Poolkemisten Sverige

Välkommen till Poolkemisten. Vi säljer pooler, spabad, pooltillbehör och spabadstillbehör. Vi har över 10 års erfarenhet och vår målsättning är att hela tiden ha dig som kund i fokus och endast erbjuda produkter av absolut högsta kvalitét.

Vi är Sveriges första officiella Astral-partner och kan därmed erbjuda hela deras sortiment till de bästa priserna. Vi har spabadskemikalier och poolkemikalier som är noga utvalda för att minimera framtida problem med vattenkvalité och slitage. Nu har vi även en webbshop där du kan ta del av ett stort utbud av våra produkter.

För dig som kund hos poolkemisten erbjuder vi allt inom pool och spabad, tillbehör till pooler och spabad, klor och kemi, service för pool och spabad. Vi håller till i Skåne, Blekinge och Småland men kan utföra jobb i resten av Sverige också.

Läs vad 228 kunder tycker om Poolkemisten Sverige 2

2022-08-08 Verifierad kund
    Har sedan flera år handlat på Poolkemisten och alltid fått bra service.
    2022-07-29 Verifierad kund
    De har mycket att göra men fixar allt ändå…
    Som stamkund vet man att dom alltid fixar och trixar så att man blir nöjd.
    2022-07-20 Verifierad kund
    Eftersom jag inte vill ha fler påminnelser om Poolkemisten från er så är min recension här: Om man är intresserad av personlig utveckling och tålamodsförfining så är det det perfekta företaget att göra affärer med. Är man mera normalt lagd så bör man se till att ha blodtrycksmedicinen till hands.Det enda som gick som smort var fakturan som kom innan arbetet var slutfört.
    2022-06-27 Verifierad kund
    Jag blir alltid bemött på ett vänligt och bra sätt.
    Mina förväntningar är att jag får den hjälp jag behöver. Jag är nog en jobbig kund då jag haft enorma problem med min pool och denna blir ofta grön av alger då jag inte kan vara i sommarhuset hela tiden. Att ha en pool innebär nog att man måste vara på plats mer eller mindre alltid. Företaget levde upp till mina förväntningar som var att få svar på alla mina frågor.
    Jag har köpt SPA, pooltak, värmepump och salt klorinator med PH reglering. Dessutom massor med kemikalier.
    2022-06-19 Spontant omdöme
    Köpte ett färdigt poolpaket och är supernöjd! Supporten och dialogen fungerade utmärkt. Ni räddade vår sommar 😀
  • Karin A
    2022-06-18 Verifierad kund
    Alltid trevligt bemötande av kunnig personal.
    2022-06-18 Verifierad kund
    Kundvänliga bra kunskaper, förstår kundens behov och kan erbjuda den hjälp som behövs
    2022-06-17 Verifierad kund
    Riktigt duktiga och kan sitt. Tyvärr missar dom ibland överenskomna tider, tappar bort email etc, men har mycket att göra.
    2022-06-17 Verifierad kund
    Trevliga och tillmötesgående personer i butiken.
    Leverans av spa fungerade utmärkt.
    Bra service
    2022-06-16 Verifierad kund
    Varit kund i minst 10 år.
    Alltid bra och vänlig service. Bara positivt omdöme!
    2022-05-01 Verifierad kund
    Bra och kunnig personal.
    Bra service
    2022-04-26 Verifierad kund
    Bra bemötande och service, ska bli spännande och prova det nya spat.
    2022-04-26 Verifierad kund
    Beställde ny värmepump till poolen. Fick mycket bra service från säljaren. Skönt med en butik där man kan prata med experter och inte alltid behöva leta upp nödvändig information från nätet.
    2022-04-24 Verifierad kund
    Sökte ett företag som kunde lösa mitt "problem" (ny poolpump och installation) Poolkemisten svarade snabbt på mitt mail med förfrågan. Hittade rätt pump och såg till att den blev installerad.
    Fick i och för sig påminna om elsladden till pumpen men då löste man det direkt. bra svarstid och rätt produkt,. Bra jobbat!
    2022-04-15 Verifierad kund
    Gott bemötande, kunskap om produkterna och stort utbud.
    2022-04-05 Verifierad kund
    Mycket bra.

Mina förväntningar var stora och dom levde upp till det.

Min upplevelse är bara possetiv.

Jag köpte filter till mitt spabad.
    2022-04-03 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande och information om val av pooltak som vi sedan köpte av poolkemisten.
    2022-03-31 Verifierad kund
    Tillmötesgående, service-inriktade, tummen upp!
    2022-03-31 Verifierad kund
    Snabb och duktig personal. Bra bemötande och förståelse för mina behov.
    2022-03-27 Verifierad kund
    Bra mottagande och bra hantering.

Kunde möjligtvis önska lite mer detaljkunskap om produkten (poolskydd).
    Hej Nils
    Det ska vi ta till oss.
    2022-03-24 Verifierad kund
    Hej
    Hade kontakt med Jenny som hänvisade hela tiden till deras leverantör som de samarbetar med. Leverantören upplevdes som oseriös, skickade offert via ett sms med en ofattbar summa. När jag bad om specificerad lista samt kostnad per arbetsmoment visade sig att det skett ett missförstånd och att summan var fel. Jag kontaktade Jenny igen då jag ville upplysa henne om att det var oprofessionellt och önskade kontakt med en seriös leverantör. Hon bad mig gå vidare med ett annat företag. Betalade 1600kr för ett besök ( 1,5 tim inkl körning) som inte ledde till mer.
    Ni behöver verkligen fundera över bemötandet!
    Alma
    Hej Alma
    Ni blev besvarad direkt och kontaktad av montör/underleverantör som gjorde hembesök då Ni inte kunde ta av täckning själv pga Er make var bortrest.
    Han återkom med offert via sms på det Ni önskade ha hjälp med, som sedan reviderades då Ni kunde fylla på vatten.
    Ni kommer sedan tillbaka till oss om att det är orimligt pris på arbetet enligt Er uträkning vad det ska kosta.
    Då måste vi ställa frågan hur länge Ni arbetat med poolrenovering och vad de olika sakerna kostar för uppenbarligen har Ni större kunskap om detta än vår montör/underleverantör som jobbat med det i över 20 år.
    När det gäller att Ni fick betala 1600:00 för hembesöket är den faktiska kostnaden för bil och personal från Malmö till Eslöv och tillbaka.
    Som Ni även blev informerad om, som Ni bekräftade att Ni godkände via sms
    2022-03-15 Verifierad kund
    Hurtig og effektiv service - altid med et godt råd eller en ide til poolen.
    Hej Kim
    Trevligt att höra.
    2022-03-10 Verifierad kund
    Blev bra bemöt av kunnig personal när vi beställde vårt pooltak.
    Hej Sven
    Tack för detta, hoppas Ni blir nöjda med Ert nya pooltak
    2022-02-28 Verifierad kund
    Bra och utmärkt hjälp vid köp av en polvärmepump jag tackar ANTON
    2022-02-26 Verifierad kund
    Liner och pooltäcke. Proffsiga och levererar.
    2022-02-17 Verifierad kund
    Bra bemötande. Höll bra kontakt innan om ankomsttid och eventuell förändring.
    2022-02-08 Verifierad kund
    Superbra service och bemötande . Kommer definitivt handla fler gånger där .
    2022-01-23 Verifierad kund
    Mycket kunniga inom området bästa butiken, bästa produkter till pool o spa
    Har alltid varit 100% nöjd
  • Sebbe P
    2021-12-13 Verifierad kund
    Bra service och trevlig personal på butiken:)
    2021-11-28 Verifierad kund
    Uppgiven tidplan och leverans av vinterförvaring sköttes inte på ett bra sätt, utlovad dokumentation av poolens hälsotillstånd har inte levererats.
    Svårt att få tag på personal som kunde stå för uppgifter som lämnades.
    2021-11-27 Verifierad kund
    Bra service!
    trevligt bemötande.
    värde för pengarna.
    2021-11-15 Verifierad kund
    Trevligt bemötande.
    Bra svar på våra frågor.
    Försöker inte översälja.
    Ger ett seriöst intryck.
    Vi köper material till vårt poolbygge.
    2021-11-14 Verifierad kund
    Köper allt där till poolanläggningen, alltid lika bra bemött med bra kunskap , bemötande och rekommendationer.
    2021-11-12 Verifierad kund
    Väldigt trevligt bemötande och fin service. Fick många goda råd om ett pågående poolbygge trots att vi bara skulle handla en värmeväxlare. Personalen upplevs som väldigt kunnig och intresserad.
    2021-11-08 Verifierad kund
    Jag upplevde en professionell bemötande med svar och hjälp på alla frågor om renovering och förbättring av vårt pool.
    2021-10-25 Verifierad kund
    Trevlig personal och hjälpsam.
  • Chris m
    2021-10-24 Verifierad kund
    Supernöjd med hjälp och service vid köp av värmare, filter och annan teknik. Räknar med att servicen fortsätter i samma anda när jag fortsätter vara kund! 😉
    2021-10-23 Verifierad kund
    När. I haft serviceproblem är vi belåtna
    2021-10-07 Verifierad kund
    Betydligt bättre bemötande än många andra poolfirmor. Upplevdes pålästa och kunniga. Öppna för olika förslag och lösningar. Svarar på dumma frågor och har hjälpt oss rätt väg.
    2021-09-30 Verifierad kund
    Väl bemött kunnig personal snabb offert svar
    2021-09-26 Spontant omdöme
    Sanslöst dålig återkoppling till kunder. Var inne i butik för en månad sedan på en lördag (eftersom det aldrig svaras i telefon eller mail) och berättade att vår pool som.blev klar i juni läcker på två ställen. Killen lovade dyrt och heligt att höra av sig på måndag. En vecka gick sen fick jag så klart jaga igen. Nu har det gått en månad och ingen har ännu hört av sig om när dom kan komma... Poolen är trasig och jag vet inte vad jag ska göra mer än att fylla på, fylla på och fylla på.
    Hej Henrik
    Jag ber om ursäkt för detta och kommer att kolla upp detta till er vad som har hänt..
    Skulle du kunna mail mig på jenny@poolkemisten.se med mer info.
    Mvh Jenny Poolkemisten
    2021-08-01 Verifierad kund
    Bra service!
    Trevlig personal!
    Bra och ändamålsaktiga lokaler.
    2021-07-06 Verifierad kund
    Trevligt bemötande visste vad dom pratade om vi har beställt lock till spa vi fick bytat sanden i filtret till glas
    2021-07-01 Verifierad kund
    Bra bemötande.
    Svåra att nå via telefon. Mailade istället och hade uppskattat ett svar eller en bekräftelse på mitt mail direkt och inte en vecka senare.
    Pumpbytet utfördes jättebra och killen som gjorde det var mycket serviceminded och tillmötesgående.
    2021-06-25 Verifierad kund
    Byte av sandfilter till glad. Fick snabbt hjälp med detta. Trevlig personal som kom.
    2021-06-22 Verifierad kund
    I dessa speciella tider med leveransproblem och andra bekymmer har Poolkemisten under hela processen arbetat för att lösa det på bästa sätt. Det har märkts att de har varit stressade och jagade men har hela tiden trots det varit trevliga och funnit lösningar så att vi fick igång vår pool som planerat! Tusen tack för superbra bemötande från första samtal hela vägen i mål!
    2021-06-19 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och snabb hantering från engagerad och kunnig personal.
    Bra utbud av produkter
    2021-06-17 Verifierad kund
    Bra produkter och bra service av kunnig personal!
    2021-06-11 Verifierad kund
    Trevligt bemötande av personal i butik och montör av värmepump.
    2021-05-21 Spontant omdöme
    Riktigt uselt...vilket utmärkt betyg till ett företag som bygger sin verksamhet på lögner och tomma löften. Akta Er för detta företag ni kommer att bli besvikna!
    Hej Patrik
    Tråkigt att ni upplever det så, när det gäller poolrenoveringen som var planerad har vi förklarat att person som sa att poolen gick att måla hade fel och han jobbar inte kvar hos oss. Även att vi inte själv utför plats svetsning av liner utan lämnade över detta till annat företag som kunde hjälpa er. Sedan att han inte har hunnit utföra detta kan jag bara tycka är tråkigt.
    Sedan när det gäller Bastutunnan som tyvärr inte kom pga transport olycka och som jag meddelade er och sa att jag hör av mig så fort vi fått tag i ny och att jag kontaktar er så fort vi fått mer information. Jag meddelade din fru och andra kunder som också har gods på bilen igår efter vi fått besked att godset på transporten är skadat, detta tog nästan 2 veckor innan denna information kom till oss.
    Om du tror vi ljuger om en olycka så vet jag inte vad jag ska säga.
    Vi kan inte ge garantier på transporterna då olyckor/skador kan uppstå som ingen kan förutspå.
    Kanske bäst ni vänder till någon annan som kan garantera transporter inte kan gå fel, och kan renovera poolen då detta är omöjligt i dessa tider.
    MVH
    Mike