Alla kategorier Dörrar Stockholms län Stockholm Bromma Ulvsunda industriområde Proloc Säkerhetsdörrar

Proloc Säkerhetsdörrar

Ulvsundavägen 110, 168 67 Bromma — Visa karta

Vi på Proloc har sedan 2005 installerat över 10 000 cerifierade säkerhetsdörrar i hela Stockholm. Vi har ett brett utbud och stort kunnande. Välkomna!

Läs vad 34 kunder tycker om Proloc Säkerhetsdörrar

• Pia S
    Pia S skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Dörren var fin ,men det blev ett hål i väggen som installatören så att han skulle åtgärda dagen efter men det kom ingen så jag väntar med att ge omdömen till det blivit åtgärdat mvh Pia Läs mer
  • Patrik T
    Patrik T skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Rekommenderar starkt Proloc!!

Fick inbrott i min lägenhet nyligen vid lunchtid där min ytterdörr blev fördärvad och behövde bytas ut.
    Jag blev rekommenderad av polisen att Proloc hade den bästa och svåraste dörren att ta sig in i.
    När jag sen ringde Proloc och berätta de att jag desperat behövde ny dörr samma dag såg dem till att prioritera mig och skickade ett team som tog hand om allt och satte upp ny dörr inom ett par timmar.
    Detta var väldigt uppskattat eftersom ingen mår bra efter ett inbrott eller bara tanken på att du inte kommer kunna stänga om dig ordentligt den natten.

Denna dörr har kolvar som går upp i taket, ner i golvet och in i väggen. Levde i någon slags falsk trygghet tidigare att min dåvarande dörr var säker. Känns mycket bättre nu!

Tack Proloc för snabb och professionell hjälp!

Hälsningar
    Patrik Läs mer
  • Janusz S skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Efter jag drabbades av inbrott till min lägenhet sökte jag hjälp för att återställa dem misshandlade och icke funktionella yttre dörrar. Självklart förutom säkerhets faktor var leveranstiden avgörande. Till min förvåning ficka jag offerten omgående och med leveranstid vida överträffande mina förväntningar. Från första samtal till färdigt installerade dörrar tog det 3 DAGAR !!!!!!!!! VÄRLDSREKORD KANSKE ??????
    Under tiden när jag besökte firman fick jag fullständig och proffsigt framställt information rörande alla tekniska aspekter av offererade produkten.
    Jag är medveten att jag råkade komma till "rätt plats vid rätt tillfälle" men det minskar inte min allmän intryck att jag hade att göra med kompetenta och konstruktiva PROFFS hela vägen.

Tacksam/ Janusz Läs mer
  • Jonas F skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    God kommunikation i offertfasen, prismässigt mer attraktivt än flera konkurrenter och installationen av dörr gick smärtfritt. Dock lämnades märken och repor i ytskiktet på dörren och vid trevlig uppmaning om att fixa till detta så har vi möts av kompakt radiotystnad trots flera kontaktförsök med olika personer på bolaget. Så ett tips till dig som funderar på att anlita denna firma - var med själv vid installation och inspektera slutfört arbete innan installatören lämnar platsen, för sen verkar man mest vara intresserade av att springa vidare på nästa uppdrag. Läs mer
  • Stig S skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Rekommenderas ej:
    - felaktiga offerter
    - flera månaders försening
    - fakturerade innan avslut
    - ingen kommunikation

Försiktiga här, bolaget tar på sig mer arbete än man klarar av, kunden betalar på alla sätt. Gör inte om vårt misstag. Läs mer
  • Josefin L skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Beställde en dörr med ekpaneler samt överflytt av brevinkast och handtag från originaldörren till min lägenhet som blev precis som originalet och väldigt snygg. Nu ska fler i föreningen beställa! Bra jobbat Proloc, ni verkar ha strukturerat om för tidigare recensioner är inte enliga med min upplevelse i alla fall! :) Läs mer
  • Mitra A skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Proloc Monterade två säkerhetsdörrar på två olika adresser åt mig. Det första var ok förutom att hålla tiderna och inte öppna nyckelpåsen innan. Kommunikationen fungerade i all fal. Men andra dörren var katastroffall dålig. Montörer störde alla i huset blockerade alla grannarnas dörr på våningen och blockerade trapporna. De verkligen var okunniga på alla sätt och viss. allt från att lämna färg fläker på golvet i hallen efter sig, att vara extremt högljudda, installerade nyckeltub fel, lämnade en månad dörr utan folie, metaldörr utan behandling, när efter många telefonsamtal kom de efter en månad för att klistra folie på dörren lämnade efter sig en dörr full med bubblor på folien. Dessutom på grund av att de gjort fel håll på dörren angrep i själva nyckeltub för att rätta sitt fel, och kommunikationen fungerade inte alls. Jag ger 1 poäng bara för första dörren. Personalen försökte vara trevliga men de håll inte sina lovade ord. Jag inte rekommenderar Proloc Läs mer
  • Richard P
    Richard P skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Hej Claes,
    Nedan kommer kopia på ditt mail till oss samt vårt svar.
    Vänligen
    Richard Poole,Proloc AB

Ämne: Klagomål till Proloc
    Hej
    Brf X och dess medlemmar vill härmed framföra klagomål på hur Prolocs kommunikation, planering, koordinering, och utförda arbete har skötts.
    För det första fick vi först fel postboxar. Hade det inte varit för en observant granne och att jag var på plats så hade de monterats upp på väggen på ett ställe där de ’rätta’ boxarna sedan visade sig inte passa, vilket i sig är konstigt eftersom att Proloc kom och tog mått och sa boxarna skulle passa. Det hade även lämnat fula hål i en vacker gammal entré. För det andra så hävdades det sedan att de riktiga boxarna var försenade med 4-5 veckor på grund av en hamnstrejk i Rotterdam, vilket låter som en dålig undanflykt. Det finns inget vad vi har sätt i media som tyder på att någon strejk ägt rum.
    Svar från Proloc: Det kan vara så att vår leverantör av postboxar hittade på strejken men det har vi inga belägg för och vi fick låna andra boxar under tiden.

För det tredje så blev insättningen av träpanel också försenad med flera veckor.
    Svar från Proloc: Dörrarna installerades 11-15 sep och sedan var paneler och foder på plats den 3 okt, 2-3 veckor är normal leveranstid för våra skräddarsydda paneler.

För det fjärde har installationen av ringklockor blivit försenad så att det totalt kommer ha gått närmare 4 månader sedan arbetet påbörjades. Folk känner sig obekväma, oroliga, och irriterade över att de har gett ut sina reservnycklar under så lång tid.
    Svar från Proloc: Vi har tyvärr väntat länge på leverans av kromade ringknappar från Smedbo. Går det bra att vi monterar mässingsknappar så länge och byter till kromade så snart de kommit?

För det femte har flera av oss, inklusive mig, klagat och bett om information om när resterande åtgärder kommer att tas men i stort sätt inte fått ett enda svar, vilket vi i alla fall tycker är dåligt ur ett serviceperspektiv.
    Svar från Proloc: Vi skall bättra oss och har nu ökat bemanningen på vår bokning/ kundtjänst.

För det sjätte har hantverkarna målat på väggarna vid tidningshållarna med bläck , vilket lämnat fula märken (ingen har åtgärdat detta trots klagomål)
    Förr det sjunde så har en granne som bett om att få sitt titthål installerat, en färgskada åtgärdad, och namnskylten ändrad gång på gång inte fått någon återkoppling.
    Svar från Proloc: Båda dessa saker skall vi åtgärda snarast. Skicka gärna namn på grannen som saknar tittöga.

För det åttonde så finns det skevheter i det utförda arbetet som vi bitvis tycker har varit slarvigt och undermåligt på vissa punkter.
    Svar från Proloc: Denna synpunkt är lite diffus, förtydliga gärna vad som avses eller skicka foton på det ni anser vara bristfälligt så skall jag ta upp det med våra arbetsledare och planera åtgärd. Vi kan även boka en gemensam besiktning om ni har tid.

Sist men inte minst har kommunikation och koordination varit riktigt dålig. Vi har nu efter att ha visat gott tålamod nått våran gräns som kund. Vi har betalat fakturan (mest för att jag ska på långsemester och inte kommer ha tillgång till internet), men nu tycker de flesta av våra medlemmar att vi borde ha hållit inne med betalningen tills att allt arbete och alla önskade åtgärder är utförda. Vi tycker nu med tanke på allt strul, alla förseningar, en oacceptabel kommunikation, den låga servicekvaliten, och en hel del slarv i utförandet att vi borde få en rejäl rabatt. Får vi inte det tycker vi tyvärr att ni inte lämnar oss med något annat val än att som konsumenter uttrycka vårt missnöje på nätet genom omdömen och recensioner.
    Svar från Proloc: Vi har haft en väldigt hektisk höst och inte hunnit med alla inkommande samtal. Sedan december har vi ökat vår kapacitet och hoppas nu kunna svara betydligt snabbare. Jag har sökt dig för att diskutera en kompensation men inte fått kontakt. Läs mer
  • Claes E
    Claes E skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Katastrofalt dålig kommunikation, planering, och koordinering, samt ett oacceptabelt dåligt kundbemötande. Vidare så var arbetet slarvigt utfört med ett kladdigt intrycka av bets som måste ha stuckits på hastigt med pensel, kladdigt målade fogar, snett installerade tidningshållare, lämnade markeringsmärken av bläck på väggar, samt nedsmutsade väggar. Slutligen kände sig bostadsrättsföreningens medlemmar inte trygga eller bekväma med att ha nycklar i händerna på främmande människor under den oacceptabelt långa förseningen (4 månader). Vi ångrar verkligen att vi anlitade Proloc! Läs mer
  • Patrik B skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Grymt jobbat både Magnus på sälj och killarna som installerade, finns inget att anmärka på trots alla tillägg.
    Kan med gott samvete rekommendera Proloc. Läs mer
  • Kristian R
    Kristian R skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Måste tyvärr säga att installationen hos oss var dålig.
    1) Brevlådan satt snett (hålet fel utsågat),
    2) Brevlådan gick inte igen som den skulle p.g.a. felmontering.
    3) Skruvar inte helt idragna.
    4) Skyddskåpan över vredet satt snett och gick emot dörrkarmen.

Efter påstötningar åtgärdades felen, men vilken undermålig egenkontroll. Läs mer
  • Peter A skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Proloc bytte ut våra pardörrar från 1905 på ett elegant och effektivt sätt. Först kom säkerhetsdörrarna sen anpassades dessa till vår sekelskiftesstil. Vi fick till och med en liten glasruta som vi önskade oss. En elegant lösning av Proloc.
    Bravo !
    /peter Läs mer
  • Elise J skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Beställde ny port av Proloc, jättestrulig beställning där de först gjorde nederdelen av porten i fel storlek. Fick vänta länge på installation. Den installerades i början på sommaren men när hösten kom expanderade träet och porten stängde sig inte. Ringde och felanmälde och de åkte ut och rättade till porten. Detta hände sedan återigen varvid de vid felanmälan upplyste mig om att porten var tillverkad av trä från en ny leverantör som de nu slutat handla av då träet expanderat så mycket. De åkte ut för att "hyvla" av porten så att den återigen skulle stänga sig. Vilket den nu gör men nu har vi glipor i över och underkant och det drar in massa kall luft då den längre ej är tät. Jättetråkigt för oss som har bekostat en ny portdörr som vi inte alls är nöjda med. Läs mer
  • frida s skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Installation skedde av glada och trevliga montörer som kom exakt på sagd tid och arbetade effektivt och proffsigt. Jättesnyggt och bra resultat. Plus för "det lilla extra" med att måla karm mm på plats och även städade kring arbetsytan efter. Litet minus för lite bristande info när installation blev uppskjuten men mycket trevligt företag att ha kontakt med genomgående. Läs mer
    2015-03-31 Niklas B svarar frida s
    Tack för feedback Frida! Vi tar med oss infon om denna brist och bättrar oss till nästa kund. Ha det så bra med ny dörr :)
    Niklas
  • frida s skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
  • Caroline E skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Utmärkt bemötande. Köpt säkerhetsdörr.
    Proffsiga personer som installerade dörren med tillbehör.
    Jag är enormt nöjd. Rekommenderar Prolocs säkerhetsdörrar. Läs mer
    2015-02-23 Niklas B svarar Caroline E
    Tack för fina ord Caroline! Vi är glada att vi levererar :) Niklas
  • Stefan A skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Jag har haft en mycket god dialog med Proloc under hela processen. De har varit intresserade, kreativa, och därför kunnat skapa och leverera till nya säkerhetsdörrar i originalutseende! Slutsats: Jag är mycket nöjd liksom övriga medlemmar i vår brf.förening som valt att byta ut sin lägenhetsdörr! Läs mer
    2015-01-21 Niklas B svarar Stefan A
    Tack för rekommendationen Stefan!
    Härligt att vi motsvarade föreningens förväntningar.
    Må gott!
    Niklas
  • Fredrik J skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Proloc fick efter ett mycket trevligt bemötande på telefon samt med ett bra pris uppdraget att byta entrédörr till min lägenhet. Installationen utfördes skickligt av trevliga hantverkare och resultatet blev mycket bra! Finns inget att anmärka på. Jag rekommenderar er starkt att anlita Proloc! Läs mer
    2014-11-18 Niklas B svarar Fredrik J
    Tack för detta Fredrik!
    Vi önskar er och dörren en fridfull framtid :)
  • Sven H skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Proloc utför sina installationer föredömligt.
    Installationstiden, skickliga hantverkare, bra kvalitet, mycket gott bemötande men framförallt att de ställer upp direkt när det kniper är svårslaget.
    Snygga och passande installationer, goda materialval.
    Småproblem som uppstår löses elegant.
    Dörrarna utan brevinkast borgar för tryggt boende även ur miljösynpunkt. Skyddar också mot brand, oljud, inträngning av lukt och radon.
    Bostadsrättsföreningen är en mycket nöjd kund. Läs mer
    2014-09-18 Niklas B svarar Sven H
    Tack för dina fina ord Sven! Det är en sak att lyckas med en enstaka dörr, men när det är en hel förening som ska bytas är det mycket som ska koordineras och att ni upplever vårt arbete så pass lyckat blir vi mycket glada över!! Vi önskar er stor glädje med era nya säkra och ljuddämpande dörrar från Proloc :-)
  • Bengt H skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Byte till säkerhetsdörr. Det var snabb leveranstid samt mycket proffsigt uppträdande och montering. Läs mer
    2014-08-18 Proloc AB S svarar Bengt H
    Tack Bengt! Kul att vi sköter oss, och snabbt dessutom :-)
  • Erik N skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Helt utmärkt service, genomförande och kvalité i produkten. Dessutom till ett skäligt pris i jämförelse med andra offerter. Kan starkt rekommendera Proloc. Läs mer
    2014-08-18 Proloc AB S svarar Erik N
    Tack Erik, roligt att vi levererar! Gott också att höra att vi är konkurrenskraftiga vad gäller priser!
  • AnnBritt S skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Jag är helnöjd med min säkerhetsdörr. Från första början fick jag förtroende för er. Vänligt bemötande och jättefin service. Jag kommer att rekommendera er.
    Dörren är dessutom vit på insidan och det gjorde att hallen verkar större. Det gör ju inte saken sämre.
    Tusen tack.
    AnnBritt Läs mer
    2014-08-12 Proloc AB S svarar AnnBritt S
    Tack AnnBritt för snälla ord! Vi håller med om att möjligheten till vit insida är toppen :-)
  • Susanne M skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Bra service. Mycket bra dörr. Vi är mycket nöjda. Läs mer
    2014-08-11 Proloc AB S svarar Susanne M
    Tack Susanne för fina ord! Skönt att ni är mer än nöjda. Niklas
  • Rose Marie B skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Fantastiskt vacker och stabil dubbeldörr har Proloc satt in hos oss. Mycket proffsigt hanterat och väldigt trevligt bemötande! Läs mer
    2014-08-11 Proloc AB S svarar Rose Marie B
    Tack Rose Marie! Roligt att du känner att vi har bra produkter och dessutom sköter oss bra :) /Niklas
  • Asi R skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    De håller vad dem lovar både vad gäller tid eller pris. samtidigt är de mycket billigare och snabbare. Läs mer
    2014-06-16 Proloc AB S svarar Asi R
    Tack Asi för goda vitsord! Gott att höra att vi är prismässigt konkurrenskraftiga. /Niklas
  • Lotta S skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Vi har köpt en säkerhetsdörr av Proloc. Otroligt bra bemötande rakt igenom. Från den första kontakten om offerten till installerandet av dörren. Läs mer
    2014-06-16 Proloc AB S svarar Lotta S
    Tack Lotta för fina ord! Glädjande att vi inte bara levererar en bra produkt, utan också smidighet :) /Niklas
  • Richard L skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Stockholm den 13 juni 2014
    Den 22 november 2013 hade jag en första personlig kontakt med Proloc och dess representant, Niklas Bonnevier, via en Mässa i Kista som riktade sig i huvudsak mot bostadsrättsföreningar.

Detta möte var mycket positivt vad gäller det personliga bemötandet samt den information som erhölls om deras säkerhetsdörrar.

I mitt fall gällde det en dubbeldörr mellan hallentrén och våningen. På grund av läget i Stockholm och i en fastighet som har mycket höga krav vad gäller design och utsmyckning i och utanför bl.a. trapphuset har det varit av största värde att den nya dörren utseendemässigt såg likadan ut som den gamla.

I mars 2014 togs beslutet att beställa den nya säkerhetsdörren med allt vad den har, samt med tillsatta träpaneler på in- och utsida. Proloc tog på plats mått och fotografier på det befintliga dörrparet. Därefter kunde stålstommen med tillhörande lås tillverkas och sättas på plats. En separat brevlåda ställdes tempotärt i entrén utanför dörren.

De gamla dörrarna med paneler, samt vissa kringliggande paneler monterades bort och togs till Prolocs ”snickerier”.

Efter en relativt kort tid kommer helt nya och exakt kopierade paneler att på plats fästas på båda sidor om dörrparet samt runt dörrkarmar. Därefter håltagning för brevlåda samt måleriarbeten.

Dörren som nu är helt monterad och målad är utseende och färgmässigt identisk med våningsdörren mitt emot. Den gör ett mycket gediget intryck och är funktionsmässigt helt enligt mina högt ställda krav.

Richard Lilliehöök Läs mer
    2014-06-13 Proloc AB S svarar Richard L
    Tack Richard för din utförliga beskrivning av Prolocs arbete! Fantastiskt trevligt att kunna göra kunder så nöjda. Må dörren glädja er varje dag :)
  • Åsa D skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Snabb leverans. Bra kontakt under hela processen. Mer än nöjd! Läs mer
    2014-06-12 Proloc AB S svarar Åsa D
    Tack Åsa! Roligt att vi levererade mer än det förväntade :)
  • Roland T skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Det var ett mycket bra bemötande och allt fungerade utan problem Läs mer
    2014-06-12 Proloc AB S svarar Roland T
    Tack Roland! Trevligt att vi var trevliga, alltid lättare att vara trevlig med trevliga kunder :) /Niklas
  • Lars-Erik G skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Utbytet av gamla entredörren till lägenheten mot ny säkerhetsdörr från Proloc har fungerat utmärkt. Mycket proffsigt utfört montage, målning mm så att den nya dörren nu helt harmonerar med övriga dörrar på våningsplanet.
    Betyg5et blir därför en femma. Läs mer
    2014-06-12 Proloc AB S svarar Lars-Erik G
    Tack för beröm Lars-Erik! Hoppas dörren ger er husfrid :) /Niklas
  • Eskil T skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Snabbt och smidigt. Håller löften, enkel kommunikation. Ett par "småmissar" rättades till omedelbart utan krångel. Lämnade en snygg och välstädad arbetsplats efter sig. Både admin och hantverkare var proffsiga. Läs mer
    2014-06-12 Proloc AB S svarar Eskil T
    Tack Eskil!
    Jättebra att du skriver att vi var snabba med att rätta till de missar vi gjorde! Alla är vi ju människor och ibland måste man få göra fel, bara man åtgärdar det på ett bra sätt.
  • Mats K skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Mycket bra att ha att göra med. Trevlig och pålitlig säljare som håller det han lovar och montörerna gjorde ett utmärkt jobb. Läs mer
    2014-06-12 Proloc AB S svarar Mats K
    Tack Mats! Det värmer :)
  • Mia skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Beställde en dörr i november, blev lovad att den skulle bli klar i innan jul. Idag den 22 februari är den klar. De svarar inte på varken mail eller telefon. Inte kan de ens erbjuda någon "plåster på såren rabatt" heller! Helt kassa, rekommenderas verkligen inte! Läs mer
    2014-06-12 Proloc AB S svarar Mia
    Hej Mia!
    Det låter verkligen som att din beställning hamnat mellan stolarna. Nu vet jag inte ditt efternamn och kan inte efterforska vad som hänt tyvärr, men så ska det verkligen inte gå till! Vi säljer allt från standarddörrar med träimitation till att efterlikna de vackraste trädörrarna från 1800-talet och leveranstider kan variera från någon dag till många veckor beroende på omfattningen. Min gissning i just ditt fall är att vi fick mycket att göra innan jul och inte hann göra allt klart, men då var i så fall felet att vi har lovat något och sedan inte kunnat hålla detta. Håller man inte vad man lovar bör man kompensera kunden!

Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för att din beställning inte blev lyckad och om du hör av dig så ska vi nog hitta någon bra "plåster på såren"-present! Maila till niklas@proloc.se.
  • Tommy L skrev om Proloc Säkerhetsdörrar
    Jag köpte en säkerhetsdörr av dem, och jag är väldigt väldigt nöjd. Blev hur snyggt som helst. All kontakt som jag hade med dem var korrekt och smidig. Samt att det ganska så fort med installationen med, under 4 timmar. Det bästa av allt...det blev tyyyysssstttt. Läs mer
    2014-06-12 Proloc AB S svarar Tommy L
    Tack Tommy för härliga ord! Då blir vi glada :)

Bästa dörrtillverkarna i Stockholm:

Norrsundav. 105, 19570, ROSERSBERG