Parasoll Utemöbler

Idrottsvägen 3, 431 62 Mölndal — Visa karta

Välkommen till Parasoll Utemöbler!

Vi låter dig skräddarsy din egen loungegrupp med hjälp av ett brett utbud av diverse utemöbler. Med över 15 års gedigen erfarenhet av utemöbler tar vår kunniga personal hand om ditt ärende på bästa sätt. Var du än i Sverige bor är en frakt av utemöbler närmare än du tror. Vi har nämligen fri frakt i hela Sverige vid köp för över 10.000 kr och bor du i Mölndal eller Barkarby/Stockholm så får du låna släpkärra helt utan kostnad om du hämtar dina utemöbler i någon av våra butiker. Vi på Parasoll Utemöbler kan erbjuda utemöbler från de flesta erkända märkena och i alla typer av material. Aluminium, Betong, lackat furu och mycket mer. Du väljer själv hos Parasoll Utemöbler - Varmt välkommen!

Läs vad 200 kunder tycker om Parasoll Utemöbler

Jörgen J skrev om Parasoll Utemöbler
    Köpte en margrupp👍 Bra bemött i affären👍Bra lokal för utställning👍Höll leverenstid👍Handlar gärna där igen👍 Läs mer

Rebecka H skrev om Parasoll Utemöbler
    Snygga möbler och schysst service! Läs mer

Patrik F skrev om Parasoll Utemöbler
    Vi köpte en bord med stolar till vårt uterum. Vi gillade bordet då det fanns inbyggd bordsskiva. Tyvärr gick det inte helt ihop när skivan satt i, men detta kunde ni åtgärda & gav även oss en liten rabatt. Bra kundservice enligt oss. Ni var väldigt tillmötesgående & vi räknar med att återkomma om vi behöver ngr mer möbler till vårt uterum. Full pott! Läs mer

Maria S skrev om Parasoll Utemöbler
    Köpte matgrupp av hög kvalitet och fick bra rabatt. Blev trevligt bemött och fick bra service vid hämtning. Varorna kunde dessutom hämtas tidigare än väntat. Läs mer

Cecilia F skrev om Parasoll Utemöbler
    Support och bra bemötande. Snabb hantering Läs mer
  • 2020-07-25

Eva-britt H skrev om Parasoll Utemöbler
    Matgrupp Rooty
    Supervänligt bemötande
    Bättre service och bemötande kan man inte få
    Jag beställde på onsdag, gruppen kom på fredag
    Den häftigaste matgrupp jag sett
    Lätt att sätta ihop, instruktioner fanns
    Årets bästa köp och bästa bemötande, full pott på allt Läs mer
  • 2020-07-25

Hans R skrev om Parasoll Utemöbler
    Trevlig kunnig personal
    Personlig uppföljning av köpet som vi gjorde via nätet
    Snabb bra leverand Läs mer

Mats L skrev om Parasoll Utemöbler
    Mycket bra utbud i stor luftig lokal.
    Engagerad personal. Läs mer

Helena B skrev om Parasoll Utemöbler
    Kan inte skruva ihop möbeln då skruvarna saknas. Trots att jag ringt om detta kommer det inga skruvar från dem. Får nu ringa igen för att påminna dem. Läs mer

Stefan J skrev om Parasoll Utemöbler
    De var trevliga och serviceinriktade 👍 Läs mer

Dana I skrev om Parasoll Utemöbler
    Väl bemöt nöjd med personalen
    Fick hjälpen som jag behövde och han är verkligen kunnig inom yrket
    Så tusen tack Läs mer
  • 2020-07-23

Lars W skrev om Parasoll Utemöbler
    Bemötande och leverans precis som man vill ha det! Läs mer

Clas S skrev om Parasoll Utemöbler
    Bra bemött när bordet visade sig vara trasigt. Inget krångel. Läs mer

Marcus D skrev om Parasoll Utemöbler
    Jagade nya utemöbler. Hittade Parasoll alldeles för långt ner i sökresultatet. Vid det laget klickade jag på samtliga länkar eftersom inget ovanför i sökresultatet motsvarade förväntningarna eller hade vad vi sökte efter. Hittade fantastiskt fina möbler och att de hade en pop-up lokal i Veddesta. Mycket trevlig utställningsyta, vänlig och noggrann personal. Fick hjälp och tips. Snabb och smidig hemleverans där till och med budet var trevligt. :-) Rekommenderar numera Parasoll till samtliga vänner och bekanta. Tänk om de kunde hamna längre upp i sökresultatet på Google. ;-) Läs mer
    2020-07-22 Oscar Ö svarar Marcus D
    Tack Marcus! Vilket omdöme. Vi önskar oss också en högre plats i sökmotorn, men tuff konkurrens... Med fler nöjda kunder som dig så är vi så småningom där!

Annelie E skrev om Parasoll Utemöbler
    Köpte en rottingsoffa big nature. Är mycket nöjd med utseendet. Servicen och transport till Gotland fungerade utmärkt. Läs mer
  • 2020-07-13

Inbal L skrev om Parasoll Utemöbler
    Excellent quality and service at the store Läs mer
  • 2020-07-10

Elisabeth L skrev om Parasoll Utemöbler
    Vi köpte utemöbler för 42000kr.
    De levererads som lovat. Ingen sa att de bara skulle lastas av på parkeringen, bl a en stor tung dynlåda. Vi lyckades släpa alla möbler uppför två trappor. Dynlådan fick vi skruva loss locket på. Nästa problem var att sätta ben på matbordet, inte helt enkelt att passa in skruvarna. Vi lyckades med det också.
    Vi hade gärna velat bli erbjudna hjälp.
    Vi är 75+ Läs mer
  • 2020-07-10

Ingeborg S skrev om Parasoll Utemöbler
    Köpte utemöbler. Trevligt bemötande och bra service. Läs mer
  • 2020-07-06

Åsa K skrev om Parasoll Utemöbler
    Återkommer som kund när det är dax att förnya utemöbleringen. Läs mer

Sara W skrev om Parasoll Utemöbler
    Smidig leverans och bra pris på utemöbler. Läs mer

Eva H skrev om Parasoll Utemöbler
    Utmärkt service från beställning till leverans.
    Möblerna ursnygga, och pryder nu min uteplats.
    Tack!!!👍😀 Läs mer

Andreas L skrev om Parasoll Utemöbler
    Har enbart en positiv upplevelse av Parasoll utemöbler. Kunniga, snabb hantering, flexibla och vänligt bemötande! Nu nöjd innehavare av loungegrupp St Tropez Antracit👍 Läs mer

Åsa L skrev om Parasoll Utemöbler
    Jag köpte ett bord av återvunnen teak till mitt lantställe på Väddö. Jag blev otroligt väl bemött av alla från företaget. Snabbt uppringd efter bokningen online o leverans på exakt tid av en trevlig chaufför som kört hela vägen från Jordbro till Väddö o utan avgift eftersom priset var mer än 10.000 kr. Toppen! Läs mer

Leif Göran O skrev om Parasoll Utemöbler
    Mycket väl bemött och allt motsvarade förväntningarna Läs mer

Jenny W skrev om Parasoll Utemöbler
    Bra service, bra möbler till bra pris Läs mer

Katarina L skrev om Parasoll Utemöbler
    Bra sortiment, bra tillmötesgående, snabb leverans Läs mer

Camilla F skrev om Parasoll Utemöbler
    Bra service i butik o leverans fungerade utmärkt Läs mer

Hubertus V skrev om Parasoll Utemöbler
    Beställt 6 sängstolar och madrasser varav 2 madrasser var fel! Har väntat 4 dagar inget besked om leverans. Bra bemötande vid telefonkontakt. Läs mer
  • 2020-06-26

Mikael S skrev om Parasoll Utemöbler
    Köpte två loungesoffor av märket Nature med soffbord och överdrag till. Är mycket nöjd med komfort och estetiskt utseende, känns att det är kvalitet! Här varit väldigt nöjd med bemötande i butik och efterföljande service av Jonatan som varit engagerad och haft aktiv kommunikation från beställning till leverens. Råkade få fel färg på tyget till dynorna men även det blev hanterat på ett bra sätt. Läs mer

Linda L skrev om Parasoll Utemöbler
    Jag fick ett proffsigt och engagerat bemötande och kvalitetsprodukter levererade på utsatt tid. Jättenöjd! Läs mer

Lena F skrev om Parasoll Utemöbler
    Smidigt och enkelt. Bra service Läs mer

Csilla S skrev om Parasoll Utemöbler
    Köpte några teak stolar, kaffe bord och lådor för dynförvaring. Mycket bra service och snabb leverans. Proffsigt!!! Läs mer

Carl Henrik F skrev om Parasoll Utemöbler
    Vi köpte en del möbler o blev trevligt återkopplad via telefon när en del varor inte fanns att beställa . Läs mer
  • Oliver P

2020-06-13

Oliver P skrev om Parasoll Utemöbler
    Vi köpte soffa för utomhusbruk. Personligen hade vi lite högre förväntningar på grund av det höga priset (cirka 19 000). Det var några trådar som hade lossnat på kuddfodralen och det fanns ej någon bruksanvisning för vilka kuddfodral som skulle till vilken kudde, dvs att det blev trial and error. I våran beställning missades också två kuddar. Som tur var fanns de i lager och fanns relativt nära. Servicen för att åtgärda felet var väldigt bra. Allt som allt 3/5. Läs mer
  • Erik L

2020-06-13

Erik L skrev om Parasoll Utemöbler
    Utemöbler, bra bemött trots många kunder, företaget hade klass på möblerna som vi gillade, engagerad personal, bra produkter. Läs mer

Marie M skrev om Parasoll Utemöbler
    Grymma, supersnabb leverans och bra service!!! Läs mer

Barbro H skrev om Parasoll Utemöbler
    Långt fint bord m 12 stolar. Väldigt bra service genomgående. Läs mer

Carl göran lennart K skrev om Parasoll Utemöbler
    Stort utbud med stor lokal där man kan prova alla stolar och bord, samt se alla färgkombinationer.
    Vi köpte 6 stolar och utebord, med dynor. Eftersom de inte hade färgen vi ville ha fick vi fördröjd leverans. Vi beställde en lördag och redan nästa fredag kom leveransen. Över förväntan med tanke på att de inte hade dynorna på lager i Stockholm. Några dagar snabbare än de själv uppskattade.
    Bra grejer också! Nu äter vi varje måltid ute :) Läs mer

Marcin L skrev om Parasoll Utemöbler
    Allt i sin ordning. Hade varit max poäng om frakten hade varit lite billigare, allt annat kanon bra! Läs mer
  • ANDERS U

2020-06-10

ANDERS U skrev om Parasoll Utemöbler
    Superbra service! Köpte bord och stolar. Snabb leverans. Bra kontakt och hjälp när det vi beställde inte fanns i lager. När den kombo vi köpt inte riktigt matchade bytte de snabbt och smidigt ut stolarna till bättre alternativ.

5/5

Rekommenderas Läs mer
  • 2020-06-10

Sigrid H skrev om Parasoll Utemöbler
    Köpte matgrupp till altanen. Snabb handläggning och leverans. Trevligt bemötande. Jag är mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-06-09

Nellie K skrev om Parasoll Utemöbler
    Köpte en loungesoffa. Superskön och snygg. Trevligt bemötande och problemfri leverans. Finns billigare aktörer, men på det hela mycket nöjd. Läs mer

Åsa E skrev om Parasoll Utemöbler
    Vi köpte utemöbler till vårt landställe! Ett bord, stolar och ett parasoll. En enkel och tydlig webbsida med bra bilder, bra kommunikation under hela affären och väldigt snabb leverans! Tack! Läs mer

Peelen H skrev om Parasoll Utemöbler
    Möbelset Läckö från Hillerstorp. Hade förväntningar att ni bara sålde parasoller. Men var glad överaskade att ni också hade andra trädgårdmöbler. Lång väntetid innan personalen hade tid för oss men när vi blev hjälpta var de väldig trevliga och hjälpsama.
    Lite misnöjd pga att ni inte hade paviljonger. Det fanns 1 sorts markis, men i en så stor hal som i Järfälla/Stockholm borde ni väl ha kunnat sälja fler sorter.
    Leveransen var redan tre dagar senare och allt gick enligt planering. Transportchaufören hjälpte även för at få det tunga bordet på plats. I allmänhet äer vi jätte nöjda. Läs mer

Marc Guitart M skrev om Parasoll Utemöbler

Bra bemötande. Hög kvalitet på produkter. Prisvärda. Stort sortiment. Läs mer

Susan L skrev om Parasoll Utemöbler
    Utmärkt service och bra kvalitet på möbler. 👍 Läs mer

Kent E skrev om Parasoll Utemöbler
    God service vid inköp av nya dynor till sittgruppen 👍 Läs mer

Maria Gunilla Ö skrev om Parasoll Utemöbler
    Köpte Skäret. Allt fungerade bra. Snabb och bra leverans. Snabbt svar vid frågor. Rekommenderas! Läs mer

Idrottsvägen 3, 431 62 Mölndal