Petra Bygg och Renovering AB

Välkommen till Petra Bygg!

Vi utför våra uppdrag med största möjliga professionalism. Med många år i branschen vet vi vad som krävs för att få ditt bygge klart i tid. Från början till mål. Tillsammans med dig kommer vi fram till bästa lösningen. Till oss kan du vända dig både som privatperson, bostadsrättsförening eller företag. Vi har alltid kundens bästa i fokus. Vi hjälper dig med ombyggnationer/renoveringar, bygga altan, snöröjning, takläggning, badrumsrenovering, köksrenovering, måleri och mycket mer.

Välkommen att höra av dig till oss för en kostnadsfri offert. Läs även vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedan.

49 omdömen om Petra Bygg och Renovering AB

Sedan starten hos Reco 2018
    2023-01-30 Spontant omdöme
    Ska du renovera så ska du utan tvekan anlita Petra Bygg! Jag är supernöjd!
    Jag har med hjälp av Petra Bygg helrenoverat min lägenhet. De har hjälpt mig från början till slut genom hela projektet.
    Från rivning och urblåsning av renoveringsobjektet jag köpte till uppbyggnad av min drömlägenhet.
    Gänget på Petra Bygg har lyssnat och förverkligat mina idéer precis som jag ville ha det.
    Nu har jag ett fantastiskt vackert platsbyggd kök, platsbyggda garderober och platsbyggd säng. Stuckaturer, takrosetter och vackra golvlister. Allt handmålat efter mina önskemål. Jag är otroligt nöjd. Badrummet som byggdes på ny plats i lägenheten blev precis så lyxigt och vackert som jag önskade mig.
    Petra Bygg kan man känna sig trygg med. Alltid tillgängliga och pålitliga. Utför utmärkta arbeten. De löser alla problem man kan stöta på i en renovering.
    Dessutom utöver alla dessa lovord skulle jag säga att de håller sig till rimliga priser.

Ps. Det är min andra renovering med detta företag, var lika nöjd vid första renoveringen.
    2023-01-25 Spontant omdöme
    Petra Bygg har platsbyggt ett nytt kök i min 1,5:a för en väldigt bra pris. Dom hjälpte mig att optimera förvaring genom att hitta lösningar på svåra ytor, kanter och vinklar. Med andra ord väldigt nytänkande och kundorienterat.

Utöver det som la dom även nytt golv i hela lägenheten för att matcha det fina nya köket. Hjälpte mig att sätta upp en ny badrumskommod för att även ge mitt badrum ett ansiktslyft. Samt andra små saker som att sätta upp nya lister, krokar i hallen osv…

Dom svarar alltid direkt när jag har ringt eller smsat och senast när jag behövde hjälp med mitt sängskåp som plötsligt gick sönder så var dom på plats och hjälpte mig med detta redan dagen efter.

Väldigt nöjd och väldigt tacksam. Rekommenderar starkt!
    2022-10-31 Spontant omdöme
    Otroligt bra service.
    Återkopplar snabbt, gör ett bra jobb och alltid de lilla extra.
    Behöver jag hjälpa igen kommer jag absolut kontakta Petra bygg
    2022-10-23 Spontant omdöme
    Jag har anlitat Petra vid två tillfällen:
    2018 - totalrenovering av min nyinköpta lägenhet (förutom badrummet).
    2022 - ombyggnation av samma lägenhet (från tvåa till trea).
    Det som är bra med Petra är att de (förutom ett jäkligt bra jobb såklart, hantverksmässigt är de skickliga) är att de bidrar med egna idéer och synpunkter. De har en gedigen erfarenhet och den får jag som kund nytta av. Om något år ska jag även renovera badrummet och då kommer jag vända mig till Petra direkt. Såklart.
    2022-10-22 Spontant omdöme
    Petra Bygg har fixat dörren till altanen. Jag är väldigt nöjd, bra bemötande, lyhörda och trevliga.
    2022-10-22 Spontant omdöme
    Jättebra service och ett väl utfört arbete! Rekommenderar dessa till alla som är i behov av hjälp i hemmet!
    2022-10-13 Spontant omdöme
    Vi är otroligt nöjda över att ha valt att arbeta med Petra bygg. De var snabba och professionella i kontakten vilket vi uppskattade. Vi fick hjälp av dem med att bygga ett till rum vilket innefattar innerväggar , skjutdörr socklar samt målning. Vi behövde få klart rummet väldigt snart och de var otroligt effektiva och kom till och med på helgen för att få rummet färdigt. Det tog totalt 1 vecka för dem att göra detta. Ali och övriga medarbetare var väldigt professionella och schyssta. Kan varmt rekommendera Petra Bygg.
    2022-09-21 Spontant omdöme
    Petra Bygg hjälpte oss med en totalrenovering. Varmaste möjliga rekommendationer! Proffsiga, skickliga, trevliga och ödmjuka!

- Ali: en stjärna med ovärdeliga råd och otrolig förmåga att förstå vad vi ville åstadkomma.
    - Resultaten var långt över förväntan. Blev så himla snyggt ner på minsta detalj. Vi är så glada för Sasha jobb!
    - Tålmodiga med oss som kund som inte alltid hade koll på läget.
    - Allt punktligt och enligt tidsplan
    2022-09-16 Spontant omdöme
    Hjälpte oss med att kakla om köket. Fantastiska, noggranna hantverkare som gjorde att köket fick sig ett ordentligt upplyft. Rekommenderar varmt!
    2022-09-12 Spontant omdöme
    Petra Bygg gjorde en helrenovering hemma hos oss och vi är verkligen jättenöjda. Dem är väldigt noggranna och duktiga samt kunniga inom det dem gör. Allt är perfekt monterat och installerat. Rekommenderar verkligen!
    2022-02-02 Spontant omdöme
    Är supernöjd med vad Petra Bygg har gjort med min renovering, Jag var orolig när jag skulle välja hantverkare till min renovering, ryktet av hantverkare är ju inte det bästa men jag har verkligen ingenting att klaga på.
    På 3 veckor har vi rivit hela mitt kök,bytt golv, sänkt tak, ny belysning,målat om väggar,satt lister i taket och golv, byggt upp mitt nya HTH kök. Som kund uppskattar...

- Planering med Ali som höll hela vägen.
    - Kommer alltid punkligt, inga avvikelser.
    - Håller vad man lovar.
    - Noggrant utförda jobb.
    - Städar efter sig i LGH och ser till att Big Bag matrial försvinner fort från gatan.
    - Täcker inte bara golv i LGH utan också i trapphus och hiss,sätter upp lappar vilka som renoverar i trapphus.
    - Återkommer alltid på mobilen.
    - Tidsplanen höll till 100% och utfört arbete till 110 %

Mvh Sören
    2022-01-11 Spontant omdöme
    Petra Bygg och Renovering har renoverat hela vårt radhus inklusive kök, badrum och alla ytskikt, byggt bastu, dragit om el och byggt två superfina altaner. Det går lätt att samarbeta med Petra bygg och de håller tider utan att strula. Duktiga hantverkare med öga för detaljer och bra kommunikation.
    Rekommenderas varmt!
    2021-12-30 Spontant omdöme
    Petra bygg är ett företag man kan lita på och dessutom arbetar snabbt och effektivt.
    Dom kan allt inom bygg.
    Det är lätt att tycka om dem och man känner sig som en i familjen.
    Om det är några problem eller man är det minsta missnöjd så fixar dom det.

Vi har hittat en ny byggare för livet.
    2021-12-30 Spontant omdöme
    2021-12-29 Spontant omdöme
    Ett företag med kundens intresse i fokus. Det bästa med Petra bygg är att de även rådgiver en och skapar inspirerande förbättringar. Tack för ett underbart bemötande och ett ännu bättre utförande .
    2021-12-29 Spontant omdöme
    Petra bygg är lösningsorienterade, lyhörda och flexibla. Resultaten blir väldigt bra. Det är ett härligt gäng som vi haft inne vid två stora projekt, en total renovering av vår villa och ett annat vid kattvindsbygge. Rekommenderar dem varmt
    2021-12-07 Spontant omdöme
    Rekommenderar gärna Petra Bygg. Vi byggde om vår lägenhet, och hade nog ganska dimmiga begrepp om vad vi ville. Ali kunde säga både Ja och Nej, som vi uppskattade mycket. En del av våra förslag, som vi i vår okunskap trodde skulle bli bra, avrådde han från. Och när vi ändrade oss, för vi kom på något bättre, då bar han tålmodigt iväg med materialet han hämtat och skaffade nytt.
    De höll tiden, det gick alltid att nå dem, och det var alltid trevligt att ha dem i lägenheten. Mitt enda klagomål var att jag tyckte att de täckte vårt bohag lite slarvigt, så det blev mycket damm under plasten. Ali svarade med att bjuda oss på en städning. Sådant uppskattar jag mycket. Det kan bli fel, men om man då gör sitt bästa för att rätta till det, då blir jag som kund glad igen. Och dessutom litar jag på att eventuella nya problem kommer att lösas lika enkelt.
    2021-10-19 Insamlad av företaget
    Beställde i stort sett helrenovering av lägenhet.
    Lösningsorienterade, trevliga, hjälpsamma! Ali är en riktigt bra arbetsledare! Kommer anlita igen.
    2021-07-02 Insamlad av företaget
    PetraBygg är tålmodiga , lösningsorienterade och roliga att jobba med. Jag som har bokat dem för flera kunders räkning vet att de löser alla märkliga förfrågningar med ett leende.

Med vänlig hälsning,
    Liza Löfström
    Urbankitchens
  • Leif B
    2021-05-19 Insamlad av företaget
    Vi beställde bygge av altan på sluttande berg.Mycket skickliga snickare som även hade en bra service.En bra löpande dialog med arbetsledare. Vi kan starkt rekommendera Petra bygg
    Leif Bergman
    Älgö
    2021-02-16 Insamlad av företaget
    Petra Bygg hjälpte oss att riva en vägg och att bygga tre nya rum i vår lägenhet. Arbetet utfördes noggrant med känsla för detaljer och på tid! Dessutom var dom bra på att hantera och föreslå lösningar för oförutsedda problem som oftast uppträder i liknande byggen. Vi är mycket nöjda.

Erik
    2021-02-11 Verifierad kundrelation
    Varning för detta oseriösa företag. Vi tänker inleda en rättsprocess eftersom deras arbete varit mycket undermåligt och mycket otrevlig bemötande.
    Hej Gun Ingela T,
    Vi har dessvärre inte kunnat hitta dig i vårt kundregister men vi beklagar din upplevelse. Vi vill naturligtvis göra allt vi kan för att rätta till eventuella missförstånd eller felaktigheter. Tveka inte att höra av dig till oss så vi kan lösa det här. info@petrabygg.se
    2020-12-22 Insamlad av företaget
    Jag kan varmt rekommendera Petra Bygg. Trevligt och professionellt. Verkar som inget är omöjligt :)
    2020-11-23 Insamlad av företaget
    We had Petra renovate a barthroom and laundry in our villa in Saltsjö-Boo exactly one year ago. We were comparing them with Dåderman and came to the conclusion that the same quality of work at half the price was too good to say no to. The end result has been a fantastic bathroom with excellent quality of workmapship. Petra even bought all the tiles, whiteware and furniture for us their significant industry discount saving us a small fortune.
    The only negative and what stops Petra getting five stars was that the project management was a bit haphazard at times. Without a dedicated project manager things occasionally got missed or forgotten and the project ran a few weeks over time. Nothing that would stop be using them again but I did have to be on the phone more than I would have liked.
    2020-11-20 Insamlad av företaget
    Har anlitat Petra bygg vid både mindre jobb och en större renovering. Otroligt kunniga och nogranna arbetsledare som bryr sig om att resultatet blir perfekt.
    2020-11-20 Insamlad av företaget
    Jag är supernöjd med den altan som Petra Bygg hjälpte mig med sommaren 2020.
    Det var ett stort bygge, men Victor som byggde hade egna smarta lösningar.
    Kan verkligen rekommenderas, bra hantverkare, tidsplan och offert höll!
    2020-11-20 Insamlad av företaget
    Golvslipningen blev väl utförd till sist, men det var mycket krångel och otydlighet runtomkring. Svårt att få besked, uppdateringar och kontakt med arbetsledaren. Han som utförde arbetet var inte på plats då det var sagt, och ett tag "försvann" han. Sedan skyllde han och arbetsledaren bara på varandra.
    Tack för ditt omdöme angående vårt utförda arbete. Vi beklagar att din upplevelse av oss för övrigt inte blev så bra. Vi är dock glada för din feedback och tar den till oss. De nya omständigheter som råder kring Corona tvingar oss att lära oss nya arbetssätt och hantera svårigheter med bl a personalbortfall och säkerhet och vi lär oss. Du är alltid välkommen tillbaka till oss som kund. Petra Bygg och Renovering AB
    2020-11-18 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Petra bygg för köksrenovering och är genomgående väldigt nöjda med såväl process som slutresultat. Ali i egenskap av byggledare kom med bra förslag på förbättringar och goda råd genom arbetet. Med hjälp av skickliga hantverkare blev resultatet väldigt bra. Utlovade tider hölls och kommunikationen fungerade smidigt genom hela arbetet. Kan varmt rekommendera att anlita Petra bygg!
    2020-08-05 Spontant omdöme
    Trevliga och hjälpsamma. Väl utfört arbete!
  • JONNY L
    2020-03-05 Spontant omdöme
    Från första kontakt med trevlig personal på kontoret, till mötet med arbetsledaren Ali på plats, funkade allt klockrent. Jag gick in med förhoppning om en lite fräschare lägenhet som ska säljas, och med fria händer lyckades Ali trolla fram nåt jag inte trodde var möjligt. Allt skinande nytt och snyggt. Även gjort mer än jag begärt med klädkammare och andra småutrymmen. Riktigt duktiga hantverkare med det där lilla extra, som jag garanterat kommer anlita igen om jag behöver till nåt annat projekt. Yrkesstolthet är ordet. Tack för ett fint jobb.
    2020-01-28 Verifierad kund
    Pålitliga! Trygga och dessutom den där lilla extra omtänksamheten. ❤️
    2019-12-21 Insamlad av företaget
    Petra Bygg och Renovering AB. Detta byggbolag vill vi ge de starkaste rekommendationer. De byggde upp ett nytt kök där vi hade haft ett äldre kök. Redan i vårt första möte där vi gick igenom vår kravspecifikation förstod vi hade detta bolag var speciellt. De var mycket engagerade att försöka förstå vårt behov och genom detta lämna mycket professionella förslag till förbättringar, i vart fall om tänkvärda rekommendationer. Offerten innehöll allt vi hade specificerat. De var mycket lyhörda under byggnationen om saker som behövde ytterligare diskuteras. De gjorde allt att vi som kund skulle bli nöjda. Byggtiden var exakt vad de utlovade. Hela deras Team från administrationen med Märta, koordineringen med Ali och arbetsteamet med Sherry i spetsen gjorde ett fantastiskt arbete. De överträffade alla våra önskade mål med denna stora ombyggnad. Spar tid, gör er byggförfrågan direkt till detta företag. De kommer att leverera.
    2019-10-17 Insamlad av företaget
    Petra Bygg har varit toppen! Hållt allt de lovat, ger återkoppling och svarar snabbt på frågor. Kan ge mina varmaste rekommendationer.
    2019-10-06 Insamlad av företaget
    Badrumsrenovering. Helt suveränt jobb och resultat. Alltid städat efter arbetet och mycket bra kontakt med företaget vid frågor och funderingar. Rekommenderar Petrabygg till andra som ska renovera.
    2019-10-03 Insamlad av företaget
    Beställde helrenovering av lägenhet. Jättesnyggt resultat. Supernöjd.
    2019-07-12 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Petra Bygg för stambyte, nytt badrum och ombyggnad av källare. Rekommenderar dem varmt.

De är snabba att svara, både på offertförfrågan och andra frågor som kommer under byggtiden.

De är bra på att informera om hur det går, vad som är bra att tänka på samt om/när det händer saker under projektets gång.

De delar gärna med sig av sin erfarenhet och kommer med rekommendationer och förslag när det behövs.

De är noggranna och lägger till det som inte vi tänkt på för att slutresultatet ska se bra ut, som kantlister till kaklet.

Dessutom städar de efter sig på ett föredömligt sätt. Ett bygge är aldrig helt rent, men Petra Bygg lämnar det klart prydligare än de flesta när de är klara.
    2019-06-27 Insamlad av företaget
    Anlitade Petra Bygg för renovering av vägg samt målning och hade bra kontakt genom hela processen, från förstamöte på plats till presentation av slutresultatet.

Fick frekventa rapporter om hur arbetet fortlöpte och hur mycket som återstod.
    Från första kontakt till utfört jobb tog det 14 dagar under sommarperiod- vilket uppskattades mycket.

Skulle varmt vilja rekommendera Petra bygg och renovering till andra!
    2019-06-24 Spontant omdöme
    Petra's team was super reactive and we felt that they really listened to what we wanted. They gave us relevant advice to prepare the work.
    The job itself was done very effectively and they took very good care at protecting the rest of the apartment. We appreciated the fact that they made the effort to match the new room with exisitng wooden floor.
    All the staff we met was friendly, respectful and made the effort to speak English. Thanks all!
    2019-06-13 Insamlad av företaget
    Snabba, trevliga och gör ett bra jobb
    2019-06-10 Insamlad av företaget
    Petra Bygg & Renovering AB har gjort om vårt badrum. Snabbt och smidigt. Petra byggs bemötande var över förväntan. Allt gick smidigt från offert till utförande. Petra Bygg har känts trygga och pålitliga och dom har utfört ombyggnad av badrummet enligt alla regler och lagar som ska uppfyllas.

Rekommenderar dom varmt till alla som står i begrepp att göra om sina badrum. Hos Petra bygg är du trygg från början till slut.

Veronica och Hans Wirsborg
  • Mia L
    2019-06-05 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Petra Bygg för totalrenovering av badrum i fritidshus. Befintligt badrum samt rördragning var av mycket dålig kvalitet och Petra Bygg gav sig på detta uppdrag trots ganska dåliga grundförutsättningar i fastigheten i sig.

Vi tog kontaktat med en handfull aktörer varav Petra Bygg var en av dem som vi fick bäst intryck av. De framstod redan vid första mötet som kompetenta och delade med sig av sin kunskap inför de val vi behövde göra. Inför deras offert så såg de även längre än till den badrumsrenovering som vi efterfrågade och informerade oss om att visst arbete under badrummet och skulle behöva utföras för att uppnå ett bra resultat.

Detta var vårt förstå tillfälle där vi anlitat en byggare så vi var självklart spända inför hur arbetet skulle fortgå samt över slutresultatet. Jag tror vi alla har hört skräckhistorier från vänner och bekanta. Men då vi skrivit ett tydligt kontrakt så var mina förväntningar ändå att Petra Bygg skulle leverera det de lovat. Och visst gjorde dem det. Dessutom på en väldigt kort tid pga. möjligheterna att arbeta valfria timmar i fritidshuset.

Sammanfattningsvis så känns det nu väldigt skönt att ha hittat en byggare att lita på. Nu när badrumsrenoveringen är klar hoppas vi att inom kort påbörja nästa projekt i form av ett altanbygge. Vi ser det som en stor fördel att Petra Bygg har kompetens inom flera hantverksområden och därmed kan bli en helhetsleverantör för oss.

Kan varmt rekommendera Petra Bygg till den som funderar på att dra igång en renovering hemma!
    2019-05-28 Insamlad av företaget
    Totalrenoverade hela min lägenhet men så fint resultat!
    Fantastik jobb och bemötande av alla!
    De överträffar alla förväntningar. Bättre personer och företag har vi inte mött i branschen! (Min pappa är själv aktiv inom vissa områden och har lång erfarenhet av detta)
    Inget strul och raka besked och höll tidsramen. Stämde av saker med mig hela vägen.
    Ett unikt företag med det lilla extra!

Kan starkt rekommendera Petra bygg och kommer att använda dem igen när det behövs!
    2019-05-28 Insamlad av företaget
    Avser min dotters lgh i Stockholm
    Jag upprättade ett förfrågningsunderlag för renovering av lgh.
    Fick bra svar från Petra bygg, möte för genomgång av deras anbud , fick ett mycket positivt intryck. Vi beslöt att upphandla Petra bygg man lovade mycket och man höll allt och lite till.
    Jag är själv rådgörande konsult inom byggbranschen har inte påträffat något företag med så bra bemötande och ett mycket bra genomfört uppdrag och deras anbudsumma infriades.
    Jag kan med erfarenhet av uppdraget varmt rekommendera Petra Bygg , mycket lätta att arbeta med samt det finns en omtanke om kunden/ beställaren som många saknar i branschen.
    Anders
    2019-05-11 Insamlad av företaget
    Jag annlitade Petra Bygg för förberedning inför ett nytt kök. I jobbet ingick rivning av befintligt kök samt vägg, renovering av golv med golvvärme och klinkers, dragning av ny el vvs mm.

Jag upplevde dem som proffsiga och lyhörda.

Jag är mycket nöjd med Petra Bygg och kommer anlita dem för utbyggnad av huset i sommar.
    2019-05-09 Insamlad av företaget
    Jag beställde rivning av vägg och uppbyggnad av ny vägg i samma rum. I samband med detta behövde el läggas om och tak målas om.

Den nya väggen blev väldigt fin, likaså taket och arbetet med det elektriska.
    Bemötandet från alla inblandade i ombyggnaden var mycket trevligt, vänligt och positivt. Avtalade tider hölls på minuten.
    Mina förväntningar på arbetet och resultatet blev exakt det som jag tänkt mig.
    Jag kan verkligen rekommendera Petra Bygg och Renovering.AB. Behöver jag anlita en byggfirma framöver kommer jag utan tvekan att använda detta företag igen.
    2019-05-07 Insamlad av företaget
    Renovering av fyra rum inklusive ett kök.

Snabbt jobbat - de var på plats 6 dagar i veckan, ofta med 3-4 personer samtidigt. Snyggt blev det också. Lätta och smidiga att ha att göra med; de kom med egna förslag, och vi kunde komma överens om förändringar allt eftersom.

Jag kan rekommendera denna firma.
    2019-02-11 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Petra Bygg för köksrenovering är mycket nöjda med både resultatet och genomförandet. De har duktiga hantverkare och ett rakt igenom professionellt och trevligt bemötande med fokus på att vi som kund skulle bli nöjda. Trots att vi lade till fler saker vi ville passa på att renovera när de var på plats så såg de till att allt kunde bli klart enligt tidplan. Rekommenderas!
    2018-11-28 Insamlad av företaget
    Snabb och trevlig återkoppling på vår förfrågan. Lika trevligt och professionellt bemötande när de kom för att åtgärda stoppet i vårt köksavlopp. Väl utfört arbete och tydliga rekommendationer kring hur vi ska förhindra framtida stopp
    2018-11-20 Insamlad av företaget
    Har bara bra att säga om Petra Bygg. De var snabba att komma och titta på jobbet, snabba att ge offert, började jobbet inom några dagar, och jag är jättenöjd med resultatet. Supersnyggt! När jag bad om en tilläggstjänst fick jag också snabbt fast pris. Inget krångel, tydligt och klart från början. Kanon!