Nordiska Kvalitetsbyggen AB

Nordiska Kvalitetsbyggen AB

Nordiska Kvalitetsbyggen utför allt inom byggnation, renovering, ombyggnad,tillbyggnation och nybyggnationer. Vi har 20 års samlad erfarenhet i byggbranschen.Detta har medfört bred yrkeskompetens och hög yrkesskicklighet. Vi tar ett stort ansvar för alla våra byggprojekt och dess kvalité. Vårt mål är naturligtvis att våra kunder...

21 omdömen om Nordiska Kvalitetsbyggen AB

Erika K
Skrev om Nordiska Kvalitetsbyggen AB

Nordiska Kvalitetsbyggen AB har vi anlitat utifrån de goda rekommendationer som vår köksleverantör givit oss. Projektet har handlat om att bygga ett helt nytt kök, bygga in ett stort fönster (1980x2580), flytta om ett fönster, samt att lägga golv (ca 50km) och måla väggar och tak. Hela projektet har Stefan styrt upp på ett bra sätt, både tids-, och kvalitetsmässigt. Resultatet har blivit väldigt fint och de fackmässigt utförda arbeten håller en hög kvalité. Både Stefan och hans medarbetare har varit lyhörda för våra åsikter...

Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB
4.5/5 i betyg av 49 omdömen 4.5 av 49 omdömen
Badge2020

Fick satt kakel i mitt nya kök och är toppen nöjd med resultatet! Trevligt bemötande och fin kommunikation! Tack till Tony som utförde ar

Per-Anders A
Skrev om Nordiska Kvalitetsbyggen AB

Vi har anlitat Nordiska Kvalitetsbyggen för att lägga nytt tak på vår villa och för att bygga ett stort utedäck. Vi är supernöjda! Fackmannamässigt utförda arbeten enligt tidplan till riktigt bra priser. Dessutom ett väldigt bra bemötande och goda råd i samband med de beslut som skulle fattas. Vi var särskilt nöjda med den goda ordning som rådde under projektens gång. Vi har aldrig haft att göra med hantverkare som städade så fint löpande! Vi kan starkt rekommendera Nordiska Kvalitetsbyggen och kommer själva att anlita dem igen.

Mattias C
Skrev om Nordiska Kvalitetsbyggen AB

Jag anlitade Nordiska kvalitetsbyggen för att bygga min lösvirkesvilla. Stefan var väldigt lyhörd för mina önskemål och visar på stort tålamod när saker inte kommer som det var tänkt ( från vårat håll ). Stefan är alltid tillgänglig på telefon och har under hela bygget givit oss information om läget. Han hade helt klart det bästa priset av alla vi pratade med och vi är väldigt nöjda med hur allting blev och den service vi fick.

Mattias C

christian s
Skrev om Nordiska Kvalitetsbyggen AB

Anlitade återigen Nordiska Kvalitetsbyggen för renovering av barn rum (tidigare två stora klädkammare) samt hallen. som tidigare nöjd med ledtid, kvalite och bemötande. min far som är elektriker sedan ca 40 år har varit så nöjd med samarbete i mitt hus under renoveringarna som gjorts då han gjort all el. att han i somras anlitade dem för att lägga nytt tak på hus samt garage. han var lika nöjd som mig så vi rekommenderar starkt Nordiska Kvalitetsbyggen för er som vill ha kvalite, bra bemötande och kommunikation.

Anna E
Skrev om Nordiska Kvalitetsbyggen AB

Anlitade Stefan och hans gäng för att bygga om ett badrum, samt total renovering av hall och två sovrum vilket inkluderade helspackling, målning, slipning av golv, läggande av klinkers i hall, special bygga en inbyggd Elfa garderob, lägga in värme i hall och badrum samt tapetsering. Stefans gäng var oerhört professionella i sin kommunikation och hantverk. Badrummet är gjort av en otroligt skicklig yrkesman och det är en inte en endaste skarv fel i vårt badrum som inte har en enda rak vinkel. Supernöjda. Arbete utfördes...

peter h
Skrev om Nordiska Kvalitetsbyggen AB

Anlitade Nordiska Kvalitetsbyggen för att göra om ett litet badrum från 60 talet samt lägga klinker i tvättstuga och demontera gammal elpanna. Generellt sätt mkt nöjda: Stefan och hans medarbetare har visat prov på god kommunikation, flexibilitet och goda yrkeskunskaper. Följer tidsramen väl samtidigt som kvalité alltid kommer i första hand. Vi är mkt nöjda med slutresultatet. Vi kan absolut tänka oss att anlita företaget igen.

Anders H
Skrev om Nordiska Kvalitetsbyggen AB

Vi har (hittills) anlitat Nordiska Kvalitetsbyggen vid två tillfällen: 2013 för en helrenovering av ett ca 6 kvm badrum i radhus byggt 1992 och 2014 för helrenovering av ett ca 9 kvm badrum, en 5 kvm duchhörna och en tvättstuga i hus byggt 1967. I båda fallen gjordes ett kvalitetsmässigt bra jobb till konkurrensmässigt pris. Det som framförallt gör att Nordiska Kvalitetsbyggen utmärker sig är Stefans outtröttliga servicekänsla, goda kommunikation och pragmatiska problemlösning. I huset byggt 1967 påträffades flera överraskningar...

Daniel O
Skrev om Nordiska Kvalitetsbyggen AB

Jag anlitade Nordiska för att renovera mitt badrum, byta garderober samt måla och tapetsera. Jag fick ett otroligt bra bemötande, trevliga hantverkare som var i tid varje dag. Jag är väldigt nöjd med hur allt blev. Inte en anmärkning när jag tog in en besiktningsman. Jag kommer att anlita Nordiska i mina framtida renoveringar.

Urika C
Skrev om Nordiska Kvalitetsbyggen AB

Nordiska Kvalitetsbyggen har varit hos oss och satt upp ett kök ifrån Nolte. Dom hade även helentreprenaden på hela renoveringen med rivning av vägg, nya balkongdörrar, VVS och nya ytskikt samt eldragningar. Vi är otroligt nöjda med Nordiska Kvalitetsbyggen, arbetet utfördes noggrant och eventuella problem löstes under byggets gång. Det märktes att dom hade stor kunskap. Bemötandet var alltid trevligt och proffsigt! Vi rekommenderar verkligen Stefan och hans killar!

Linda
Skrev om Nordiska Kvalitetsbyggen AB

Mycket skickliga och proffsiga. Vi har anlitat Nordiska Kvalitetsbyggen tidigare då vi skulle lägga värmeslingor och klinker i vår hall. Vi blev då mycket nöjda och kontaktade bolaget igen när det var dags att lägga om vårt tak. Det var ett ganska stort jobb som även innefattade byte av vindskivor, nya rännor samt ny panel på kuporna. Arbetet utfördes mycket skickligt och vi är mer än nöjda. Ett mycket proffsigt bemötande samt ett stort kunnande. Vi kommer definitivt att kontakta Nordiska Kvalitetsbyggen igen och vi har varmt rekommenderat dem till vänner och familj.

Ted F
Skrev om Nordiska Kvalitetsbyggen AB

Anlitade Nordiska Kvalitetsbyggen för att göra nytt ytskikt på 95 kvm övervåning. Detta innebar riva gammalt golv, riva gammal tapet, öppna upp ett valv, riva ut gamla garderober, sätta panelvägg, lägga nytt golv, måla väggar/tak. Allt arbete utfördes med extremt bra resultat och trots att det under arbetets gång tillkom ytterligare arbete så löstes detta utan förseningar eller andra bekymmer. Stefan höll ihop allt riktigt bra och har en väldigt professionell och kundinriktad inställning. Kort sagt så utfördes arbetet i...

Daniel
Skrev om Nordiska Kvalitetsbyggen AB

Anlitade Nordiska Kvalitetsbyggen AB för en helrenovering utav min lgh i Gbg. I beställt arbete ingick rivning, flytt utav kök (till ett annat rum), nyinstallation el, slipning golv, ytskikt (väggar, tak), nytt badrum. Jobbar mkt på dagarna, så jag var nevös om dom skulle göra exakt som vi kommit överens. Resultatet var över min förväntan! Allt gick enligt tidsplanen. Småproblem som dök upp i bostaden löste dom utan att ens behöva ringa och fråga osv osv. Jag fick hela tiden uppdaterat hur det gick och jag litade fullt...

Stoje A
Skrev om Nordiska Kvalitetsbyggen AB

Stefan höll i allt på ett proffsigt sätt.

Jonas A
Skrev om Nordiska Kvalitetsbyggen AB

Nordiska Kvalitetsbyggen AB är ett företag som alltid gör det som man kommit överens om. Det är ett företag som jag anlitat flera gånger och kommer att göra igen. Mycket god service och framför allt bra hantverkare som levererar. Ett företag att lita på.

Gunnar
Skrev om Nordiska Kvalitetsbyggen AB

Vi är mycket nöjda med vårt nya kök. Alla insatser väl koordinerade och mycket bra kommunikation under arbetets gång. Flexibilitet och Finess. Rekommenderas!

Christopher Ö
Skrev om Nordiska Kvalitetsbyggen AB

Ett företag som jobbar för kundens bästa. Alltid noggranna, punktliga och lätta att ha och göra med.

Johanna
Skrev om Nordiska Kvalitetsbyggen AB

Är mycket nöjd med renoveringen av mitt kök. Nordiska kvalitetsbyggen höll en bra komunikation under renoveringen. Skulle helt klart anlita Nordiska Kvalitetsbyggen igen.

Christian C
Skrev om Nordiska Kvalitetsbyggen AB

Jag anlitade nordiskakvalitetsbyggen för renovering : ventilation , målning i 4 rum, takarbeten samt iordningställande av ett badrum på ca 8kvm , mm. Efter tidsplan och renoverings beskrivning var klar gick jobbet framåt enligt plan. hade hela tiden en bra dialog med Stefan på nordiskakvalitetsbyggen. Under renovering gjorde vi några förändring, kände att jag fick bra hjälp, med förslag och synpunkter. fick professionellt och ärligt intryck och vi är jätte nöjda med arbetet som utförts. /Christian och Cicci

Johan P
Skrev om Nordiska Kvalitetsbyggen AB

Stefan håller ihop hela bygget och lämnar i regel fastpris. Bara behöriga hantverkare anlitas som Stefan känner och litar på. Allt koordineras så att de olika hantverkarna kommer i rätt ordning och i tid. Det går snabbt och är effektivt. Jag kommer att ta hjälp av Nordiska kvalitetsbyggen igen.

Leif
Skrev om Nordiska Kvalitetsbyggen AB

Klinkerläggning i hall Använde mig av Nordiska Kvalitetsbyggen när jag skulle göra om i vår hall, det som utfördes var golvvärme + el, flytspackling och klinkerläggning, trevligt och proffsigt bemötande vid kontakt och snabb offert. Själva renoveringen gick smärtfritt och på bara några dagar hade jag en ny hall, ringde dagen innan dem skulle starta arbetet för att jag ville göra en 2 m2 klinker del vid entren och det var inga problem. Kan verkligen rekomendera dem! Leif M