Omsorgslyftet Utbildningar AB

1.0 i betyg av av 1 omdömen

Läs vad 1 kund tycker om Omsorgslyftet Utbildningar AB

• 2020-02-20

Beatrice Lizzie Maria W skrev om Omsorgslyftet Utbildningar AB
    Valde att studera Matematik 4 och Fysik 1a på Omsorgslyftet enkom för att de marknadsförde att varje kursvecka utgjordes av fyra lektionsdagar Fysik 1a och tre lektionsdagar Matematik 4. Det visade sig dock vara falsk marknadsföring.

Fysikkursen var en heltidskurs på 7 veckor. De fyra första veckorna hade vi lektioner två dagar per vecka och den femte veckan hade vi lektion endast en dag. De resterande två veckorna utgjordes av självstudier, där vi skulle studera in tre kapitel på egen hand, vilket var en rejäl utmaning även för de elever som har lätt för fysik och matematik. De som önskade studera kursen på 10 veckor, istället för 7 veckor, fick följa samma schema, men fick upprepa kursen efter vecka 5. Den utbildade läraren slutade dock efter 5 veckor, så då blev det en vikarie utan lärarutbildning, som inte fått några som helst instruktioner från skolan om vad han skulle undervisa om.

Matematik 4 var en deltidskurs på 10 veckor. Det som marknadsfördes som tre lektionsdagar visade sig endast vara två lektionsdagar. Dessutom stoppades vi elever in i en klass med elever som påbörjat kursen 5 veckor tidigare, vilket innebar att vi fick börja mitt i matematikboken. Detta var naturligtvis mycket besvärligt för de elever som har svårare för matematik.

I ärlighetens namn så är det för mig en gåta att detta företag får bedriva en skola som finansieras genom skattemedel - Omsorgslyftet sviker eleverna! Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte