Alla kategorier Hyra bil Västra Götaland Göteborg Parkeringstjänst Väst AB

Nya Tingstadsgatan 1, 422 44 Hisings backa — Visa karta

Läs vad 18 kunder tycker om Parkeringstjänst Väst AB

• Jennie S
    Jennie S skrev om Parkeringstjänst Väst AB
    Efterblivna ärthjärnor som bötar. Pengakåta as, helt anonyma. Har tydligen inte råd med tjänstebil eller synliga kläder. Svarar inte i telefon och hemsidan är nystartad. Rena dagisföretaget. Fick böter för att jag stod helt korrekt, ska överklaga detta till dessa IQ-befriade nollor som jobbar på detta blufföretaget. Totalt hjärnskadade.
  • Jan-åke J
    Jan-åke J skrev om Parkeringstjänst Väst AB
    Recensera Parkeringstjänst väst Ab
    Mycket illa när handikapplatserna används av de som inte behöver dem. Parkeringstjänst västs AB använder dessa när de lappar felparkerare. Backaplan utanför Coop 16/1 16.40 .
    Dessutom kom ytterligare en "lappgubbe" och vände ryggen till "Jag har inte sett något" ynklig personal eller är det ledningen ???
    Hoppas Parkeringsväst AB kommenterar det
  • Franck O
    Franck O skrev om Parkeringstjänst Väst AB
    Känns som ett bluff-företag. Hemsidan känns inte trovärdig. Jag var parkerad i ett förortsområde långt utanför stan, där jag aldrig sett någon annan P-vakt. På en helt tom, stor parkeringsplats var jag 30 min sen och där stod de: Parkeringtjänst Väst. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Kändes overkligt och osannolikt. De måste fått ett tips.
  • yvonne n
    yvonne n skrev om Parkeringstjänst Väst AB
    Går inte att få kontakt!
    Detta företag ansvarar för parkeringen i mitt område. Vi är en bostadsrättsförening med gästparkering som är avgiftsbelagd. Om p-automaten inte fungerar eller det förekommer "vild" parkering i området ska vi ringa. Tyvärr finns det ingen som svarar någon gång på dygnet i telefon. Det går inte att lämna meddelande. Ingen som svarar på mail heller.Enligt hemsidan så har de dygnetruntservice.
    Med tanke på deras fattiga hemsida så är nog detta ett oseriöst bolag. Ägaren som tillsammans med sin fru/ sambo driver flera företag men har inga telefonnummer som är offentliga.
    Jennie S, Rune C gillar detta
  • Linda H
    Linda H skrev om Parkeringstjänst Väst AB
    Är så trött på att deras bilar dagligen står, utanför sitt kontor, där det är parkeringsförbud. Är vi inte lika inför lagen?
    Jennie S, Rune C gillar detta
  • S
    S skrev om Parkeringstjänst Väst AB
    parkeringstjänst AB Väst givit modern bedrägeri ett ansikte.

fredagen 22/11-2013 parkerar jag bilen på barnhusgatan 1-3(göteborg) på eftermiddag. går till p-automaten för att betala, men automaten fungerar inte och efter fem försök (som jag har kvitto på) så ger jag upp går över gatan på motsatta sidan barnhusgatan 2-4 där hittar jag en annan automat fast med högre taxa 30/timme och där fungerade det utmärkt. köpte min biljett och satte den väl synligt som jag brukar göra bakom vindrutan vid förar platsen. när jag kommer senare till bilen för att förlänga parkeringen hittar jag en p-bot, där det står pga osynlig/ogiltig biljett. jag går till automaten och betalar ändå för den tiden jag kommer att stå där. denna gången fungerade automaten på aktuella platsen som hade lägre taxa 20/tim. biljetterna har olika färger den med högre taxa är orange och den med lägra är blå, jag misstänker att p-vakten letat efter en blå biljett som inte fanns.

jag skickade ett brev till parkeringstjänst med kopior på kvitto där automaten krånlade och på den dyra biljetten, och bad att avskriva p-boten men de står fast att jag inte hade giltig/synlig.

jag skickade ett brev till med fyra medpassagerares underskrift som intygar att biljetten var synlig.
    de svarar att de ändrar ingenting och jag måste betala 400:-.

Sådana oseriösa bolag borde få näringsförbud.
    men tyvärr med dagens rättssystem, så är det fritt fram för bedragarna, blommar överallt i Sverige utan granskning.
    Rune C gillar detta
  • Jack
    Jack skrev om Parkeringstjänst Väst AB
    Bötfäller en fastän man står i butiken och handlar (gratis kundparkering), sedan kan man inte ens föra konversation med företaget. Som tidigare kommentar påpekat så verkar de "smyga " när de bötfäller, syns knappt till (varken bil eller person).
    Rune C gillar detta
  • Anders H
    Anders H skrev om Parkeringstjänst Väst AB
    Helt kassa! smyger upp och fotograferar när man står vid bilen och bötfäller istället för att be om man kan flytta bilen. Luktar riktigt fiffel kring detta bolag
  • Bakelit J
    Bakelit J skrev om Parkeringstjänst Väst AB
    Trevligt bemötande av företagets parkeringsvakt.
    Fick även hjälp med att hitta en ledig parkeringsplats,samt växelpengar till automaten.
  • D N
    D N skrev om Parkeringstjänst Väst AB
    Fastighetsägare akta er för detta oseriösa företag, Är själv en av deras uppdragsgivare då jag köpte en fastighet som fanns i en samfälighetsförening vilken då i sin tur anställde detta företag redan innan jag kom in i bilden. Jag fick själv böter från dom helt obefogat och allt alla skriver här stämmer verkligen. Just nu kommer det bli ett rättsligt fall utav detta och då är situationen den att detta företag bötfäller sin egna uppdragsgivare och har ett rättsligt fall för 400:- Från vår sida har vi lagt in yrkanden till vår förening att säga upp 0 kontraktet som detta företag har med oss. Tänk er för innan ni tecknar kontrakt med detta bolag de drar sig inte för något inte ens att bötfälla sina egna uppdragsgivare.
  • Bosse j
    Bosse j skrev om Parkeringstjänst Väst AB
    har blivit felaktigt bötfälld, dom svarar aldrig, bryter mot lagen, kommer inte att skrämmas av inkasso, nu blir det polisanmälan mot P-tjänst i väst!
    Va bra att det finns kameror i mobilerna!
  • Freke .
    Freke . skrev om Parkeringstjänst Väst AB
    Alf h.. Dom bryter mot lagen om dom gör så..

Prop. 1983/84:104 2
    Propositionens lagförslag
    1 Förslag till
    Lag om kontrollavgift vid olovlig parkering

5 § En ny kontrollavgift får tas ut för varje påbörjat kalenderdygn som en
    olovlig parkering pågår. Minst sex timmar måste dock förflyta från det att
    en betalningsuppmaning enligt 8§ första stycket utställdes till dess att en
    ny får utställas.

Högst fem kontrollavgifter får tas ut för samma olovliga parkering.

Om dom inte satte andra lappen efter 00:00 men det skulle inte förvåna mig för dom är riktigt grisiga å svarar aldrig när man ringer & tömmer sin postbox var 3-4e dag, & dom skall ha överklagan innom 8dagar från att boten skrevs. Gäller att åka hem fort & börja skriva för det tar ju 1 dag att skicka brevet oxå så där gick ju 4-5 dar direkt innan dom ens öppnat ditt brev...
  • alf h
    alf h skrev om Parkeringstjänst Väst AB
    Parkerade på backaplan, miljövänligt, tog bussen till centrum stannade hos kompis över natten. Hämtade bilen 0840 hade fått två avgifter inom 10 timmar! 1200kr för att vara miljövänlig!
    Det fanns endast några bilar på hela parkeringen på morgonen.Vem kan förneka att det är i rent vinstsyfte parkeringstjänst jobbar.
    Antagligen har vakterna provision också.
    Undrar hur man kan komma åt detta missbruk.
    Markägaren bör ha ett ansvar för hur entreprenörer får uppföra sig.
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Parkeringstjänst Väst AB
    Gjorde en varuleverans till en kund på samma adress som Parkeringstjänst Väst AB finns på. Under tiden lyckedes parasiterna lappa min bil på 600kr utan att jag såg personen som gjorde det. Sen var det stenkört att överklaga. Forskade vidare i det, det visar sig att de har ett såkallat "Nollkontrakt" dvs, de får bara betalt om de lappar bilar, inte för att övervaka parkeringen.

Idag hände det igen fast på ett annat ställe. Hämtade upp mat på ett lunchställe. Stälde mig där det var parkeringsförbud men jag var borta i max 2 minuter. När jag kom ut satt en lapp på rutan, 600kr. Tidsangivelsen de skrivit på lappen var 3minuter! Parasiterna har suttit och lurpassat, snabbt som ögat lappat bilen för att sen försvinna utan att jag sett personen som lappat. Ett riktigt parasitföretag. Är övertygad om att de har ett "nollkontrakt" på denna parkeringen också. Mycket oseriöst företag.

Obs, ett nollkontrakt är något som branchen branchföreningen i Plus hävdat inte längre finns.
  • Olle P
    Olle P skrev om Parkeringstjänst Väst AB
    Precis, Riktigt Uselt var rätt betyg. Fy fan vilka jävla tjurskallar att sätta sig på tvären. Man kan väl för fan för det första svara i telefon under sina telefontider och för det andra vara lite jävla vänlig när man ska sitta i kundtjänst? Ohjälpsamma idioter. Hoppas de som anlitar detta bolag läser här först så de inser vad de utsätter sina kunder för.
  • Torgny S
    Torgny S skrev om Parkeringstjänst Väst AB
    Har nu försökt att nå detta bolaget på telefon vilket inte är lätt nästan omöjligt botten tycker jag nu har jag lämnat namn och telefonnummer och så får vi se om man blir uppringd hoppas kan man ju
  • J
    J skrev om Parkeringstjänst Väst AB
    Parkeringsböter på grund av slarvigt uppsatt p-tillstånd, där inte hela p-tillståndet synts. När jag frågar efter att få se ett fotografi från p-vakten via telefon, blir jag tilltalad att det ej går på grund av tidsbrist. Dessutom uselt bemötande på telefon, där han efter ett tag konstaterar att det är ett dolt p-tillstånd det handlar om när det var det första jag sade.
  • R F
    R F skrev om Parkeringstjänst Väst AB
    Parkeringsböter pga "slarvigt" anbringad dekal i framrutan, endast 3/4 av tillståndet syns. Hävdar foto dokumentation från kontrollant 130, men vill inte lämna ut denna. Uselt bemötande på telefon

Nya Tingstadsgatan 1, 422 44 Hisings backa