Poolkemisten Sverige

Poolkemisten Sverige

Välkommen till Poolkemisten. Vi säljer pooler, spabad, pooltillbehör och spabadstillbehör. Vi har över 10 års erfarenhet och vår målsättning är att hela tiden ha dig som kund i fokus och endast erbjuda produkter av absolut högsta kvalitét.

Vi är Sveriges första officiella Astral-partner och kan därmed erbjuda hela deras sortiment till de bästa priserna. Vi har spabadskemikalier och poolkemikalier som är noga utvalda för att minimera framtida problem med vattenkvalité och slitage. Nu har vi även en webbshop där du kan ta del av ett stort utbud av våra produkter.

För dig som kund hos poolkemisten erbjuder vi allt inom pool och spabad, tillbehör till pooler och spabad, klor och kemi, service för pool och spabad. Vi håller till i Skåne, Blekinge och Småland men kan utföra jobb i resten av Sverige också.

Läs vad 187 kunder tycker om Poolkemisten Sverige 2

2021-08-01
    Bra service!
    Trevlig personal!
    Bra och ändamålsaktiga lokaler.
    2021-07-06
    Trevligt bemötande visste vad dom pratade om vi har beställt lock till spa vi fick bytat sanden i filtret till glas
    2021-07-01
    Bra bemötande.
    Svåra att nå via telefon. Mailade istället och hade uppskattat ett svar eller en bekräftelse på mitt mail direkt och inte en vecka senare.
    Pumpbytet utfördes jättebra och killen som gjorde det var mycket serviceminded och tillmötesgående.
    2021-06-25
    Byte av sandfilter till glad. Fick snabbt hjälp med detta. Trevlig personal som kom.
    2021-06-22
    I dessa speciella tider med leveransproblem och andra bekymmer har Poolkemisten under hela processen arbetat för att lösa det på bästa sätt. Det har märkts att de har varit stressade och jagade men har hela tiden trots det varit trevliga och funnit lösningar så att vi fick igång vår pool som planerat! Tusen tack för superbra bemötande från första samtal hela vägen i mål!
    2021-06-19
    Trevligt bemötande och snabb hantering från engagerad och kunnig personal.
    Bra utbud av produkter
    2021-06-17
    Bra produkter och bra service av kunnig personal!
    2021-06-11
    Trevligt bemötande av personal i butik och montör av värmepump.
    2021-05-21
    Riktigt uselt...vilket utmärkt betyg till ett företag som bygger sin verksamhet på lögner och tomma löften. Akta Er för detta företag ni kommer att bli besvikna!
    Hej Patrik Tråkigt att ni upplever det så, när det gäller poolrenoveringen som var planerad har vi förklarat att person som sa att poolen gick att måla hade fel och han jobbar inte kvar hos oss. Även att vi inte själv utför plats svetsning av liner utan lämnade över detta till annat företag som kunde hjälpa er. Sedan att han inte har hunnit utföra detta kan jag bara tycka är tråkigt. Sedan när det gäller Bastutunnan som tyvärr inte kom pga transport olycka och som jag meddelade er och sa att jag hör av mig så fort vi fått tag i ny och att jag kontaktar er så fort vi fått mer information. Jag meddelade din fru och andra kunder som också har gods på bilen igår efter vi fått besked att godset på transporten är skadat, detta tog nästan 2 veckor innan denna information kom till oss. Om du tror vi ljuger om en olycka så vet jag inte vad jag ska säga. Vi kan inte ge garantier på transporterna då olyckor/skador kan uppstå som ingen kan förutspå. Kanske bäst ni vänder till någon annan som kan garantera transporter inte kan gå fel, och kan renovera poolen då detta är omöjligt i dessa tider. MVH Mike Poolkemisten Sverige
    2021-05-18
    Jag tycker att det fungerade bra med servicen. Vi fick vårt problem fixat snabbt och lätt.

Det enda som blev en liten överraskning var priset på servicen eftersom uppskattningen var mellan 2-3000 och slutnotan blev 3500 men eftersom allt fungerar enligt plan nu så är jag nöjd med servicen. 👍🏻
  • Carolina B
    2021-05-15
    Dålig service, sämre resultat och ingen lösning till problemet!
    Förra sommaren bestämde vi oss för att byta liner i vår pool, som var sliten. Då kontaktade vi Poolkemisten i Malmö. Vi valde ett regelbundet mosaik mönster utan att någon i affären varnade oss för möjliga slarvfel vid tillverkningen. De ville montera linern redan i höstas men då visade sig att det var för kallt för att få den att sitta rätt. Då var vi tvungna att låta den stå halvmonterad hela vintern. När vi kontaktade dem för att avsluta jobbet nu i våren så hade dem inte ens registrerat ärendet i systemet. Nu när de äntligen har skickat någon för att avsluta det påbörjade arbetet så ser vi att linjerna i mönstret inte alls stämmer, utan slarvfel är synliga överallt (bild nedan). Vi har pratat med en av de ansvariga i affären som säger att sådana slarvfel är vanliga vid val av regelbunden mosaik mönster och därför får vi ingen lösning på problemet. Hade någon varnat oss för detta så hade vi såklart valt en annan sorts liner.
    Det är oacceptabelt att de inte varnade oss för problemet vid beställningen och nu inte har någon lösning på ärendet.
    Hej, Carolina, Vid mönstrade liners kan man inte garantera att mönstren/mosaik matchar i skarvar utan där kan det mötas öjämt i hela eller halvor eftersom de produceras i ark och svetsas sedan ihop, detta är gällande över hela branschen och kan ej benämnas som slarvfel då det är gällande praxis hur de tillverkas. Angående påbörjad montering så kan det varit så att vid början har temperaturerna varit rätt för att kunna montera linern men vi kan dessvärre ej styra över väder skiftningar, angående missen av ärendet sedan beklagar vi då vi har haft omväxling av service personal och de kan ha missat att föra ärendet vidare till ersättare när temperaturerna åter varit rätt för slutmontering. Angående lösning så kan vi ej förändra hur linern tillverkas av de olika tillverkarna, angående informationen om mönsteranpassning så är detta något vi har som praxis att informera om vid mönstrad liner att detta inte är möjligt, men jag kan inte garantera att ni blivit informerade om detta då det alltid finns en mänsklig faktor, men som sagt vi kan dessvärre inte påverka liner tillverkningen och hur de gör då det är gällande praxis, Poolkemisten Sverige
    2021-05-14
    Lamporna i min pool hade brunnit och det behövde åtgärdas snabbt. Fick hjälp inom ett par dagar och Pierre som är pooltekniker var fullständigt outstanding. Noggran kompetent och mycket trevligt bemötande. Honom vill jag alltid anlita.
    Mina förväntningar överträffades då jag vid tidigare tillfällen förra året och året dessförinnan inte fått. Service alls trots påstötningar. Nu gick det smidigt med kontaktperson och pooltekniker.
    Tack så mycket
  • Per Olov O
    2021-04-30
    Vi köpte ett spa-bad. Vi fick mycket bra tips och råd inför valet av spa-badet. Dessutom är vi mycket nöjda med återkoppling och support under tiden vi förbereder för installation. Vi planerar för leverans och installation om några veckor och det blir då som vi kan lämna det slutgiltiga omdömet.
    2021-04-11
    Jag köpte ett pooltak och fick ett trevligt möte där alla mina frågor besvarades på ett proffsigt sätt.
    2021-04-11
    Köpte ett spa.
    Bra service, bra info innan köp.
    2021-04-10
    Köpte ett spabad. Personalen var väldigt hjälpsam och tog god tid på sig att visa och berätta allt som vi hade frågor på. Var där två ggr och båda ggr var upplevelsen detsamma. Mycket gott bemötande. Så nöjda.
    2021-03-30
    Köpte ett spabad. Bra service, lyhörda och mycket kunnig personal.
    2021-03-29
    Kvalitetsprodukter; dyrt men bäst. Bra killar som vill hjälpa men lite tveksamma samarbetspartner.
  • Terhi H
    2021-03-27
    Mycket bra service. Förutom bra utfört arbete med byte av sand i pumpen fick jag även tips om hur jag får mitt pooltak rent från alger. Vad jag än har för frågor och funderingar kan jag alltid vända mig till poolkemisten. Proffesionellt och trevligt bemötande varje gång.
    2021-03-15
    Köpte ett spabad
    Trevligt bemötande
    Kunniga samt gav förslag på olika lösningar
    2021-03-14
    Mycket trevliga och kunniga personer i butiken
    2021-03-13
    Inköp av spabad. Mycket trevlig och hjälpsam personal. Tog sig tid även om det var fler kunder i affären. Stort utbud. Allt har fungerat utmärkt hitintills, väntar bara på leverans nästa vecka. Företaget har samarbete med elektriker vilket uppskattas. Gör processen smidig om man inte själv har kontakter.
    2021-03-08
    Snabbt och enkelt köp av spabad, med mycket bra bemötande och förklaringar för mig som novis.
    2021-03-05
    Återkom när vi är klara med arbetet. Vi har precis påbörjat ett större projekt med företaget.
    2021-03-03
    Vi köpte spabadet.
    Blev bemöt på ett trevligt och professionellt sätt.
    Företaget motsvarade mina förväntningar.
    2021-03-02
    Det var relativt lätt att komma fram, men mitt ärende glömdes bort och jag fick ta ny kontakt.
    Uppgift om hur lång tid det skulle ta stämde inte alls, det tog nog 2 månader mer än de 1-2 veckor som utlovades.
    Priset blev högre än det som sas per telefon. Då uppfattade jag total kostnaden till 6-7000, det blev drygt 11000.
    Den kasserade utrustningen som väger bly lämnades kvar utan någon som helst ledtråd hur denna 100 kg pjäs som kunna lämna vår bostad.
    Sammanfattning: Det finns en inte obetydlig förbättringspotential
    2021-03-01
    Vi ville ha en pool på baksidan av huset, inte det lättaste stället att komma till och bygga på precis. Efter lite diskussioner och bra vägledning från Pool kemisten kom vi fram till en lösning som vi tror på.
    Jobbet är fortfarande på gång, det ser inte så roligt ut i trädgården just nu, och har flutit på bra sedan start. Vi ser fram emot färdigställande.
  • Staffanstorps B
    2021-02-19
    Don är fantastiskt bra servis
    2021-02-18
    Köpte ett Swimspa
    Bemötandet va 100% mkt trevliga.
    Hade inga förväntningar..
    Företaget och personalen besitter stor kunskap och kunde förklara på bästa sätt. Sen har dom mkt bra priser:-)

Kompetens i frågar bra och proffsigt bemötande
    2021-02-18
    Helentreprenad/byggnation av thermopool med pooltak och tillbehör.

Vi vände oss till poolkemisten för dem har ett rykte om att ha bra service och kunskap.
    Detta har stämt till 100% och vi är nu i slutfasen av vårt poolbygge och ser framemot många års badande.
    2020-07-02
    Utmärkt kunskap, service och support.
    2020-06-29
    Kunnig personal, har fått bra hjälp
    2020-06-18
    Beställt/köpt ett poolskydd.
    Trevlig, informativ och service-minded personal som inte försöker pressa en att köpa annat än det man faktiskt behöver.
    Hade förväntningar på att få rätt skydd till vår pool och blev guidade rätt i denna för oss nya värld som poolägare.
    Mycket nöjda!
    2020-06-15
    Vi har beställt en pool men är bara i första skedet av byggandet, därför skulle jag vilja fylla i detta omdömet i ett senare skede. Kan bara säga att än så länge flyter det på som förväntat.
    2020-06-12
    Mycket tillmötesgående. Hjälpte mig att jaga fram reservdeler till min poolvärmepump med stort engagemang. Tack!
    2020-06-03
    Vi köpte ett barnsäkert poolöverdrag som skulle levereras mellan 2-6 veckor,vi fick leverans efter 1vecka.Allt fungera perfekt och personalen är väldigt trevlig.Vi rekommenderar gärna vänner och bekanta att besöka Poolkemisten.
    2020-06-03
    Köpte en thermopool och dem lovade att leverera "nyckelfärdigt"
    Dagen innan vi ska börja så vill deras byggare ha 20.tkr extra utöver offerten för han räknat fel på betong material, utöver det så ska vi själva ordna elektriker och grundvattensänka tomten.

Vi bestämde och gå vidare med en mer pålitlig byggar men köpa pool från Poolkemisten.

Vår pool skulle varit färdigbyggd för en månad sedan och vi har fortfarande inte fått leveransen. Dem har lovat och höra av sig ang status men får jaga dem ist.

Även i första leveransen fattades det väsentliga grejer för och gå vidare som dem inte har lyckats lösa.

Vår tomt är fortfarande uppgrävt och ännu ingen status på leverans efter mail och samtal.

Hoppades på smidigare poolbygge men vi är besvikna
    Poolkemisten gör som alltid vårt bästa för att upprätthålla en hög servicenivå på alla fronter men i dagsläget är det tyvärr omöjligt att tillgodose och hålla den nivå som ni är vana vid att vi håller. Poolkemisten är jätte ledsen att er familj har bliver drabbade av förseningar mm. När det gäller byggnationen så brukar inte elektriker och grundvattensänkning på tomten ingå det tillkommer på priset. Vi på Poolkemisten gör allt för att leveranser mm ska funka i dessa tider. Fabrikerna har varit stängda i Europa och när dom öppnar så har det varit högtryck på fabrikerna. Vi ger bara ut information som vi för av våra leverantörer och ibland så har dom ingen information alls när leveranserna kan komma för dom vet själv inte vad som händer dag för dag. Vi är väldigt ledsna att Poolkemisten som för klagomål när vi inte kan styra över detta i dessa tider. Vi jobbar dygnet runt för att lösa leveranser mm i Corona tiderna. Mvh Jenny Poolkemisten Poolkemisten Sverige
  • Marcus H
    Snabb service & kunnig personal
    Stort tack Mvh Jenny Poolkemisten Poolkemisten Sverige
    2020-05-29
    Hej

Jag har köpt en pooltak,pump,filter,värmesystem,liner
    Jag har blivit bemöt av företaget på bästa sättet,som en kund kan få.

Företaget har överträffat mina förväntningar
    I dagsläge har dom stor påfrästning på grund av pandemi,men endå löser dom utmärkt alla uppdrag

Bästa poolföretaget i Malmö,i alla fall för mig

Mvh RS
    2020-05-27
    Poolpaket 4x8 m.
    Mycket trevligt bemötande
    Företaget levde upp till förväntningarna.
    Mycket hög kundservicenivå
    2020-05-20
    Det är svårt att säga så här tidigt. Första intrycket är utmärkt, men det är lång väg kvar till att jag har en färdig pool och det är ju då som jag skulle vilja ge ett betyg på helheten.

Hur var tipsen, valde jag rätt trappa baserat på rekommendation.

Jag kan tycka att om man vill bygga själv så bör poolkemisten ha specar på utrustningen som de säljer så att man kan skapa sig en uppfattning. En guide hur de rekommenderar att man skulle bygga. Vad man ska tänka på när det gäller. Dränering, back wash, lampplacering etc. Det ska man inte behöva fråga om.
    Spa
    Bra
    Funderat på spa länge, Mike övertygade mig.
    Perfekt
    2020-05-20
    Köpte ett thermopoolpaket. Väldigt bra bemötande.
    Kompetent personal/ägare som kan sina sak och försökte inte sälja mer än nödvändigt.
    varit hos fler poolleverantörer men poolkemisten va den som vi fick förtroende för ganska snabbt.
    2020-05-14
    Usel kommunikation. Svarar inte på telefon eller mail. Dessutom inte särskilt trevligt bemötande när man till slut får kontakt.

Långa leveranstider och ingen kontroll på sina speditörer. Leveranser kommer inte som utlovat.
    2020-05-14
    Reparation av rör detaljer. Förbruknings material. En ny pool.
    Bra man inger en säkerhet och kunskap med det man utför.
    Samt med ett leende. Mina förväntningar var som jag tycker att man skall bli bemött i ett företag som har en butik samt en reparations och service till sina kunder.

Utmärkt.
    2020-05-14
    Ett bra bemötande i affären av christian med god rådgivning inför vårt köp av pooltak, snbbt svar på kostnad samt möjlighet att ändra antal sektioner på pooltaket
    2020-05-11
    Trevliga pågar och efter lite klödd med installationen blev det bra.
    2020-05-11
    Har beställt ny liner till vår pool 8x4 m.
    Är också spekulant på ett spanad.
    Har tidigare köpt ett vinteröverdrag.
    Får alltid ett vänligt bemötande,
    Sammanfattningsvis är jag/vi mycket nöjda!
    2020-05-08
    Köpte spabad av typen Uppsala. Fantastisk bemötande och support!
    2020-05-07
    Trevligt & bra bemötande ( kunnig personal ) som guidade mig rätt i vad jag behövde för chlorinator.
    Dessutom har chlorinatorn fungerat riktigt bra :)
    Killarna som installerade chlorinatorn uppfyllde mina önskemål.
    Nöjd kund
    Marcus MP-EL