Poolkemisten Sverige

Topplocksgatan 9B, 212 41 Malmö — Visa karta

Välkommen till Poolkemisten. Vi säljer pooler, spabad, pooltillbehör och spabadstillbehör. Vi har över 10 års erfarenhet och vår målsättning är att hela tiden ha dig som kund i fokus och endast erbjuda produkter av absolut högsta kvalitét.

Vi är Sveriges första officiella Astral-partner och kan därmed erbjuda hela deras sortiment till de bästa priserna. Vi har spabadskemikalier och poolkemikalier som är noga utvalda för att minimera framtida problem med vattenkvalité och slitage. Nu har vi även en webbshop där du kan ta del av ett stort utbud av våra produkter.

För dig som kund hos poolkemisten erbjuder vi allt inom pool och spabad, tillbehör till pooler och spabad, klor och kemi, service för pool och spabad. Vi håller till i Skåne, Blekinge och Småland men kan utföra jobb i resten av Sverige också.

Läs vad 157 kunder tycker om Poolkemisten Sverige

• 2020-07-02

Arvid A skrev om Poolkemisten Sverige
    Utmärkt kunskap, service och support. Läs mer
  • 2020-06-29

Josefine H skrev om Poolkemisten Sverige
    Kunnig personal, har fått bra hjälp Läs mer
  • 2020-06-18

Monika S skrev om Poolkemisten Sverige
    Beställt/köpt ett poolskydd.
    Trevlig, informativ och service-minded personal som inte försöker pressa en att köpa annat än det man faktiskt behöver.
    Hade förväntningar på att få rätt skydd till vår pool och blev guidade rätt i denna för oss nya värld som poolägare.
    Mycket nöjda! Läs mer
  • 2020-06-15

Karin A skrev om Poolkemisten Sverige
    Vi har beställt en pool men är bara i första skedet av byggandet, därför skulle jag vilja fylla i detta omdömet i ett senare skede. Kan bara säga att än så länge flyter det på som förväntat. Läs mer
  • 2020-06-12

Patrik K skrev om Poolkemisten Sverige
    Mycket tillmötesgående. Hjälpte mig att jaga fram reservdeler till min poolvärmepump med stort engagemang. Tack! Läs mer
  • 2020-06-03

Hulda I skrev om Poolkemisten Sverige
    Vi köpte ett barnsäkert poolöverdrag som skulle levereras mellan 2-6 veckor,vi fick leverans efter 1vecka.Allt fungera perfekt och personalen är väldigt trevlig.Vi rekommenderar gärna vänner och bekanta att besöka Poolkemisten. Läs mer
  • 2020-06-03

Vincent H skrev om Poolkemisten Sverige
    Köpte en thermopool och dem lovade att leverera "nyckelfärdigt"
    Dagen innan vi ska börja så vill deras byggare ha 20.tkr extra utöver offerten för han räknat fel på betong material, utöver det så ska vi själva ordna elektriker och grundvattensänka tomten.

Vi bestämde och gå vidare med en mer pålitlig byggar men köpa pool från Poolkemisten.

Vår pool skulle varit färdigbyggd för en månad sedan och vi har fortfarande inte fått leveransen. Dem har lovat och höra av sig ang status men får jaga dem ist.

Även i första leveransen fattades det väsentliga grejer för och gå vidare som dem inte har lyckats lösa.

Vår tomt är fortfarande uppgrävt och ännu ingen status på leverans efter mail och samtal.

Hoppades på smidigare poolbygge men vi är besvikna Läs mer
    2020-06-03 Poolkemisten svarar Vincent H
    Poolkemisten gör som alltid vårt bästa för att upprätthålla en hög servicenivå på alla fronter men i dagsläget är det tyvärr omöjligt att tillgodose och hålla den nivå som ni är vana vid att vi håller.
    Poolkemisten är jätte ledsen att er familj har bliver drabbade av förseningar mm. När det gäller byggnationen så brukar inte elektriker och grundvattensänkning på tomten ingå det tillkommer på priset.
    Vi på Poolkemisten gör allt för att leveranser mm ska funka i dessa tider. Fabrikerna har varit stängda i Europa och när dom öppnar så har det varit högtryck på fabrikerna. Vi ger bara ut information som vi för av våra leverantörer och ibland så har dom ingen information alls när leveranserna kan komma för dom vet själv inte vad som händer dag för dag.
    Vi är väldigt ledsna att Poolkemisten som för klagomål när vi inte kan styra över detta i dessa tider. Vi jobbar dygnet runt för att lösa leveranser mm i Corona tiderna.
    Mvh Jenny Poolkemisten

Mvh Jenny Poolkemisten
  • 2020-05-29

Src C skrev om Poolkemisten Sverige
    Hej

Jag har köpt en pooltak,pump,filter,värmesystem,liner
    Jag har blivit bemöt av företaget på bästa sättet,som en kund kan få.

Företaget har överträffat mina förväntningar
    I dagsläge har dom stor påfrästning på grund av pandemi,men endå löser dom utmärkt alla uppdrag

Bästa poolföretaget i Malmö,i alla fall för mig

Mvh RS Läs mer
  • 2020-05-27

André I skrev om Poolkemisten Sverige
    Poolpaket 4x8 m.
    Mycket trevligt bemötande
    Företaget levde upp till förväntningarna.
    Mycket hög kundservicenivå Läs mer

Alexander H skrev om Poolkemisten Sverige
    Det är svårt att säga så här tidigt. Första intrycket är utmärkt, men det är lång väg kvar till att jag har en färdig pool och det är ju då som jag skulle vilja ge ett betyg på helheten.

Hur var tipsen, valde jag rätt trappa baserat på rekommendation.

Jag kan tycka att om man vill bygga själv så bör poolkemisten ha specar på utrustningen som de säljer så att man kan skapa sig en uppfattning. En guide hur de rekommenderar att man skulle bygga. Vad man ska tänka på när det gäller. Dränering, back wash, lampplacering etc. Det ska man inte behöva fråga om. Läs mer

Jonas R skrev om Poolkemisten Sverige
    Spa
    Bra
    Funderat på spa länge, Mike övertygade mig.
    Perfekt Läs mer

Paras B skrev om Poolkemisten Sverige
    Köpte ett thermopoolpaket. Väldigt bra bemötande.
    Kompetent personal/ägare som kan sina sak och försökte inte sälja mer än nödvändigt.
    varit hos fler poolleverantörer men poolkemisten va den som vi fick förtroende för ganska snabbt. Läs mer

Robert L skrev om Poolkemisten Sverige
    Usel kommunikation. Svarar inte på telefon eller mail. Dessutom inte särskilt trevligt bemötande när man till slut får kontakt.

Långa leveranstider och ingen kontroll på sina speditörer. Leveranser kommer inte som utlovat. Läs mer

Jens G skrev om Poolkemisten Sverige
    Reparation av rör detaljer. Förbruknings material. En ny pool.
    Bra man inger en säkerhet och kunskap med det man utför.
    Samt med ett leende. Mina förväntningar var som jag tycker att man skall bli bemött i ett företag som har en butik samt en reparations och service till sina kunder.

Utmärkt. Läs mer

Hans H skrev om Poolkemisten Sverige
    Ett bra bemötande i affären av christian med god rådgivning inför vårt köp av pooltak, snbbt svar på kostnad samt möjlighet att ändra antal sektioner på pooltaket Läs mer
  • 2020-05-11

Magnus O skrev om Poolkemisten Sverige
    Trevliga pågar och efter lite klödd med installationen blev det bra. Läs mer
  • 2020-05-11

Torleif F skrev om Poolkemisten Sverige
    Har beställt ny liner till vår pool 8x4 m.
    Är också spekulant på ett spanad.
    Har tidigare köpt ett vinteröverdrag.
    Får alltid ett vänligt bemötande,
    Sammanfattningsvis är jag/vi mycket nöjda! Läs mer
  • 2020-05-08

Niklas L skrev om Poolkemisten Sverige
    Köpte spabad av typen Uppsala. Fantastisk bemötande och support! Läs mer
  • 2020-05-07

Mpel A skrev om Poolkemisten Sverige
    Trevligt & bra bemötande ( kunnig personal ) som guidade mig rätt i vad jag behövde för chlorinator.
    Dessutom har chlorinatorn fungerat riktigt bra :)
    Killarna som installerade chlorinatorn uppfyllde mina önskemål.
    Nöjd kund

Anders H skrev om Poolkemisten Sverige
    Pooltak
    Vänliga, duktiga anställda Läs mer
    2020-05-05 Poolkemisten svarar Anders H
    Jätte trevligt att ni tycker om vår anställda är duktiga på Poolkemisten.
    Vår personal uppskattar alltid när kunder blir glada och för den servicen som vi kan hjälpa våra kunder med.
    Stort tack nu blir dagen mycket roligare att gå på jobb och ta hand om våra kunder.
    Jenny Poolkemisten
  • 2020-04-23

Jacob O skrev om Poolkemisten Sverige
    Vi har köpt en stålpool med markarbete,(nyckelfärdigt)kör igång snart med bygge, alltid bra bemötande av kunniga personer, har handlat av dom till vår gamla pool så har inget att klaga på.

Jacob Läs mer
  • 2020-04-21

Martin H skrev om Poolkemisten Sverige
    Trevligt bemötande och genuint intresserade av att kunden får det som den behöver. Försöker inte sälja på en något som man inte behöver utan ser till kundens intresse. Läs mer

Ola L skrev om Poolkemisten Sverige
    Köpte spabad, blev väldigt bra bemött, stor kompetens, vet verkligen vad de pratar om!
    Bra support efter köpet ang inkoppling och kemi.
    Mycket nöjd med mitt köp, kan varmt rekommendera !! Läs mer

Christer C skrev om Poolkemisten Sverige
    Köpte ett spabad. Otroligt bra service, vad gälland information och leverans. Fick dock problem med värmen veckan innan julledigheten. Men dom löste detta på ett otroligt seriöst sätt, även om tiden var knapp innan ledighet. Så nu är det bara att bada vidare 👍🏻 Läs mer

Sven J skrev om Poolkemisten Sverige
    Nöjd med bemötandet, trevliga o sympatiska.
    Svåra att nå via telefon och ringer ej tillbaka.
    Helt ok produkt (jacuzzi), svår att installera (det elektriska).
    Bra genomgång hur sakerna fungerar. (klor, mm)
    Överlag nöjd o har rekommenderat vänner att handla hos Poolkemisten.
    //Sven Läs mer
  • 2020-03-21

Jeanette R skrev om Poolkemisten Sverige
    Serviceminded, bra bemötande och fixar snabbt om det blivit något fel utifrån vad vi kommit överens om.
    Kan rekommendera dem! Läs mer
  • 2020-03-21

Per T skrev om Poolkemisten Sverige
    Hej
    Jag köpte all utrustning till poolen. Allt till pumprummet , lampor , alla kopplingar, slangar mm. Jag visste INGENTING om pool innan. Dom berättade vad allt var och hur allt funkade.
    Deras service var bra. Lite lång väntetid ibland i butiken. Men det är lyxproblem. Men dom rekomenderade en installatör som var under all kritik. Dök inte upp. Var arg och otrevlig, kritiserade all utrustning jag köpt från er mm. Tror dom brutit det samarbetet nu. Detta gjorde att betyget ej blev 5/5.
    Inte ert fel.
    Ses i sommar Läs mer
  • Anders L

2019-04-16

Anders L skrev om Poolkemisten Sverige
    Byggde pool i höstas och köpte poolen från poolkemisten.
    Från början tillslut blev man bemött på ett trevligt sätt av kunnig personal.
    Dom hjälpte även till med att lösa entreprenaden av poolbygget.

Jag kan verkligen rekommendera Poolkemisten om ni funderar på att bygga pool. Läs mer
  • Janne S

2018-03-29

Janne S skrev om Poolkemisten Sverige
    Bästa Spa / Bad butiken i Sverige helt klart . Trevlig och kunnig personal och bra spa bad .

Men det bästa av allt dom är lika trevliga och hjälp samma även efter du köpt ;);)

När man behöver råd hjälp service inte som många andra trevliga tills dom fått sälja .

Kort och gott dom vill man ska vara nöjd och satsar långsiktigt . Läs mer
  • 2018-03-17

Christian K skrev om Poolkemisten Sverige
    Ett mycket bra företag med kunnig personal och framförallt väldigt trevliga & hjälpsamma . Kan varmt rekommenderas,
    / Christian Läs mer
  • 2018-03-17

Fredrik G skrev om Poolkemisten Sverige
    jag köpte kemproduktet efter ordförande med butiken. Läs mer
  • Jimmy E

2018-03-17

Jimmy E skrev om Poolkemisten Sverige
    Beställde saker från Hayward. Blev aldrig återkopplad... Läs mer
    2018-03-17 Poolkemisten svarar Jimmy E
    Det var tråkigt att höra. Något måste gått fel i våra rutiner. Hör gärna av dig så vi kan reda ut vad som hänt i ditt ärende och undvika att det händer igen eller om du fortfarande har behov av de beställda delarna.
    Med vänlig hälsning
    Christian
    Poolkemisten
  • 2018-03-15

Anders E skrev om Poolkemisten Sverige
    Vi har fått bra och användbara tips om hur man på bästa sätt kan sköta poolen bl. a hur man stänger poolen för vintersäsongen. Kommer absolut att ta kontakt igen och då om hur man sätter igång poolen inför sommaren! Läs mer
  • 2018-03-15

Thomas J skrev om Poolkemisten Sverige
    Köpte olika typer av kemikalier till mitt spa, samt fått råd och tips kring skötseln. Alla jag pratat med där har varit mycket kunniga, proffsiga och hjälpsamma. Verkligen DLX! Läs mer
  • 2018-03-14

Håkan K skrev om Poolkemisten Sverige
    Jag har köpt en hel del saker, som t ex poolrobot, pooltäcke, dusch mm. personalen är alltid lika tillmötesgående och priserna är bra.
    Jag hade fått tips m att de är bra, och det stämde med förväntningarna. Läs mer
  • Olle L

2018-03-14

Olle L skrev om Poolkemisten Sverige
    Köpte ett swimmspa som jag och bl.a barnbarnen har mycket glädje av året runt. Underbar support, hembesök inga problem, kommer alltid vid behov. Alltid välkomnande vid besök i butiken.
    Bra pris och bra rekommendationer vid köpet. Stort urval och mycket bra kvalitet.
    Har rekommenderat Poolkemisten för alla jag pratar pool och spa med.

Hälsningar Olle Läs mer
  • 2018-03-14

Ingegerd P skrev om Poolkemisten Sverige
    Mycket bra bemötande.
    Jag köpte slang och munstycke (damsugare), hov och korg till skimmern. Läs mer
  • Chris T

2018-03-12

Chris T skrev om Poolkemisten Sverige
    Hjälpsamma, kunniga och trevliga Läs mer
  • 2018-03-12

Håkan N skrev om Poolkemisten Sverige
    Vid ett projekt att bygga pool är man runt och lyssnar med olika leverantörer om genomförandet. När vi kom till Poolkemisten fick vi mycket bra bemötande från en kunnig personal med utgångspunkt hur vi tänkt oss vår pool. Offerten fick vi med oss från början och den behövde inte revideras mycket innan vi bestämde oss för att välja Poolkemisten som leverantör. Under bygget var alla mycket hjälpsamma och alla leveranser skötes på ett föredömligt sätt. När sedan poolen var färdig fick jag bra hjälp med kemin för ett skönt första bad i den egna poolen.
    Kan bara rekommendera Poolkemisten Malmö !

Håkan Läs mer
  • 2018-03-12

Hans H skrev om Poolkemisten Sverige
    Köp av pool pump, enkelt proffisgt bemötande, Läs mer
  • 2017-08-01

Rickard S skrev om Poolkemisten Sverige
    Köpte kemikalier till min pool. Fick kunnigt bemötande och servicevänligt Läs mer
  • 2017-07-31

Jonas G skrev om Poolkemisten Sverige
    Fantasisk bra service.! Jag hade en hel del problem med min pool, men som dom redde ut. Läs mer
  • 2017-07-31

Johan T skrev om Poolkemisten Sverige
    Hur bra service som helst. Lämnade till och med privat telefon nummer om jag inte fick ordning på problemet.
    Och priserna är helt okej också. Läs mer
  • 2017-07-24

Patrik M skrev om Poolkemisten Sverige
    Mycket trevliga, även för de som vill handla mindre grejer. Ska helt klart bli mitt standardställe för inköp! Läs mer
  • 2017-07-20

Eila N skrev om Poolkemisten Sverige
    Mycket bra företag med trevlig personal som genast kom och frågade om jag behövde hjälp. Jag köpte vecko klorpuckar. Kan med det varmaste rekomendera dem. Läs mer
  • 2017-07-17

Per H skrev om Poolkemisten Sverige
    Jag behövde 2 oringar till vår cirkulationspump. Dessa visade sig inte vara så lätta att få tag på. Det tog ett antal veckor eftersom de inte fanns i Sverige. Ett tag kände jag att generalagenten helt enkelt inte var intresserad. Men medarbetarna på poolkemisten gav inte upp utan såg till att jag fick vad jag behövde. Utan dem hade det inte blivit många bad i sommar. Jag är mycket nöjd med den hjälp jag fick. Läs mer
  • 2017-07-12

Niklas O skrev om Poolkemisten Sverige
    Totalt helt värdelösa.
    För det första hade dem kunnat lära sina anställda att sluta använda säljargumentet "hade jag varit dig hade jag inte lämnat hemmet" till alla problem man har med sin pool. Om det så är en pump som klyddar, en slang som är fel eller poolvattnet som inte är helt klart så får man svaret "jag hade inte lämnat hemmet". Samma svar fick vi 3 gånger vid 3 olika problem, av 3 olika personer. Man vet i alla fall vad personalen lär sig när dem anställs.

Dessutom finns där inte den minsta omtanken av att hjälpa utan det ska bara "KRÄNGAS" det ena och det andra. "Köp PH+, nä det skulle vara PH-, du behöver clear blue, sen flock, och detta, sen måste du ju också köpa detta för annars sprängs poolen." Amatörmässigt av samtliga jag stött på. Lär er ta hand om kunderna och se kundens problem, inte bara sälja sälja sälja. Det lönar sig i längden kan jag lova. Ni är värre än en telefonsäljare.

På grund av detta har ni förlorat mig som kund, och alla jag stöter på som har pool har fått höra hur värdelösa ni är. Testar er gärna igen och köper allt man behöver av er, men inte innan ni vänt på steken och börjar se kundens behov och inte hur mycket pengar ni kan tjäna. Och sluta med säljargumentet "hade inte lämnat hemmet" för det är bara larvigt. Läs mer
  • 2017-07-10

Silvia A skrev om Poolkemisten Sverige
    Fantastika bra och kompetent personal! Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte