Alla kategorier Dörrar Stockholms län Stockholm Bromma Ulvsunda industriområde Proloc Säkerhetsdörrar

Proloc Säkerhetsdörrar

Ulvsundavägen 110, 168 67 Bromma — Visa karta

Välkommen till Proloc Säkerhetsdörrar!

Vi skräddarsyr din säkerhetsdörr, helt efter dina önskemål. Vi tar din säkerhet på allvar och ser till att du slipper ovälkommet besök. Med över 16 000 installerade säkerhetsdörrar i bagaget sedan 2005 känner vi oss säkra på att vi har den service och kompetens du efterfrågar.

Vi erbjuder installation av säkerhetsdörrar, branddörrar, entréer & fönster, fastighetsboxar och gallergrindar. Vi håller inbrottsklass 3, 4 och 5 på våra säkerhetsdörrar och via de återförsäljare vi har kan vi leverera och installera dörrar i Göteborg, Malmö, Stockholm och Finland.

Hör gärna av dig för mer information om hur vi jobbar eller läs vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedan.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 36 kunder tycker om Proloc Säkerhetsdörrar

• Kristoffer W skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Genomgående en riktigt bra upplevelse. 10/10 dörr, 10/10 kvalité, 10/10 service och support. Cudos till Joel Särman som gjorde ett fantastiskt jobb och tog affären hela vägen till topp-betyg. /Kristoffer Läs mer
  • Jonathan L skrev om Privatkunder en del av Proloc Säkerhetsdörrar
    Mycket nöjd med resultatet!
    Kan verkligen rekommendera Proloc! Läs mer
  • Torsten B skrev om Företag/BRF en del av Proloc Säkerhetsdörrar
    Jag är ansvarig för säkerhetsdörrar i vår brf Fridhem med 111 lägenheter. Vi har valt Proloc som leverantör för vårt stegvisa utbyte av samtliga dörrar som startade 2015. Vi har nu bytt över hälften av alla dörrar. Proloc har visat sig vara en pålitlig leverantör med mycket skickliga hantverkare. Min kontakt hos Proloc löser uppkomna problem på ett kreativt och rationellt sätt. Vi hade ett inbrott (gammal dörr) under semestertider i år och trots att leveranstiden fn är 6-8 veckor fick vi dörren utbytt dagen efter mitt samtal med Joel Särman. Läs mer
  • Pia S
    Pia S skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Dörren var fin ,men det blev ett hål i väggen som installatören så att han skulle åtgärda dagen efter men det kom ingen så jag väntar med att ge omdömen till det blivit åtgärdat mvh Pia Läs mer
  • Patrik T
    Patrik T skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Rekommenderar starkt Proloc!!

Fick inbrott i min lägenhet nyligen vid lunchtid där min ytterdörr blev fördärvad och behövde bytas ut.
    Jag blev rekommenderad av polisen att Proloc hade den bästa och svåraste dörren att ta sig in i.
    När jag sen ringde Proloc och berätta de att jag desperat behövde ny dörr samma dag såg dem till att prioritera mig och skickade ett team som tog hand om allt och satte upp ny dörr inom ett par timmar.
    Detta var väldigt uppskattat eftersom ingen mår bra efter ett inbrott eller bara tanken på att du inte kommer kunna stänga om dig ordentligt den natten.

Denna dörr har kolvar som går upp i taket, ner i golvet och in i väggen. Levde i någon slags falsk trygghet tidigare att min dåvarande dörr var säker. Känns mycket bättre nu!

Tack Proloc för snabb och professionell hjälp!

Hälsningar
    Patrik Läs mer
  • Janusz S skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Efter jag drabbades av inbrott till min lägenhet sökte jag hjälp för att återställa dem misshandlade och icke funktionella yttre dörrar. Självklart förutom säkerhets faktor var leveranstiden avgörande. Till min förvåning ficka jag offerten omgående och med leveranstid vida överträffande mina förväntningar. Från första samtal till färdigt installerade dörrar tog det 3 DAGAR !!!!!!!!! VÄRLDSREKORD KANSKE ??????
    Under tiden när jag besökte firman fick jag fullständig och proffsigt framställt information rörande alla tekniska aspekter av offererade produkten.
    Jag är medveten att jag råkade komma till "rätt plats vid rätt tillfälle" men det minskar inte min allmän intryck att jag hade att göra med kompetenta och konstruktiva PROFFS hela vägen.

Tacksam/ Janusz Läs mer
  • Jonas F skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    God kommunikation i offertfasen, prismässigt mer attraktivt än flera konkurrenter och installationen av dörr gick smärtfritt. Dock lämnades märken och repor i ytskiktet på dörren och vid trevlig uppmaning om att fixa till detta så har vi möts av kompakt radiotystnad trots flera kontaktförsök med olika personer på bolaget. Så ett tips till dig som funderar på att anlita denna firma - var med själv vid installation och inspektera slutfört arbete innan installatören lämnar platsen, för sen verkar man mest vara intresserade av att springa vidare på nästa uppdrag. Läs mer
  • Stig S skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Rekommenderas ej:
    - felaktiga offerter
    - flera månaders försening
    - fakturerade innan avslut
    - ingen kommunikation

Försiktiga här, bolaget tar på sig mer arbete än man klarar av, kunden betalar på alla sätt. Gör inte om vårt misstag. Läs mer
  • Josefin L skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Beställde en dörr med ekpaneler samt överflytt av brevinkast och handtag från originaldörren till min lägenhet som blev precis som originalet och väldigt snygg. Nu ska fler i föreningen beställa! Bra jobbat Proloc, ni verkar ha strukturerat om för tidigare recensioner är inte enliga med min upplevelse i alla fall! :) Läs mer
  • Mitra A skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Proloc Monterade två säkerhetsdörrar på två olika adresser åt mig. Det första var ok förutom att hålla tiderna och inte öppna nyckelpåsen innan. Kommunikationen fungerade i all fal. Men andra dörren var katastroffall dålig. Montörer störde alla i huset blockerade alla grannarnas dörr på våningen och blockerade trapporna. De verkligen var okunniga på alla sätt och viss. allt från att lämna färg fläker på golvet i hallen efter sig, att vara extremt högljudda, installerade nyckeltub fel, lämnade en månad dörr utan folie, metaldörr utan behandling, när efter många telefonsamtal kom de efter en månad för att klistra folie på dörren lämnade efter sig en dörr full med bubblor på folien. Dessutom på grund av att de gjort fel håll på dörren angrep i själva nyckeltub för att rätta sitt fel, och kommunikationen fungerade inte alls. Jag ger 1 poäng bara för första dörren. Personalen försökte vara trevliga men de håll inte sina lovade ord. Jag inte rekommenderar Proloc Läs mer
  • Claes E
    Claes E skrev om Företag/BRF en del av Proloc Säkerhetsdörrar
    Katastrofalt dålig kommunikation, planering, och koordinering, samt ett oacceptabelt dåligt kundbemötande. Vidare så var arbetet slarvigt utfört med ett kladdigt intrycka av bets som måste ha stuckits på hastigt med pensel, kladdigt målade fogar, snett installerade tidningshållare, lämnade markeringsmärken av bläck på väggar, samt nedsmutsade väggar. Slutligen kände sig bostadsrättsföreningens medlemmar inte trygga eller bekväma med att ha nycklar i händerna på främmande människor under den oacceptabelt långa förseningen (4 månader). Vi ångrar verkligen att vi anlitade Proloc! Läs mer
  • Patrik B skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Grymt jobbat både Magnus på sälj och killarna som installerade, finns inget att anmärka på trots alla tillägg.
    Kan med gott samvete rekommendera Proloc. Läs mer
  • Kristian R
    Kristian R skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Måste tyvärr säga att installationen hos oss var dålig.
    1) Brevlådan satt snett (hålet fel utsågat),
    2) Brevlådan gick inte igen som den skulle p.g.a. felmontering.
    3) Skruvar inte helt idragna.
    4) Skyddskåpan över vredet satt snett och gick emot dörrkarmen.

Efter påstötningar åtgärdades felen, men vilken undermålig egenkontroll. Läs mer
  • Peter A skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Proloc bytte ut våra pardörrar från 1905 på ett elegant och effektivt sätt. Först kom säkerhetsdörrarna sen anpassades dessa till vår sekelskiftesstil. Vi fick till och med en liten glasruta som vi önskade oss. En elegant lösning av Proloc.
    Bravo !
    /peter Läs mer
  • Elise J skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Beställde ny port av Proloc, jättestrulig beställning där de först gjorde nederdelen av porten i fel storlek. Fick vänta länge på installation. Den installerades i början på sommaren men när hösten kom expanderade träet och porten stängde sig inte. Ringde och felanmälde och de åkte ut och rättade till porten. Detta hände sedan återigen varvid de vid felanmälan upplyste mig om att porten var tillverkad av trä från en ny leverantör som de nu slutat handla av då träet expanderat så mycket. De åkte ut för att "hyvla" av porten så att den återigen skulle stänga sig. Vilket den nu gör men nu har vi glipor i över och underkant och det drar in massa kall luft då den längre ej är tät. Jättetråkigt för oss som har bekostat en ny portdörr som vi inte alls är nöjda med. Läs mer
  • frida s skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Installation skedde av glada och trevliga montörer som kom exakt på sagd tid och arbetade effektivt och proffsigt. Jättesnyggt och bra resultat. Plus för "det lilla extra" med att måla karm mm på plats och även städade kring arbetsytan efter. Litet minus för lite bristande info när installation blev uppskjuten men mycket trevligt företag att ha kontakt med genomgående. Läs mer
  • 2015-03-30

frida s skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
  • Caroline E skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Utmärkt bemötande. Köpt säkerhetsdörr.
    Proffsiga personer som installerade dörren med tillbehör.
    Jag är enormt nöjd. Rekommenderar Prolocs säkerhetsdörrar. Läs mer
  • Stefan A skrev om Företag/BRF en del av Proloc Säkerhetsdörrar
    Jag har haft en mycket god dialog med Proloc under hela processen. De har varit intresserade, kreativa, och därför kunnat skapa och leverera till nya säkerhetsdörrar i originalutseende! Slutsats: Jag är mycket nöjd liksom övriga medlemmar i vår brf.förening som valt att byta ut sin lägenhetsdörr! Läs mer
  • Fredrik J skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Proloc fick efter ett mycket trevligt bemötande på telefon samt med ett bra pris uppdraget att byta entrédörr till min lägenhet. Installationen utfördes skickligt av trevliga hantverkare och resultatet blev mycket bra! Finns inget att anmärka på. Jag rekommenderar er starkt att anlita Proloc! Läs mer
  • Sven H skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Proloc utför sina installationer föredömligt.
    Installationstiden, skickliga hantverkare, bra kvalitet, mycket gott bemötande men framförallt att de ställer upp direkt när det kniper är svårslaget.
    Snygga och passande installationer, goda materialval.
    Småproblem som uppstår löses elegant.
    Dörrarna utan brevinkast borgar för tryggt boende även ur miljösynpunkt. Skyddar också mot brand, oljud, inträngning av lukt och radon.
    Bostadsrättsföreningen är en mycket nöjd kund. Läs mer
  • Bengt H skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Byte till säkerhetsdörr. Det var snabb leveranstid samt mycket proffsigt uppträdande och montering. Läs mer
  • Erik N skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Helt utmärkt service, genomförande och kvalité i produkten. Dessutom till ett skäligt pris i jämförelse med andra offerter. Kan starkt rekommendera Proloc. Läs mer
  • AnnBritt S skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Jag är helnöjd med min säkerhetsdörr. Från första början fick jag förtroende för er. Vänligt bemötande och jättefin service. Jag kommer att rekommendera er.
    Dörren är dessutom vit på insidan och det gjorde att hallen verkar större. Det gör ju inte saken sämre.
    Tusen tack.
    AnnBritt Läs mer
  • Susanne M skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Bra service. Mycket bra dörr. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Rose Marie B skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Fantastiskt vacker och stabil dubbeldörr har Proloc satt in hos oss. Mycket proffsigt hanterat och väldigt trevligt bemötande! Läs mer
  • Asi R skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    De håller vad dem lovar både vad gäller tid eller pris. samtidigt är de mycket billigare och snabbare. Läs mer
  • Lotta S skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Vi har köpt en säkerhetsdörr av Proloc. Otroligt bra bemötande rakt igenom. Från den första kontakten om offerten till installerandet av dörren. Läs mer
  • Richard L skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Stockholm den 13 juni 2014
    Den 22 november 2013 hade jag en första personlig kontakt med Proloc och dess representant, Niklas Bonnevier, via en Mässa i Kista som riktade sig i huvudsak mot bostadsrättsföreningar.

Detta möte var mycket positivt vad gäller det personliga bemötandet samt den information som erhölls om deras säkerhetsdörrar.

I mitt fall gällde det en dubbeldörr mellan hallentrén och våningen. På grund av läget i Stockholm och i en fastighet som har mycket höga krav vad gäller design och utsmyckning i och utanför bl.a. trapphuset har det varit av största värde att den nya dörren utseendemässigt såg likadan ut som den gamla.

I mars 2014 togs beslutet att beställa den nya säkerhetsdörren med allt vad den har, samt med tillsatta träpaneler på in- och utsida. Proloc tog på plats mått och fotografier på det befintliga dörrparet. Därefter kunde stålstommen med tillhörande lås tillverkas och sättas på plats. En separat brevlåda ställdes tempotärt i entrén utanför dörren.

De gamla dörrarna med paneler, samt vissa kringliggande paneler monterades bort och togs till Prolocs ”snickerier”.

Efter en relativt kort tid kommer helt nya och exakt kopierade paneler att på plats fästas på båda sidor om dörrparet samt runt dörrkarmar. Därefter håltagning för brevlåda samt måleriarbeten.

Dörren som nu är helt monterad och målad är utseende och färgmässigt identisk med våningsdörren mitt emot. Den gör ett mycket gediget intryck och är funktionsmässigt helt enligt mina högt ställda krav.

Richard Lilliehöök Läs mer
  • Åsa D skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Snabb leverans. Bra kontakt under hela processen. Mer än nöjd! Läs mer
  • Roland T skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Det var ett mycket bra bemötande och allt fungerade utan problem Läs mer
  • Lars-Erik G skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Utbytet av gamla entredörren till lägenheten mot ny säkerhetsdörr från Proloc har fungerat utmärkt. Mycket proffsigt utfört montage, målning mm så att den nya dörren nu helt harmonerar med övriga dörrar på våningsplanet.
    Betyg5et blir därför en femma. Läs mer
  • Eskil T skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Snabbt och smidigt. Håller löften, enkel kommunikation. Ett par "småmissar" rättades till omedelbart utan krångel. Lämnade en snygg och välstädad arbetsplats efter sig. Både admin och hantverkare var proffsiga. Läs mer
  • Mats K skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Mycket bra att ha att göra med. Trevlig och pålitlig säljare som håller det han lovar och montörerna gjorde ett utmärkt jobb. Läs mer
  • Mia skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Beställde en dörr i november, blev lovad att den skulle bli klar i innan jul. Idag den 22 februari är den klar. De svarar inte på varken mail eller telefon. Inte kan de ens erbjuda någon "plåster på såren rabatt" heller! Helt kassa, rekommenderas verkligen inte! Läs mer
  • Tommy L skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Jag köpte en säkerhetsdörr av dem, och jag är väldigt väldigt nöjd. Blev hur snyggt som helst. All kontakt som jag hade med dem var korrekt och smidig. Samt att det ganska så fort med installationen med, under 4 timmar. Det bästa av allt...det blev tyyyysssstttt. Läs mer

Ulvsundavägen 110, 168 67 Bromma