Petra Bygg och Renovering AB

Mälarvägen 9, 141 71 Segeltorp — Visa karta

Välkommen till Petra Bygg!

Vi utför våra uppdrag med största möjliga professionalism. Med många år i branschen vet vi vad som krävs för att få ditt bygge klart i tid. Från början till mål. Tillsammans med dig kommer vi fram till bästa lösningen. Till oss kan du vända dig både som privatperson, bostadsrättsförening eller företag. Vi har alltid kundens bästa i fokus. Vi hjälper dig med ombyggnationer/renoveringar, bygga altan, snöröjning, takläggning, badrumsrenovering, köksrenovering, måleri och mycket mer.

Välkommen att höra av dig till oss för en kostnadsfri offert. Läs även vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedan.

Läs vad 16 kunder tycker om Petra Bygg och Renovering AB

• 2019-10-06

Karin S skrev om Petra Bygg och Renovering AB
    Badrumsrenovering. Helt suveränt jobb och resultat. Alltid städat efter arbetet och mycket bra kontakt med företaget vid frågor och funderingar. Rekommenderar Petrabygg till andra som ska renovera. Läs mer
  • 2019-10-03

Jonas L skrev om Petra Bygg och Renovering AB
    Beställde helrenovering av lägenhet. Jättesnyggt resultat. Supernöjd. Läs mer
  • 2019-07-12

Linus R skrev om Petra Bygg och Renovering AB
    Vi anlitade Petra Bygg för stambyte, nytt badrum och ombyggnad av källare. Rekommenderar dem varmt.

De är snabba att svara, både på offertförfrågan och andra frågor som kommer under byggtiden.

De är bra på att informera om hur det går, vad som är bra att tänka på samt om/när det händer saker under projektets gång.

De delar gärna med sig av sin erfarenhet och kommer med rekommendationer och förslag när det behövs.

De är noggranna och lägger till det som inte vi tänkt på för att slutresultatet ska se bra ut, som kantlister till kaklet.

Dessutom städar de efter sig på ett föredömligt sätt. Ett bygge är aldrig helt rent, men Petra Bygg lämnar det klart prydligare än de flesta när de är klara. Läs mer
  • 2019-06-27

Jesper B skrev om Petra Bygg och Renovering AB
    Anlitade Petra Bygg för renovering av vägg samt målning och hade bra kontakt genom hela processen, från förstamöte på plats till presentation av slutresultatet.

Fick frekventa rapporter om hur arbetet fortlöpte och hur mycket som återstod.
    Från första kontakt till utfört jobb tog det 14 dagar under sommarperiod- vilket uppskattades mycket.

Skulle varmt vilja rekommendera Petra bygg och renovering till andra! Läs mer
  • 2019-06-24

Cecile Marie H skrev om Petra Bygg och Renovering AB
    Petra's team was super reactive and we felt that they really listened to what we wanted. They gave us relevant advice to prepare the work.
    The job itself was done very effectively and they took very good care at protecting the rest of the apartment. We appreciated the fact that they made the effort to match the new room with exisitng wooden floor.
    All the staff we met was friendly, respectful and made the effort to speak English. Thanks all! Läs mer
  • 2019-06-13

Anders V skrev om Petra Bygg och Renovering AB
    Snabba, trevliga och gör ett bra jobb Läs mer
  • 2019-06-10

Veronica W skrev om Petra Bygg och Renovering AB
    Petra Bygg & Renovering AB har gjort om vårt badrum. Snabbt och smidigt. Petra byggs bemötande var över förväntan. Allt gick smidigt från offert till utförande. Petra Bygg har känts trygga och pålitliga och dom har utfört ombyggnad av badrummet enligt alla regler och lagar som ska uppfyllas.

Rekommenderar dom varmt till alla som står i begrepp att göra om sina badrum. Hos Petra bygg är du trygg från början till slut.

Veronica och Hans Wirsborg Läs mer
  • Mia L

2019-06-05

Mia L skrev om Petra Bygg och Renovering AB
    Vi anlitade Petra Bygg för totalrenovering av badrum i fritidshus. Befintligt badrum samt rördragning var av mycket dålig kvalitet och Petra Bygg gav sig på detta uppdrag trots ganska dåliga grundförutsättningar i fastigheten i sig.

Vi tog kontaktat med en handfull aktörer varav Petra Bygg var en av dem som vi fick bäst intryck av. De framstod redan vid första mötet som kompetenta och delade med sig av sin kunskap inför de val vi behövde göra. Inför deras offert så såg de även längre än till den badrumsrenovering som vi efterfrågade och informerade oss om att visst arbete under badrummet och skulle behöva utföras för att uppnå ett bra resultat.

Detta var vårt förstå tillfälle där vi anlitat en byggare så vi var självklart spända inför hur arbetet skulle fortgå samt över slutresultatet. Jag tror vi alla har hört skräckhistorier från vänner och bekanta. Men då vi skrivit ett tydligt kontrakt så var mina förväntningar ändå att Petra Bygg skulle leverera det de lovat. Och visst gjorde dem det. Dessutom på en väldigt kort tid pga. möjligheterna att arbeta valfria timmar i fritidshuset.

Sammanfattningsvis så känns det nu väldigt skönt att ha hittat en byggare att lita på. Nu när badrumsrenoveringen är klar hoppas vi att inom kort påbörja nästa projekt i form av ett altanbygge. Vi ser det som en stor fördel att Petra Bygg har kompetens inom flera hantverksområden och därmed kan bli en helhetsleverantör för oss.

Kan varmt rekommendera Petra Bygg till den som funderar på att dra igång en renovering hemma! Läs mer
  • 2019-05-28

Johanna S skrev om Petra Bygg och Renovering AB
    Totalrenoverade hela min lägenhet men så fint resultat!
    Fantastik jobb och bemötande av alla!
    De överträffar alla förväntningar. Bättre personer och företag har vi inte mött i branschen! (Min pappa är själv aktiv inom vissa områden och har lång erfarenhet av detta)
    Inget strul och raka besked och höll tidsramen. Stämde av saker med mig hela vägen.
    Ett unikt företag med det lilla extra!

Kan starkt rekommendera Petra bygg och kommer att använda dem igen när det behövs! Läs mer
  • 2019-05-28

Anders S skrev om Petra Bygg och Renovering AB
    Avser min dotters lgh i Stockholm
    Jag upprättade ett förfrågningsunderlag för renovering av lgh.
    Fick bra svar från Petra bygg, möte för genomgång av deras anbud , fick ett mycket positivt intryck. Vi beslöt att upphandla Petra bygg man lovade mycket och man höll allt och lite till.
    Jag är själv rådgörande konsult inom byggbranschen har inte påträffat något företag med så bra bemötande och ett mycket bra genomfört uppdrag och deras anbudsumma infriades.
    Jag kan med erfarenhet av uppdraget varmt rekommendera Petra Bygg , mycket lätta att arbeta med samt det finns en omtanke om kunden/ beställaren som många saknar i branschen.
    Anders Läs mer
  • 2019-05-11

Billy H skrev om Petra Bygg och Renovering AB
    Jag annlitade Petra Bygg för förberedning inför ett nytt kök. I jobbet ingick rivning av befintligt kök samt vägg, renovering av golv med golvvärme och klinkers, dragning av ny el vvs mm.

Jag upplevde dem som proffsiga och lyhörda.

Jag är mycket nöjd med Petra Bygg och kommer anlita dem för utbyggnad av huset i sommar. Läs mer
  • 2019-05-09

Marianne S skrev om Petra Bygg och Renovering AB
    Jag beställde rivning av vägg och uppbyggnad av ny vägg i samma rum. I samband med detta behövde el läggas om och tak målas om.

Den nya väggen blev väldigt fin, likaså taket och arbetet med det elektriska.
    Bemötandet från alla inblandade i ombyggnaden var mycket trevligt, vänligt och positivt. Avtalade tider hölls på minuten.
    Mina förväntningar på arbetet och resultatet blev exakt det som jag tänkt mig.
    Jag kan verkligen rekommendera Petra Bygg och Renovering.AB. Behöver jag anlita en byggfirma framöver kommer jag utan tvekan att använda detta företag igen. Läs mer
  • 2019-05-07

Karl W skrev om Petra Bygg och Renovering AB
    Renovering av fyra rum inklusive ett kök.

Snabbt jobbat - de var på plats 6 dagar i veckan, ofta med 3-4 personer samtidigt. Snyggt blev det också. Lätta och smidiga att ha att göra med; de kom med egna förslag, och vi kunde komma överens om förändringar allt eftersom.

Jag kan rekommendera denna firma. Läs mer
  • 2019-02-11

Jesper W skrev om Petra Bygg och Renovering AB
    Vi anlitade Petra Bygg för köksrenovering är mycket nöjda med både resultatet och genomförandet. De har duktiga hantverkare och ett rakt igenom professionellt och trevligt bemötande med fokus på att vi som kund skulle bli nöjda. Trots att vi lade till fler saker vi ville passa på att renovera när de var på plats så såg de till att allt kunde bli klart enligt tidplan. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-11-28

Jakob A skrev om Petra Bygg och Renovering AB
    Snabb och trevlig återkoppling på vår förfrågan. Lika trevligt och professionellt bemötande när de kom för att åtgärda stoppet i vårt köksavlopp. Väl utfört arbete och tydliga rekommendationer kring hur vi ska förhindra framtida stopp Läs mer
  • 2018-11-20

Anna M skrev om Petra Bygg och Renovering AB
    Har bara bra att säga om Petra Bygg. De var snabba att komma och titta på jobbet, snabba att ge offert, började jobbet inom några dagar, och jag är jättenöjd med resultatet. Supersnyggt! När jag bad om en tilläggstjänst fick jag också snabbt fast pris. Inget krångel, tydligt och klart från början. Kanon! Läs mer

Mälarvägen 9, 141 71 Segeltorp