Alla kategorier Dörrar Stockholms län Stockholm Bromma Ulvsunda industriområde Proloc Säkerhetsdörrar

Proloc Säkerhetsdörrar

Ulvsundavägen 110, 168 67 Bromma — Visa karta

Vi på Proloc har sedan 2005 installerat över 10 000 cerifierade säkerhetsdörrar i hela Stockholm. Vi har ett brett utbud och stort kunnande. Välkomna!

Läs vad 23 kunder tycker om Proloc Säkerhetsdörrar

• Peter A
    Peter A skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Proloc bytte ut våra pardörrar från 1905 på ett elegant och effektivt sätt. Först kom säkerhetsdörrarna sen anpassades dessa till vår sekelskiftesstil. Vi fick till och med en liten glasruta som vi önskade oss. En elegant lösning av Proloc.
    Bravo !
    /peter
  • Elise J
    Elise J skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Beställde ny port av Proloc, jättestrulig beställning där de först gjorde nederdelen av porten i fel storlek. Fick vänta länge på installation. Den installerades i början på sommaren men när hösten kom expanderade träet och porten stängde sig inte. Ringde och felanmälde och de åkte ut och rättade till porten. Detta hände sedan återigen varvid de vid felanmälan upplyste mig om att porten var tillverkad av trä från en ny leverantör som de nu slutat handla av då träet expanderat så mycket. De åkte ut för att "hyvla" av porten så att den återigen skulle stänga sig. Vilket den nu gör men nu har vi glipor i över och underkant och det drar in massa kall luft då den längre ej är tät. Jättetråkigt för oss som har bekostat en ny portdörr som vi inte alls är nöjda med.
  • frida s
    frida s skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Installation skedde av glada och trevliga montörer som kom exakt på sagd tid och arbetade effektivt och proffsigt. Jättesnyggt och bra resultat. Plus för "det lilla extra" med att måla karm mm på plats och även städade kring arbetsytan efter. Litet minus för lite bristande info när installation blev uppskjuten men mycket trevligt företag att ha kontakt med genomgående.
    2015-03-31 Niklas B svarar frida s
    Tack för feedback Frida! Vi tar med oss infon om denna brist och bättrar oss till nästa kund. Ha det så bra med ny dörr :)
    Niklas
  • frida s
    frida s skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
  • Caroline E
    Caroline E skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Utmärkt bemötande. Köpt säkerhetsdörr.
    Proffsiga personer som installerade dörren med tillbehör.
    Jag är enormt nöjd. Rekommenderar Prolocs säkerhetsdörrar.
    2015-02-23 Niklas B svarar Caroline E
    Tack för fina ord Caroline! Vi är glada att vi levererar :) Niklas
  • Stefan A
    Stefan A skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Jag har haft en mycket god dialog med Proloc under hela processen. De har varit intresserade, kreativa, och därför kunnat skapa och leverera till nya säkerhetsdörrar i originalutseende! Slutsats: Jag är mycket nöjd liksom övriga medlemmar i vår brf.förening som valt att byta ut sin lägenhetsdörr!
    2015-01-21 Niklas B svarar Stefan A
    Tack för rekommendationen Stefan!
    Härligt att vi motsvarade föreningens förväntningar.
    Må gott!
    Niklas
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Proloc fick efter ett mycket trevligt bemötande på telefon samt med ett bra pris uppdraget att byta entrédörr till min lägenhet. Installationen utfördes skickligt av trevliga hantverkare och resultatet blev mycket bra! Finns inget att anmärka på. Jag rekommenderar er starkt att anlita Proloc!
    2014-11-18 Niklas B svarar Fredrik J
    Tack för detta Fredrik!
    Vi önskar er och dörren en fridfull framtid :)
    Proloc AB S gillar detta
  • Sven H
    Sven H skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Proloc utför sina installationer föredömligt.
    Installationstiden, skickliga hantverkare, bra kvalitet, mycket gott bemötande men framförallt att de ställer upp direkt när det kniper är svårslaget.
    Snygga och passande installationer, goda materialval.
    Småproblem som uppstår löses elegant.
    Dörrarna utan brevinkast borgar för tryggt boende även ur miljösynpunkt. Skyddar också mot brand, oljud, inträngning av lukt och radon.
    Bostadsrättsföreningen är en mycket nöjd kund.
    2014-09-18 Niklas B svarar Sven H
    Tack för dina fina ord Sven! Det är en sak att lyckas med en enstaka dörr, men när det är en hel förening som ska bytas är det mycket som ska koordineras och att ni upplever vårt arbete så pass lyckat blir vi mycket glada över!! Vi önskar er stor glädje med era nya säkra och ljuddämpande dörrar från Proloc :-)
  • Bengt H
    Bengt H skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Byte till säkerhetsdörr. Det var snabb leveranstid samt mycket proffsigt uppträdande och montering.
    2014-08-18 Proloc AB S svarar Bengt H
    Tack Bengt! Kul att vi sköter oss, och snabbt dessutom :-)
    Proloc AB S gillar detta
  • Erik N
    Erik N skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Helt utmärkt service, genomförande och kvalité i produkten. Dessutom till ett skäligt pris i jämförelse med andra offerter. Kan starkt rekommendera Proloc.
    2014-08-18 Proloc AB S svarar Erik N
    Tack Erik, roligt att vi levererar! Gott också att höra att vi är konkurrenskraftiga vad gäller priser!
  • AnnBritt S
    AnnBritt S skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Jag är helnöjd med min säkerhetsdörr. Från första början fick jag förtroende för er. Vänligt bemötande och jättefin service. Jag kommer att rekommendera er.
    Dörren är dessutom vit på insidan och det gjorde att hallen verkar större. Det gör ju inte saken sämre.
    Tusen tack.
    AnnBritt
    2014-08-12 Proloc AB S svarar AnnBritt S
    Tack AnnBritt för snälla ord! Vi håller med om att möjligheten till vit insida är toppen :-)
  • Susanne M
    Susanne M skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Bra service. Mycket bra dörr. Vi är mycket nöjda.
    2014-08-11 Proloc AB S svarar Susanne M
    Tack Susanne för fina ord! Skönt att ni är mer än nöjda. Niklas
  • Rose Marie B
    Rose Marie B skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Fantastiskt vacker och stabil dubbeldörr har Proloc satt in hos oss. Mycket proffsigt hanterat och väldigt trevligt bemötande!
    2014-08-11 Proloc AB S svarar Rose Marie B
    Tack Rose Marie! Roligt att du känner att vi har bra produkter och dessutom sköter oss bra :) /Niklas
  • Asi R
    Asi R skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    De håller vad dem lovar både vad gäller tid eller pris. samtidigt är de mycket billigare och snabbare.
    2014-06-16 Proloc AB S svarar Asi R
    Tack Asi för goda vitsord! Gott att höra att vi är prismässigt konkurrenskraftiga. /Niklas
  • Lotta S
    Lotta S skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Vi har köpt en säkerhetsdörr av Proloc. Otroligt bra bemötande rakt igenom. Från den första kontakten om offerten till installerandet av dörren.
    2014-06-16 Proloc AB S svarar Lotta S
    Tack Lotta för fina ord! Glädjande att vi inte bara levererar en bra produkt, utan också smidighet :) /Niklas
  • Richard L
    Richard L skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Stockholm den 13 juni 2014
    Den 22 november 2013 hade jag en första personlig kontakt med Proloc och dess representant, Niklas Bonnevier, via en Mässa i Kista som riktade sig i huvudsak mot bostadsrättsföreningar.

Detta möte var mycket positivt vad gäller det personliga bemötandet samt den information som erhölls om deras säkerhetsdörrar.

I mitt fall gällde det en dubbeldörr mellan hallentrén och våningen. På grund av läget i Stockholm och i en fastighet som har mycket höga krav vad gäller design och utsmyckning i och utanför bl.a. trapphuset har det varit av största värde att den nya dörren utseendemässigt såg likadan ut som den gamla.

I mars 2014 togs beslutet att beställa den nya säkerhetsdörren med allt vad den har, samt med tillsatta träpaneler på in- och utsida. Proloc tog på plats mått och fotografier på det befintliga dörrparet. Därefter kunde stålstommen med tillhörande lås tillverkas och sättas på plats. En separat brevlåda ställdes tempotärt i entrén utanför dörren.

De gamla dörrarna med paneler, samt vissa kringliggande paneler monterades bort och togs till Prolocs ”snickerier”.

Efter en relativt kort tid kommer helt nya och exakt kopierade paneler att på plats fästas på båda sidor om dörrparet samt runt dörrkarmar. Därefter håltagning för brevlåda samt måleriarbeten.

Dörren som nu är helt monterad och målad är utseende och färgmässigt identisk med våningsdörren mitt emot. Den gör ett mycket gediget intryck och är funktionsmässigt helt enligt mina högt ställda krav.

Richard Lilliehöök
    2014-06-13 Proloc AB S svarar Richard L
    Tack Richard för din utförliga beskrivning av Prolocs arbete! Fantastiskt trevligt att kunna göra kunder så nöjda. Må dörren glädja er varje dag :)
  • Åsa D
    Åsa D skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Snabb leverans. Bra kontakt under hela processen. Mer än nöjd!
    2014-06-12 Proloc AB S svarar Åsa D
    Tack Åsa! Roligt att vi levererade mer än det förväntade :)
  • Roland T
    Roland T skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Det var ett mycket bra bemötande och allt fungerade utan problem
    2014-06-12 Proloc AB S svarar Roland T
    Tack Roland! Trevligt att vi var trevliga, alltid lättare att vara trevlig med trevliga kunder :) /Niklas
  • Lars-Erik G
    Lars-Erik G skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Utbytet av gamla entredörren till lägenheten mot ny säkerhetsdörr från Proloc har fungerat utmärkt. Mycket proffsigt utfört montage, målning mm så att den nya dörren nu helt harmonerar med övriga dörrar på våningsplanet.
    Betyg5et blir därför en femma.
    2014-06-12 Proloc AB S svarar Lars-Erik G
    Tack för beröm Lars-Erik! Hoppas dörren ger er husfrid :) /Niklas
  • Eskil T
    Eskil T skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Snabbt och smidigt. Håller löften, enkel kommunikation. Ett par "småmissar" rättades till omedelbart utan krångel. Lämnade en snygg och välstädad arbetsplats efter sig. Både admin och hantverkare var proffsiga.
    2014-06-12 Proloc AB S svarar Eskil T
    Tack Eskil!
    Jättebra att du skriver att vi var snabba med att rätta till de missar vi gjorde! Alla är vi ju människor och ibland måste man få göra fel, bara man åtgärdar det på ett bra sätt.
  • Mats K
    Mats K skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Mycket bra att ha att göra med. Trevlig och pålitlig säljare som håller det han lovar och montörerna gjorde ett utmärkt jobb.
    2014-06-12 Proloc AB S svarar Mats K
    Tack Mats! Det värmer :)
  • Mia
    Mia skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Beställde en dörr i november, blev lovad att den skulle bli klar i innan jul. Idag den 22 februari är den klar. De svarar inte på varken mail eller telefon. Inte kan de ens erbjuda någon "plåster på såren rabatt" heller! Helt kassa, rekommenderas verkligen inte!
    2014-06-12 Proloc AB S svarar Mia
    Hej Mia!
    Det låter verkligen som att din beställning hamnat mellan stolarna. Nu vet jag inte ditt efternamn och kan inte efterforska vad som hänt tyvärr, men så ska det verkligen inte gå till! Vi säljer allt från standarddörrar med träimitation till att efterlikna de vackraste trädörrarna från 1800-talet och leveranstider kan variera från någon dag till många veckor beroende på omfattningen. Min gissning i just ditt fall är att vi fick mycket att göra innan jul och inte hann göra allt klart, men då var i så fall felet att vi har lovat något och sedan inte kunnat hålla detta. Håller man inte vad man lovar bör man kompensera kunden!

Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för att din beställning inte blev lyckad och om du hör av dig så ska vi nog hitta någon bra "plåster på såren"-present! Maila till niklas@proloc.se.
  • Tommy L
    Tommy L skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Jag köpte en säkerhetsdörr av dem, och jag är väldigt väldigt nöjd. Blev hur snyggt som helst. All kontakt som jag hade med dem var korrekt och smidig. Samt att det ganska så fort med installationen med, under 4 timmar. Det bästa av allt...det blev tyyyysssstttt.
    2014-06-12 Proloc AB S svarar Tommy L
    Tack Tommy för härliga ord! Då blir vi glada :)

Ulvsundavägen 110, 168 67 Bromma