One.com

One.com

1.4

One.com är en leverantör av webbhosting-tjänster. One.com (B-one) etablerades 2002 i Danmark och är idag en aktör inom domännamn och webbhosting.

28 omdömen om One.com

Anders M
Skrev om One.com

Har varit kund många år, men utnyttjar bara lite av de tjänster som ingår. Men var år höjs avgiften rejält. Detta år från ca 1500kr/år till ca 2500kr/år utan jag har utökat mina tjänster.

Erik Peter J

Skickar ut krav via Intrum helt utan grund, själv ska jag ha beställt en hemsida jag aldrig någonsin beställt, för övrigt med norskt språk vilket är än märkligare, fakturan som biläggs Intrum avser uppenbart en helt annan person då det finns ett kontokortsnummer angivet som inte är mitt, All kred till handläggaren på Intrum som snabbt sa att att den bestrids då bolaget i fråga var känt hos dem. VARNING!

Messaoud B
Skrev om One.com

Detta företag lägger till abonnemang utan att man beställt det, drar pengar utan att ha rätt till det och förlänger saker utan att man gjort. Det är också omöjligt att säga upp saker om man hamnar i deras klor. Jag stängde av alla tjänster (då det mystiskt tillkommer nya tjänster man inte bett om) och fick bekräftelse om att alla kort uppgifter var raderade och att det var klart. Plötsligt kom en dragning för just de avslutade tjänster. Kontaktat supporten som är ytterst otrevliga och oproffsiga och de säger bara "vi...

Anni Elisabeth P

Nästan omöjligt att säga upp. Varning

Johan Anders Erik S

Otroligt överprisad leverantör. Jag avslutar mitt konto tyvärr

Frans Patrik S

Köpte domän för 65kr och påstås ett år senare ha ett abonnemang med webhotell etc. Kortsiktigt tänkt av dem, för jag kommer aldrig tillbaka som kund och kommer domännamn på tal i min närhet så blir det en varning för dem.

Henrik N
Skrev om One.com

Billigt i början, men efter några år har de höjt priset väldigt mycket och börjat ta betalt för fler tjänster de lagt till. Dessutom ingår inte monmsen i deras pris. Uselt företag.

Helena W
Skrev om One.com

Sämsta företaget! Lätt att bli kund men du kommer inte ur deras klor!!! Vi försökte säga upp tjänsten för ett år sedan via Mail men det är så krångligt att vi nu blivit skickade till Kronofogden.

Oliver B
Skrev om One.com

Som andra skrivit här så får man oväntade fakturor på skyhöga belopp utan förvarning eller liknande. Rekommenderar starkt att använda dig utav en annan leverantör av domäner.

VIKTOR P
Skrev om One.com

I couldn't agree less with the reviews below. You will be renewed automatically. You HAVE TO cancel your subscription 1 MONTH prior to its expiration, otherwise, you will be prolonged for next year (which is very well hidden from plain sight by using small text at the end of email). And yes, sooner or later you will receive papers with debt collection threats and increasing reminder fees. Almost a scum. VOID IT AT ANY COST. Use other reliable companies with a good reputation behind them.

Jessica B gillar detta
Anthony D
Skrev om One.com

Sicket jävla bolag, automatisk förläggning som dem försöker få fast kunderna i, helt otroligt att dem finns kvar. Råkade googla köpa domän och då fick man upp dessa skojarna och tänkte inte mer på det, köper en domän för cirka 30 kr eller något och sedan kommer det en brev från Intrum juststia på ett krav på nästan 300 kr.. haha

Oliver B och 2 andra gillar detta
A G E
Skrev om One.com

was a good deal at the beginning but then turned to be a nightmare. unprofessional customer support and providing imaginary solutions and then if you lucky enough someone with right knowledge might support you and fix it. but won't stand for the consequences and only till you that it is what it is. be extra careful when buying from them and always ask for all agreements written and always keep a chat transcript saved as they will never admit to anything till you show them you have an evidence. then they'll use the solution...

Jessica B
Skrev om One.com

One.com bryter mot lagen med sina oseriösa avtal. One.com använder automatisk förlängning utan att meddela att det kommer ske (1 månad innan). Detta strider mot Lag (2014:1449) om konsumentskydd vid automatisk avtalsförlängning. Fick ett brev med hot om inkasso trots att de inte följer lagen och meddelar 1 månad innan att automatiskt förlängning kommer ske. Bestred kravet eftersom avtalet är ogiltigt. Deras kundtjänst skickar sedan mejl och hävdar att om man "kryssat i rutan" godkänner man automatiskt förlängning?...

DANIEL M
Skrev om One.com

Har försökt bli av med dom ett halvår nu. Jag avslutade alla domäner. Efter det kom ett inkassokrav, jag fick betala det och avslutade igen och är på dom varje vecka om att stänga av mitt konto och ta bort all information om mig.. Dom säger hela tiden att det är på gång. Jag tycker riktigt illa om detta företag.

GUSTAV G
Skrev om One.com

Verkar bra men ökar hela tiden priserna orimligt mycket och skär bort funktioner som sedan läggs som tilläggstjänster du måste betala extra för. Kommer byta snarast! Undvik!

Mattias Lars H

One.com är inte sämst i världen, men här är tre saker som stör mig: 1. Företaget påstod att jag hade för hög trafik på min blogg, och att jag därför var tvungen att uppgradera till ett dyrare abonnemang. Jag lydde, eftersom jag hade råd, men det första påståendet stod i stark kontrast till mina egna undersökningar (det vill säga att trafiken var ytterst blygsam). 2. Om något är "fel" med din domän, exempelvis "mycket" spam i kommentarfältet (i mitt fall ett par om dagen) så kan de stänga ned din domän utan förvarning...

ANTON J
Skrev om One.com

Fick riktigt bra hjälp av Gabriel på kundtjänsten när jag hade problem, han förtjänar en 5/5 i betyg. Blev lite förvånad när fakturor för år 2 dundrade in och priset hade gått upp omkring 1000%. Jag hade noterat nästa års priser när jag skaffade mina domäner, men nu var priset mycket högre. Lite klarare bud kring prissättningen framöver hade hjälpt med andra ord.

PETER J
Skrev om One.com

Minns när det var " ett par Danska grabbar i källaren " som startade en billig uppstickare... och jag har varit med sedan FÖRE... internet, idag har dem spårat ur ! Betalar just nu stora pengar för att komma ur deras klor ! Konstanta uppgraderingar av Ditt konto,... som Du såklart inte beställt,... men av tacksamhet,... till deras nya lägsta nivå,... och vid nästa betalning om 365 dagar uppger koden UxHyA3B8 får Du 25 % rabatt,... ANNARS !!! Raderar vi ALLT som Du har, OCH kommer ALDRIG åt igen... Hemsida, Mail,... ALLT...

Erik Jörgen F

Läs alla negativa kommentarer och ställ dig frågan om du verkligen vill ha ditt företags hemsida här? Har samma erfarenhet som övriga och avråder starkt från att ha med dom att göra. Mitt råd är att skaffa ett annat webhotell.

Oliver B och 2 andra gillar detta
Daniel Anders H

Använt mig av one.com vid flertal projekt och gjort hemsidor. Första gången var 5 år sedan och jag tycker one.com förtjänar bättre rykte helt klart! Bästa tjänsten enligt mig. Enkel att bygga hemsidan i, man hittar lätt alla verktyg, perfekt mail och bra priser. 5/5

Artur S N C N

Tappade bort lösenordet till kontrollpanelen på min webbsida. Fullkomligt hopplöst att få ett nytt, fast vi kommunicerat genom samma mejladress i flera år. För att låsa upp den förväntas jag: skriva ut ett personbevis, kopiera mitt pass, få dessa vidimerade av två personer och skicka dem med rekommenderad post - till Danmark! Noll support per telefon, noll möjlighet att nå företaget på något annat sätt än genom mejl. MEN! de skickar ENDAST ut fakturorna till webbmejlen. Som jag alltså inte kommer in på! Och vägrar skicka...

Amar M
Skrev om One.com

sämsta webhotellet i swe segt och dålig support allt kostar extra för lite hjälp

KLAS B
Skrev om One.com

Så osmakligt! I somras gick one.com ut och berättade hur de stödjer företag under corona-krisen genom att erbjuda låga priser. I november höjde one.com mitt pris med 100%!!! Det var det enklaste beslutet någonsin att säga mitt avtal med one.com. Det är dessutom lätt att byta leverantör av domän- och webbhotell tjänster. Säg upp avtalet med one.com minst 30 dagar innan det förnyas. Beställ Auth-ID i one.com’s kontrollpanel för att flytta domänen, teckna avtal med din nya leverantör, ta en kopia av dina filer, för över till din nya leverantör. Klart

Ingela C
Skrev om One.com

Fruktansvärt oseriösa. Svarar inte på meddelanden, eller svarar och kan/vill inte hjälpa. Vägrade ge mig mina inloggningsuppgifter, vilket gjorde att jag inte kunde se eller besvara mail, gick miste om en massa kunder och gjorde ett väldigt oseeriöst intryck... Godtar inte uppsägning, även om den skett helt enigt deras anvisningar. Efter många års strul gav de mig rätt och en liten del av de pengar jag slösat på dem tillbaka. Och hoppas att jag vill fortsätta anlita dem. Aldrig i livet!!!

Arne A
Skrev om One.com

Lätt att bli kund, svårt att gå ut. Taktiken är att lura kunderna. Många betalar fast de inte ens ligger där för att det är omöjligt att säga upp avtal, även om man gör som de vill. Bluff bluff.

Ingela C gillar detta
linus h
Skrev om One.com

min hem sida har vart nere 44 gånger 1mån och det går inte att ringa till dom och jag för sökte skriva till supporten men då blev det fel på deras hemsida och allt raderades ,jag skulle inte rekommendera det här webbhotellet till nån. jag har hen webbsida till och det hotell funkar bra och det går att ringa dom och allt funkar bra där nått med city one.com = -1

Hugo S
Skrev om One.com

Vill VARNA om att dom har avtal på ett år i taget och att du som kund kan bli lurad om du inte är uppmärksam på att dom har en uppsägnings tid om 1 månad innan ditt abonnemang tar slut annars får man betala för ett helt år till. Samt att dom tar pengar automatiskt från början utan att säga till om det, samt att dom drog pengar från mitt kort för att dom fått fel i deras system mitt under året utan anledning.

Ingela C gillar detta
Marie
Skrev om One.com

Rimliga priser, men dock mycket strul med mailserver osv. Rekommenderas till dig som inte har så högra krav på din webbhosting leverantör förutom att det ska vara billigast.