Alla kategorier Bokföring Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Öhrlings Pricewaterhousecooper

Öhrlings Pricewaterhousecooper

Torsgatan 21, 113 21 Stockholm — Visa karta

Gribbylundsvägen 1-3, 18762, TÄBY
CM Redovisning
Michael Sant'orp:
Carina och Malin har skött administration, löner och bokföring åt mig i många år. Det har alltid fungerat bra.

Bokföringsfirmor nära Öhrlings Pricewaterhousecooper:

S:T Göransgatan 80, Stockholm
Det som är stödverksamhet hos er är kärnverksamhet hos oss. Genom uppdelning ka... Läs mer ›
Bashar T:
Snabba, kunniga och servicemedvetna

Palmfeltsvägen 19, Johanneshov
Kontakta gärna oss på Win Win Ekonomi. Läs mer ›
Jacob B:
Proffsigt och bra bemötande. Väldigt nöjd!

Vrenavägen 3, BANDHAGEN
Sant’Orp AB är en personlig och proffsig redovisningsbyrå som hjälper till med a... Läs mer ›
Mats K:
Michaels kunskaper har varit ovärderliga för mig i uppstarten av mitt e-handelsbolag. Jag har fått allt från rådgivning till hjälp med bokfö...

Läs vad 5 kunder tycker om Öhrlings Pricewaterhousecooper

• Lennart V
    Lennart V skrev om Öhrlings Pricewaterhousecooper
    PwC räknar fatalt fel på en samhällsanalys beställd av Sandvikens kommun för 138000 kr. En utgift beräknades till 110 miljoner när utgiften i själva verket var ca 780 miljoner. Utgiften var helt avgörande för analysens slutsats. Jag upptäckte felet på några minuter med en enkel division.

Ni kan se felet själva här i pdf-filen (sök): "Socioekonomisk analys, invandring - Sandvikens kommun"

På sidan 19 står det att kommunens kostnad för 4278 invandrare är 110 miljoner. Kommunens kostnad för utrikesfödda skulle då vara 25000:- per person och år, vilket faller på sin egen orimlighet. Det finns ingen kommun i Sverige som har en kostnad minder än 150000:- per capita och år.

I PwC's beräkning av kommunes utgifter för de utrikesfödda finns t ex inte parkförvaltningens kostnad, offentlig investering i infrastruktur etc etc. Men varje utgiftspost är ointressant eftersom summan måste vara lika med skatteunderlaget, vilket skall användas till alla invånarnas nytta och är kommunens kostnad för varje invånare. PwC har alltså bara tagit med 1/7 av kommunens kostnad för utrikesfödda. Däremot intäckterna för utrikesfödda har PwC räknat alla utrikesfödda skatteintäkter och deras egna löner.

Det är ett fatalt avgörande fel i PwC's beräkningar i rapporten. Det är oseriöst att inte ha bättre intern granskning. PwC påstår därmed att utrikesfödda bara utnyttjar 1/7 av kommunens tjänster, service, och anläggningar jämfört med inrikesfödda. Helt orimligt.
  • king K
    king K skrev om Öhrlings Pricewaterhousecooper
    haha bertil R jobbar du på pwc? PWC har otroligt dålig service och är jätte dyra
  • Mr B
    Mr B skrev om Öhrlings Pricewaterhousecooper
    "Bertil", Kunde du inte vara lite mer ogenerad i din reklam?
  • Bertil R
    Bertil R skrev om Öhrlings Pricewaterhousecooper
    Många som jag pratat med har en uppfattning om att dem är dyra men det är inte helt sant då man ofta får tips på hur man själv kan effektivisera deras arbete och dra ner på arvodet. Utmärkelserna säger en del, själv extremt nöjd kund.

300 storföretag har i en undersökning enats om att PricewaterhouseCoopers har ”Sveriges bästa konsulter inom revision”. PWC rankas högst i samtliga de fem bedömningskriterierna; förtroende, kundorientering, kompetens, resultat och köpbenägenhet.

PWC toppar även den undersökningen som genomförs av ISI Wissing och där 490 beslutsfattare på svenska företag med fler än 50 anställda värderar Sveriges alla konsultbolag. Där tycker man att PWC levererar bäst kvalitet, pålitlighet och service.

Inom ramen för International Tax Review har PricewaterhouseCoopers utsetts till Sveriges ledande skatterådgivare.

Bästa affärsrådgivarna anser Kennedy Consulting Research.

PricewaterhouseCoopers har också vunnit Best Treasury Consultant för åttonde året i rad och bästa Tax Consultant, för tredje gången i rad
  • Leon
    Leon skrev om Öhrlings Pricewaterhousecooper
    Det är inte ofta man byter eller ens funderar på att byta företagets revisor. Men ska man göra det ska man väl ha den bästa? Att köpa tjänster är inte lätt, i synnerhet inte när det gäller affärskritiska sådana. Men Öhrlings PricewaterhouseCoopers (långt namn) gör det lätt, för de är inte bara den största revisionsfirman men också den erkänt bästa. Sånt är viktigt när det gäller revision, för ju bättre revisionsbyrå desto mer trovärdigt blir "kvalitetsstämpeln" på företagets finansiella rapportering. Revisorerna på Öhrlings PricewaterhouseCoopers är trevliga och prestigelösa människor och inte alls så tråkiga som man kan förvänta sig ifrån en revisionsbyrå. De är dessutom väldigt professionella och noggranna.

Torsgatan 21, 113 21 Stockholm