OVK-center

Frejgatan 13, 114 79 Stockholm — Visa karta

Välkommen till OVK-center. Vår mission är att erbjuda Sveriges smidigaste OVK-besiktning.

SNABBT OCH BEKVÄMT
Vi lämnar offert inom 48 timmar och kan vanligtvis erbjuda en tid för besiktning inom 14 dagar. Vi utformar uppdragsanpassade aviseringslappar och OVK-besiktningsmännen ombesörjer nyckelhanteringen på ett säkert sätt med korsreferenssystem. Självklart utan extra kostnad.

KVALITET OCH KUNSKAP
Samtliga OVK-centers besiktningsmän innehar rikstäckande OVK-certifikat med behörighet K, har minst 10 års erfarenhet och examen från högskola eller motsvarande. Tillsammans med våra kunder genomför vi alltid en utvärdering av varje uppdrag och genom detta uppmuntras vi till att alltid leverera den bästa servicen.

TOTAL SUPPORT
Före, under och efter OVK-besiktningen kan du när som helst kontakta vår bemannade kundtjänst via telefon och e-post. Vi kan även bistå vid avhjälpande av eventuella fel och brister, så kallade OVK-åtgärder, som upptäcks under OVK-besiktningen.

Varmt välkommen!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 95 kunder tycker om OVK-center

• 2020-05-18

Stefan F skrev om OVK-center
    Snabbt och ett bra utförande i dessa tider! Läs mer
    2020-06-01 OVK-center svarar Stefan F
    Hej Stefan!

Tack för att du tog dig tid att skriva om oss. Vi kämpar för att göra vårt arbete på det mest säkra och trygga sätt som möjligt i dessa speciella tider och din positiva feedback gläder oss verkligen. Trevligt att läsa att du uppskattade vårt utförande!

• 2020-05-07

Arvid H skrev om OVK-center
    Utförde Energideklaration till BRFen. Gick smidigt och smärtfritt! Läs mer
    2020-05-12 OVK-center svarar Arvid H
    Hej Arvid!

Skönt att läsa att det gick smidigt och utan smärta :). Tack för ett trevligt samarbete och för att du tog dig tid att skriva om oss här på reco.se!

• 2020-05-05

Per S skrev om OVK-center
    Bra förhandsinformation och professionellt utfört arbete Läs mer
    2020-05-06 OVK-center svarar Per S
    Hej Per!

Underbart att läsa att du är nöjd, och tack för att du tog dig tid att dela med dig av din upplevelse!

• 2020-05-05

Inge P skrev om OVK-center
    Personlig och bra kontakt vid bokandet av besiktningen.
    Själva besiktningen genomfördes på ett snabbt och bra sätt med trevlig personal. Tydligt och bra protokoll även om det var synd att ventilationen blev underkänd pga några brister. Bra tips om hur bristerna kan åtgärdas. Läs mer
    2020-05-06 OVK-center svarar Inge P
    Hej Inge!

Tack för att du tog dig tid att skriva här på reco.se. Det gläder oss att du uppskattade genomförandet och personalen! Hoppas tipsen hjälper dig framåt i arbetet mot en godkänd OVK. Behöver du mer rådgivning är du varmt välkommen att höra av dig.

• 2020-05-02

Jarl A skrev om OVK-center
    OVK - besiktning
    Väl
    JA
    Positiv Läs mer
    2020-05-06 OVK-center svarar Jarl A
    Hej Jarl!

Stort tack för din rekommendation och det fina betyget. Tack för att du tog dig tid!

• 2020-04-17

Adam K skrev om OVK-center
    Energideklaration.
    Mycket bra samarbete. Läs mer
    2020-04-30 OVK-center svarar Adam K
    Hej Adam!

Tack för din rekommendation och att du tog dig tid att skriva om din upplevelse, och tack för ett bra och trevligt samarbete!

• 2020-03-27

Ida K skrev om OVK-center
    Energideklaration. Snabb handläggning och professionellt bemötande. Läs mer
    2020-04-07 OVK-center svarar Ida K
    Hej Ida!

Trevligt att läsa din rekommendation, det gläder oss att du har haft en positiv upplevelse. Tack för att du tog dig tid att skriva om oss här på reco.se!

• 2020-03-20

Britt-marie W skrev om OVK-center
    Kundcenter verkar ha mycket göra.
    Lite svårt att få kontakt. Läs mer
    2020-04-07 OVK-center svarar Britt-marie W
    Hej Britt-Marie!

Tack för din feedback, det är viktigt för oss! Vi har sedan två veckor tillbaka förstärkt vår styrka på kundtjänst och förhoppningen är att vi ska kunna bli mer tillgängliga. Verkligen ledsen att du fått uppleva att det varit svårt att få kontakt med oss. Tack för att du tog dig tid att skriva om din upplevelse.

• 2020-03-12

Jan S skrev om OVK-center
    Kompetent och trevligt bemötande av den konsult som genomförde arbetet

Enkel administration via mail Läs mer
    2020-04-07 OVK-center svarar Jan S
    Hej Jan!

Utmärkt, det gläder oss att läsa att du är nöjd och upplevde det enkelt. Tack för din rekommendation!

• 2020-02-16

Jan Ove A skrev om OVK-center
    Energibesiktning bra bemötande Läs mer
    2020-02-20 OVK-center svarar Jan Ove A
    Hej Jan Ove!

Stort tack för din rekommendation!

• 2020-02-14

Gabriella L skrev om OVK-center
    Smidig upphandling av arbetet. OVK och rengöring utfördes under samma dag i vår brf. Mycket nöjd med resultatet! Läs mer
    2020-02-18 OVK-center svarar Gabriella L
    Hej Gabriella!

Underbart att läsa att ni är nöjda. Tack för att du delade med dig av din upplevelse här på reco.se!

• 2020-02-06

Kurt I skrev om OVK-center
    Det var noggrant och allt var i tid och bra service Läs mer
    2020-02-18 OVK-center svarar Kurt I
    Hej Kurt!

Toppen att läsa att vår tjänst var till belåtenhet. Tack för att du tog dig tid att rekommendera!

• 2020-02-05

Andreas T skrev om OVK-center
    OVK och energideklaration Läs mer
    2020-02-05 OVK-center svarar Andreas T
    Hej Andreas!

Tack för din rekommendation!

• 2020-02-02

Torsten E skrev om OVK-center
    Ventilations kontroll..
    Trevlig, kompetent personal.
    Fick svar på mina funderingar Läs mer
    2020-02-05 OVK-center svarar Torsten E
    Hej Torsten!

Tack för din rekommendation och dina upplyftande ord! Vi är glada att ha fått hjälp dig med dina funderingar och dyker det upp fler är vi självklart behjälpliga även i framtiden.

• 2020-01-29

Linnea Å skrev om OVK-center
    Trevligt och bra bemötande och OVK-kontrollen vi beställt utfördes utan problem. Läs mer
    2020-02-05 OVK-center svarar Linnea Å
    Hej Linnea!

Tack för att du dela din upplevelse om oss, underbart att läsa dina positiva ord.

• 2020-01-05

Tomas E skrev om OVK-center
    Trevligt bemötande
    Överträffade mina förväntningar

Arbetet tog lite tid att komma igång men slutfördes snabbt till en låg kostnad Läs mer
    2020-02-05 OVK-center svarar Tomas E
    Hej Tomas!

Kul att läsa att vi överträffade dina förväntningar, och tack för din rekommendation! Ledsen att det tog tid att komma igång. Det ska vi tänka på framöver och vi uppskattar att du gav oss denna feedback så att vi får möjlighet att förbättra oss. Tack Tomas!

• 2019-12-12

Anders E skrev om OVK-center
    Energideklaration.
    Mycket bra bemötande. Både från administration och energiexperten.
    Förväntade mig ett snabbt och enkelt förfarande vilket överträffades av OVK-center.
    Eftersom jag är mycket nöjd med all kontakt med företaget kan jag varmt rekommendera detta till alla som funderar på att göra en energideklaration. Läs mer
    2019-12-18 OVK-center svarar Anders E
    Hej Anders!

Stort tack Anders för dina ord och rekommendationen, det gläder oss oerhört att du är nöjd med bemötandet och förfarandet. Tack för ett gott samarbete och att du tog dig tid att dela med dig av din upplevelse!

• 2019-12-10

Per S skrev om OVK-center
    Energideklaration, bra och smidigt, snabbt o prisvärt Läs mer
    2019-12-11 OVK-center svarar Per S
    Hej Per!

Tack för din rekommendation! Kul att läsa att du är nöjd med vårt arbete och tack för att du tog dig tid att skriva här på reco.se.

• 2019-12-06

Mats S skrev om OVK-center
    OVK rensning och besiktning
    Utmärkt bemötande, sakligt och korrekt med rätt information från början
    Förväntningarna var medel, utförandet topp. Läs mer
    2019-12-11 OVK-center svarar Mats S
    Hej Mats!

Wow, kul att läsa att du uppskattar vårt arbete! Ja just detta med saklighet och korrekthet är något vi värderar högt. Vi arbetar efter "what you see is what you get". Det ska vara tydligt och rättvist. Tack för att du tog dig tid att dela med dig av din upplevelse av oss.

• 2019-11-15

Michael W skrev om OVK-center
    Tjänsten bestod i upprättande av en Energideklaration åt den bostadsrättsförening jag är i ordförande i.

Företagets företrädare var trevlig och gav goda råd.

Energideklarationen har tillställts föreningen.

Vi är klart nöjda med OVK Centers prestation!

Michael Wågström Läs mer
    2019-12-11 OVK-center svarar Michael W
    Hej Michael!

Stort tack för ett mycket gott samarbete. Underbart att läsa att du är nöjd med vår prestation! Tack för dina ord här på reco.se.

• 2019-11-08

Elisabeth D skrev om OVK-center
    Beställde OVK och energideklaration och fick det utfört vid samma tillfälle.
    Snabb återkoppling från första kontakt till redovisade protokoll. Trevligt bemötande från besiktningspersonal.
    Kan rekommenderas! Läs mer
    2019-12-11 OVK-center svarar Elisabeth D
    Hej Elisabeth!

Tack för din rekommendation och att du tog dig tid att skriva om din upplevelse. Glädjande att läsa att du uppskattar vår återkoppling och vårt bemötande!

• 2019-11-05

Johan P skrev om OVK-center
    Ett serviceinriktat företag som smidigt förmedlar kontakt med kunnig besiktningspersonal inom OVK och energideklaration till konkurrenskraftiga priser. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-11-07 OVK-center svarar Johan P
    Hej Johan!

Tackar ödmjukast för dina ord! Du skriver det vi drömde om att uppfylla när vi startade vår verksamhet för knappt fyra år sedan. Underbart. Tack för att du tog dig tid att dela med dig av din uppfattning om oss.

• 2019-10-20

Cornelia B skrev om OVK-center
    Enkelt och snabbt att använda OVK center Läs mer
    2019-11-07 OVK-center svarar Cornelia B
    Hej Cornelia!

Tack för din rekommendation. Toppen att du upplevde det enkelt och snabbt!

• 2019-10-04

Pontus G skrev om OVK-center
    Beställde en energideklaration.
    trevligt bemötande, kunnig person som jag talade med.
    De hjälpte oss med energideklarationen, sammanställde allting och anmälde allt till Boverket, precis så som jag hoppats att det skulle vara.
    Valde OVK på Boverkets hemsida över licensierade företag.Fastnade för OVK pga deras samhällsengagemang kopplat till deras proffsiga hemsida. Handläggaren förklarade hur allt skulle gå till och skickade offert samt instruktioner. själva genomförandet av energideklarationen gjordes av en proffsig erfaren person. Läs mer
    2019-11-07 OVK-center svarar Pontus G
    Hej Pontus!

Varmt tack för att du tog dig tid att skriva om oss här på reco.se, och för ditt fina betyg. Kul att du uppmärksammade vårt samhällsengagemang! Det är första gången vi får feedback om det och det vill vi beakta särskilt, därför kommer vi kontakta dig och be dig föreslå en organisation som vi ska ge bidrag till under hösten. Tack Pontus och på återhörande!

• Mats E

2019-10-01

Mats E skrev om OVK-center
    Bra info i förväg, till både förening (via mail) och medlemmar (via anslag).
    Bra och säker nyckelhantering för den som ville.
    Utförandet som det ska göras, även om en lägenhet glömdes bort.

Snabbt levererat och tydligt protokoll.

Bra pris. Läs mer
    2019-11-07 OVK-center svarar Mats E
    Hej Mats!

Mycket glädjande att läsa om din upplevelse. Det är så här vi vill att det ska vara (förutom bortglömd lägenhet förstås - väldigt ledsen för det!), tydligt, smidigt och så snabbt som möjligt utan att tumma på kvaliteten i arbetet. Varje moment i hela processen ska bli så bra som möjligt och det jobbar vi med ständigt. Mycket fint att läsa att det ger resultat. Tack för ett gott samarbete Mats!

• 2019-09-27

Fredrik E skrev om OVK-center
    Beställde en ventillationskontroll och injustering.
    Kunnig och trevlig bemötande. Kan rekommenderas. Läs mer
    2019-11-07 OVK-center svarar Fredrik E
    Hej Fredrik!

Stort tack för din rekommendation! Och tack för att du tog dig tid att skriva.

• 2019-08-28

Bo K skrev om OVK-center
    - OVK-besiktning och rengöring.
    - Mycket väl bemött.
    - Stora förväntningar som infriades.
    - Klart nöjd med utfört arbete. Läs mer
    2019-09-27 OVK-center svarar Bo K
    Hej Bo!

Underbart att läsa din rekommendation. Tack för att du tog dig tid att dela med dig av dina tankar.

• 2019-06-14

Anders T skrev om OVK-center
    Beställning av OVK.besiktning. Föreningen fick bra vägledning vid förberedelserna, och genomförandet. Företaget uppfyllde ställda förväntningar. återkopplade efter genomfört uppdrag. Inget att anmärka.

Mvh Läs mer
    2019-08-07 OVK-center svarar Anders T
    Hej Anders!

Tack för att du delade med dig av din upplevelse här på Reco.se. Det är verkligen trevligt och glädjande att läsa att vi levde upp till dina förväntningar. Tack för ett gott samarbete.

• 2019-06-13

Marie Ö skrev om OVK-center
    Energideklaration. Fungerade bra! Bara svårt med telefonkontakt på huvudkontoret. Läs mer
    2019-08-07 OVK-center svarar Marie Ö
    Hej Marie!

Betryggande att läsa att du upplever att arbetet med energideklarationen fungerade bra. Gällande svår kontakt med oss på huvudkontoret beklagas verkligen. Vi ska se över hur vi ska göra för att öka vår tillgänglighet. Ibland händer att man ringer förbi varandra men det ska ju inte behöva bli så över huvud taget. Stort tack för din feedback och att du tog dig tid att skriva om oss.

• Viktor F

2019-05-13

Viktor F skrev om OVK-center
    Vår bostadsrättsförening använde OVK-center för vår OVK. Mycket bra kontakt, smidig nyckelhantering, superbra stöd efteråt för att förstå alla delar av OVK-protokollet och sådant som måste åtgärdas. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-05-13 OVK-center svarar Viktor F
    Hej Viktor!

Wow, tack för din feedback! Underbart att läsa att ni uppskattar vår insats. Vi är väldigt glada att ha fått hjälpa er i ert OVK-arbete.

Ida S skrev om OVK-center
    Snabb återkoppling och kort väntetid för besiktning! Läs mer
    2019-05-13 OVK-center svarar Ida S
    Hej Ida!

Gott att läsa din kommentar! Tack för att du tog dig tid att dela med dig av din upplevelse.

Göran S skrev om OVK-center
    Bra utförd
    Rätt pris Läs mer
    2019-05-13 OVK-center svarar Göran S
    Hej Göran!

Stort tack för dina ord här på reco.se, och för betyget. Det betyder mycket för oss att du är nöjd med tjänsten.

Dödsboet e skrev om OVK-center
    Enligt förväntade Läs mer
    2019-05-13 OVK-center svarar Dödsboet e
    Hej!

Stort tack för ert fina betyg! Det är betryggande att läsa att ni fick enligt förväntat.

Johan S skrev om OVK-center
    Bra service och information från företaget. Bra offert och underlag för styrelsen att anlita dem för energideklarationen. Läs mer
    2019-05-13 OVK-center svarar Johan S
    Hej Johan!

Tack, din feedback är som glittrande guld. Vi gjorde ett omfattande arbete i årsskiftet att utveckla informationsblad, checklista och formulär, och det är fantastiskt att läsa att ni haft nytta av dem och vår service. Tack för att du tog dig tid att skriva här på reco.se!

• 2019-05-08

Brf Kadetten 13 skrev om OVK-center
    Snabb och professionell hantering! Läs mer
    2019-05-13 OVK-center svarar Brf Kadetten 13
    Hej!

Stort tack för att ni tog er tid att dela med er av era upplevelser. Glädjande och stärkande läsning i allra högsta grad. Tack!

• 2019-05-07

Bengt J skrev om OVK-center
    Vi behövde genomföra en OVK och fick kontakt med OVK-center. Enkla, snabba och prisvärda. Och noga. Läs mer
    2019-05-13 OVK-center svarar Bengt J
    Hej Bengt!

Underbart att läsa dina ord. Tack för ditt fina betyg och att du skrev här på reco.se. Tackar ödmjukast för ett gott samarbete.

• 2019-05-07

Madelene O skrev om OVK-center
    Köpte tjänsten energideklaration av OVK-center. Blev bra bemött av företaget men den summan som ni tog är BEDRÖVLIGT! Över 6000 kr fick jag en räkning på
    för energideklaration för ett nybyggt hus! Mannen som utförde den var knappt här en halvtimme.... Läs mer
    2019-05-13 OVK-center svarar Madelene O
    Hej Madelene!

Tack för att du tog dig tid att skriva här på reco.se. Det gläder oss att du upplever vårt bemötande som bra men förstås tråkigt att du tycker att priset var högt. Förutom energibesiktningen läggs även tid på resor och beräkningar vilket ofta tar ännu längre tid. Det händer mycket mer än vad som syns på plats. Vi hoppas att du är nöjd med vår insats i övrigt. Lycka till med nya huset!

• 2019-04-01

Torbjörn P skrev om OVK-center
    Snabb återkoppling vid förfrågan och beställning, inget att anmärka på utfört arbete. Läs mer
    2019-05-07 OVK-center svarar Torbjörn P
    Hej Torbjörn!

Tack för din reco, och att du tog dig tid att skriva här. Skönt att läsa att du är nöjd med utfört arbete!

• 2019-03-15

Lili-Ann E skrev om OVK-center
    Är mycket nöjd med energideklarationen.
    Smidigt, snabbt jobbat. Läs mer
    2019-03-18 OVK-center svarar Lili-Ann E
    Hej Lili-Ann!

Kul att läsa att du är nöjd! Tack för att du tog dig tid att dela med dig här på Reco.se.

• 2019-03-13

Cecilia K skrev om OVK-center
    Vår Brf köpte OVK-besiktning. Mycket bra upplägg där OVK-center inte bara utförde själva besiktningen utan också bistod med skriftlig information till föreningens medlemmar och insamling av lägenhetsnycklar. Perfekt upplägg.
    Positivt bemötande från företaget. Enda nackdelen var att företaget var saktfärdig med mejlsvar från offert till inbokning av uppdraget. För övrigt uppfylldes våra förväntningar. Mycket bra och trevlig besiktningsman som utförde själva jobbet. Läs mer
    2019-03-14 OVK-center svarar Cecilia K
    Hej Cecilia!

Kul att läsa att du uppskattade vårt upplägg och besiktningsmannens bemötande. Att vi var långsamma i den inledande mailkorrespondensen är beklagligt, och vi är ledsna över att du fick uppleva det. Vi får mellan 100-200 mail per dag och vi kommer innan sommaren att investera i digitala verktyg för smidigare mailhantering så att vår kommunikation kan flyta på bättre. Det kanske är en klen tröst för dig men vi vill försäkra dig om att vi tar din feedback på allvar. Din feedback gör det möjligt för oss att förbättra vår verksamhet. Stort tack!

• 2019-02-25

Jan-olof D skrev om OVK-center
    energideklaration
    klar o tydlig kommunikation
    allt gick som på räls Läs mer
    2019-03-14 OVK-center svarar Jan-olof D
    Hej Jan-Olof!

Tack för din rekommendation här på reco.se. Underbart att läsa om din upplevelse. Tack för ett gott samarbete!

• Annika B

2019-02-25

Annika B skrev om OVK-center
    Energideklaration för hyresfastighet.
    Bra förberedelseinfo inför besöket.
    Herrarna som kom var kunniga och pålästa. Läs mer
    2019-03-14 OVK-center svarar Annika B
    Hej Annika!

Gott att läsa, tack för att du tog dig tid att skriva om din upplevelse!

• 2019-02-25

Peter Fredriksson skrev om OVK-center
    Smidigt från början till slut ovk 28 lgh. Trevligt bemötande av personal, bra logistik.
    Peter Läs mer
    2019-03-14 OVK-center svarar Peter Fredriksson
    Hej Peter!

Det gläder oss att läsa att du upplevde vår tjänst som smidig, och att personalen bemötte dig väl. Precis som vi vill att det ska vara! Tack för att du tog dig tid att skriva om oss.

• 2019-02-21

Lars J skrev om OVK-center
    Bra utfört arbete. Prisvärt. Enkelt att beställa. Läs mer
    2019-03-14 OVK-center svarar Lars J
    Hej Lars!

Tack för att du tog dig tid att dela med dig av din upplevelse!

• 2019-01-16

Leif F skrev om OVK-center
    OVK-besiktning.

Utföll till full belåtenhet. Läs mer
    2019-01-29 OVK-center svarar Leif F
    Hej Leif!

Toppen att läsa, tack för att du delade din upplevelse.

• 2019-01-16

Aleksandra C skrev om OVK-center
    Trevligt och proffesionellt bemötande. Läs mer
    2019-01-29 OVK-center svarar Aleksandra C
    Hej Aleksandra!

Tack för att du delade med dig av din upplevelse och tack för ditt fina betyg.

• 2019-01-14

Ann-Marie E skrev om OVK-center
    Vi (en brf i Bromma) beställde OVK och energideklaration ihop. Valde OVK center främst baserat på recensioner online. Fick sedan ett proffsigt bemötande, smidigt och tidigt genomförande och all dokumentation levererad i rimlig tid trots jul. Kan inte komma på något att anmärka. Läs mer
    2019-01-29 OVK-center svarar Ann-Marie E
    Hej Ann-Marie!

Underbart att läsa att vi levde upp till era förväntningar. Stort tack för att du delade med dig här på reco.se och lycka till i ert fortsatta förvaltande.

• 2019-01-14

Wolfgang R skrev om OVK-center
    Hjälpte till med kort varsel, och utförde tjänsterna på ett bra och smidigt sätt. Läs mer
    2019-01-29 OVK-center svarar Wolfgang R
    Hej Wolfgang!

Gott att läsa dina ord Wolfgang. Tack för att du tog dig tid att skriva om din upplevelse, det uppskattas mycket.

• 2019-01-08

Björn A skrev om OVK-center
    Vi köpte energideklaration av OVK-center. Det fungerade perfekt. Priset var konkurrenskraftigt och personalen var tillmötesgående. Snabbt genomfört dessutom. Läs mer
    2019-01-29 OVK-center svarar Björn A
    Hej Björn!

Underbart, tack för dina ord och tack för ett gott samarbete. Lycka till med ert fortsatta förvaltande!

• 2019-01-08

Tommy B skrev om OVK-center
    Beställningen var rensning av vent.kanaler samt ovk-besiktning.
    Bra dialog inför arbetet, bra hjälp med info till hyresgäster.
    Arbetet utfördes snabbt och bra.
    Åtgärder för att få godkänd besiktning beskrevs både muntligt och skriftligt.
    Vi är nöjda med er insats för oss. Läs mer
    2019-01-29 OVK-center svarar Tommy B
    Hej Tommy!

Vilken trevlig läsning, tack för att du tog dig tid att skriva om din upplevelse. Att ni är nöjda med vår insats betyder mycket för oss.

Frejgatan 13, 114 79 Stockholm