OVK-center

Rosenhillsvägen 54, 611 46 Nyköping — Visa karta

Välkommen till OVK-center. Vår mission är att erbjuda Sveriges smidigaste OVK-besiktning.

SNABBT OCH BEKVÄMT
Vi lämnar offert inom 48 timmar och kan vanligtvis erbjuda en tid för besiktning inom 14 dagar. Vi utformar uppdragsanpassade aviseringslappar och OVK-besiktningsmännen ombesörjer nyckelhanteringen på ett säkert sätt med korsreferenssystem. Självklart utan extra kostnad.

KVALITET OCH KUNSKAP
Samtliga OVK-centers besiktningsmän innehar rikstäckande OVK-certifikat med behörighet K, har minst 10 års erfarenhet och examen från högskola eller motsvarande. Tillsammans med våra kunder genomför vi alltid en utvärdering av varje uppdrag och genom detta uppmuntras vi till att alltid leverera den bästa servicen.

TOTAL SUPPORT
Före, under och efter OVK-besiktningen kan du när som helst kontakta vår bemannade kundtjänst via telefon och e-post. Vi kan även bistå vid avhjälpande av eventuella fel och brister, så kallade OVK-åtgärder, som upptäcks under OVK-besiktningen.

Varmt välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 68 kunder tycker om OVK-center

• 2019-06-14

Anders T skrev om OVK-center
    Beställning av OVK.besiktning. Föreningen fick bra vägledning vid förberedelserna, och genomförandet. Företaget uppfyllde ställda förväntningar. återkopplade efter genomfört uppdrag. Inget att anmärka.

Mvh Läs mer
  • 2019-06-13

Marie Ö skrev om OVK-center
    Energideklaration. Fungerade bra! Bara svårt med telefonkontakt på huvudkontoret. Läs mer
  • VIKTOR F

2019-05-13

VIKTOR F skrev om OVK-center
    Vår bostadsrättsförening använde OVK-center för vår OVK. Mycket bra kontakt, smidig nyckelhantering, superbra stöd efteråt för att förstå alla delar av OVK-protokollet och sådant som måste åtgärdas. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-05-13 OVK-center svarar VIKTOR F
    Hej Viktor!

Wow, tack för din feedback! Underbart att läsa att ni uppskattar vår insats. Vi är väldigt glada att ha fått hjälpa er i ert OVK-arbete.

Ida S skrev om OVK-center
    Snabb återkoppling och kort väntetid för besiktning! Läs mer
    2019-05-13 OVK-center svarar Ida S
    Hej Ida!

Gott att läsa din kommentar! Tack för att du tog dig tid att dela med dig av din upplevelse.

Göran S skrev om OVK-center
    Energideklaration
    Bra utförd
    Rätt pris Läs mer
    2019-05-13 OVK-center svarar Göran S
    Hej Göran!

Stort tack för dina ord här på reco.se, och för betyget. Det betyder mycket för oss att du är nöjd med tjänsten.

Dödsboet e skrev om OVK-center
    Energideklaration
    Enligt förväntade Läs mer
    2019-05-13 OVK-center svarar Dödsboet e
    Hej!

Stort tack för ert fina betyg! Det är betryggande att läsa att ni fick enligt förväntat.

Johan S skrev om OVK-center
    Bra service och information från företaget. Bra offert och underlag för styrelsen att anlita dem för energideklarationen. Läs mer
    2019-05-13 OVK-center svarar Johan S
    Hej Johan!

Tack, din feedback är som glittrande guld. Vi gjorde ett omfattande arbete i årsskiftet att utveckla informationsblad, checklista och formulär, och det är fantastiskt att läsa att ni haft nytta av dem och vår service. Tack för att du tog dig tid att skriva här på reco.se!

• 2019-05-08

Brf Kadetten 13 skrev om OVK-center
    Snabb och professionell hantering! Läs mer
    2019-05-13 OVK-center svarar Brf Kadetten 13
    Hej!

Stort tack för att ni tog er tid att dela med er av era upplevelser. Glädjande och stärkande läsning i allra högsta grad. Tack!

• 2019-05-07

Bengt J skrev om OVK-center
    Vi behövde genomföra en OVK och fick kontakt med OVK-center. Enkla, snabba och prisvärda. Och noga. Läs mer
    2019-05-13 OVK-center svarar Bengt J
    Hej Bengt!

Underbart att läsa dina ord. Tack för ditt fina betyg och att du skrev här på reco.se. Tackar ödmjukast för ett gott samarbete.

• 2019-05-07

Madelene O skrev om OVK-center
    Köpte tjänsten energideklaration av OVK-center. Blev bra bemött av företaget men den summan som ni tog är BEDRÖVLIGT! Över 6000 kr fick jag en räkning på
    för energideklaration för ett nybyggt hus! Mannen som utförde den var knappt här en halvtimme.... Läs mer
    2019-05-13 OVK-center svarar Madelene O
    Hej Madelene!

Tack för att du tog dig tid att skriva här på reco.se. Det gläder oss att du upplever vårt bemötande som bra men förstås tråkigt att du tycker att priset var högt. Förutom energibesiktningen läggs även tid på resor och beräkningar vilket ofta tar ännu längre tid. Det händer mycket mer än vad som syns på plats. Vi hoppas att du är nöjd med vår insats i övrigt. Lycka till med nya huset!

• 2019-04-01

Torbjörn P skrev om OVK-center
    Snabb återkoppling vid förfrågan och beställning, inget att anmärka på utfört arbete. Läs mer
    2019-05-07 OVK-center svarar Torbjörn P
    Hej Torbjörn!

Tack för din reco, och att du tog dig tid att skriva här. Skönt att läsa att du är nöjd med utfört arbete!

• 2019-03-15

Lili-Ann E skrev om OVK-center
    Är mycket nöjd med energideklarationen.
    Smidigt, snabbt jobbat. Läs mer
    2019-03-18 OVK-center svarar Lili-Ann E
    Hej Lili-Ann!

Kul att läsa att du är nöjd! Tack för att du tog dig tid att dela med dig här på Reco.se.

• 2019-03-13

Cecilia K skrev om OVK-center
    Vår Brf köpte OVK-besiktning. Mycket bra upplägg där OVK-center inte bara utförde själva besiktningen utan också bistod med skriftlig information till föreningens medlemmar och insamling av lägenhetsnycklar. Perfekt upplägg.
    Positivt bemötande från företaget. Enda nackdelen var att företaget var saktfärdig med mejlsvar från offert till inbokning av uppdraget. För övrigt uppfylldes våra förväntningar. Mycket bra och trevlig besiktningsman som utförde själva jobbet. Läs mer
    2019-03-14 OVK-center svarar Cecilia K
    Hej Cecilia!

Kul att läsa att du uppskattade vårt upplägg och besiktningsmannens bemötande. Att vi var långsamma i den inledande mailkorrespondensen är beklagligt, och vi är ledsna över att du fick uppleva det. Vi får mellan 100-200 mail per dag och vi kommer innan sommaren att investera i digitala verktyg för smidigare mailhantering så att vår kommunikation kan flyta på bättre. Det kanske är en klen tröst för dig men vi vill försäkra dig om att vi tar din feedback på allvar. Din feedback gör det möjligt för oss att förbättra vår verksamhet. Stort tack!

• 2019-02-25

Jan-olof D skrev om OVK-center
    energideklaration
    klar o tydlig kommunikation
    allt gick som på räls Läs mer
    2019-03-14 OVK-center svarar Jan-olof D
    Hej Jan-Olof!

Tack för din rekommendation här på reco.se. Underbart att läsa om din upplevelse. Tack för ett gott samarbete!

• Annika B

2019-02-25

Annika B skrev om OVK-center
    Energideklaration för hyresfastighet.
    Bra förberedelseinfo inför besöket.
    Herrarna som kom var kunniga och pålästa. Läs mer
    2019-03-14 OVK-center svarar Annika B
    Hej Annika!

Gott att läsa, tack för att du tog dig tid att skriva om din upplevelse!

• 2019-02-25

Peter Fredriksson skrev om OVK-center
    Smidigt från början till slut ovk 28 lgh. Trevligt bemötande av personal, bra logistik.
    Peter Läs mer
    2019-03-14 OVK-center svarar Peter Fredriksson
    Hej Peter!

Det gläder oss att läsa att du upplevde vår tjänst som smidig, och att personalen bemötte dig väl. Precis som vi vill att det ska vara! Tack för att du tog dig tid att skriva om oss.

• 2019-02-21

Lars J skrev om OVK-center
    Bra utfört arbete. Prisvärt. Enkelt att beställa. Läs mer
    2019-03-14 OVK-center svarar Lars J
    Hej Lars!

Tack för att du tog dig tid att dela med dig av din upplevelse!

• 2019-01-16

Leif F skrev om OVK-center
    OVK-besiktning.

Utföll till full belåtenhet. Läs mer
    2019-01-29 OVK-center svarar Leif F
    Hej Leif!

Toppen att läsa, tack för att du delade din upplevelse.

• 2019-01-16

Aleksandra C skrev om OVK-center
    Trevligt och proffesionellt bemötande. Läs mer
    2019-01-29 OVK-center svarar Aleksandra C
    Hej Aleksandra!

Tack för att du delade med dig av din upplevelse och tack för ditt fina betyg.

• 2019-01-14

Ann-Marie E skrev om OVK-center
    Vi (en brf i Bromma) beställde OVK och energideklaration ihop. Valde OVK center främst baserat på recensioner online. Fick sedan ett proffsigt bemötande, smidigt och tidigt genomförande och all dokumentation levererad i rimlig tid trots jul. Kan inte komma på något att anmärka. Läs mer
    2019-01-29 OVK-center svarar Ann-Marie E
    Hej Ann-Marie!

Underbart att läsa att vi levde upp till era förväntningar. Stort tack för att du delade med dig här på reco.se och lycka till i ert fortsatta förvaltande.

• 2019-01-14

Wolfgang R skrev om OVK-center
    Hjälpte till med kort varsel, och utförde tjänsterna på ett bra och smidigt sätt. Läs mer
    2019-01-29 OVK-center svarar Wolfgang R
    Hej Wolfgang!

Gott att läsa dina ord Wolfgang. Tack för att du tog dig tid att skriva om din upplevelse, det uppskattas mycket.

• 2019-01-08

Björn A skrev om OVK-center
    Vi köpte energideklaration av OVK-center. Det fungerade perfekt. Priset var konkurrenskraftigt och personalen var tillmötesgående. Snabbt genomfört dessutom. Läs mer
    2019-01-29 OVK-center svarar Björn A
    Hej Björn!

Underbart, tack för dina ord och tack för ett gott samarbete. Lycka till med ert fortsatta förvaltande!

• 2019-01-08

Tommy B skrev om OVK-center
    Beställningen var rensning av vent.kanaler samt ovk-besiktning.
    Bra dialog inför arbetet, bra hjälp med info till hyresgäster.
    Arbetet utfördes snabbt och bra.
    Åtgärder för att få godkänd besiktning beskrevs både muntligt och skriftligt.
    Vi är nöjda med er insats för oss. Läs mer
    2019-01-29 OVK-center svarar Tommy B
    Hej Tommy!

Vilken trevlig läsning, tack för att du tog dig tid att skriva om din upplevelse. Att ni är nöjda med vår insats betyder mycket för oss.

• 2018-12-04

Torstein O skrev om OVK-center
    Vår BRF beställde Obligatorisk ventilationskontroll. Bra bemötande samt tydlig information, dessutom snabb återkoppling från OVK-center. Läs mer
    2019-01-08 OVK-center svarar Torstein O
    Hej Torstein!

Hoppas du har fått en bra start på det nya året. Stort tack för samarbetet att du skrev några rader om oss här på reco.se. Smidiga besiktningar är vårt mål och det tror vi att vi kan uppnå genom tydlighet och snabba återkopplingar. Det är glädjande att läsa att det är så du upplever att uppdraget gått till.

• 2018-11-08

Roger B skrev om OVK-center
    Jag köpte en energideklaration av mitt hus
    Jag blev mycket bra bemött Läs mer
    2018-11-09 OVK-center svarar Roger B
    Hej Roger!

Stort tack för att du delade med dig av din upplevelse, det uppskattas verkligen.

• 2018-11-08

Ramin W skrev om OVK-center
    Strålande bra tjänst! Rekommenderas varmt. Läs mer
    2018-11-09 OVK-center svarar Ramin W
    Hej Ramin!

Det är väldigt glädjande att läsa att du är nöjd med vår tjänst. Tack för att du tog dig tid att dela med dig här på reco.se.

• 2018-11-07

Daniel R skrev om OVK-center
    Riktigt bra service och prisvärda tjänster +++ Läs mer
    2018-11-09 OVK-center svarar Daniel R
    Hej Daniel!

Stort tack för ditt fina betyg Daniel. Kul att du uppskattar vår service och tack för ett gott samarbete.

• 2018-10-17

Bertil G skrev om OVK-center
    bra kemi med en superproffsig besiktningsman Läs mer
    2018-10-17 OVK-center svarar Bertil G
    Hej Bertil!

Underbar läsning. Professionalitet är en förutsättning för att få arbeta med OVK-center men kemin rår man inte alltid över. Vi får räkna det som en trevlig bonus i detta fall! Tack för att du delade med dig av din upplevelse Bertil, det uppskattas verkligen.

• 2018-10-16

Ove L skrev om OVK-center
    Man får inte ha för stora förväntningar när man håller på med upphandlingar, men med OVK-center funkade det väldigt bra, det blev några fel men det åtgärdades direkt. Läs mer
    2018-10-17 OVK-center svarar Ove L
    Hej Ove!

Många tack för att du tog dig tiden att skriva om din upplevelse. Det gläder oss att läsa att det fungerat bra. Det är visionen inför varje uppdrag och det är alltid lika härligt att få en bekräftelse på att vi infriat visionen. Tack för ett mycket gott samarbete Ove.

• Martin T

2018-07-12

Martin T skrev om OVK-center
    Blev väldigt mycket strul som tydligen berodde på en av OVK-center anlitad konsult, men efter några månaders väntan så löste det sig iallafall. Plus i kanten för en bra prisnivå. Vår brf köpte både OVK samt ED av dom. Läs mer
    2018-08-02 OVK-center svarar Martin T
    Hej Martin!

Stort tack för att du tog dig tid att skriva om oss. Din feedback är viktig och vi är verkligen ledsna att ni fick vänta på er energideklaration. Det är av högsta vikt att upplevelsen från offert till leverans är positiv hela vägen. Här har det brustit. Vi på OVK-center har haft en sammankomst med anledning av detta och vi har nu en plan för hur vi ska eliminera förseningar i leveransen. Ha en fortsatt trevlig sommar!

• Staffan H

2018-07-08

Staffan H skrev om OVK-center
    Vi köpte OVK-besiktning
    Mycket bra bemötande av tjänsteman
    Skötte sig, trots negativt resultat på ett utmärkt sätt Läs mer
    2018-08-02 OVK-center svarar Staffan H
    Hej Staffan!

Tack för att du tog dig tid att dela med dig av din upplevelse här på reco.se. Kul att läsa att du uppskattar bemötandet. Ha en fortsatt skön sommar!

• 2018-06-07

Stephanie M skrev om OVK-center
    Snabba proffsiga och prisvärda Läs mer
    2018-06-21 OVK-center svarar Stephanie M
    Hej Stephanie!

Tack för dina ord, och att du delade dem här på reco.se. Glad midsommar!

• 2018-05-22

Ulf E skrev om OVK-center
    OVK besiktningen och justeringsarbetena sköttes mycket bra yrkesmässigt och alla kontakter med företaget har fungerat utmärkt. Läs mer
    2018-06-01 OVK-center svarar Ulf E
    Hej Ulf!

Kul att läsa din rekommendation, det du skriver gör oss oerhört stolta. Stort tack för att du delade med dig. Sommarvärmen håller i sig och hoppas att du får möjlighet att njuta av den.

• 2018-05-15

Dario E skrev om OVK-center
    Ovk + Energideklaration . Väldigt trevligt och hjälpsam personal Läs mer
    2018-05-21 OVK-center svarar Dario E
    Hej Dario!

Tack för dina ord och fina betyg. Det uppskattas att du tog dig tid att skriva om oss.

• 2018-05-07

Andreas L skrev om OVK-center
    Professionellt, bra bemötande, enkelt och tydlighet i kommunikation. Bra och transparent kommunikation kring innehåll i tjänster och priser för dessa. Läs mer
    2018-05-21 OVK-center svarar Andreas L
    Hej Andreas!

Kul att läsa att du uppskattar vårt arbete. Det du beskriver är exakt anledningen till att OVK-center finns. Vi vill med professionell, tydlig och transparent kommunikation göra det enkelt att få hjälp av oss och våra besiktningsmän. Tack för att du delade med dig av din upplevelse.

• 2018-05-04

Tomas R skrev om OVK-center
    Smidigt upplägg. Bra pris och trevlig personal! Läs mer
    2018-05-21 OVK-center svarar Tomas R
    Hej Tomas!

Stort tack för din feedback och att du tog dig tid. Det var trevlig läsning. Hoppas ni alla i föreningen får chans att njuta av sommarvärmen.

• 2018-04-29

Pirkko A skrev om OVK-center
    Företaget gjorde en OVK besiktning på vår förening.Vi blev professionellt bemötta.
    När arbetet var igång så fick vi mycket bra hjälp och tips hur vi ska åtgärda alla felen.
    Vi hade stora förväntningar av de och företaget levde upp till det. Läs mer
    2018-05-07 OVK-center svarar Pirkko A
    Hej Pirkko!

Tack för att du tog dig tid att skriva några rader om oss. Att vi kunde leva upp till era stora förväntningar gör oss väldigt stolta. Hoppas att arbetet med åtgärdande av felen går bra och varmt välkomna att höra av er till oss om ni har några frågor eller funderingar.

• Argo Z

2018-04-27

Argo Z skrev om OVK-center
    Snabbt o smidigt. Toppservice. Läs mer
    2018-05-07 OVK-center svarar Argo Z
    Hej Argo!

Underbart att läsa din rekommendation. Tack!

• 2018-04-23

Hans H skrev om OVK-center
    Ovk-besiktning. Snabb respons, kunnigt genomförande. Läs mer
    2018-05-07 OVK-center svarar Hans H
    Hej Hans!

Tack för din feedback här på Reco. Skönt att veta att du uppskattar vår respons och genomförande. Hoppas att du får chans att njuta av det fina vårvädret.

• 2017-12-23

Evi F skrev om OVK-center
    Bra service och ett trevligt bemötande. Läs mer
    2018-01-08 OVK-center svarar Evi F
    Hej Evi!

Vi tackar hjärtligast för din rekommendation och att du delade din upplevelse. Jättekul att du uppskattar vår service och bemötande. God fortsättning på 2018 önskas dig och alla i föreningen.

• 2017-11-30

Simon H skrev om OVK-center
    Vår bostadsrättsförening anlitade OVK-center för att göra en OVK samt rensning/justering av systemet.

Vi upplevde OVK-center som väldigt proffsiga från början till slut. Deras offert var tydig och förklarade på ett enkelt sätt vad som ingick. När vi hade frågor så var de snabba på att svara och vi kände oss till slut trygga med att gå vidare med dem.
    När det väl kom till själva kontrollen skulle jag vilja ge ett extra plus för informationsbladen och nyckelinsamlingen som ytterligare befäste känslan av en genomarbetad process. Efteråt fick vi ett protokoll som förklarade vad som behöver göras i lägenheterna för att få en godkänd OVK.

OVK-center hade inte den billigaste offerten av de vi fick in men vi är glada att vi valde dem. Rekommenderar bostadsrättsföreningar som ska göra OVK att kontakta dem. Läs mer
    2018-01-01 OVK-center svarar Simon H
    Hej Simon!

Vad kul att läsa att du och föreningen upplevde vår kommunikation och utförande professionellt. Vi blir väldigt stolta över att läsa det ni skriver och är tacksamma för att ni tog er tid att dela med er av er upplevelse. Stort tack för ett trevligt samarbete, och ett Gott Nytt 2018 önskar vi dig och föreningen!

• 2017-10-17

Maritha J skrev om OVK-center
    Snabbt svar och en offert som levererades väldigt snabbt.

Slutpriset stämde med offert.

Bra bemötande och hjälp med att hitta firma för åtgärder. Läs mer
    2017-10-17 OVK-center svarar Maritha J
    Hej Maritha!

Tack för att du valde att skriva några ord om oss, och tack för ditt fina betyg.

• 2017-06-26

Kjell S skrev om OVK-center
    Vår förening har köpt ett paket från OVK center där en OVK besiktning av våra hushåll ingår. Allting har gått bra i kontakten med OVK center och planering och genomförande har gått bra. OVK center anlitande en underfrima (SVG Ventilationsgruppen) för att utföra arbetet. Jag har haft bra kontakt med dem och allt arbete har flytit på bra. Läs mer
    2017-07-12 OVK-center svarar Kjell S
    Hej Kjell!

Det gläder oss att du är nöjd med vår tjänst och arbetet som gjorts. Tack för ett mycket gott samarbete med er. Det har varit ett sant nöje. Ha en fortsatt trevlig sommar!

• 2017-06-22

Lili K skrev om OVK-center
    Trevligt bemötande, snabbt jobbat, förslag på uppföljning! Läs mer
    2017-07-12 OVK-center svarar Lili K
    Hej Lili!

Tack för att du tog dig tid att skriva om oss. Ha en fortsatt trevlig sommar!

• 2017-04-02

Inger H skrev om OVK-center
    Vi är nöjda med det bemötande vi fick vid vår OVK Besiktning. Läs mer
    2017-04-19 OVK-center svarar Inger H
    Hej Inger!

Kul att läsa att du är nöjd med bemötandet! Tack för att du tog dig tid att dela med dig av din upplevelse.

• Christopher R

2017-03-31

Christopher R skrev om OVK-center
    Skötte ovk besiktningen i min lägenhet snabbt och smidigt. Läs mer
    2017-04-19 OVK-center svarar Christopher R
    Hej Christopher!

Tack för din rekommendation, det var mycket trevligt att samarbeta med dig. Vi uppskattar även att du tog dig tid att skriva om oss.

• 2017-02-26

Åsa A skrev om OVK-center
    Bemötande var bra. Vi ställde frågor som vi inte fick tydliga svar på. Protokollet är dåligt i fyllt för att en lekman ska förstå. Nu står vi här och känner oss osäkra huruvida ska förbättra ventilationen. Mailade besiktningsmannen men kände mest att vi var till besvär. Tips är att använda vanliga ord i protokollet så att vi kan ändra det vi är ansvariga för. Läs mer
    2017-03-20 OVK-center svarar Åsa A
    Hej Åsa!

Tack för att du tog dig tid att skriva om oss. Tyvärr kan OVK-besiktningsmännen ibland vara upptagna men det ursäktar inte att man ska känna att man är till besvär när man kontaktar dem. Det är inte ok. Det är också därför vi på OVK-center finns - för att kunna hjälpa dig när OVK-besiktningsmännen inte har tid. Du är varmt välkommen att kontakta oss på telefonnummer 010-151 52 00 eller per epost på info@ovkcenter.se så kan vi försäkra dig om att du kommer att få den tid för frågor som krävs. Vi liksom OVK-besiktningsmännen har stor kunskap om OVK och vi svarar gärna på dina frågor.

• 2017-02-25

Annika B skrev om OVK-center
    Bemötandet och genomförandet har fungerat mycket bra. Läs mer
    2017-03-20 OVK-center svarar Annika B
    Hej Annika!

Tack för din feedback! Det glädjer oss mycket att läsa det du skriver.

• 2017-01-21

Jonas E skrev om OVK-center
    Vi har fått hjälp med OVK-besiktning i vår bostadsrättsförening. Svar på första offertförfrågan kom fort. Vi är mycket nöjda med resultatet. Det fanns billigare alternativ, men vi känner att det var värt de extra pengarna. Speciellt för möjligheten att få inspektionen gjord kvällstid. Läs mer
    2017-01-22 OVK-center svarar Jonas E
    Hej Jonas!

Stort tack för att du tog dig tid att skriva om oss. Det känns mycket bra att ni är nöjda med resultatet. Vi är glada att vi har fått hjälpa er med er OVK-besiktning.

• 2017-01-21

Rolf S skrev om OVK-center
    Klockrent från början till slut. Läs mer
    2017-01-22 OVK-center svarar Rolf S
    Hej Rolf!

Vi är väldigt glada att du är nöjd med vårt arbete. Tack för att du tog dig tid att lämna din rekommendation.

Rosenhillsvägen 54, 611 46 Nyköping