Postnord Sverige AB

Terminalvägen 24, 171 73 Solna — Visa karta

1.0 i betyg av av 1 omdömen
 

Läs vad 1 kund tycker om Postnord Sverige AB

  • 2018-12-16

    Spontant omdöme
    Recensent R skrev om Postnord Sverige AB
    Detta gäller PostNord, Byängsgränd 5, 120 40 Årsta, Sverige.

    Har regelbundet skickat min post via dem där, trots att det egentligen är ämnat för företag. Men efter att ha lämnat post/paket via ombud, så hade jag fått nog, då paketen kom tillbaka till mig och inte nått mottagaren. Men nu kommer paket och brev även bort vi dem där på det postkontoret eller via postgången.

    Var hos dem och postade paket till Kina och betalade för det samt skrev min avsändaradress samt mottagarens adress på paketet. Skickade också den gången ett till paket fast inom Sverige till ett företag. Det paketet hade jag inte öppnat, dessutom sade personalen att jag inte behövde betala för frakten eftersom paketet var oöppnat. Personalen satte en etikett på paketet om att jag som kund vägrat ta emot paketet, man får ju faktiskt ångra sig. Jag fick därför inget kvitto för just detta paket, men för den andra paketet till Kina. Dessutom fotade jag båda paketen innan de skickades iväg, efter att jag betalat paketet till Kina samt etiketten på paketet fästs på paketet inom Sverige. Sedan gick personalen bakom stängda dörrar med dessa två, sedan gick jag därifrån med hopp om att dessa skulle nå de båda företagen. Dessa postade jag i början av november, men ingen av dem har fått sitt paket ännu. Konstig det är ju december nu!

    Anmälde att paketen inte nått mottagaren, men fick höra av PostNord att jag som privatperson inte kunde anmäla, det måste företaget göra. Jag har varit i kontakt med företagen som hävdar att de inte fått paketen samt att de inte kan anmäla till PostNord. Hur det kommer sig vet jag inte. Antigen ljuger företagen om att de inte fått paketen eller så har PostNord slarvat bort paketen eller någon som arbetar där stulit dem. Vilket vet jag inte. Men antar att PostNord är extremt slarviga i sitt arbetssätt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Konstigt att PostNord får fortsätta att härja, all personal borde bytas ut och inte få fortsatt anställning. Sedan bör ett nytt företag bildas, med pålitliga anställda som sköter sig som inte är slarviga, bra arbetsredskap samt maskiner som inte gör att post fastnar och kommer bort. Men snälla Riksdagen samt regering skärp er, ni får faktiskt se till att posten ska fungera, ni måste ta ert ansvar! Ni får lön, för att de ska fungera, vi skattebetalare betalar för detta samt er lön. Se till att det fungerar, inte bara håva in lön!

    Mitt råd och varning är att inte använda PostNord överhuvudtaget! Det är inte värt det!!! Det finns många andra företag som sysslar med post. Välj någon av dem istället, så får de inga kunder till slut och blir tvungna att lägga ned. Då blir vi av med den opålitliga personalen till slut!

    Även om de verkar uppträda hyfsat är det ingen garanti för att de är pålitliga och noga i arbetet. Läs mer
    gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte

Reco.se är Sveriges största oberoende plattform för kundomdömen. Vi jobbar sedan 2007 för bättre företag och nöjda kunder.

Så här fungerar Reco