Alla kategorier Pool Skåne Malmö Poolkemisten Sverige

Poolkemisten Sverige

Topplocksgatan 9B, 212 41 Malmö — Visa karta

Välkommen till Poolkemisten. Vi säljer pooler, spabad, pooltillbehör och spabadstillbehör. Vi har över 10 års erfarenhet och vår målsättning är att hela tiden ha dig som kund i fokus och endast erbjuda produkter av absolut högsta kvalitét.

Vi är Sveriges första officiella Astral-partner och kan därmed erbjuda hela deras sortiment till de bästa priserna. Vi har spabadskemikalier och poolkemikalier som är noga utvalda för att minimera framtida problem med vattenkvalité och slitage. Nu har vi även en webbshop där du kan ta del av ett stort utbud av våra produkter.

För dig som kund hos poolkemisten erbjuder vi allt inom pool och spabad, tillbehör till pooler och spabad, klor och kemi, service för pool och spabad. Vi håller till i Skåne, Blekinge och Småland men kan utföra jobb i resten av Sverige också.
Lör: 10:00-16:00
Sön: 11:00-15:00

Läs vad 127 kunder tycker om Poolkemisten Sverige

• Janne S
    Janne S skrev om Poolkemisten Sverige
    Bästa Spa / Bad butiken i Sverige helt klart . Trevlig och kunnig personal och bra spa bad .

Men det bästa av allt dom är lika trevliga och hjälp samma även efter du köpt ;);)

När man behöver råd hjälp service inte som många andra trevliga tills dom fått sälja .

Kort och gott dom vill man ska vara nöjd och satsar långsiktigt . Läs mer
  • Christian K
    Christian K skrev om Poolkemisten Sverige
    Ett mycket bra företag med kunnig personal och framförallt väldigt trevliga & hjälpsamma . Kan varmt rekommenderas,
    / Christian Läs mer
  • Fredrik G
    Fredrik G skrev om Poolkemisten Sverige
    jag köpte kemproduktet efter ordförande med butiken. Läs mer
  • Jimmy E
    Jimmy E skrev om Poolkemisten Sverige
    Beställde saker från Hayward. Blev aldrig återkopplad... Läs mer
    2018-03-17 Poolkemisten svarar Jimmy E
    Det var tråkigt att höra. Något måste gått fel i våra rutiner. Hör gärna av dig så vi kan reda ut vad som hänt i ditt ärende och undvika att det händer igen eller om du fortfarande har behov av de beställda delarna.
    Med vänlig hälsning
    Christian
    Poolkemisten
  • Anders E
    Anders E skrev om Poolkemisten Sverige
    Vi har fått bra och användbara tips om hur man på bästa sätt kan sköta poolen bl. a hur man stänger poolen för vintersäsongen. Kommer absolut att ta kontakt igen och då om hur man sätter igång poolen inför sommaren! Läs mer
  • Thomas J
    Thomas J skrev om Poolkemisten Sverige
    Köpte olika typer av kemikalier till mitt spa, samt fått råd och tips kring skötseln. Alla jag pratat med där har varit mycket kunniga, proffsiga och hjälpsamma. Verkligen DLX! Läs mer
  • Håkan K
    Håkan K skrev om Poolkemisten Sverige
    Jag har köpt en hel del saker, som t ex poolrobot, pooltäcke, dusch mm. personalen är alltid lika tillmötesgående och priserna är bra.
    Jag hade fått tips m att de är bra, och det stämde med förväntningarna. Läs mer
  • Olle L
    Olle L skrev om Poolkemisten Sverige
    Köpte ett swimmspa som jag och bl.a barnbarnen har mycket glädje av året runt. Underbar support, hembesök inga problem, kommer alltid vid behov. Alltid välkomnande vid besök i butiken.
    Bra pris och bra rekommendationer vid köpet. Stort urval och mycket bra kvalitet.
    Har rekommenderat Poolkemisten för alla jag pratar pool och spa med.

Hälsningar Olle Läs mer
  • Ingegerd P
    Ingegerd P skrev om Poolkemisten Sverige
    Mycket bra bemötande.
    Jag köpte slang och munstycke (damsugare), hov och korg till skimmern. Läs mer
  • Chris T
    Chris T skrev om Poolkemisten Sverige
    Hjälpsamma, kunniga och trevliga Läs mer
  • Håkan N
    Håkan N skrev om Poolkemisten Sverige
    Vid ett projekt att bygga pool är man runt och lyssnar med olika leverantörer om genomförandet. När vi kom till Poolkemisten fick vi mycket bra bemötande från en kunnig personal med utgångspunkt hur vi tänkt oss vår pool. Offerten fick vi med oss från början och den behövde inte revideras mycket innan vi bestämde oss för att välja Poolkemisten som leverantör. Under bygget var alla mycket hjälpsamma och alla leveranser skötes på ett föredömligt sätt. När sedan poolen var färdig fick jag bra hjälp med kemin för ett skönt första bad i den egna poolen.
    Kan bara rekommendera Poolkemisten Malmö !

Håkan Läs mer
  • Hans H
    Hans H skrev om Poolkemisten Sverige
    Köp av pool pump, enkelt proffisgt bemötande, Läs mer
  • Rickard S
    Rickard S skrev om Poolkemisten Sverige
    Köpte kemikalier till min pool. Fick kunnigt bemötande och servicevänligt Läs mer
  • Jonas G
    Jonas G skrev om Poolkemisten Sverige
    Fantasisk bra service.! Jag hade en hel del problem med min pool, men som dom redde ut. Läs mer
  • Johan T
    Johan T skrev om Poolkemisten Sverige
    Hur bra service som helst. Lämnade till och med privat telefon nummer om jag inte fick ordning på problemet.
    Och priserna är helt okej också. Läs mer
  • Patrik M
    Patrik M skrev om Poolkemisten Sverige
    Mycket trevliga, även för de som vill handla mindre grejer. Ska helt klart bli mitt standardställe för inköp! Läs mer
  • Eila N
    Eila N skrev om Poolkemisten Sverige
    Mycket bra företag med trevlig personal som genast kom och frågade om jag behövde hjälp. Jag köpte vecko klorpuckar. Kan med det varmaste rekomendera dem. Läs mer
  • Per H
    Per H skrev om Poolkemisten Sverige
    Jag behövde 2 oringar till vår cirkulationspump. Dessa visade sig inte vara så lätta att få tag på. Det tog ett antal veckor eftersom de inte fanns i Sverige. Ett tag kände jag att generalagenten helt enkelt inte var intresserad. Men medarbetarna på poolkemisten gav inte upp utan såg till att jag fick vad jag behövde. Utan dem hade det inte blivit många bad i sommar. Jag är mycket nöjd med den hjälp jag fick. Läs mer
  • Niklas O
    Niklas O skrev om Poolkemisten Sverige
    Totalt helt värdelösa.
    För det första hade dem kunnat lära sina anställda att sluta använda säljargumentet "hade jag varit dig hade jag inte lämnat hemmet" till alla problem man har med sin pool. Om det så är en pump som klyddar, en slang som är fel eller poolvattnet som inte är helt klart så får man svaret "jag hade inte lämnat hemmet". Samma svar fick vi 3 gånger vid 3 olika problem, av 3 olika personer. Man vet i alla fall vad personalen lär sig när dem anställs.

Dessutom finns där inte den minsta omtanken av att hjälpa utan det ska bara "KRÄNGAS" det ena och det andra. "Köp PH+, nä det skulle vara PH-, du behöver clear blue, sen flock, och detta, sen måste du ju också köpa detta för annars sprängs poolen." Amatörmässigt av samtliga jag stött på. Lär er ta hand om kunderna och se kundens problem, inte bara sälja sälja sälja. Det lönar sig i längden kan jag lova. Ni är värre än en telefonsäljare.

På grund av detta har ni förlorat mig som kund, och alla jag stöter på som har pool har fått höra hur värdelösa ni är. Testar er gärna igen och köper allt man behöver av er, men inte innan ni vänt på steken och börjar se kundens behov och inte hur mycket pengar ni kan tjäna. Och sluta med säljargumentet "hade inte lämnat hemmet" för det är bara larvigt. Läs mer
  • Silvia A
    Silvia A skrev om Poolkemisten Sverige
    Fantastika bra och kompetent personal! Läs mer
  • Peter B
    Peter B skrev om Poolkemisten Sverige
    Lätt att ha att göra med. Uppfyller Dina förväntningar. Stort utbud. Läs mer
  • Per Olof A
    Per Olof A skrev om Poolkemisten Sverige
    Mycket trevlig personal. Inhandlade en poolstädare och kemikalier. Är väldigt nöjd med städaren. Läs mer
  • Jan H
    Jan H skrev om Poolkemisten Sverige
    Hej..jaghar köpt ny poolpump hos företaget och är helt nöjd. Då personal hade stor kunskap Om pumpen .Samt har väldigt fin service. Jag rekommenderar gärna företaget..poolkemisten
    Vänligen Jan Hörnfeldt Läs mer
    Lars K skrev om Poolkemisten Sverige
    Vänligt och proffsigt bemötande. Köpt ett SPA. Rätt pris. Läs mer
  • Jörgen N
    Jörgen N skrev om Poolkemisten Sverige
    som poolägare vänder vi oss alltid till poolkemisten för inköp av tillbehör. Dom är alltid väldigt hjälpsamma även när vi har problem och inte nödvändigtvis handlar något. så tummen upp för Poolkemisten Läs mer
  • Mikael A
    Mikael A skrev om Poolkemisten Sverige
    Mycket bra service och bemötande!Trevlig personal! Läs mer
  • Lars S
    Lars S skrev om Poolkemisten Sverige
    Mike o hans nätverk har byggt om min pool. Visserligen kostade det lika mycket som att bygga en helt ny pool, men vi är nöjda med resultatet. Det har onekligen blivit ett lyft med de nya lokalerna o servicen har blivit bättre. Läs mer
  • Lars L
    Lars L skrev om Poolkemisten Sverige
    Bra sortiment och bra läge och bra kunskap vad man behöver för kemikalier Läs mer
  • Frans S
    Frans S skrev om Poolkemisten Sverige
    Fantastiska, har hjälpt mig många gånger. Läs mer
  • Pia E
    Pia E skrev om Poolkemisten Sverige
    Mycket bra bemötande och bra service Läs mer
  • Thomas C
    Thomas C skrev om Poolkemisten Sverige
    Bra service och engagerade medarbetare. Läs mer
  • Roy Q
    Roy Q skrev om Poolkemisten Sverige
    Det är alltid lika trevligt att handla där, underbar service och bemötande av väldigt kunnig personal. Läs mer
  • Lars-göran N
    Lars-göran N skrev om Poolkemisten Sverige
    Kan bra service. Bra sortiment å bra priser Läs mer
  • Rolf N
    Rolf N skrev om Poolkemisten Sverige
    Varit kund under en längre tid, blivet bra bemött vid besök i butiken.
    Den nya butiken erbjuder oss kunder ett stort utbud som vi kan titta på o därav göra våra val. Personalen är kunnig o hjälpsam. Läs mer
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Poolkemisten Sverige
    Bra och trevligt bemötande. Kunnig personal. Läs mer
  • Anders L
    Anders L skrev om Poolkemisten Sverige
    Poolkemisten har en hög service och kunnig personal Läs mer
  • Stathis O
    Stathis O skrev om Poolkemisten Sverige
    Fantastisk bemötande.
    Kunnig personal.
    Om Spabad som jag var efter. Läs mer
  • Frida T
    Frida T skrev om Poolkemisten Sverige
    Vi har fått jättebra hjälp från poolkemisten och bra tips om hur vi ska sköta vår pool. Läs mer
  • Anders L
    Anders L skrev om Poolkemisten Sverige
    Mycket trevligt bemötande, lyssnade på mina önskemål och hjälpte mig att välja rätt produkt. Inget bilhandlarsnack utan ärligt och uppriktigt diskuterande kring alternativa sandfilter. Det var det jag skulle köpa. Läs mer
  • Mats B
    Mats B skrev om Poolkemisten Sverige
    Ljusa fina lokaler bra service , bra sortiment ur trevlig personal . Läs mer
  • Sten F
    Sten F skrev om Poolkemisten Sverige
    Hej!
    Jag har varit där för att byta en slang till min pool. Mycket bra hjälp, de upptäckte med en gång problemet med att det var en kylarslang till en bil som jag hade fått ditsatt först som inte fungerade. Har också fått hjälp med att analysera och få råd om vattnet. Har inte haft så fint vatten som efter det.
    Bra!
    Sten Folkesson Läs mer
  • Dan R
    Dan R skrev om Poolkemisten Sverige
    Ville ha hjälp med att få rätt på mitt spa i form av hembesök.
    Fick ok från butiken att de skulle komma, men ingen dök upp.
    Har gjort nya försök, men har nu bytat butik och fabrikat på kemikalier Läs mer
    2016-11-21 Poolkemisten svarar Dan R
    Hej Dan
    Skulle vilja ha namnet på den person du har pratat med ang hembesöket även om du fick telefon nr. till Zelko direkt på service om det har blivit ett missförstånd. Om inte så ber vi om ursäkt för detta.
  • Susanne M
    Susanne M skrev om Poolkemisten Sverige
    Trevligt bemötande och kunnig personal med uppfinningsrika ideer för kundens bästa.. Läs mer
  • Niklas K
    Niklas K skrev om Poolkemisten Sverige
    Kunskap, trevligt bemötande, serviceinriktade, bra personal.

Enda som behöver förbättras är personalens kompetens som behöver bli bättre inom tillbehör och användning av olika produkter. Läs mer
  • Peder L
    Peder L skrev om Poolkemisten Sverige
    Mycket bra med proffsig service Läs mer
  • Mikael R
    Mikael R skrev om Poolkemisten Sverige
    Trevligt bemötande, kunnig personal samt produkter till rimliga priser. Läs mer
  • Ulf Ö
    Ulf Ö skrev om Poolkemisten Sverige
    Alltid bra service och till bra pris. Läs mer
  • Inger D
    Inger D skrev om Poolkemisten Sverige