Jag trodde aldrig att Ohlssons basar skulle hantera reklamationer så dåligt som man gjort i vårt fall.
Vi hade köpt en squeezy leksak med glitter, i bilen hem så bokstavligt exploderade leksaken så all vätska inne i leksaken hamnade överallt tillsammans med glittret, i vår helt nya bil och således helt nya inredning.
Jag skickade ett mail till VD:n som tog lång tid på sig att svara, hon började genast att ifrågasätta att det hänt och undrade om vårt barn bitit i leksaken, jag förklarade att jag har ingen anledning att... ljuga om att det hänt samtidigt som vårt barn är så stor så att bita i leksaken är helt uteslutet, det satt också vuxna i bilen som såg när det hände, så vi vet att barnet aldrig bet, vi vet också att leksaken exploderade och att allt hamnade överallt i bilen.
VD:n hänvisade till den lokala bilbesiktningen och skickade 100kr för produkten och 200kr för städning trots att jag klart och tydligt sagt att jag redan dammsugit själv men ville ha hjälp med textiltvätt för att få bort vätskan från textilen i bilen för fläckar.
Jag fick inget svar tillbaka utan ärendet var avslutat för VD:s del.
Jag blev chockad för att uttrycka mig milt. Dels att självaste VD ifrågasätter allt och till och med försöker skylla på vårt barn, och det trots att de fick tillbaka leksaken och själva kunde titta på skadan. Men sen att hon swishar 300kr utan att vi är överens om summan eller något, och tydligen anser att det är tillräckligt. Hon hade inte ens brytt sig om att skriva rätt bilvårdsföretag (hänvisar till bilbesiktning) som tar mer än 200kr för en dammsugning, som jag klart och tydligt redan skrivit att jag gjort själv (dammsugit).
Till slut skrev jag till henne att jag vill inte ha att göra med henne mer, men jag kommer skriva recensioner där jag kan, och berätta hur dåligt hon hanterat klagomålet. Märk väl att det är självaste VD:n dvs. inte någon av de anställda. Jag vill mer än gärna stödja lokala butiker för jag tycker det är viktigt för det lokala samhället, men när man bryr sig så här lite om konsekvenserna av felande produkter som man säljer och inte tar ansvar för de skador produkterna orsakar så är ju tilliten förbrukad skulle jag säga, det är svårare att bygga tillit till kunderna än vad det är att rasera förtroendet man fått.
Skamligt är allt jag har att säga, handla där på egen risk.