Notar

Östermalmstorg 1, 114 42 Stockholm — Visa karta

Vi är som enda mäklare i Sverige ISO-certifierade när det gäller kvalitet. Det ger en grundtrygghet för dig, men våra interna krav är till och med högre än vad ISO-certifieringen kräver av oss.

Konsulter nära Notar:

Drottninggatan 97, STOCKHOLM
Patrik B:
Jag upplever en bra service från ordermottagningen dock tar det alldeles för lång tid med offerter. Det är också bra service från Malmö lagr...

Hornsgatan 1, Stockholm
Vi erbjuder hjälp kring serveringstillstånd, utbildning i livsmedelshantering, f... Läs mer ›
Rickard K:
Mycket tydlig och lättåtkomlig utbildning. Enkelt att logga in och starta pluggandet via hemsidan när tillfälle gavs. Det formella Provet kl...

Industrigatan 1, STOCKHOLM
Välkommen till CRM Konsulterna, vi sätter relationen i fokus. Vi är specialisera... Läs mer ›
Carl S:
CRM Konsulterna har hjälpt en av våra större kunder att sätta upp och konfigurera Microsoft CRM från grunden. Arbetet har bestått i att bla....

Läs vad 2 kunder tycker om Notar

• Joakim T
    Joakim T skrev om Notar
    Claes L, en mäklare som slarvar.

C skulle sälja sin lägenhet på Östgötagatan på Södermalm i Stockholm. En granne hade tidigare sålt en liknande lägenhet i samma bostadsrättsförening och fått ett bra pris för den. Vi kontaktade henne för att komma i kontakt med samma mäklare på Notar som hette Claes L.

Notar skriver tydligt på sin hemsida ”Notars kunder ska uppleva en service de aldrig tidigare har upplevt i någon annan bransch någonstans.”

Claes L på Notar gav till en början ett riktigt bra intryck

När Claes L kom förbi så gav han en mycket gott intryck och även om vi tyckte att 62500 kronor var ett ganska saftigt mäklararvode kände vi stort förtroende för Claes L, något vi senare skulle ångra.

Claes L på Notar lovade mycket

Precis efter att vi anlitat Clas L anlitade även en granne honom vilket han berättade. Vår granne hade en liknande lägenhet och vi tyckte att det kunde påverka både oss och grannens försäljning negativt om det låg ute två liknande lägenheter i samma förening samtidigt. Claes L sade att han inte skulle lägga ut båda lägenheterna samtidigt. Något han sedan struntade i och lade ut lägenheterna samtidigt.

Äldre lägenheter har inte alltid exakta mått vilket gör att det som ursprungligen står i planlösningen inte alltid stämmer. Claes skrev i annonsen att lägenheten var c:a 37 m2.

Vi hade dock gjort en uppmätning och mailade vårt mätbevis till Claes. Mätbeviset är en garanti att lägenheten är exakt 37 m2 och inte c:a 37 m2. En liten detalj som vi kan tycka är viktig när man köper kvadratmetrar för över 40 000kr. Detta ändrades aldrig, likväl stod det att lägenheten var c:a 37 m2, trots att vi mailat och ringt. En liten ändring som vi bad om och som skulle ha tagit 10 sekunder att ändra, men som Claes struntade i.

Så Claes L sade att:

* Lägenheten skulle läggas ut till 1 395 000 kronor

* Lägenheten skulle inte läggas ut samtidigt som grannens lägenhet

* Lägenhetens area skulle vara exakt 37 m2 efter att han fått mätbeviset

* Det skulle finnas en ny och korrekt planlösning på lägenheten

* Det skulle finnas förslag på alternativa planlösningar som inspiration för de som vill bygga om lägenheten.

Claes L på Notar slarvade mycket

Det som sedan hände var att Claes L struntade helt och hållet i det som vi hade kommit överens om:

* När lägenheten lades ut ändrade han utgångspriset till 1 350 0000 kronor utan att kontakta oss innan, det upptäckte vi först när lägenheten låg ute för budgivning.

* Båda lägenheterna lades ut samtidigt

* Planlösningen som fanns över lägenheten var felaktig och saknade alla möjliga detaljer

* Inga omritade förslag på planlösningar fanns tillgängliga under visningen

* Vid visningen av lägenheten så satte han upp bilder med det ursprungliga priset (1 395 000 kronor) vilket visade inkonsekvens och förvirring. På Notar så kostade lägenheten ett pris och vid visningen så kostade lägenheten ett annat pris.

* Under hela perioden stod det att lägenheten var cirka 37 m2 trots att han skulle ändra det till att lägenheten var exakt 37 m2.

För att återgå till Notars löfte om att: ”Notars kunder ska uppleva en service de aldrig tidigare har upplevt i någon annan bransch någonstans.”

Vi känner oss lurade av Claes L på Notar

Vi har kontaktat Claes L per telefon och mail om priset och allt det andra både före, under och efter försäljningen men då var det helt enkelt försent och vi har sagt till honom att vi inte tycker att han har hållt den service som han lovat och att sådant slarv inte är ok när han tar 62500 kronor. Vi bad honom om en ringa ersättning på 5000 kr.

Det första svaret var att “inget gick att ändra” eftersom han skickat allt till redovisningen. Grejen är den att C är ekonom och jobbar som redovisningsansvarig på ett stort företag och förklarade för Claes L att så inte var fallet. Ändringar i redovisningen går att göra utan problem.

Claes L lade sedan locket på, undvek våra mail och våra telefonsamtal och svarade att det där var petitesser som han tycker är ok.

Men efter många om och men fick vi städhjälp till ett värde av 500 kr.

Så om ni vill anlita en mäklare till ett arvode om 60-70 000 som slarvar och struntar i överenskommelser när ni ska göra en försäljning till flera miljoner så kan jag varmt rekommendera Claes L på Notar.

Skrivet ur journalistisk synvinkel
    Johannes S, Nikke L gillar detta
  • Kim B
    Kim B skrev om Notar
    Jag använde mig av dom när familjen köpte vårt hus i Skogås våren 2006.

Annonserna och deras egna utskick är mycket mer innehållsrika, tilltalande än konkurrerande verksamheter i branschen.

Dock så får de minus på betyget av säljaren som av en "händelse" blev den stjärnmäklare som sålde mest 2006. Han fick sin artikel i Dagens Industri. Där han blev hyllad, vi blev en av dom fick lida av hans slarv. Idag så vet jag att vederbörande har avancerat till kontorschef. Men det berör dock ett annat lokalkontor inom Notarkedjan.

Jag får förövrigt ett mycket professionellt intryck av varumärket och dess aproach på marknaden.
    Joakim T gillar detta

Östermalmstorg 1, 114 42 Stockholm