Alla kategorier Övrigt Stockholms län Täby Phone House Täby Centrum

Phone House Täby Centrum

Täby Centrum, 183 34 Täby — Visa karta

2.5 i betyg av 2 rekommendationer
Reco tipsar om:
4 / 5 i betyg — 2 rekommendationer
NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Bygg & BadrumsPartner
Olof O:
Vi kan rekommendera Bygg & BadrumsPartner, mycket trevligt och bra bemötande från början till slut, samt pålitliga och duktiga. Vi är mycket...
Företagare? Börja samla in rekommendationer.
Reco.se är Sveriges största oberoende rekommendationssajt.
Vi hjälper företag att samla in och lyfta digitala rekommendationer.
Är det här ditt företag?
Genom några enkla steg kan du förbättra din profil på Reco.se. Det tar bara några minuter!
Ändra beskrivning
Lägg till öppettider

Läs vad 2 kunder tycker om Phone House Täby Centrum

  • Viktor B
    Viktor B skrev om Phone House Täby Centrum
    Hej

    Min mobil blev stulen, gjorde en polisanmälan som jag kompletterade någon dag senare.

    Åkte in till the phone house i täby med min polisrapport för att jag ville göra en skadeanmälan för att kunna använda min försäkring.

    Personen uppträder som att han tycker att det är jätte jobbigt, och säger på ett väldigt spydigt sätt att jag måste återkomma med en fullständig polisanmälan.
    - OK inga problem jag återkommer, jag har bara en fråga om hur jag skall gå tillväga om jag vill ha en annan telefon än den jag hade. Han säger då att jag får betala mellanskillnad, han suckar och är otroligt ointresserad.
    - Jag skulle vilja ha en sån där galaxy 3, allt samsung 3. Han vägrar vilja förstå att det är en Samsung Galaxy s3 som jag efterfrågar, och båda jag och min sambo står som fån bara för att jag inte vet exakt vad den heter och han vägrar hjälpa mig på traven med den exakta benämningen.

    Jag återkommer en timme senare med komplett polisanmälan. Jag får tre stycken papper som jag skall fylla i, men istället för att vara lite hjälpsam under tiden jag fyller i, så står han och pratar med sina kollegor och bryr sig inte om att jag har funderingar kring hur jag skall göra. Efter en bra stud at jag lyckats fylla i själv. Jag frågar om mobilen skickas hem eller om jag skall komma in och hämta den när det är klart. Han säger så spydigt han bara kan att jag kanske inte alls får en ny telefon det är inte han som bestämmer. Det förstår jag givitvis också men han säger det så otrevligt att det känns jobbigt. Han säger också att - Här skickar vi ingenting, du får komma och hämta själv. Hela situationen känns jobbig och jag känner mig riktigt dåligt behandlad. Han upplyser att dom skall höra av sig efter 48 timmar, och jag önskar han en trevlig helg och går därifrån.

    Detta var i fredags den 7/12-12

    Igår den 11/12-12 så har jag fortfarande inte hört något av The Phone House Täby, så jag försöker ringa butiken, ringer 10 gåner under efter middagen men får inget svar. Jag ringer då istället försäkringbolaget som jag hittar numret till på The Phone House hemsida. Efter 25min i kö så kommer jag fram och får då information om att ärendet var klart, och att det bara var att åka in till The Phone house täby och hämta telefonen, jag frågar du hur stor mellanskillnaden skulle bli om jag vill ha en Samsung Galaxy s3, han säger då att det kommer att handla om några hundralappar. OK tack så mycker för det.

    Jag för att hämta min nya mobil för några hundra lappar. Samma person som "hjälpte" mig i fredags var där och kände igen mig direkt, han gick iväg och hämtade lite papper. Jag säger att jag gärna skulle vilja ha en Samsung Galaxy s3 istället för en galaxy nexus, och efter mycket knappande och ett telefonsamtal så får jag veta att jag måste betala över 1800 SEK! Jag tycker då igen att allt är jobbigt för det är ju som bekant juletider och det handlar om mycket pengar. En likadan telefon som jag hade finns knappt att få tag i upplyser han mig. Prisskillnaden på den jag hade en Galaxy Nexus och en Galaxy s3 är knappt 700 SEK på The phone houses hemsida, och jag upplyser om detta, han är precis lika otrevlig och spydig som förra gången då jag var där och förklarar för mig varför det blir så dyrt. Det hade att göra med att butikspriserna var högre än internetpriserna. Jag vill då göra det på nätet ist, men det går tydligen inte.

    Jag väljer att betala för mig, och jag får med mig en Samsung Galaxy s3.

    Personen som "hjälpt" mig har genomgående varit otrevlig och spydig, samt att han gärna antagligen medvetet valt att missförstå mig.

    Prisskilladen på nätet, det enda priset som jag själv kan kolla upp, alltså 700 SEK plus Självrisk 450, hade varit rimligt. Det hade jag köpt.

    Hans bemötande är det genomgående sämta någonsin i en telefonbutik, det är kass!

    Jag är missnöjd och känner mig lurad!
    gillar detta
  • Moz S
    Moz S skrev om Phone House Täby Centrum
    Genomgående mycket bra service. Man har verkligen förstått vikten av kundbemötande. Täby centrum skiljer sig från ALLA andra centrum jag har besökt. Många gånger har vi blivit förvånade över det trevliga bemötandet.
    Uppdatering januari 2011: Ovänlig apotekare på apoteket Hjärtat drar ner betyget från högsta möjliga.
    gillar detta

Karta

Större karta Vägbeskrivning
Täby Centrum, 183 34 Täby
Kategorier