Alla kategorier Administration Skåne Malmö Phonera AB

Phonera AB

Södergatan 14, 211 34 Malmö — Visa karta

PHONERA AB fokuserar på två verksamheter riktade mot enbart företag och är organiserat i två affärsområden – Phonera Telefoni och Availo.
Phonera skapar lönsamhet och tillväxt genom att erbjuda kostnadseffektiva och moderna kommunikations- och serverlösningar för Telefoni, Internet och Hosting.
www.phonera.com / www.phonera.se / www.availo.se

Läs vad 8 kunder tycker om Phonera AB

• Einar I
    Einar I skrev om Phonera AB
    Jag har använt deras gratiskonferens för 5 personer ca 5 gånger. Bara en gång har det fungerat utan att någon deltagare kopplats ner eller plötsligt inte hör något längre. Men det är i alla fall gratis.
    Anmälde föreningen till betaltjänsten Rixmötet Plus, men tog först en prova-på-månad. Detta var den 19/10. Efter en dag fick jag ett mejl att jag snart skulle få ett ännu ett mejl med uppgifter om hur man använder tjänsten. Den 26/10 ringde jag och frågade hur det gick. Då såg dom att något blivit fel och lovade skicka ut ett nytt mejl. Jag fick inget mejl och fick inte heller svar på mitt mejl där jag undrade hur det gick. Det är dessutom upptaget ofta på deras kundnummer, trots att detta är vad dom skriver på webben: "Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss via e-post på rixmotet@phonera.se eller ringa oss på 040-622 10 00".
    Den 5/11 ringde jag och sa upp tjänsten.
    Jag misstänker att dom inte vill aktivera nånting under prova-på-månaden utan börja ta betalt innan man kan nyttja tjänsten.
    Detta företag kan inte rekommenderas av mig.
  • Alex W
    Alex W skrev om Phonera AB
    Har ringt ett flertal gånger den senaste veckan till företaget. Genom de senaste åren ett hundratal gånger trots att vi bett dem ta bort oss från sina listor. Sista gången var det en ung kvinna som inte presenterade sig men utgav sig vara från Telia, som skulle höra om vi var nöjda med deras tjänster. När jag frågade om hon verkligen ringde FRÅN Telia slängde hon på luren i örat... Om så Phonera var den enda telefonoperatören i världen skulle jag inte använda dem – jag hade hellre använt bongo-trumma eller röksignaler...
    (Med tanke på att Phonera tydligen numera ägs av Comhem så måste detta företag med sina oseriösa säljare vara förödande för Comhems varumärke.)
  • Lars-Göran B
    Lars-Göran B skrev om Phonera AB
    De är påstridiga och det låter som om det är Telia Sonera, Phonera är extremt svårt att höra skillnad på från Sonera
  • Karin A
    Karin A skrev om Phonera AB
    Har aldrig haft några problem.
  • Marie S
    Marie S skrev om Phonera AB
    Det jag har sett hittills är positivt, har egentligen inget att klaga på. Sen vet jag inte om de är så billiga som de gjorde gällande när de sålde in sin produkt, men det orkar jag inte bry mig så mycket om.

Ska jag ändå säga något negativt får det bli ett litet klagomål på bemötandet när jag sökte dem för info om fiberinternet. Det verkade inte som de hade riktig koll, blev uppringd av en person som skulle bolla vidare och sen hände inget mer.
  • Zhenja W
    Zhenja W skrev om Phonera AB