Omhus AB

Omhus AB

omhus.se
  • BadgeThreeYears

Ett renoveringsprojekt kan kännas jobbigt och stressigt, vårat mål är att underlätta för dig. Detta gör vi genom personlig kommunikation och effektiv problemlösning, som leder till att renoveringsprojekt kan bli något mer än kaos ute på trädgården. Vi värdesätter service lika mycket som vi värdesätter professionellt snickeriarbete,...

35 omdömen om Omhus AB

Sedan starten hos Reco 2021

William U
Skrev om Omhus AB

Vi har använt oss av Omhus för allt möjligt i vårt hus - allt från att lägga om tak, till bygga altan, sätta upp lister, tapetsera, bygga inredning efter ritningar… det känns som att vi nästan har blivit beroende av dem. De ställer upp fort, jobbar effektivt, är väldigt trevliga och prisvärda. Kan bara rekommendera dem varmt!

Joakim G
Skrev om Omhus AB

Bästa samarbetet som man kan önska sej som husbyggare.

Nelly M
Skrev om Omhus AB

Omhus renoverade vårt hus- och garagetak 2021. De var otroligt snabba och resultatet blev jättefint. Ugne var alltid tillgänglig, engagerad och lätt att kommunicera med. Darius ärlig och professionell. I våras var det ett snörasskydd som hade blivit böjt i kanten och då kom de snabbt och fixade till det utan extra kostnad. Vi är mycket nöjda.

Karl-Åke P
Skrev om Omhus AB

Nytt tak på huset (betongpannor). Bra kommunikation, klart på utlovad tid. Inget som krånglat. Rekommenderas!

Tomas L
Skrev om Omhus AB

Nytt tak på fritidshus. Otroligt bra bemötande och snabbt och proffsigt jobbat.

Bengt O
Skrev om Omhus AB

Vi anlitade Omhus för fasadmålning efter tips från vänner som var mycket nöjda med deras arbete. Trevligt bemötande och bra utfört arbete.

Rehman L
Skrev om Omhus AB

Väldigt nöjd med Omhus ab , har egentligen inget att klaga på. Bra dialog med arbetsledare under hela byggprocessen och ständig återkoppling. Lagbas och övriga hantverkare väldigt drivna och lösningsorienterade. Ett bra arbetslag för att utföra sitt jobb på ett tryggt sätt. // RL

Pernilla B
Skrev om Omhus AB

Ett fantastiskt företag som jag anlitat flera gånger. Prisvärda, effektiva och extremt kunniga. Håller vad de lovar och mycket trevligt bemötande! Jag kan varmt rekommendera dem till alla typer av arbeten.

First-Name L

Toppen företag, rekommenderar starkt!

Michael Lars Ewe L

Blir inte bättre än såhär! Lyhörda, god kommunikation, involverar jag som beställare i beslut, förklarar processer och framförallt blir slutresultatet makalöst bra!

Lars N
Skrev om Omhus AB

Omhus har haft totalentrepenad på tillbyggnad om 24 kvm (28 kvm BYA) platta på mark. Tillbyggnaden innefattade bastu, helkaklat badrum m dusch och toalett samt vardagsrum med klinkergolv.Yttertaket valde vi plåt med bandtäckning. Vi är jättenöjda, både med slutresultatet och på det sätt som Omhus har tagit sig an uppgiften. Darius för Omhus har från offert till färdigställande varit supersmidig och kommunikativ. Den deadline vi hade kommit överens om hölls med marginal.Hantverkarna har varit hantverksskickliga, hållit alla...

Sara K
Skrev om Omhus AB

Omhus har byggt både vårt hus och garage och vi är mycket nöjda med resultatet. Rekommenderar!

Lena J
Skrev om Omhus AB

Renoverade taket. Tidsplan hölls. Lätta att få kontakt med om jag hade några frågor/funderingar. Offertens pris hölls.

FILIP L
Skrev om Omhus AB

Tillbyggnad och byte av entrétak. Vi är mycket nöjda med resultatet och resan dit. Tydligt vad som ingick i offerten och Darius var noga med att berätta när våra önskemål gick utöver denna och ungefärlig kostnad/tidsåtgång för detta. Killarna som byggde körde fullt ös från tidig morgon, ibland även lördagar och var väldigt effektiva och noggranna. De språkliga hinder som dök upp löstes snabbt av Darius som ringde upp direkt. På det hela taget från konstruktion till de sista ytdetaljerna är vi som sagt mycket nöjda och kommer förhoppningsvis inom kort att anlita dem igen.

Bo E
Skrev om Omhus AB

Omläggning av tak (tegelpannor, spont, papp, läkt och takfönster). Allt fungerade utan problem. Arbetet gick snabbt och blev bra utfört.

Tord J
Skrev om Omhus AB

OMHUS la om taket, satte in nytt takfönster och byggde en jättefin takkupa. Fantastiska personer att jobba med. Duktiga hantverkare som var lyhörda och flexibla. De höll tidplan och budget, besiktningsmannen godkände utförandet så jag är supernöjd. Mvh Tord

Lars T
Skrev om Omhus AB

Proffsiga och väldigt trevliga. Bra kundbemötande. Ett problem kom fram vid omläggning av tak, det löstes väldigt snabbt. Så jag kan varmt rekommendera Omhus AB och dess personal, ingen nämnd ingen glömd. Lasse

Tack, Lars! Vi kämpar på att göra bäst. Ugne

Michelle Hsu C

Good service minded and efficient. We are very happy to choose Omhus for fascade painting .

Thank you for your kind words, Michelle :) Ugne

Valter S
Skrev om Omhus AB

Bra genomfört arbete, målning av villa. Vi var överens om målning av dörrar men det kom tyvärr inte med i offerten. Annars var det en genomarbetad offert.

Hej Valter, tack för att du anlitade oss! Ugne

PEO A
Skrev om Omhus AB

Omhus fick i uppdrag att måla vårt hus. Kontaktpersonen som kom ut gav ett mkt proffsigt intryck och allt verkade bra. Jag förklarade hur viktigt det var att tvätta av allt svartmögel innan målningen och att en vägg troligen behöver skrapas. Fasadtvätten gjordes på ca 30-40 min. Allt mögel var kvar så jag tvättade det värsta själv och sen fick dom göra om resten. Väggen som behövde skrapas kunde inte målarna göra utan en annan firma fick lösa det. När dom målade så bokstavligen sprang dom och målade vilket man kunde se på...

Svar från Omhus AB

Hej Peo! Vi är mycket ledsna att vårt service har svikit er och vi förstår ert missnöje. Er kritik uppskattas och kommer definitivt att tas till hänsyn i våra kommande projekt. Tack! Med vänlig hälsning, Darius, VD

Marcus Karl Gunnar E

Fran Offert till klart Tak har Omhus varit riktigt bra! De gör det lilla extra hela tiden för att få en nöjd kund. Om något är oklart eller tvetydigt har de valt vägen fram som är till fördel för kunden. Skulle anlita dem igen och rekommendera dem till en vän utan att tveka.

Johan S
Skrev om Omhus AB

Bra bemötande och utfört arbete. Inga negativa överraskningar och allmänt pålitliga.

Lars W
Skrev om Omhus AB

Fantastiskt bemötande från första till sista kontakten . Hantverkarna ringde upp mig flera ggr och förklarade vissa saker En del saker blev dyrare men samtidigt behövdes inte alla hängrännor bytas Rekommenderar den firman till alla . Jag är supernöjd. Speciellt med personligt möte med personer från företaget . Bra jobbat alla 👍

Filiph W
Skrev om Omhus AB

Proffesionellt och trevligt bemötande av samtliga vi varit i kontakt med på företaget. Duktiga och lyhörda snickare/målare. Effektiva och noggranna och släpper inget förrän både de och vi som kund känner oss helt nöjda. Rekommenderas varmt.

Svar från Omhus AB

Tack Filiph för ditt fina omdöme, det betyder mycket för oss!

Mari H
Skrev om Omhus AB

Super bra bemötande, vi är jätte nöjda med allt från början till slut. Rekommenderas varmt Byggnation av uterum och trall samt målning av fasad.

Svar från Omhus AB

Hej Mari! Så kul att ni är nöjda, ni får se till att njuta ordentligt av den efterlängtade uterummet så fort det blir varmt igen!

Conny Å
Skrev om Omhus AB

Ett snabbt möte där det gjordes klart vad som skulle göras. Senare kontakt person som jag hade kontakt med både på plats och mobil. När jobbet startade så gick det undan. Varje dag undanplockat och ordning på allt. Ändringar som kom under vägen fick vi förklarade och prissatta vart efter det uppkom några. Tjänsten var byte av takplattor och stuprör

Svar från Omhus AB

Hej Conny! Tack för ditt fina omdöme, kul att höra att du uppskattade vårt arbetssätt!

Johan D
Skrev om Omhus AB

Mycket bra kommunikation genom byggprocessen och en ägare som värnar om mig som kund. De är lösningsorienterade både på pris och på att hitta bästa lösning utifrån mina förväntningar. OMHUS har byggt en ny övervåning, inklusive tak samt monterat ny fasad på hela huset. Även då mindre misstag gjordes rättades dessa till utan några som helst invändningar. Byggprocessen har varit professionell och de har alltid varit kontaktbara.

Svar från Omhus AB

Tack för ditt omdöme Johan! Vi kommer sakna att arbeta hos dig, det var ett riktigt nöje för oss!

Sven D
Skrev om Omhus AB

Duktiga målare,snabba. Enda som skulle vara bättre är att skydda fönster bleck och fönster som fick lite målarstänk. Annars bra jobbat. Rekommenderas.

Svar från Omhus AB

Tack! Vi tar såklart lärdom av detta. Kul att du blev nöjd med fasadmålningen!

Johan Ö
Skrev om Omhus AB

I samband med vår omfattande hustillbyggnad och renovering så har jag haft nöjet att jobba med Darius och Teamet på Omhus. Jag har jobbet med flera entreprenörer i samband med detta och Omhus har varit exemplariska i att hantera dynamiken med olika entreprenörer. Mycket tack vare deras punktlighet och lösningsförmågan inom bolaget. Jag började med ett fastpris och över tid så gick vi över till löpande räkning då jag är konfortabel med att det inte maskar vid det upplägget.

Svar från Omhus AB

Tack Johan! Det var ett nöje att samarbeta med dig!

Håkan L
Skrev om Omhus AB

Från första kontakt till färdigt arbete, fungerade allt utan mer att önska. Det offererade priset hölls, noggrant utfört arbete och inom tidplanen. Företaget kan varmt rekommenderas! / Håkan

Svar från Omhus AB

Tack Håkan! Kul att du är nöjd med utförandet!

David E
Skrev om Omhus AB

Nogranna och effektiva. Måna om nöjda kunder. Har anlitat Omhus ett flertal gånger för både snickeri (tillbyggnad + altan) och fasadmålning. Fick tag i Omhus via referens då en omfattande tillbyggnad hade gått snett med tidigare entrepenör. Önskar bara att vi hade hittat dem från början. Kan rekommendera Omhus varmt.

David E gillar detta
Svar från Omhus AB

Tack David! Hoppas att du hade ett lyckat födelsedagsfirande och att dina gäster uppskattade den fantastiska färgen på huset!

Johan T
Skrev om Omhus AB

Med stort intresse och märkbar professionalism. Tiden hölls och små fel åtgärdades snabbt och utan protest. Inga tillkommande kostnader utan den ursprungliga offerten stämde. Jag rekommenderar OM HUS och har redan kunnat se att de har fått åtminstone 3 nya jobb här i Ella gård Johan Taube

Svar från Omhus AB

Tack Johan för ditt fina omdöme, och så fin kommunikation under arbetets gång! Det var inget annat än roligt att få arbeta hos er!

Karin H
Skrev om Omhus AB

Mycket trevliga kontakter! Inga problem med vad vi ville ha och vad vi fick! Snyggt arbete!

Svar från Omhus AB

Tack Karin, för en fin recension!

Dick S
Skrev om Omhus AB

Dom kommer snabbt ut och kollar och ger dig ett pris some är lätt att förstå och vad som ingår. Dom håller tid planen och gör ett super bra jobb det är städat och snyggt efter dom. ett företag som håller vad dom lovar. Kan bara starkt rekomendera dom jag är super nöjd och skulle ställa upp som reference kund. Byte av Tak och om målning av fasad

Svar från Omhus AB

Hej Dick! Så roligt att du är nöjd och uppskattar vårat arbetssätt!

ROBIN G
Skrev om Omhus AB

En riktigt seriös takläggare. Har gjort ett strålande jobb hos mig. Lyhörda och en väldigt bra kommunikation. Kunniga, kan nuvarande standard och tar inga genvägar. Arbetet gick enl plan. Städat och snyggt under arbetets gång. Jag rekommenderar dem starkt!

Svar från Omhus AB

Hej Robin! Tack för ett så fint omdöme. Det var ett nöje att arbeta hos dig!