Alla kategorier Pool Skåne Malmö Poolkemisten Sverige

Poolkemisten Sverige

Topplocksgatan 9B, 212 41 Malmö — Visa karta

Välkommen till Poolkemisten. Vi säljer pooler, spabad, pooltillbehör och spabadstillbehör. Vi har över 10 års erfarenhet och vår målsättning är att hela tiden ha dig som kund i fokus och endast erbjuda produkter av absolut högsta kvalitét.

Vi är Sveriges första officiella Astral-partner och kan därmed erbjuda hela deras sortiment till de bästa priserna. Vi har spabadskemikalier och poolkemikalier som är noga utvalda för att minimera framtida problem med vattenkvalité och slitage. Nu har vi även en webbshop där du kan ta del av ett stort utbud av våra produkter.

För dig som kund hos poolkemisten erbjuder vi allt inom pool och spabad, tillbehör till pooler och spabad, klor och kemi, service för pool och spabad. Vi håller till i Skåne, Blekinge och Småland men kan utföra jobb i resten av Sverige också.
Lör: 10:00-16:00
Sön: 11:00-15:00

Läs vad 115 kunder tycker om Poolkemisten Sverige

• Rickard S
    Rickard S skrev om Poolkemisten Sverige
    Köpte kemikalier till min pool. Fick kunnigt bemötande och servicevänligt
  • Jonas G
    Jonas G skrev om Poolkemisten Sverige
    Fantasisk bra service.! Jag hade en hel del problem med min pool, men som dom redde ut.
  • Johan T
    Johan T skrev om Poolkemisten Sverige
    Hur bra service som helst. Lämnade till och med privat telefon nummer om jag inte fick ordning på problemet.
    Och priserna är helt okej också.
  • Patrik M
    Patrik M skrev om Poolkemisten Sverige
    Mycket trevliga, även för de som vill handla mindre grejer. Ska helt klart bli mitt standardställe för inköp!
  • Eila N
    Eila N skrev om Poolkemisten Sverige
    Mycket bra företag med trevlig personal som genast kom och frågade om jag behövde hjälp. Jag köpte vecko klorpuckar. Kan med det varmaste rekomendera dem.
  • Per H
    Per H skrev om Poolkemisten Sverige
    Jag behövde 2 oringar till vår cirkulationspump. Dessa visade sig inte vara så lätta att få tag på. Det tog ett antal veckor eftersom de inte fanns i Sverige. Ett tag kände jag att generalagenten helt enkelt inte var intresserad. Men medarbetarna på poolkemisten gav inte upp utan såg till att jag fick vad jag behövde. Utan dem hade det inte blivit många bad i sommar. Jag är mycket nöjd med den hjälp jag fick.
  • Niklas O
    Niklas O skrev om Poolkemisten Sverige
    Totalt helt värdelösa.
    För det första hade dem kunnat lära sina anställda att sluta använda säljargumentet "hade jag varit dig hade jag inte lämnat hemmet" till alla problem man har med sin pool. Om det så är en pump som klyddar, en slang som är fel eller poolvattnet som inte är helt klart så får man svaret "jag hade inte lämnat hemmet". Samma svar fick vi 3 gånger vid 3 olika problem, av 3 olika personer. Man vet i alla fall vad personalen lär sig när dem anställs.

Dessutom finns där inte den minsta omtanken av att hjälpa utan det ska bara "KRÄNGAS" det ena och det andra. "Köp PH+, nä det skulle vara PH-, du behöver clear blue, sen flock, och detta, sen måste du ju också köpa detta för annars sprängs poolen." Amatörmässigt av samtliga jag stött på. Lär er ta hand om kunderna och se kundens problem, inte bara sälja sälja sälja. Det lönar sig i längden kan jag lova. Ni är värre än en telefonsäljare.

På grund av detta har ni förlorat mig som kund, och alla jag stöter på som har pool har fått höra hur värdelösa ni är. Testar er gärna igen och köper allt man behöver av er, men inte innan ni vänt på steken och börjar se kundens behov och inte hur mycket pengar ni kan tjäna. Och sluta med säljargumentet "hade inte lämnat hemmet" för det är bara larvigt.
  • Silvia A
    Silvia A skrev om Poolkemisten Sverige
    Fantastika bra och kompetent personal!
  • Peter B
    Peter B skrev om Poolkemisten Sverige
    Lätt att ha att göra med. Uppfyller Dina förväntningar. Stort utbud.
  • Per Olof A
    Per Olof A skrev om Poolkemisten Sverige
    Mycket trevlig personal. Inhandlade en poolstädare och kemikalier. Är väldigt nöjd med städaren.
  • Jan H
    Jan H skrev om Poolkemisten Sverige
    Hej..jaghar köpt ny poolpump hos företaget och är helt nöjd. Då personal hade stor kunskap Om pumpen .Samt har väldigt fin service. Jag rekommenderar gärna företaget..poolkemisten
    Vänligen Jan Hörnfeldt
  • Alispahic J
    Alispahic J skrev om Poolkemisten Sverige
    Trevlig,kunnigoch hjälpsam personal
  • Jerry S
    Jerry S skrev om Poolkemisten Sverige
    Jag känner mig alltid välkommen :)
  • Lars K
    Lars K skrev om Poolkemisten Sverige
    Vänligt och proffsigt bemötande. Köpt ett SPA. Rätt pris.
  • Jörgen N
    Jörgen N skrev om Poolkemisten Sverige
    som poolägare vänder vi oss alltid till poolkemisten för inköp av tillbehör. Dom är alltid väldigt hjälpsamma även när vi har problem och inte nödvändigtvis handlar något. så tummen upp för Poolkemisten
  • Mikael A
    Mikael A skrev om Poolkemisten Sverige
    Mycket bra service och bemötande!Trevlig personal!
  • Lars S
    Lars S skrev om Poolkemisten Sverige
    Mike o hans nätverk har byggt om min pool. Visserligen kostade det lika mycket som att bygga en helt ny pool, men vi är nöjda med resultatet. Det har onekligen blivit ett lyft med de nya lokalerna o servicen har blivit bättre.
  • Lars L
    Lars L skrev om Poolkemisten Sverige
    Bra sortiment och bra läge och bra kunskap vad man behöver för kemikalier
  • Frans S
    Frans S skrev om Poolkemisten Sverige
    Fantastiska, har hjälpt mig många gånger.
  • Pia E
    Pia E skrev om Poolkemisten Sverige
    Mycket bra bemötande och bra service
  • Thomas C
    Thomas C skrev om Poolkemisten Sverige
    Bra service och engagerade medarbetare.
  • Roy Q
    Roy Q skrev om Poolkemisten Sverige
    Det är alltid lika trevligt att handla där, underbar service och bemötande av väldigt kunnig personal.
  • Lars-göran N
    Lars-göran N skrev om Poolkemisten Sverige
    Kan bra service. Bra sortiment å bra priser
  • Rolf N
    Rolf N skrev om Poolkemisten Sverige
    Varit kund under en längre tid, blivet bra bemött vid besök i butiken.
    Den nya butiken erbjuder oss kunder ett stort utbud som vi kan titta på o därav göra våra val. Personalen är kunnig o hjälpsam.
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Poolkemisten Sverige
    Bra och trevligt bemötande. Kunnig personal.
  • Anders L
    Anders L skrev om Poolkemisten Sverige
    Poolkemisten har en hög service och kunnig personal
  • Stathis O
    Stathis O skrev om Poolkemisten Sverige
    Fantastisk bemötande.
    Kunnig personal.
    Om Spabad som jag var efter.
  • Frida T
    Frida T skrev om Poolkemisten Sverige
    Vi har fått jättebra hjälp från poolkemisten och bra tips om hur vi ska sköta vår pool.
  • Anders L
    Anders L skrev om Poolkemisten Sverige
    Mycket trevligt bemötande, lyssnade på mina önskemål och hjälpte mig att välja rätt produkt. Inget bilhandlarsnack utan ärligt och uppriktigt diskuterande kring alternativa sandfilter. Det var det jag skulle köpa.
  • Mats B
    Mats B skrev om Poolkemisten Sverige
    Ljusa fina lokaler bra service , bra sortiment ur trevlig personal .
  • Sten F
    Sten F skrev om Poolkemisten Sverige
    Hej!
    Jag har varit där för att byta en slang till min pool. Mycket bra hjälp, de upptäckte med en gång problemet med att det var en kylarslang till en bil som jag hade fått ditsatt först som inte fungerade. Har också fått hjälp med att analysera och få råd om vattnet. Har inte haft så fint vatten som efter det.
    Bra!
    Sten Folkesson
  • Dan R
    Dan R skrev om Poolkemisten Sverige
    Ville ha hjälp med att få rätt på mitt spa i form av hembesök.
    Fick ok från butiken att de skulle komma, men ingen dök upp.
    Har gjort nya försök, men har nu bytat butik och fabrikat på kemikalier
    2016-11-21 Poolkemisten svarar Dan R
    Hej Dan
    Skulle vilja ha namnet på den person du har pratat med ang hembesöket även om du fick telefon nr. till Zelko direkt på service om det har blivit ett missförstånd. Om inte så ber vi om ursäkt för detta.
  • Susanne M
    Susanne M skrev om Poolkemisten Sverige
    Trevligt bemötande och kunnig personal med uppfinningsrika ideer för kundens bästa..
  • Niklas K
    Niklas K skrev om Poolkemisten Sverige
    Kunskap, trevligt bemötande, serviceinriktade, bra personal.

Enda som behöver förbättras är personalens kompetens som behöver bli bättre inom tillbehör och användning av olika produkter.
  • Peder L
    Peder L skrev om Poolkemisten Sverige
    Mycket bra med proffsig service
  • Mikael R
    Mikael R skrev om Poolkemisten Sverige
    Trevligt bemötande, kunnig personal samt produkter till rimliga priser.
  • Ulf Ö
    Ulf Ö skrev om Poolkemisten Sverige
    Alltid bra service och till bra pris.
  • Inger D
    Inger D skrev om Poolkemisten Sverige
    Trevlig och kunnig personal Lätta att parkera
  • Henrik K
    Henrik K skrev om Poolkemisten Sverige
    Intresserade och kunniga samt hjälpsamma
    Rekommenderas
  • Ingemar R
    Ingemar R skrev om Poolkemisten Sverige
    Har fått bra hjälp, teoretiskt och praktiskt. Mycket vänliga och serviceminded. Rekommenderas!
  • Sven K
    Sven K skrev om Poolkemisten Sverige
    Jag har framför allt handlat kemiska produkter och har enbart positiva erfarenheter av Poolkemisten.
  • Karin N
    Karin N skrev om Poolkemisten Sverige
    Vi har köpt ett SPA-bad av poolkemisten för 4 år sedan! Vi har fått mycket bra hjälp att hitta rätt SPA och även fått hjälp när vi inte kunde få rätt på skötseln av detsamma! Tålmodig support vid ett antal påringningar.....tålmodigt tog dom emot alla våra samtal....vi har känt oss väl omhändertagna. Har också fått god hjälp vid inköp av tillbehör och kemikalier. Trevligt o trivsamt bemötande! En stor bukett rosor till dom!!!
    2016-11-03 Poolkemisten svarar Karin N
    Hej Karin,

Vi tackar för er recension och kunskapen om att våra råd har varit uppskattade. Vi på poolkemisten vill gärna se att när ni ej får tag på oss via telefon då det är svårt att svara ibland med kunder i butiken, att ni då skickar ett mail med telefon nummer och en kortbeskrivning av problemet så återkommer vi så snabbt som möjligt och det ger oss också möjligheten att kolla upp det noggrannare och ge er ett bättre svar.

Välkommen in i butiken vid fler frågor.

mvh

Robin på Poolkemisten Malmö
  • Jan H
    Jan H skrev om Poolkemisten Sverige
    Utmärkt bemötande av Mike. Övrig personal var mer okunniga och kunde inte svara på flera frågor. Ringde inte heller tillbaka. Men de lär sig.

Bra priser

Installationen hade varierande kvalitet.
  • Filip O
    Filip O skrev om Poolkemisten Sverige
    Bra service och kunnig personal. Fick hjälp med att välja kemikalier och vad jag ska tänka på som nybliven poolägare.
  • Christian P
    Christian P skrev om Poolkemisten Sverige
    Väldigt bra service och trevligt bemötande😃👍🏻
  • Lars-göran S
    Lars-göran S skrev om Poolkemisten Sverige
    Mycket bra service kunnig personal
  • Göran B
    Göran B skrev om Poolkemisten Sverige
    Hej
    Vid besöket fick jag hjälp med information om olika spa-bad.
    Trevligt och kunnigt bemötande!
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Poolkemisten Sverige
    Alltid väldigt hjälpsamma och kunniga, man får alltid svar på sina frågor. Har fått råd gällande vatten kvalitet mm. Har även fått råd hur vissa installationer skall göras. Har köpt värmepump, pool pump, filter, produkter för vattenkvalitet mm.
  • Mats P
    Mats P skrev om Poolkemisten Sverige
    Jag har köpt robot, värmepump, kem m,m. Tycker bemötandet är mycket bra samt kunskapsnivån är mycket bra. Produkterna jag köpt är enl förväntningarna har även varit över förväntan. Prismedvetna som alla är tycker jag priserna ligger marknadsmässigt bra ifs är allt med pool enl mig ganska dyrt. Det som drar ner betyget var att en ue som skulle dels komma ut och titta på framtida poolbygge samt montera poolen på ren svenska "sket" i det vilket resulterade att jag samt några familjer till skaffade pooler med montage från annan leverantör.
    Tips att behålla befintliga kunder kanske kan vara typ en VIP dag för trogna kunder vilket jag ifs inte vet om de redan har.
  • Håkan J
    Håkan J skrev om Poolkemisten Sverige
    Bra och initierad service, alltid levererad med ett leende!

Topplocksgatan 9B, 212 41 Malmö