Alla kategorier Kemtvätt Västmanland Västerås Pennemos Kem Tvätt

• Pennemos K
    Pennemos K skrev om Pennemos Kem Tvätt
    Svar till Mimmi S:

Hej Mimmi,

Vi beklagar att du känner så om oss. Vi är sedan många år tillbaka auktoriserade av Sveriges Tvätteriförbund och har dessutom fått toppbetyg i auktorisationskontrollerna samt blivit utsedda till ett av Sveriges bästa tvätterier.

”Fick tillbaks en sidenbrudklänning som såg ut som slitet lakanstyg och min spets och broderier på tyget hängde lös och tyget luddigt.”

Din brudklänning som lämnades in till oss för tvätt har tvättats enligt tvättrådet som fanns i klänningen och tvättades tillsammans med tre stycken liknande klänningar som vi ej fått några anmärkningar på.

”De ljög dessutom sedan till Allmänna reklamationsnämnden att klänningen va gammal och sliten när den lämnades in.”

Eftersom vi samarbetar med ett flertal företag som säljer och hyr ut festkläder samt har tvättat ett hundratal bröllopsklänningar så vet vi att bröllopsklänningar med spets, broderier, pärlor m.m är extremt känsliga för åverkan och slits betydligt mer än en normal klänning under bröllopsdagen.

Vi beklagar än en gång att du inte blivit tillfredställd med utförandet av våra tvättjänster och hänvisar till ARN´s beslut, ärendenummer: 2012-00351 där ditt yrkande på ersättning har avslagits.

Med vänlig hälsning

Pennemos Kemtvätt
  • Mimmi S
    Mimmi S skrev om Pennemos Kem Tvätt
    Värsta tvätteri nånsin! De var jätte trevliga när jag lämnade in min brudklänning och försäkrade att om det inte fanns pärlor på den så skulle det gå bra. Fick tillbaks en sidenbrudklänning som såg ut som slitet lakanstyg och min spets och broderier på tyget hängde lös och tyget luddigt. 14000 kr i havet, ingen ursäkt. Skulle sett bättre ut om jag tvättade för hand. Fått sen höra att andra råkat ut för samma sak med sina brudklänningar där.
  • Jesper A
    Jesper A skrev om Pennemos Kem Tvätt
    Arbetade i Västerås i två veckor och lämnade mina skjortor och kostymer för tvätt till Pennemos. Var längesedan jag fick min tvätt tillbaka så välpressad och fräsch. Pennemos rekomenderas för att det var bra kvalité på jobbet, prisvärt och för det trevliga bemötandet. Kommer lämna min tvätt hos dem nästa gång jag är i Västerås.

Mvh Jonas Andersson
  • Peter A
    Peter A skrev om Pennemos Kem Tvätt
    Har aldrig sett mina kläder så välstrukna. Mycket bra service, trevlig personal och oerhört rent och fräscht!!

Rekomenderas starkt!!

Jakobsbergsgatan 3, 724 61 Västerås