Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Hägersten-Liljeholmen Liljeholmen PRIMA Vuxenpsykiatri Liljeholmen

PRIMA Vuxenpsykiatri Liljeholmen

Katrinebergsvägen 6 plan 4 Stockholm, 117 43 Stockholm — Visa karta

Telefontid:Mån - Fre: 08:00 - 17:00

Läs vad 3 kunder tycker om PRIMA Vuxenpsykiatri Liljeholmen

• Adam D skrev om PRIMA Vuxenpsykiatri Liljeholmen
    Läkarna och divese terapeuter kan nog tänkas vara duktiga och om dom vill men jag vet inte om dom vill det. eftersom man knappt får träffa dem vet jag ej hur bra dem utövar sin yrkesprofession.

I övrigt är bemötandet väldigt hemskt för att utrycka det milt.

För att sammanfatta det någorlunda kort;
    Prima är för dig som har gått med allt från mild till ganska jobbig ångestproblematik och haft självmordstankar och vill ha hjälp att faktiskt bestäma dig och snart ha en plan om att inom kort avsluta livet.

Prima - för dig som inte riktigt bestämt dig

Sjukvården och hela skyddsnätet är helt förfallna och det är min anledning till att avsluta mitt liv.

Jag gick från en kortvarig sjukskrivning till att nu bestämt mig om att avsluta mitt liv.
    Jag vill varna men också tipsa er som hela livet vetat om att ni inte passar in i samhället med liknande diagnoser som mig - Sök eller sök inte till Prima, beroende på hur länge du önskar fortsätta leva.

Jag vill även tipsa er i ledningen på Prima som kanske faktiskt har en gnutta medmänsklighet om att lyssna på samtalen till er, jag fick nämligen höra att det nog var lika bra att ta mitt liv, det var dock inte det samtalet som övertygade mig om att det är rätt beslut. Läs mer
  • Toby A skrev om PRIMA Vuxenpsykiatri Liljeholmen
    Först har jag fått vänta i 4mån på att få en läkartid, vårdgarantin säger max 3mån. När jag väl varit hos läkaren så blir jag uppringd av en sjuksköterska som ska diskutera min Lithiumbehandling?!?! Va?!? Jag frågar vad hon pratar om och hon ber att få återkomma. Hon återkommer och ber så hemskt mycket om ursäkt, de hade blandat ihop mig med en annan patient. De ger mig en ny läkartid och en tid får påbörjande samtal. Någon dag senare kommer kallelse för tid ca 1mån senare, dagen efter kommer 2st avbokningar. Nästa dag kommer en ny läkartid men ingen för påbörjande samtal. Någon dag senare blir jag uppringd igen, där de då säger att jag ska få en ny tid för påbörjande behandling. Ok, bra, massa strul men alla kan göra fel *suck* Idag, 1v senare, ringer de igen och säger att terapeuten jag skulle till bara var praktikant!?!? och skulle sluta omgående så att min tid var avbokad igen och att jag skulle få vänta någon månad på ny tid hos någon annan??? Vad f-n är det för ställe? Var där för något år sedan och skulle träffa en läkare, kom dit, betalade och satt i väntrummet, 45min efter läkartiden så hade fortfarande ingen ropat på mig. Jag gick till receptionen som sa att jag skulle gå hem o vänta på en ny tid, men jag kunde ej få mina pengar tillbaka utan skulle få nästa besök gratis istället. Tror ni någon kallelse eller samtal kom? Jag ringde upp dem o de sa att de inte ens hade mig i sina register, verkligen rena dårhuset, var nu redo att ge dem en ny chans men det verkar vara samma cirkus den här gången.

Sök er verkligen till någon annan instans för Prima Vuxenpsyk. Liljeholmen fungerar verkligen inte, ett riktigt skitställe. Läs mer
  • Anders a skrev om PRIMA Vuxenpsykiatri Liljeholmen
    Jag kan inte svara för all personal. Men vissa av psykologerna känns väldigt oengagerade. En av läkarna kom ofta sent, ställde aldrig djupa frågor och var dock väldigt snabb på att skriva ut medicin. Fick samma medicin utskriven som jag precis slutat med pga biverkningar, inte särskilt lyhörd alltså. Läkaren glömde också skicka viktiga papper till amf som jag gick länge och väntade på.

Man får känslan av en frisersalong på mottagningen. En kund ut -en kund in direkt. Tveksamt om dom har tid att reflektera över sina patienter.

Hamnade i en kbt-gruppterapi. Var för generellt och opersonligt. "Gör ett schema över dagen". Den som vågade komma till tals fick mest hjälp.

Den enda bra psykologen jag mött där var under en utredning för ADD/ADHD. Äntligen någon som grävde sig in i mitt liv lite istället för att bara låta mig fylla i formulär typ: "hur ofta tänker du på självmord"? Men efter utredningen var det dags att säga hejdå, sen var det tillbaks till ruta ett.

Blir du remitterad hit, gå på magkänslan och första intrycken. Säg till i receptionen eller ring in och säg att du vill byta läkare/psykolog.

Dom kan nog hjälpa dig att inte begå självmord på denna mottagning. Och väldigt enkelt skriva ut antidepp och sömnpiller som om det vore godis.

Men att göra dig till en bättre och lyckligare människa? Lära dig förstå dig själv? Nej inte enligt min mening.

ADD/adhd-utredare verkar dock kompetenta.

Var vaksam om du kommer hit! Du har inte tid att slösa energi på något som inte tar dig framåt. Tiden går så fort när man är deprimerad. Läs mer

Bästa övriga företagen i Stockholm: