord sen dess.
    2022-07-14 Insamlad av företaget
    Svåra att få tag på när man ringde,men balkongen är jag jättenöjd med.
    2022-07-13 Insamlad av företaget
    blevbra bemö'tt är oerhört nöjd
    2022-07-12 Insamlad av företaget
    Inglasning balkong med extra tjocka glas.

Bemötandet av personal har varit mycket tillfredsställande.
    Arbetet har varit enligt överrenskommelse och tidangivelse för arbetet har utförts även detta enligt överrenskommelse och mkt tillfredsställande.

Kritik. Att fästet till snörerna upplevs sköra. Hade önskat att dessa kändes mkt mera robusta.
    2022-07-11 Insamlad av företaget
    Nöjd med resultatet, tog dock alldeles för lång tid med att få korrekt faktura. Den interna kommunikationen är under all kritik. Väldigt svårt att få tag på rätt folk, de ringer och när man ringer åter hamnar man hos ett telebolag med personal som endast tar emot röstmeddelande och som inte har något med företaget att göra. De sa ofta att de skulle ringa mig men gjorde det aldrig eller många dagar senare.
    2022-07-11 Insamlad av företaget
    Fantastiska montörer som utförde arbetet med hög klass. Resultatet har gjorts oss mycket nöjda.
    2022-07-11 Insamlad av företaget
    Blev bra bemött av företaget. Jag är nöjd med inglasning.
    2022-07-11 Insamlad av företaget
    Proffsiga och hittade lösningar på utnyttjande av ytan för den inglassade balkongen som andra bolag inte lyckats med. Mycket nöjd
    2022-07-10 Insamlad av företaget
    Bemötande ok.
    Förväntningar, fick vänta länge på installationen.
    Monteringen av inglasning balkong, proffsigt utfört.
    2022-07-08 Insamlad av företaget
    Bra bemötande men onödigt att flera i föreningen fick byta ut stången med uppställningsbeslaget. Stången var för kort, alla glas gick ej att ställa upp. Man hade kunnat göra den längre efter att den första klagade så hade inte återbesök behövts göras hos så många.
    Sedan felet var fixat har det fungerat bra.
    Köpte sommarvarianten.
    2022-07-07 Insamlad av företaget
    Bra bemötande från första stund (säljare Johan) till dess att allt var levererat och monterat.
    Köpte paketet ""Vår & Höst" och har i och med det kunna nyttja min balkong bra mycket mer än tidigare.
    2022-07-07 Insamlad av företaget
    Bra bemötande. Allt gick enligt avtalet.
    2022-07-07 Insamlad av företaget
    Företaget är bestmöilig. Jag kan absolut rekommetara till virare.
  • Jonas T
    skrev om Nordiska Inglasningar AB
    2022-07-06 Insamlad av företaget
    Bra hela vägen från säljare till montering, men tyvärr gick något sönder i samband med monteringen vilket man har lovat åtgärda, men det har gått snart ett år utan att detta hänt. Ångrar att jag inte höll inne med betalningen tills de gjort åtgärderna.
    2022-07-06 Insamlad av företaget
    Kom med extra faktoror 6 mån efter att jag betalt dom ville ha betalr för bygglovshandlingar. Enligt säljaren fanns det ett giltigt bygglov. Kollade med kommunen och bygglov fanns. För att inte hamn hos kronofogde och betalnings anm betalade jag fick sen bråka med för att få tillbaka pengarna. Har fått hälften och nu svarar dom inte på kontaktförsök. Varning undvik dom
    2022-07-06 Insamlad av företaget
    Vi är jätte nöjda eftersom det blåser inget, när det regnar då blir vår utemöbler inte blöta samt det är rent på balkongen.
    Vi har i princip fått ett extra rum som vi kan utnyttja större delen av året.
    2022-07-06 Insamlad av företaget
    Bra kvalité på inglasningen och bra bemött i alla led. Lite stressad köpprocess men trevlig. Monteringen gick snabbt och det blev snyggt, tyvärr så kunde inte en skena i taket monteras samma dag pga fästen som saknades och har inte fått den monterad efter pga brist på tid som matchar när vi haft möjlighet.
    2022-07-05 Insamlad av företaget
    Allt som ni har gjort det var underbart. Inglasiering, taket och belysning.
    Snälla kan ni kontakta mig jag vill gärna köpa persianer till balkongen
    Hälsningar Yolanda Hott
    2022-07-05 Insamlad av företaget
    Vi köpte balkonginglasning "Uterumspaket - Vår & Höst" med UV-blockerande kristallglas och persienner.
    Blev väl bemötta, snabbt och sakligt avseende funktion och prisuppgifter. Demonstration och
    presentation av glasningens konstruktion och funktion ges högsta betyg.
    Snabb och smidig montering.
    Resultatet blev över förväntan. Balkongen blev ett "rum" som används på nytt sätt och i större omfattning.

Annette Adamsson & Sandro Pellegrini, Farsta.
    2022-07-05 Insamlad av företaget
    Blev bra bemött och de levde upp till mina förväntningar. Köpte en inglasning och allt gick smidigt. Är jättenöjd 😊
    2022-07-05 Insamlad av företaget
    Jag är jättenöjd med inglasningen av balkongen.
    Men när det gäller att få tag på Er via telefon efter att jag bestämt mig för inglasning så var det katastrof. Jag var jävligt (rent ut sagt) frustrerad att ni aldrig hörde av Er när jag ville ha kontakt.
    2022-07-05 Insamlad av företaget
    Är Väldigt nöjd med inglasningen och kundservice
    2022-07-05 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och väldigt bra utfört arbete.
    2022-07-05 Insamlad av företaget
    Super fina inglasningar och trevligt bemötande...Rekommenderas
    2022-07-05 Insamlad av företaget
    Proffsiga och höll tider enligt avtal. Resultatet blev mycket bra och vi är mycket nöjda! Trevligt kundbemötande och även seriöst att ringa upp och fråga om vår åsikt och bedömning, samt meddela att det bara är att återkomma om det skulle vara något. Vi är så nöjda!
    Carina
    2022-07-04 Insamlad av företaget
    Helt ok, låset för uppställda rutor sitter fel så det går inte att låsa alla rutor i det läget,
    Trots att bokningen gjordes långt innan installation så saknades material, så det blev inte klart när det var sagt, annars nöjd med det färdiga resultatet
    2022-07-04 Insamlad av företaget
    Fantastiskt bemötande, samt snabb leverans och effektiva montörer.
  • 2022-06-18 Spontant omdöme
    Bra insäljning gav oss höga förhoppningar.
    Men sen helt platt fall. Ingen uppföljning, inga svar.
    Vi gav upp och valde ett annat företag.
    2022-02-23 Insamlad av företaget
    Måns på Nordiska inglasningar var toppen ifrån starten med att representera företag och vilka val dem erbjöd. Där efter blev jag lika bra bemöt med att boka in för måttning och montering.
    Är supernöjd med min nya balkong och längtar till att få tid att inreda den.
    Tack alla på Nordiska inglasning för ett underbar bemötande och vacker ny balkong.
    2022-01-30 Insamlad av företaget
    Företaget dök aldrig upp efter överenskommelse

Persienn beställningen påminde jag om 3 gånger

Vi har fortfarande inte fått några persienner

Ett halvår senare och ingen hör av sig om när vi får persienner

Skumt

Vi beställde balkong inglasning med persienner pga söderläge och intensiv sol från fm till em
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande
    Bra kvalitet på material och jobb
    Köpte isolerad inglasning
    Kan rekommenderas
    2021-11-18 Insamlad av företaget
    Köpte inglasning sommar. Bra bemötande och snabbt montage. Montörerna gjorde ett fint jobb, men synd att bygeln var för kort så att alla glas inte kunde stå uppställda. Detta hände för flera i vår förening. Det åtgärdades och nu fungerar allt bra men det kändes onödigt att så många drabbades. Inglasningen känns rejäl och bra och det har blivit mycket tystare och vi har fått ett till rum så jag är mycket nöjd.
    2021-11-18 Insamlad av företaget
    Det gick snabbt smidigt vid installationen.
    2021-11-15 Insamlad av företaget
    Trevlig personal som gjorde min inglasning av balkongen … även var det löpande information innan den gjordes
    2021-11-14 Insamlad av företaget
    Vi är jättenöjda med inglasningen av balkongen! Vi valde den dyraste varianten med full isolering, även tak.
    Logistiken fungerade väldigt bra, proffsig och serviceminded personal. Väldigt duktiga och samspelta "gubbar" som installerade "allt"! Tack vare inglasningen så kan vi fortfarande, i mitten av november, utnyttja balkongen!
    Proffsigt o vänligt bemötande
    Smidig o snabb montering.
    Enda lilla klagan osäkra tidpunkten för montering.
    2021-11-13 Insamlad av företaget
    Inglasningen blev noggrant utfört. Nu har jag en balkong jag kan utnyttja året runt.
    2021-11-13 Insamlad av företaget
    Det blev ett fantastiskt extra rum som jag njuter av varje minut. Rekommenderas varmt.
    2021-11-12 Insamlad av företaget
    De var trevliga och gjorde sitt jobb på bra sätt. Vi är jätte nöjda.
    2021-11-12 Insamlad av företaget
    Inglasninngen motsvarade mer än väl våra förväntningar. Återstår bara svar på min fråga om glaset i kattluckan. Glaset ser ut att sakna skyddsfilmen som finns i övriga rutor. Är det medvetet eller bortglömt?
    Mvb
    Gunnar Lindquist
    2021-11-12 Insamlad av företaget
    Inglasning av balkong. Vänligt bemötande. De gjorde arbetet enligt avtal .De arbetade snabbt o effektivt. Allt har fungerat bra
    2021-11-11 Insamlad av företaget
    Snabb leverans och installation.
    Bra dialog med företaget.
    2021-11-11 Insamlad av företaget
    It is great. Our balcony is now furnished as my kittens’ room, warm and beautiful. It made our apartment warmer so we use less energy on heat! The staff also were very nice, responsible and easy-to-call! We are so satisfied with our choice of this company and we definitely suggest it to the people who want their balcony to become warm, beautiful snd useful in all the season!
    2021-11-11 Insamlad av företaget
    I många år har jag saknat fönster som går att öppna och stänga på min balkong. I maj 2021 fick jag ett utmärkt erbjudande om UTERUM från Nordiska Inglasningar AB. Vänligt bemötande och proffsigt utförande - TACK Nordiska Inglasningar för mitt fina uterum!
    Märta Gustafsson
    Loftvägen 9, lgh 1404
    142 35 SKOGÅS
    2021-11-11 Insamlad av företaget
    Jag köpte inglasad balkong efter många många strul så blev den fin till slut. Trivs jättebra att sitta där och hänga.
    hej
    Nordiska Inglasningar has installed glass on my balcony,
    to be honest i was very impressed, the installation was done with professionalism and precision ' my visiting friends keep asking me which company did this amazing job "
    yes,i highly recommend NORDISKA Inglasningar "
    great job "
    mvh.
    2021-11-11 Insamlad av företaget
    Trevlig bemötande, smidigt snabbt och enkelt. Inglasning av bra kvalitet. Gav inte full betyg för att det inte alltid gick att få tag på dem per telefon.
    2021-11-10 Insamlad av företaget
    Mycket proffsigt arbete, kunnig personal och trevligt bemötande varje gång jag har behövt ta kontakt med dom.
    /Jorge
    2021-11-10 Insamlad av företaget
    Bra bemötande. Lite svårt att få kontakt via telefon.

Installationen av balkonginglasningen blev som förväntat.

Snabbt och bra genomfört.