Parkeringsservice Svenska AB

1.1

46 omdömen om Parkeringsservice Svenska AB

Amro A
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Jag parkerade rätt, ändå fick en parkeringsbot. Services var dock bra och trevlig. Men det kändes onödigt att jag behöver ringa och överklaga och skicka in massa saker. Det slösar bort min värdefulla, när jag skulle hellre vilja ägna min tid åt någonting vettigare istället.

Tryggsam
4.4/5 i betyg av 1226 omdömen 4.4 av 1226 omdömen

Tjänsten är värdefull, det är tryggt och säkert, underbart.

Samer Matti F Samer Matti F
Anders thomas J
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

helt plötligts har det satts upp att man måste ha p-skiva stod i 30 min och visste inte om detta .. Får böter uruselt

Magnus Dag L
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Vedvärdigt företag. Parkerade på markerad parkeringsplats och betalade enligt skylt (app). Får sen en bot för att betalningen skulle skett till en annan kod i appen (på en skylt som stod på helt annat ställe än parkeringe). Tänker att det är ett missförstånd och ringer in för att prata med kundservice och möts av en otroligt otrevlig tjej som hånande säger: om du inte förstår var du ska betala är det ditt problem.. Fullkomligt vidigt bemötande och helt oseriöst företag, är inte ute efter att stävja parkeringsproblem utan vill uppsåtligen bedra för att kunna ta ut parkeringsavgift.

Tvedbergs Lås
4.9/5 i betyg av 119 omdömen 4.9 av 119 omdömen

Snabb kontakt och dito hjälp av en glad, självständigt pysslande låssmed som gjorde allting precis som önskat mitt i pågående snöstorm. (Ja,

Olivier N
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Bedrägeri ger ut böter på helt korrekta parkeringar. Det här borde granskas, fick en p-bot på 1 minut och 13 sekunder. När jag besökte Telgeakuten. Ju mer jag läser här och på google förstår jag inte hur dessa verksamheter får finnas kvar.

Nils Erik Gösta W
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Sätter kontrollavgift 300:- efter 5 minuter i affär (Willys i Staffanstorp) Jag glömde pskiva och var borta i mindre än 5 minuter de måste stå och lurpassa Katastrofalt dåligt ,,,, Dröjer länge tills jag besöker den affären igen

Bengt Håkan Karl-Gustav K
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Bedrövlig service och de saknar samvete för hur man kan tjäna pengar. De är bara ute efter pengar. Ni som anlitar dem kommer att förlora kunder.

Catharina H
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Parkeringsvakten såg ut som en bankrånare( rånarluva) helt svartklädd och inget som visade vilket företag han jobbade för. Han kollade in min bil när jag sprang in i en butik i 2 min! Jag hade visst 2 st P-skivor i rutan, ena skivan var en isskrapa. Han lappade när jag kom fram till bilen och vägrade ta bort boten. Han var otrevlig och hotfull. Bemötandet från kundtjänst var inte mycket bättre, var aggressiv innan jag fick prata till punkt. Skit företag!!! Jag har hört flera dåliga historier från Barkarby köpcentrum gällande detta företag.

First-Name L gillar detta
LARS M
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Bedrövligt bemötande på telefon då man ringer för att få mer information, aggressiva innan man ens hunnit fråga. Får nu ett brev om att dom skickat ärendet till sina jurister innan ens betalningstiden löpt ut.

First-Name L gillar detta
First-Name L
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

"Bekymmersfri utpressning" Skrivde ut en kontrollavgift en minut efter att jag har köpt p-biljett och placerat den innanför bilrutan. Deras vakt var i närheten och även såg mig göra det!

First-Name L och LARS M gillar detta
Clas H
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Att överklaga en P-bor ger inget tillbaks! Förmodligen är P-vakterna betalda med provision! Åkte på P-bot i mörker o regn, på en för mig ny parkering, där jag inte såg skyltar pga mycket trafik o dålig sikt. Såg ej att P-skiva krävdes. Borde vara en ljusskylt som påminner om P-skiva. Stora pengar för 20 min. Har två liggande i handskfacket! 😒

Kajsa E
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Är inte ute efter att stävja parkeringsproblem utan enbart sätta dit folk. Vi parkerade och missade den enda skylten som sa att på området ska man ha pskiva. Var borta ca 7 min och på lappen säger de att de var där 5 min. Mao har de stått och väntat på att vi ska lämna bllen. Borde va kriminellt att jobba så

First-Name L och LARS M gillar detta
Jan E
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

ja få se hur det går med lite tur får jag pengarna

Sorosh F
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Svarar inte på mejl men kan väcka åtal efter 2 år tillsammans med deras polare Profina.

Mikael A
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Förföljer vårdpersonal som åker runt i företagsmärkta bilar för att ge äldre och sjuka sina mediciner (kanske även lapplisornas egna föräldrar?). När den stressade personalen inte hittar en bra plats är de framme direkt och bötfäller.

Sevilay M
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Uselt företag, sätter bot trots att man har följt reglerna och betalat / satt p-skiva. Kundservice har extremt dåligt bemötande och p-vakterna är oschyssta som ser när man gör en miss men säger inte till bara för att tjäna på det. Onda.

Marcin B
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Riktiga bluffmakare som bötfäller mot gällande skyltning och skapar sina egna regler. Svarar på överklagan som om de inte ens har läst den. Skojare från Södertälje...

ABROR S
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Parkera bilen för att lasta av saker, fick p bot

HAMISH S
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Spellcasted for today done they will now have to deal will all the bad luck they will have coming their way in the near future and i dont need to even do anything in the physical. Good luck as they will need it! Karma is a b@itch

Nicklas G
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Riktigt bluff företag. Åker runt och bötfäller bilar på områden som dom ej har kontrakt på. Var noga med att kolla att det står rätt adress om ni får en bot från dom.

Eva Britt-Marie N
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Dåligt påpassande vid uppställning av bil. Felaktigt inställd p bricka resulterade i 300 kr i böter för ett stop på mindre än 4 minuter.

Hoang Cuong D
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Svea Parkering Service Eskilstuna Willys Tivoliallén 2 är den värsta någonsin jag har sett. Fick en P-bot för att gå in och hämta en P-skiva som är ca 15-meter bort och på boten står det att jag har varit borta mera än 5 min, hur kan bolagen anställa folk med inkompetens till företagen och springer runt och lägga bot på bilar när det inte tar mera än 3 min gå och hämta P-skiva och dom kan skriva att man har varit borta 5 min för bilen och ge en bot på 500kr?

Helen Elisabeth H
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Parkerade på Willys Tivoliallen Eskilstuna, lade min P snurra på korrekt tid. När jag efter 10 min kommer ut till min bil springer P vakten runt min bil. Jag säger att P snurran ligger där den ska med korrekt tid. Hanfotar, skriver och ger mig en P bot under tiden jag lägger in min matpåse. Då visar det sig att maken plockat upp en liten P -snurra ocsatt fast i en liten plastbit på insidan avrutans högra sida. Något jag inte sett eller uppmärksammat. Förklarar det för P vakten som dessutom ser den stora korrekta P snurran...

Cengiz Ö
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Helt sjukt tycker jag att man lappar där det är 3 timmars parkering med p-skiva och man har bara varit inne i 10 minuter bara... Mitt i Barkarby Handelsplats

LARS M och HAMISH S gillar detta
BARBRO E
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Det är tråkigt när de olika parkeringsbolagen blir ihop blandade!! Parkerings service svenska AB ( pservice) är inte samma bolag som Svea pservice!!! Så Pservice får ta skiten som SVEA pservice egentligen ska stå för. :(

BARBRO E gillar detta
EVGENIY P
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Parkerade bilen i Södertälje centrum och hade 4 min på mig att gå till automaten och lägga biljetten. Det hann jag så klart inte då det var kö där. När jag kommer tillbaks ligger p-bot på bilen. Bolagets svar är att p-vakten är inte skyldig att vänta ens 1min. Bedrägeri företag. P vakter verkar vara människor med ambitioner i livet :)

HANNES H
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Glömde p skiva vid kort ärende i Västberga handelsplats. När jag kommer ut till bilen har jag ingen bot, men innan jag hunnit sätta mig springer en civilklädd parkeringsvakt fram och lägger boten på bilen. När jag pratar med henne passar hon på att ta foto. Kanske är det standard nu att bötfälla när ägaren står vid bilen?

Marko P
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Parkerade bilen, installerade easypark appen påbörjade parkeringen, Men parkeringsvakten skrev p-bot ändå. På p-boten står tiden Från 10:29 till 10:32 Så jag hade 3 minuter på mig att betala / påbörja parkering, wow.... Men detta är inte skäligt, det finns rättfall där parkeringsbolag förlorat för att dom inte givit den som parkerar skälig tid på sig att betala / påbörja parkering. Dessutom har parkeringsvakten kontrollerat telefonparkering kl 10:29 inte kl 10:32 Hade parkeringsvakten gjort sitt jobb korrekt så hade...

Sati B
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Stark varning för detta företag som bland annat återfinns på parkeringar vid Kungens Kurva. Jag fick en p-bot för att jag inte satt p-skiva, trots att jag sett mig om i 360° på parkeringen och inte sett någon skylt. Det visade sig att skylten satt till vänster vid infarten så att man missar den när man kör in och sedan ingen skylt inom parkeringen. En kvinna som arbetade i affären sa att de upprepade gånger bett dem sätta upp skyltar om p-skiva men det gör de inte. Däremot kommer de flera gånger om dagen och lappar...

Kevin P gillar detta
CHAMAN S
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Jag ville skriva omdöme om Svea P service från Södertälje! Det är riktiga maffia metoder de använder,de satte bot när jag parkerade i 1 minut! Sen lägger de ingen kontroll bot utan det kommer hem en påminnelse. Vi var 3 bilar som fick böter samtidigt inom loppet av några minuter. Men ingen av oss fick någon bot i handen. När jag ringer och skriver till de hotar de med tingsrätten om jag inte betalar. Akta er och parkera inte på de gator de kontrollerar! SveaPservice är oärliga de ljuger!

Helen Elisabeth H gillar detta
Nils Kjell Anders O
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Sätter böter sen ingen kontrollapp, skickar påminnelse, påstår sedan att man vägrat ta emot lappen fast ingen p-vakt pratat med mig och dom har ingen vilja att samarbeta för att lösa det. Kommer idag att polisanmäla dom för förtal lögn m.m

Albert Max B
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Hittar på alla sätt att stjäla medborgarnas redan hårt beskattade pengar. Mitt i julstressen en söndagskväll glömdes p-skivan bort i 10 minuter i ett glest p-område, pang, en gul lapp på vindrutan. Vi straffas alltså för något som INTE skadar någon eller något på något sätt. Som någon här nämnde, man blir riktigt mörkrädd för systemet vi har nu.

Haresh R
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Skriver parkering trots att man sitter i bilen.. Inga påpekningar utan går vidare, gömmer sig, skriver parkering och sen lappar och springer iväg innan man ens hinner knappt kliva ut ur bilen.

Bror Tomas J
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Var inne på Coop forum i Västberga i 10 minuter och glömde p-skivan. Parkeringsvakten måste ha suttit och spanat. Minst sagt olustigt företag. Det liknar ju mest stöld faktiskt.

CONNY K
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Helt oseriöst företag Får böter för att P-Skivan står ca 2min fel. Ställt mig 12:27:34 Böter utfärdad 12:28:53. P-Skiva inställd på 13:00. Kom igen? 450 spänn böter för att jag ställt P-Skivan 2 min och 26 sekunder fel? P-vakten såg mig till och med parkera. Så inget snack om att (Du kan ha stått från igår tills nu.) Blodsugare som härjar på vanliga människor. Jag går vidare med detta till kommun och diverse tidningar. Ska jag arbeta ca 3h för att betala deras äckliga arbetssätt? Då kan dom ge fan på att jag kommer kosta dom mer än så. Kungens Kurva. Ärende nr: 188345193

Mikael S
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Odugligt företag med ingen som helst elasticitet i sin kundhantering. För er som överväger att använda dessa för att hantera parkering av din mark, vill jag verkligen be er leta efter ett annat bolag.

Jonas S
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Bevis på att jag betalt ligger mitt i framrutan på bilen. Ska bli kul och se hur de tar sig ur detta.

Elias M
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Företagets profil är i botten rövare och banditer som äger det de har inga skam i kroppen suger folk på pengar de tror att de är över lagen Oavsätt vad man gör och säger eller överklagar dom skiter i det finns inget mänskligt i det, då får man till svar boten ska betalas inom 8dagar och kommer vid utebliven betalning att överlämnas för handläggning av Profina AB deras bandit partner de hotar folk med det,räcker inte att man betalar p-bot av fel knapp tryck på mobilen ska man betala p-avgift fast det är samma klockslag samma...

First-Name L och Shakir K gillar detta
Joakim J
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Det här företaget är på inget vis seriöst. Jag har parkerat min bil i skogsdunge en bit bort från bebyggelse och har gjort en överblick för att inte missa några förbudsskyltar. Området ligger i omnjed av Kungens kurva. (I botkyrka kommun) Men likförbannat två timmar efter min parkering på en lördag kväll sitter det en gul lapp som hävdar att det är "förbud att parkera område". Vore det inte rimligt att 1) fler sådana skyltar i så fall sattes upp? 2) att de sattes på platser där de uppenbart syns ? 3) För mig går det inte...

J.a a
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Ett riktigt uselt företag, tar betalt för att sina foton för att ta del av deras bevisng. Till er ALLA parkera bättre, så sänker vi detta företag.

First-Name L och Shakir K gillar detta
Daniel L
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Dåligt kundbemötande. Parkeringsavgift betald via smspark, en bokstav fel i registreringsnummer i appen. Dom vill inte makulera kontrollavgiften.

Madeleine F
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Det här företaget har ingen känsla för kundnöjdhet överhuvudtaget. Jag har löst en smsbiljett men vänt på Y och U i mitt registreringsnummer och det enda de kan säga när jag ringer och ber dem att ta bort boten är " Vi hjälper dig inte för det är du som gjort fel". Så här finns det ingen förståelse för kunder som har gjort ett stavfel på sms. Gräsligt otrevlig kundtjänst också som la på luren I mitt öra och sa att de inte hade tid med mig längre.

Britt-Marie N
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Fick en påminnelse från Pservice ringer dem, och ifrågasätter påminnelsen. Jag har inte fått någon lapp på bilen att jag stått fel och och jag står alltid där man använder pskiva. Vill få ut bilder på att jag stod fel, men det har jag ingen rätt till enligt kundtjänst på pservice. När jag frågar om varför jag inte får bevis på att jag har parkerat fel, så lägger kundtjänst på luren??? Jag funderar på att göra en polisanmälan och även skriva i lokaltidningen om detta. Pservice vågar inte svara på mitt mail jag skickade....

Franklins F
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Om du har lånat bil och på grund av stress moment misat P skiva på bilen och skrivit för hand då förvänta dig inte något annat än p bötter från P service. Jag har talat med fem olika P bolag och alla skulle ha hänsyn till det och inte skriva P bötter men inte dem på P service. Utan jag VARNAR starkt att inte överklaga utan då få du inte påminelse utan dem skickar ärande till jurister och då tillkommer extra kostnad . Väldigt ,vädigt DÅLIG stil. Käns verkligen som ett bädregeri företag med massa olika konstiga tjänster där dem plundrar på folk . Mitt ärande /156345498/Nedzad Arnautovic

Bengt Roland Bertil W
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Uruselt företag som inte drar sig för något för att tjäna lite pengar på oskyldiga bilisters bekostnad. Du behöver inte ens parkera fel för att få deras p-böter. Vårbergs kommun (bland andra) som anlitar dem avsäger sig givetvis allt ansvar.

Mia N
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Går inte att få tag i. Letar efter en emailadress för att göra en skriftlig överklagan, men förgäves. Luktar skumt tycker jag när man inte kan lägga ut ordentlig kontaktinfo.

Alf M
Skrev om Parkeringsservice Svenska AB

Skojjare som tom bytt namn till P service, vakterna talar dålig svenska samt verkar vara dåligt utbildade