Alla kategorier Hyra bil Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Odenplans Specialbilsuthyrning AB

Odenplans Specialbilsuthyrning AB

Sveavägen 91, 113 50 Stockholm — Visa karta

Odenplans specialbilsuthyrning startades år 1990. Företaget är privatägt & har en vagnpark på ca 250 fordon. Redan vid starten inriktade vi oss på att hyra ut amerikanska vans & specialbilar. Detta är stommen i vår verksamhet än i dag.
Torfastleden 3, 13670, HANINGE
Min Bil Haninge
Timmy K:
Trevliga, duktiga, kunniga, vettiga priser, personlig service. Testade Min bil för att jag tröttnade på de större verkstädernas opersonli...

Biluthyrare nära Odenplans Specialbilsuthyrning AB:

Stallarholmsvägen 28, Bandhagen
Välkomna till Min Bil Bandhagen! Läs mer ›
Leif T:
Kunning och serviceminded personal!

Läs vad 3 kunder tycker om Odenplans Specialbilsuthyrning AB

• Johan E
    Johan E skrev om Odenplans Specialbilsuthyrning AB
    Ha ha, stackars F, har läst om dina bekymmer. Att hyra en obesiktad oskattad bil, och sedan få höra att detta är någon annas fel, och inte Odenplans?? Skapligt oseriöst må jag säga. "skickade vi snarast en ersättningsbil", vilken väg tog han? Visserligen är det väl 100 mil, men han verkar ha tagit vägen förbi Köpenhamn. Har man ett hyresavtal så ska man kunna räkna med att ersättningsbilen är på väg innan man hunnit avsluta sitt första samtal till uthyrningen. För jag antar att ni väl ringt ett antal gånger innan bilen trots alt dök upp?
    Tror att du skulle kunna få skaplig ersättning av Odenplan om du tar detta till ARN. De må ha fina bilar, men kundservice bygger på annat än lyxbilar.
  • F
    F skrev om Odenplans Specialbilsuthyrning AB
    Hyrde en Chevrolet van som efter vissa omständigheter visade sig vara avställd och obesiktad. De behandlade oss dåligt och bad aldrig om ursäkt, samt vägrade ersätta de extrakostnader som blev.
    Hyr inte där om ni vill slippa problem.

Kommentar till Odenplans Specialbilsuthyrnings representants svar:

Jag fick reda på att den bilen vi skulle hyra hade sålts dagen innan, därför fick vi deras stora, fina men olagliga bil.
    Att det var ett fel hos transportstyrelsen har aldrig framgått förrän i denna kommentar. Bilen verkade nämligen vara till salu när de rullade fram den, eftersom den hade en prislapp i vindrutan. Själv ifrågasatte jag inte om bilen var i lagenligt skick eftersom det är så självklart, när man hyr bil. Inte ens när vi blev tvungna att fylla på freon till AC (som de hade glömt), tänkte jag på det.
    Att bilen var obesiktigad är ett faktum som inte transportstyrelsen påverkar, eftersom det var så det var.
    Enligt polisen och transportstyrelsen (som vi hade kontakt med) fick vi inte köra bilen. Lyckligtvis skickade de en ny bil, men först efter 5 dagar.
    Beklämmande är för övrigt att de väljer att publicera kundernas namn på denna sida. Mycket oprofessionellt.

Allt detta är tråkigt, eftersom de har ett fint utbud på bilar. Väljer ni, trots det ni har läst här, att vara kund hos dem - kontrollera själva om hyrbilen är i lagenligt skick innan ni kör iväg, så ni inte råkar ut för samma sak.
    2009-07-27 Representant för Odenplans Speci svarar F
    Då bilen inte var avställd utan det förelåg ett fel hos transportstyrelsen så låg detta utanför vår kontroll. Trots att felet inte låg hos oss skickade vi snarast en ersättningsbil från Stockholm till Haparanda för byte utan någon kostnad för kunden.
    Tyvärr är Maja (vilken ligger bakom Felix) oresonlig och skall ha ytterligare ersättning av oss, trots att felet inte låg hos oss. Antagligen eftersom det framkom att Haparanda kommun fick betala deras semesterresa.
    Johan E gillar detta
  • Johan W
    Johan W skrev om Odenplans Specialbilsuthyrning AB
    Jag hyrde en Corvette cab över en helg. Det var den mest lyckade hyrbil jag någonsin haft
    F, Johan E gillar detta

Sveavägen 91, 113 50 Stockholm