Alla kategorier Telefon Stockholms län Nacka Qall Telecom

Qall Telecom

Hästholmsvägen 28, 131 30 Nacka — Visa karta

Vi erbjuder mobil- och fast telefoni till Sveriges alla småföretagare, som är våra hjältar! Vi har valt att lägga hela vårt fokus på dig som småföretagare. Det är där vi själva kommer ifrån, vilket gör att vi också stött på många av de problem och utmaningar som det innebär att leva med sitt företag dygnet runt, året om

Hos oss kan du skräddarsy ditt eget mobilabonnemang: Vill du ha med eller utan telefon? Vill du ha obundet eller bundet abonnemang? Vill du ringa utomlands eller håller du dig till Sverige? Välj själv hur du vill ha det.

Vi erbjuder prisgaranti på samtliga abonnemang och tjänster, vilket innebär att om du hittar ett billigare pris matchar vi det. Vi har fri nummerupplysning på 118 200 för alla våra kunder, detta är något som är helt unikt i Sverige idag. Vi har dessutom Sveriges smartaste abonnemang, Qall Smart, som kombinerar en låg månadsavgift med tryggheten i ett fastpris, det är perfekt för dig som oroar dig över om du har rätt abonnemangsform.

Genom en hög servicenivå behöver våra kunder sällan vänta länge innan man får sitt ärende löst. 85% av alla ärenden som kommer in löser vi i första samtalet. Med en ny förstärkt ledningsgrupp har vi idag uppnått 75% kundnöjdhet, detta är någonting vi är väldigt stolta över då det innebär att vi har den bästa kundtjänsten på marknaden!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 296 kunder tycker om Qall Telecom

• Jonas D
    Jonas D skrev om Qall Telecom
    De lurar äldre personer som är hörselskadade och synskadade
    Riktigt uselt 👎👎
  • Kvinnohemmet A
    Kvinnohemmet A skrev om Qall Telecom
    Jag blev kontaktad flera gånger av samma man angående ny operatör och de skulle vara billigare än det jag har. Till slut blev det att jag skulle få en slutfaktura från min nuvarande operatör på summan 94 000 kr. Jag ville annullera avtalet med Qall och då fick jag ett mejl att jag skulle bli debiterad ändå under den sk bindningstiden eller betala en klumpsumma.
    Kan detta vara seriöst?
    Jag vill gärna hör er andra som varit iblandad med detta företag, och jag känner mig faktiskt lurad av dessa försäljare och manipulerad.
  • Annette  H
    Annette H skrev om Qall Telecom
    Finns inget värre på marknaden än detta företag !! Kostade mig 60 tusen att bli av med . Har sagt till dom hur många gånger som helst att jag vill inte bli kontaktad av dom men det bara fortsätter att ringa och fråga om mitt nuvarande abonnemang . Så den största varningen till er alla att inte teckna abonnemang med dessa !!
    2017-06-30 Qall Telecom A svarar Annette H
    Hej Annette.
    Jag beklagar om du känner dig oförrättad av Qall Telecom.
    Tyvärr kan Qall inte bemöta ditt inlägg då jag inte känner till ditt ärende.
    Om du vill får du gärna maila in dina uppgifter till kundservice@qall.se så ska jag se över ditt ärende.

Jag önskar dig en trevlig sommar.

Qalls kundservice
  • Margarheta  O
    Margarheta O skrev om Qall Telecom
    Helt underbart, har haft mitt abonnemang hos qall i några månader nu och helt nöjd med avtalet.
    2017-06-22 Qall Telecom A svarar Margarheta O
    Hej Margarheta.
    Tack för din fina recension.

Qall önskar dig en trevlig sommar.

• Carl A
    Carl A skrev om Qall Telecom
    Min fru har tecknat abonnemang hos er Qall. Vi fick 4 abonnemang och växel till vårt företag för ett fantastiskt pris. Är hur nöjd som helst med deras service. Kommer inte ihåg vad säljaren hette. Inga problem med täckning eller så, som jag sett i recensionerna
    2017-06-22 Qall Telecom A svarar Carl A
    Hej Carl.
    Tack för dina fina ord.
    Om du har några övriga frågor så är du alltid välkommen att höra av dig till oss.
    Jag önskar en trevlig sommar.

• Charlotte B
    Charlotte B skrev om Qall Telecom
    Blev uppringd av aggressiv försäljare som påstod sig vara samarbetspartner till Telenor med erbjudande om företagsabonnemang för 299kr/ mån. Jag är stressad, ber dem skicka papper men slussas vidare till en annan person som ska spela in mitt medgivande. Hon talar mycket snabbt men jag förstår nu att det är ett annat företag, att jag avsagt mig min ångerrätt och att jag förbundit mig till ett 36 mån abonnemang. Jag säger tydligt att jag inte vill detta, men får då veta att jag bara kan ångra mig om säljaren sagt ngt som inte stämmer. Efter samtal med Telenor har jag lyckats få Qall att inte överföra mitt nummer men jag kommer nu att få betala 36 mån abonnemang som jag inte ville ha och inte använt.
    Inte ok. Har vänt mig till Konsumentombudsmannen för att se om det går att göra något.
  • Gunilla E
    Gunilla E skrev om Qall Telecom
    Jag är mycket nöjd med Qall då de trots mitt misstag hjälper mig att lösa problemet på bästa sätt. Tack Qall!
    2017-05-23 Qall Telecom A svarar Gunilla E
    Hej Gunilla.

Tack för dina vänliga ord.
    Jag hopps att du får en riktigt trevlig sommar och har du frågor eller om du vill ha hjälp med något ska du inte tveka att kontakta våran kundservice.

Teamledare Qalls kundservice
  • Anna
    Anna skrev om Qall Telecom
    Efter så många dåliga recensioner så undrar jag varför Qall inte ändrar sig?
    Min sambo blev uppringd av en säljare som påstod att de är underleverantörer av Telenor (vilket de inte verkar vara) och att om han flyttade över sitt abonnemang utan kostnad så skulle han få en lägre månadskostnad. Redan i början av samtalet sa min sambo att han inte förstod Svenska så bra och undrade om de kunde ta det på engelska. Säljaren svarade nej. Då bad min sambo säljaren att skicka hem papper som jag skulle få läsa på och förklara för honom. Säljaren svarade nej igen och fortsatte pressa på på Svenska men fick min sambo att förstå att avtalet inte skulle börja gälla innan min sambo skrivit under papper som skulle skickas hem till honom.
    Nu ca en vecka senare så har min sambo inte fått hem något avtal eller papper för påskrift men däremot en slutfaktura på Telenor på 4500kr.
    Jag har varit i kontakt med Qall som säger att pga språkproblemet så kan de pausa avtalet till jag pratat med säljaren men inte cancellera det ???
    Jag sitter nu och väntar på att säljaren skall ringa tillbaka till mig denna gången och under tiden har jag läst alla dåliga recensioner.
    2017-05-23 Qall Telecom A svarar Anna
    Hej Anna.

Det låter dessvärre som om det eventuellt blivit en kommunikationsmiss i detta läge, det vore mycket bra om du kunde maila mig på kundservice@qall.se med mer information gällande detta ärende så kan jag se till att en kollega till mig tar tag i det. Qall strävar alltid efter att få sina nya kunder att känna sig nöjda med att byta operatör till Qall Telecom.
    Qall Telecom är en helt fristående mobiloperatör som nyttjar Telenors nät.

Teamledare Qalls kundservice
  • Beatrice J
    Beatrice J skrev om Qall Telecom
    Supervarning för detta bluff-företag som har satt i system att lura hårt arbetande småföretagare till att anlita dem. Själv blev jag uppringd av en trevlig kvinna som utgav sig från att ringa från min vanliga operatör 3. Hon tyckte jag var en så trogen kund och sa att jag därför skulle få ett ännu billigare abonnemang både på mobilt bredband och mobiltelefon. När jag bad henne förklara närmare påstod hon att hon representerade en underleverantör till 3 och att nu skulle jag till och med få en personlig kontaktperson som jag kunde ringa till vid varje fråga. Löftet från henne var också att jag skulle få allting vi gått igenom skriftligt i mejl senare. Jag har inte fått någonting sådant.
    Helt plötsligt fick jag däremot hemskickat ett nytt simkort med ett nytt telefonnummer som kom från Qall.
    Jag ringde till 3 och de sa till mig att jag bivit utsatt för bedrägeri, eftersom Qall inte är en underleverantör till 3 som de sagt och att de inte på något sätt använder samma nät.
    Jag gick in på nätet och sökte på ”Qall” och genast fick jag upp massor av varningar från andra människor som blivit lurade av detta ohederliga företag. Till saken hör dessutom att Qall först lurar en att tro att de är ett annat företag och att de bara spelar in precis det som de manipulerar kunden att svara, och ingenting om frågor, tveksamheter eller annat. Det är en utstuderad bluff allting.

Någon kontaktperson att framföra synpunkter till finns överhuvudtaget inte.
    Det är en utstuderad bluff och för mig framstår det som en gåta att någon överhuvudtaget vill arbeta på ett sådant här företag. Jag vägrar betala deras återkommande betalningskrav, jag har polisanmält dem och uppmanar alla andra som drabbats att göra samma sak. Nu har jag sett på Facebook att det till och med finns en grupp som heter ”Stöd offren kamp mot Qall Telcom”.

Jag har blivit informerad av Qall brevledes att mitt ärende nu ska lämnas över till deras jurister som kommer att driva det vidare. Jag kommer inte att gå in i någon avtalsdiskussion med Qall och ämnar driva den här saken så långt om det överhuvudtaget är möjligt, jag är alltså beredd att med hjälp av min advokat freda mina tillgångar. Är det nödvändigt att driva det till rättegång så kommer vi att göra det också. Inte bara för min utan också för alla andra drabbades skull.

Beatrice Johansson, ägare av Franskans Creperie i Rörum (med i White Guide)
    2017-05-03 Qall Telecom A svarar Beatrice J
    Hej Beatrice.
    Tack för ditt inlägg.

Jag såg att Qalls abonnemangsavdelning varit i kontakt med dig och att ditt ärende är löst och utagerat. Qall tar åt sig av det du skriver för att vi alltid ska förbättras och för att få våra presumtiva kunder att känna sig nöjda och trygga med att ha Qall Telecom som sin telefonoperatör.

Jag hoppas att du någon gång i framtiden kanske kan se Qall som din blivande operatör.

Med det önskar jag dig en fortsatt trevlig sommar.

Johan Crona Teamledare
    Qall Telecoms Kundservice
  • Tommy L
    Tommy L skrev om Qall Telecom
    Vill varna alla för detta bluffbolag, blev uppringd av en försäljare som sa att han samarbeta med phonera som jag har haft i 10år, sa direkt att jag inte är intresserad men han stod på sig,sa att jag skulle få ett billigare abonnemagn han skulle skicka över nya prisuppgifter så att jag får läsa igenom dom i lugn och ro hemma. nästa dag så ser jag att nummerpresentationen inte fungerade. så jag ringde upp Phonera sa vad som var fel, inte konstigt sa han du är inte längre kund hos Phonera, Quall Telecom påstår att dom har fullmakt av mig som är en STOR LÖGN har inte gått med på nått sånt, hoppas på ett snabbt svar innan jag börjar med att kontakta. PTS Justitieombudsmannen mfl. Äntligen! har det löst sig efter många samtal,gäller bara att få prata med rätt person. TACK LINNEA.
    Mvh: Tommy
  • Mattias M
    Mattias M skrev om Qall Telecom
    Hittills är jag väldigt nöjd. Jag har fått bra hjälp i samband med byte av operatör till Qall. De svarar snabbt i telefon och gör sitt bästa för att man ska bli nöjd. Alla jag har pratat med har varit trevliga och tillmötesgående :-)
    2017-04-10 Qall Telecom A svarar Mattias M
    Hej Mattias.
    Kul att höra att du trivs hos Qall.
    Du är alltid välkommen att kontakta Qall om du vill ha hjälp med något eller ha frågor om något.

Jag önskar en fortsatt trevlig dag.
    Teamledare
    Qall Telecoms kundservice.
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Qall Telecom
    Ruggigt dålig kundtjänst, har väntat i fyra dagar på att få instruktioner av kundtjänst hur man installerar deras router. Är i Sverige för att hjälpa min vän att få igång sitt bredband men jag lär väl åka tillbaka innan dom behagar att höra av sig, fattar inte vad det är som är så svårt att skicka ut en beskrivning via mail. Nu har det gått ytterligare ett dygn och ingen respons från Qall så här sitter vi utan både telefoni och bredband, riktigt dåligt av detta företag att inte ens behaga sig svara
    2017-04-04 Qall Telecom A svarar Mikael S
    Hej Mikael.
    Tack för ditt inlägg. Qall försöker alltid kontakta sina kunder så snabbt som möjligt och hjälpa dom med sina ärenden.
    Jag kan tyvärr inte se gällande det ärende du skriver om men om du mailar in din väns uppgifter till kundservice@qall.se och skriver mitt namn i ämnesraden så kommer jag kolla över det ärendet och se till att din vän blir kontaktad snarast.

Med vänliga hälsningar.
    Teamledare
    Qall Telecoms kundservice
  • Andreas F
    Andreas F skrev om Qall Telecom
    Stor varning för detta mobilabbonemangföretag! Blev lurad av skicklig försäljare anlitad av Qall att gå in med avtal trots att jag var tydlig med 18mån bindningstid kvar hos tidigare mobilföretag. De försäkrade att betala hela resterande tiden men när slutfaktura kom sade sig inte utlovat detta men erbjöd istället ett citat: "ett slags lån, typ" vilket innebar ränta o uppläggningskostnader!!!! Efter advokathjälp o stöd från Företagarna är avtalet nu återkallat med allt rättsligt stöd på min sida!
    Lägg på om representant från Qall ringer dig i framtiden!!!!
    2017-03-15 Qall Telecom A svarar Andreas F
    Hej Andreas.
    Tack för dina synpunkter.
    Jag såg i ditt ärende att det var löst nu och vi tar åt oss det du skriver för att förbättra oss i framtiden.

Jag önskar dig en fortsatt trevlig onsdag.

2017-03-16 Andreas F svarar Qall Telecom A
    Hej, ett ärende jag fått lösa själv o akut trots flera veckors försök till telefon- och mailkontakt med Er. När så slutfaktura på 20000:- kom till förfallodatum lyckades jag få denna krediterad via min förra mobiloperatör. Jag betvivlar faktiskt att ni tar ärendet med er till granskning, det förefaller som ett inövat o icke slumpmässigt val från er sida att låta presumtiva kunder tacka ja till avtal som inte finns. Ljudfil med avtalet skulle skickas och detta har jag ej ännu fått. Går vidare med polisanmälan pga detta.
  • Trött P
    Trött P skrev om Qall Telecom
    Tidigare hade jag LycaMobile kontantkort enbart pga att jag reser mycket och det finns inte en enda telefonleverantör som erbjuder samma priser globalt (förutom BlackBerry).

Hur som helst frågade min kompanjonen om jag ville flytta numret till ett företagsabonnemang hos Qall eftersom det skulle bli M Y C K E T billigare....

OK, jag porterade numret och allt var frid och fröjd.

Ända tills jag fick första räkningen...

Helt plötsligt hade mina telefonkostnader stigit till 1.500 kr / mån, ungefär 1.000 dyrare!

Ringa till och från Österrike/Ryssland/Norge/Polen var precis svindyrt!!

Både täckning och internet var sådär....

Den enda lösningen var att börja ha det landets kontantkort igen...

Olyckligtvis konkade företaget efter ett år och mitt etablerade nummer hamnade i malpåse hos Qall...

Efter ett trassel ojämförbart med något annat svarade en övertrevlig försäljare "Jodå, visst kan vi portera tillbaka numret till LycaMobile, betala bara in restbeloppet på 43.000 (FYRTIOTRETUSEN!!) så kommer numret att flyttas inom tio arbetsdagar!"

Först tappade hakan och därpå förklarade jag att abonnemanget var helt ointressant att ta över eftersom firman konkat, det vare endast numret jag som privatperson ville ha.

Precis tvärstopp!

Tack, tack för den enorma hjälpsamheten....

Och till sist: V A D I H E L V E T E är det som tar tio dagar??
    Vi lever i dataåldern, inte stenåldern, vi behöver inte springa med pappren till Kiruna fram och tillbaka!

Idag har jag ett månadspaket med autofyllning hos LycaMobile, det inkluderar fria nationella samtal, fria SMS, 5.000 minuter internationella samtalsminuter och 15 GB data!

Allt detta för 149 kr/30 dgr!

L I T E skillnad mot Qall....
    2017-03-15 Qall Telecom A svarar Trött P
    Hej.
    Tack för dina synpunkter.

Då jag inte har hittat dina uppgifter i vårt system kan jag dessvärre inte besvara det du skriver i ditt inlägg.
    Gällande flytt av nummer från en operatör till en annan så tar det normalt ca5-10 arbetsdagar. Detta för att säkerställa att kunden fått det nya simkortet och liknande.
    Har du övriga frågor är du välkommen att kontakta Qalls kundservice.

Jag önskar en fortsatt trevlig tisdag.

• per e
    per e skrev om Qall Telecom
    Fick prata med en säljare som hette Fahim som var riktigt bra och hjälpsam.
    Han var tydlig och hjälpsam och jag hoppas verkligen att hans chefer uppskattar honom.
    2017-03-13 Qall Telecom A svarar per e
    Hej Per.
    Tack för dina fina ord. Jag ska hälsa detta till Fahim.

• Jeanette R
    Jeanette R skrev om Qall Telecom
    Sämsta bluffbolag någonsin! Lovat ett BILLIGARE abonnemang än innan - blir 400kr DYRARE/månad! När man efter bindningstiden ÄNTLIGEN kan säga upp abonnemanget (som för övrigt har dålig teckning samt uruselt internet) så säger dom bara åt oss (frågade specifikt ! Om vad / vilket nr som skall fyllas i på blanketten för uppsägning, då vi vill säga upp ALLT. Får bara tillbaka att hans mobilnr skall fyllas i - vilket vi gör - 3 månader innan avtalstiden går ut då uppsägningstiden är 3 månader. Nu får vi en faktura för det mobiliabredbandet (som
    Vi aldrig ville ha från början - aldrig använt!). När jag hör av mig till kundtjänst så säger han bara att "du har 3 månaders uppsägningstid på det här .. 😡😡 - förklarade att jag tog hjälp av kundtjänst då ALLT skulle sägas upp - Mao. Fick jag felaktiga uppgifter från Qall - men detta vill dom inte kännas vid eller avsluta per dagens datum!
    Jag kommer ALDRIG någonsin att teckna någonting med Qall igen och absolut inte rekommendera Er till någon!
    2017-03-09 Qall Telecom A svarar Jeanette R
    Hej Jeanette.
    Tråkigt att höra att ni känner er missnöjda med Qall Telecom.
    Jag vill gärna komma i kontakt med dig för att gå igenom det som ni upplever negativt med Qall då vi alltid vill förbättra oss så våra kunder ska känna sig nöjda med Qall Telecom.

Vänligen maila in till kundservice@qall.se och skriv mitt namn i ämnesraden.

Jag önskar dig en fortsatt trevlig torsdag.

Teamledare Qall Telecom
  • Angela  D
    Angela D skrev om Qall Telecom
    Mina föräldrar har blivit totalt lurade av en säljare från detta företag!
    Mina pappa är dement och genomgår i dagsläget en minnesutredning hos läkaren. Min mamma är döende i cancer. Han är fattigpensionär och min mamma sjukpensionär.

Säljaren ringer min pappa i tron att han är huvudman till företaget Djurobygg, det gick dock i konkurs för ca 15år sen.

Säljaren får min dementa pappa att gå med på att flytta över sina privata telefonnummer till Quall mot 3000kr/mån. Min mamma ringer tillbaka till dem och gråter när hon inser vad som hänt. Det skulle kosta dem 10.000kr att flytta sina nummer till Quall från 3, pengar de inte har överhuvudtaget!

Men får svaret att ja, ni har ju signerat. Min mamma svarar att hon inte fått eller läst avtalet utan att säljaren ringde henne i ett utsatt tillstånd och fick henne att signera med mobild id. Hon trodde då att hon signerade för att få läsa avtalet. Men icke.

Efter det tårfyllda samtalet så har mina föräldrar inte hört nåt mer!

Om de blir tvungna att betala en enda krona till detta företag så kommer jag gå vidare med det här!
    2017-03-06 Qall Telecom A svarar Angela D
    Hej Angela.
    Det låter inte bra att dina föräldrar känner sig lurade.
    Jag skulle mycket gärna vilja komma i kontakt med dig för att lösa detta.

Du kan maila till kundservice@qall.se och skriva mitt namn så kommer jag se till att detta ärende löses på bästa sätt.

2017-03-06 Angela D svarar Qall Telecom A
    Jag tackar dig Johan Crona och Qall Telecom AB för att ni snabbt annulerade avtalet mellan er och mina föräldrar.

Med Vänlig Hälsning/ Angela
  • Cliff D
    Cliff D skrev om Qall Telecom
    Varning!!!
    Oseriöst, dåligt och ett riktigt bluff företag!

Jag känner mig lurad av Qalls säljare. Den första delen av ”säljsamtalet” tydligen inte blev inspelad. Men varje del av samtliga samtal blev inspelad, jag hade efterfrågat en kopia av samtliga. Jag fick dessa skickat till mig på epost men inte den delen där säljaren lovade guld och gröna skogar med lägre månadskostnader och fast man skulle haft samma erbjudande som innan hos Telenor dvs ang utländska samtal, sms och mms samt surf.

I mitt fall gav man sken av att ringa från min nuvarande operatör Telenor och erbjuda mig ett nytt företagsabonnemang som skulle bli betydligt billigare och bättre anpassat för mitt företag.
    Jag hade även frågat om Qall var en säljorganisation för Telenor. De svarade med ja.

Jag skulle dessutom också få en egen kontaktperson som jag kunde höra av mig till. Någon uppgift till en kontaktperson finns förstås inte.

Jag tecknat avtal med Qall och mindre än en månad senare sa upp avtalet pga det skulle bli mycket dyrare att var kvar hos de i 24 månader med att jag resa utomlands flera gånger per år och deras priser för utländska samtal visar sig inte vara samma. Jag bet i det sura äpplet och nu kommer behöver betala ca 30 000 kronor eftersom jag hade tecknat 3 abonnemang i 24 månader. 299 kr/mån + 299 kr/mån + 349 kr/mån * 24 månader/abbonnemang som blir ca 23 000 kronor. Det slutar inte där. Jag var tvungen att betala 299 kr/abonnemang för uppsägningsavgiften. samt att man behöver betala fullpris per abonnemang om man sågupp avtalet i förväg som då betyder 7200 kr ytterligare. Summan blir ca 30 000 kronor sura pengar. Jag valde det i stället för att bli lurad mer av Qall.

Jag rekommendera ingen att teckna ett avtal med Qall!

30 000 kronor fattigare är jag nu och sur på mig själv men speciellt Qall. Tack för det Qall!!!!
    2017-03-02 Qall Telecom A svarar Cliff D
    Hej Cliff.
    Tack för dina synpunkter.

Det låter inte bra att du känner dig lurad av Qalls säljare. Vi vill gärna komma i kontakt med dig för att komma till rätta med det här.
    Om du kontaktar Qalls kundservice så ska vi se till att vi kommer till en lösning på detta.
    Ring 0771 - 400 100 så ska du få prata med vår abonnemangsavdelning.
    Alternativt kan du maila in till kundservice@qall.se och lägga mitt namn i ämnesraden så kommer vi kontakta dig.

Qall Telecom AB
    2017-03-02 Cliff D svarar Qall Telecom A
    Johan du kan kontakta mig cjdropp@gmail.com
    Mikael S gillar detta
  • annamaria  b
    annamaria b skrev om Qall Telecom
    Jag blev i går uppringd av en säljare från er som lät mig förstå att hon ringde från min nuvarande operatör 3, vilket jag i efterhand förstår inte stämde. Hon sa att jag var deras lågpriskund och därför skulle få möjlighet att ingå i ett avtal för en lägre kostnad än på mitt nuvarande abonnemang. Vid slutet av samtalet nämndes också att min enskilda firma var anledningen till att jag kunnat erbjudas detta abonnemang. Till saken hör dock att mina telefontjänster är främst avsedda åt att användas i egenskap som konsument än som i egenskap av företagare. Nu när jag kollat upp er så ser jag att ni endast vänder er till företagare och det ligger inte i mitt intresse att anlita er eftersom jag inte har min telefon på företaget. Eftersom jag ingått i avtalet i egenskap som konsument och därför har ångerrätt enligt lag ber jag er att omedelbart häva mitt avtal. Jag emotser er bekräftelse på det. I annat fall så är det ett faktum att
    Qall satt i system att lura, vilseleda och TVINGA konsumenter som även är småföretagare att teckna abonnemang som både är dyrare och har en längre bindningstid.

Kundtjänst har ett mail från mig daterat 17.02.22 med mina kontaktuppgifter. // Anna Maria Brandt

17.02.24

Vart är mitt utlovade mail om hävande av avtalet. Det skulle postas till min mail inom fem minuter, har väntat en timme nu...//Anna Maria Brandt
    2017-02-27 Qall Telecom A svarar annamaria b
    Hej Anna Maria.
    Tack för dina synpunkter. Jag har sett i ditt ärende att allt ska vara löst nu. Jag beklagar den förlängda svarstiden på ditt bekräftelsemail som du utlovats.

Tobias K gillar detta
  • Tobias K
    Tobias K skrev om Qall Telecom
    Jag känner mig lurad av Qalls säljare Teresa Kastrup som lovade mig guld och gröna skogar, med att kunna lösa mig från min dåvarande operatör, Detta visade sig inte stämma då jag själv fick stå för hela kostnaden själv samtidigt som jag band upp mig ytterligare ett år till operatören. Det vill säga får jag betala deras pris om ett år. Dessutom får jag en tjänst jag inte bett om som jag måste betala för om jag inte själv hör av mig (de kallar det nummerupplysning). Mitt fastanummer som också skulle fungera i mobilen, fungera ej. Kundtjänst säger att dom förstår mig, men tycker ändå problemet är mitt. Företaget borde byta namn till en annan telefonreferens - LUR.
    2017-02-27 Qall Telecom A svarar Tobias K
    Hej Tobias.
    Tack för dina synpunkter.
    Jag ser i ditt ärende att du varit i kontakt med vår abonnemangsavdelning och ditt ärende är löst. Dock tar vi åt oss av det du skriver så att vi alltid kan utvecklas och förbättras så våra kunder ska känna sig nöjda.

2017-02-27 Tobias K svarar Qall Telecom A
    Hej Johan.

Nej det är inte löst. Har fortfarande ett hemnummer i mobilen som inte funkar som enligt er kundtjänst skulle fungera senast fredag 24/2 kl 17.00. Så nej det är mitt ärende är inte löst och jag är inte nöjd. /Tobias
  • Ivan N
    Ivan N skrev om Qall Telecom
    Jag är egen företagare, jag vill tacka Johan Crona på Qall TELECOM ,för en bra service nu fungerar allt perfekt
    mitt problem var min nya mobil J5 GALAXY, (SAMSUNG) .
  • Cecilia E
    Cecilia E skrev om Qall Telecom
    En säljare sålde på oss ett abonnemang för företag för att min fru hade en vilande enskild firma som aldrig används.
    Tack vare Oskar på kundtjänst en lugn och lyssnande kundtjänsteman kunde vi få ett annat alternativ att ta ställning till.
    Så ska en kundtjänst fungera för att hjälpa en kund som inte är helt insatt i denna bransch.

Cecilia E
    2017-02-08 Qall Telecom A svarar Cecilia E
    Hej Cecilia.
    Tack för din recension.

Kul att höra att ni fått bra hjälp av vår kundservice.
    Önskar en fortsatt trevlig dag.

Johan Crona
    Teamledare Qall Telecom AB.
  • Denijal A
    Denijal A skrev om Qall Telecom
    Blev igår uppringd av

Nicklas Frenne, Flario Telecom
    Återförsäljare åt QALL

Denna person ville sälja en tel abonnemang och ljög rakt ut om de vilkor jag hade hos min nuvarande operatör. Skulle sälja mig en mkt sämre abonnemang än den jag hade för lite större kostnad.
    På nätet finns jättemånga klagomål på detta företagets åtefösäljare. Var försiktig när du pratar med Qall!
    2017-02-08 Qall Telecom A svarar Denijal A
    Hej Denijal.
    Tack för dina synpunkter.
    Vi tar åt oss det du skriver för att kunna utveckla våra säljare så dom alltid ska kunna ge våra kunder bästa abonnemang och bemötande med Qall Telecom.

Qall vill att alla sina kunder ska känna sig välkomna och trygga med sina avtal, Om du upplever att du inte fått korrekt information gällande abonnemang hos Qall beklagar jag verkligen det.
    Det vore bra om du kunde kontakta Qalls kundservice så ska vi se om vi kan hjälpa dig trots allt.

Jag önskar dig en fortsatt trevlig onsdag.

Teamledare Qall Telecom.
  • Isam A
    Isam A skrev om Qall Telecom
    Vi är ytterst besviken "ny kund" hos Er, som ångrar bittert att vi lät oss övertalas att byta operatör till Er! Bevisa för oss att vi har fel och fixa till direkt vår felanmälan som vi får vänta på åtgärd i 2-3 dagar!?! Denna felanmälan är enkel och tar bara någon minut att fixa till, det gäller att ändra svarstider mellan telefoner, ta bort en vidarekoppling samt lägga till öppen tiderna på företaget. Förlorar kunder på detta sätt då vi inte hinner med den korta svarstiden! GÖR OM, GÖR RÄTT QALL TELECOM!
    2017-01-27 Qall Telecom A svarar Isam A
    Hej Isam.
    Tack för ditt inlägg.

Det var tråkigt att höra att du känner som om du inte får den hjälp du vill ha.
    Jag ser i ditt ärende att en tekniker ska ha justerat din växel och att du fått svar om detta.

Har du övriga frågor så kan du alltid kontakta vår kundservice på 0771-400 100 eller via mail till kundservice@qall.se så ska vi hjälpa dig.

Trevlig dag.
    Johan C
  • Anna
    Anna skrev om Qall Telecom
    Precis som många andra här nedan har vi blivit lurade av detta företag. Precis som Lars S nedan beskrivit har även vi blivit förda bakom ljuset av deras oseriösa säljare vilket ansvariga på Qall inte tar något ansvar för. De sa när de rimgde att de ringde från vår nuvarande operatör och erbjöd poss att förhandla om våra abonnemang, vilket vår representant trodde blint på. Vi har bönat och bett dem om att häva vårt avtal vi inte än börjat använda då vi först efter vi tackat ja till avtalet förstod att det inte skulle vara en bra lösning för vårt företag. Vi har försökt sedan i oktober men fick i veckan veta att de inte har för avsikt att hjälpa oss utan ska TVINGA oss att flytta över våra abonnemang till dem och vara kund hos dem mot vår vilja i 24 månader!
    Vi har även tidigare skrivit här och blivit lovade att de skulle se över och hitta en lösning på vårt ärende men det har de nog aldrig haft för avsikt att göra!
    Jag vill varna alla för detta oseriösa företag som bygger sin verksamhet på att lura sina kunder till avtal. Vi ar självklart ett ansvar och som företagare inte rätt enligt lag att ångra ett köp via telefonförsäljare MEN hur ska man kunna värja sig och fatta ett bra beslut när de utger sig för stt ringa från vårt befintliga telefonbolag?!
    Oseriöst, dåligt och ett riktigt uselt affärsmannaskap!
    /Anna
    2017-02-08 Qall Telecom A svarar Anna
    Hej Anna.
    Tack för dina synpunkter, det låter inte bra alls att ni känner er lurade på detta avtal med Qall Telecom.
    Vänligen maila mig på kundservice@qall.se och skriva mitt namn i ämnesraden så ska vi komma till en lösning på detta ärende.

Trevlig kväll.
    Johan
  • Christer S
    Christer S skrev om Qall Telecom
    T,jänsten fungerar men är dyr. Vid problem är man mycket ovillig att hjälpa till. Som exempel kan nämnas att jag vill avsluta mitt fasta abonnemang som utlöper i juni 2017. Man kan dock inte säga upp avtalet förrän tidigast 4 månader före dess utgång och uppsägningstiden är 3 månader. Det innebär ett tidsfönster på en månad för att avsluta abonnemanget i rätt tid. Man erkänner att det skulle vara tekniskt möjligt att lägga in avslutningsdatumet redan nu men att det inte är förenligt med avtalstexten. Som gjort för att man skall miss.a att ringa inom tidsfönstret för att avsluta abonnemanget i rätt tid! Kundvänligt? Knappast!
    2016-12-19 Qall Telecom A svarar Christer S
    Hej Christer.
    Tack för att du återkommer med din synpunkter.

Man har en uppsägningstid på 3 månader på sina abonnemang hos Qall och den är löpande, att säga upp sina abonnemang kan man göra tidigast 4 månader innan bindningstiden löpt ut.
    Tänk på att du som företagare alltid har Qalls prisgaranti som garanterar billigaste telefonin.
    Om du kontaktar vår kundservice på tel nr: 0771-400 100 så kommer dom att hjälpa dig med din uppsägning.

Med vänliga hälsningar.
    Johan på Qall.
  • Lars S
    Lars S skrev om Qall Telecom
    Eftersom ni inte behagar svara på mitt mejl och ni tar över mitt telefonnummer i natt får jag väl precis som alla andra skriva till er här offentligt istället.
    Jag kan ju börja med att säga att jag är fullkomligt medveten om att det är mitt ansvar att säga ja eller nej till avtal som erbjuds och att jag inte heller har någon ångerrätt som företagare.
    Med det sagt är det beklämmande att läsa hur Qall satt i system att lura och vilseleda småföretagare att teckna abonnemang som är både dyrare och med längre bindningstid än abonnemanget dom hade innan.
    I mitt fall gav man sken av att ringa från min nuvarande operatör Tele2 och erbjuda mig ett nytt företagsabonnemang som skulle bli betydligt billigare och bättre anpassat för mitt företag. Det nya erbjudandet skulle förvisso gå via Comviq men det är ju samma ägare som Tele2. Jag skulle dessutom också få en egen kontaktperson som jag kunde höra av mig till.
    Döm av min förvåning när jag nu läser att Qall inte har någonting överhuvudtaget med Comviqs nät att göra utan använder Telenor - ett företag jag aldrig har haft att göra med. Och någon uppgift till en kontaktperson finns förstås inte.
    Jag får väl skylla på att jag är godtrogen och naiv, men under premisserna att det faktiskt var mitt nuvarande bolag som erbjöd mig en bättre lösning gick jag med på avtalet när inspelningen satte igång - även om jag förstås borde ha avslutat samtalet när 24 månaders bindningstid helt plötsligt nämndes. Qall nämndes säkert i förbifarten också men att det det faktiskt är ni som nu blir min operatör fick jag bekräftat först en vecka senare när jag fick ett sms om att mitt mobilnummer skulle porteras, då hade jag ännu inte fått någon bekräftelse på mitt avtal hemskickat.

Om det nu inte vore för att er säljare ljög och totalt vilseledde mig kanske ni kan svara på varför jag skulle vilja teckna ett abonnemang som är är drygt 200:- dyrare,1 gig mindre data och 24 månaders bindningstid istället för ingen bindningstid som jag har nu på Tele2? Och tydligen ingår det nu 1500 fria minuter och sms eller nåt i den stilen från er. Vad i hela världen ska jag med det till när jag idag i snitt ringer 10 samtal i månaden och skickar 10 sms som inte går via imessage?

Oskar@qall.se som verkar vara den som läser det här - bemöda dig inte med att skriva att det blivit ett missförstånd och att jag ska höra av mig för att hitta en lösning. Det finns bara en lösning och det är att ni ber om ursäkt och häver mitt avtal. Ni verkar ju ändå inte ha någon heder så ta den enkla vägen och skyll på telefonförsäljarna ni anlitat. Ni har mitt tidigare mail och mina uppgifter, bemöda er inte med att ringa - jag svarar inte längre på okända nummer.

/ Lars Skoglund

PS. Slutligen kunde man ju önska att ni använde lite av pengarna ni blåst folk på till att göra en riktig hemsida istället för den där wordpress-sidan ni har idag - mindre informativ sida får man leta efter.
    2016-12-15 Qall Telecom svarar Lars S
    Hej Lars, vi beklagar din upplevelse som du haft. Vi tackar för din feedback i vår strävan att alltid vilja bli bättre. Jag vet att ditt ärende nu är löst och vi hoppas att vi i framtiden kommer kunna återfå ditt förtroende.

Hälsningar Oskar på Qall
  • Ingalill C
    Ingalill C skrev om Qall Telecom
    På grund av speciella skäl var jag tvungen säga upp ett kontrakt med Qall. Jag möttes av en mycket förstående chef och hans kolleger på kundtjänst som agerade professionellt och effektivt. Vill tacka Qall och rekommendera alla som funderar på att byta operatör att använda sig av Qalls tjänster.
    Ingalill Sanden Colbro
    2016-12-09 Qall Telecom svarar Ingalill C
    Hej Ingalill,

Tack för de fina orden, det gör oss att glada! Tråkigt dock att du har behövt säga upp med oss. Du är alltid välkommen tillbaka!

• Amir
    Amir skrev om Qall Telecom
    Jag blev uppringd av en säljare som sa att hon samarbetade med min nuvarande telecom bolag Tre. Sedan när jag frågade ytterligare om vilket telefonleverantör jag skulle få sa hon Tre, vilket är min nuvarande, vilket är fel då Qall har Telenor. Sedan frågade jag om globaltjänster som min har och då pratade hon runt och det visade sig att de är dyrare än den jag har redan nu. När jag frågade om jag skulle få någon bindningstid undvek hon säga någon och när avtalet skulle pratas in då fick jag reda på att det var 24 månaders bindningstid. Därefter sa hon att jag skulle få allting via mail vilket jag ej fått och att det som var så bra med Qall att jag skulle ha henne som personlig handläggare om jag skulle få problem. Det visade sig så klar att hon ljög så hennes tunga blev blå flera gånger.
    Jag är såklart väldigt besviken uppenbara falskheten i samtalet nu efteråt då det har lämnat en bitter eftersmak. Sannolikt är erbjudandet jag fick från henne till Qall bra men jag har inte satt mig in i det hela ännu hur mycket bättre det är jfr med det jag hade tidigare.
    Detta skadar iaf mitt förtroende för det blivande företag som ska bli min telefonleverantör närmaste 2 åren.
    Så klart kan detta bli bättre om någon representant från Qall kommer i kontakt med mig så att jag på något sätt kan bli kompenserad så att jag blir nöjd.
    2016-12-08 Qall Telecom svarar Amir
    Hej Amir,

Tack för att du delar med dig. Det var tråkigt att höra om din upplevelse, så ska det inte gå till. Du får gärna ta kontakt direkt med mig på oskar@qall.se så ska vi se över vad som hänt och hitta en lösning på ditt ärende.

2016-12-08 Amir svarar Qall Telecom
    Jag tog kontakt med Oskar på qall som därefter hänvisade mig till en annan kollega som ringde mig och gav mig ett mycket bra erbjudande och att de bad om ursäkt för säljaren.
    Det är precis det jag ville och mitt omdöme om dem är förändrad nu till fem stjärnor då de löste problemet så fort!
  • Richard S
    Richard S skrev om Qall Telecom
    Jag vill bara säga att ni är det enda telecombolaget som inte har lurat mig, som alltid har haft enkla och snabba lösningar på problem. Ni håller vad ni lovar och har alltid bemött mig på ett professionellt och mycket trevligt sätt.

Detta kommer från någon som har haft med många bolag att göra.

Det enda lite negativa jag kan säga är att täckningen är något sämre än hos många andra leverantörer men jag är medveten om varför.

Mvh Richard
    2016-11-25 Qall Telecom svarar Richard S
    Hej Richard,

Tack för det fina betyget, det glädjer oss att du är nöjd

• Emilia R
    Emilia R skrev om Qall Telecom
    Mycket information kom inte fram medan jag pratade med säljaren
    Visste ingenting om priser exkl moms
    Är fortfarande osäker hur de löser våra abonnemang hos Tele2 och Telia ( 2 olika abonnemang har vi)
    Känner mig lurad trots trevlig bemötande
    Säljaren skulle ringa mig i dag och förklara mer men hon ringde aldrig
    Vet inte riktig hur det blir och känner mig sååå orolig
    Läser nu om alla extra kostnader när de skall betala ( hjälpa med finansiering)
    Mer och mer tänker jag på det och känner mig då dåligt
    Mest besviken att de vill inte annullera signerade avtal trots vi ångrade oss efter några minuter ....
    HJÄLP!!!!!!!
    2016-11-18 Qall Telecom svarar Emilia R
    Hej Emilia,

Tack för att du delar med dig. Jag ser att du varit i kontakt med säljaren gällande detta ärende och kommit till en lösning. Du får gärna höra av dig till mig också på oskar@qall.se om det fortfarande är någonting du undrar över.

• Pelle G
    Pelle G skrev om Qall Telecom
    Blev kontaktade av en säljare som uppgav sig vara från våran nuvarande leverantör. Blev uppmärksammad på att det var ett annat bolag först efter allt var klart och när jag ifrågasätter så blir jag extremt dåligt bemött. Vill varna alla för detta bluffbolag som jag uppfattar det, för de återkopplar ej heller när man vill reklamera. som sagt känner mig grundlurad.
    2016-11-07 Qall Telecom svarar Pelle G
    Hej Pelle,

Tack för att du delar med dig. Det var tråkigt att höra om din upplevelse, så ska det inte gå till. Du får gärna ta kontakt direkt med mig på oskar@qall.se så ska jag se över vad som hänt och hitta en lösning på ditt ärende.

• Bengt N
    Bengt N skrev om Qall Telecom
    Nöjd Kund! Bra service och en smidig lösning med min tidigare avtalstid! / Bengt N
    2016-09-22 Qall Telecom svarar Bengt N
    Tack Bengt, det gör oss glada att höra!

• Mikael A
    Mikael A skrev om Qall Telecom
    Först stressade/hetsade de fram ett avtal som sedan inte var vad som sagts. Sen skickar de faktura som inte stämmer med avtalet äns. sen skiter kundservice fulständigt i en. har mailat inga svar och ringt 2gr då skulle de återkomma..
    De har även rktigt usel täckning.

fan att vara låst till dem i 2 år, ångrar mig djupt.
    2016-09-12 Qall Telecom svarar Mikael A
    Hej Mikael,

Det låter som det blivit något missförstånd. Du får gärna ta kontakt med mig på oskar@qall.se så får vi se över vad som hänt och hitta en lösning på ditt ärende.

Mvh Oskar på Qall
    2016-09-12 Mikael A svarar Qall Telecom
    du får gärna ringa upp mig på 0723 16 42 85.
  • Karin H
    Karin H skrev om Qall Telecom
    Bra, har alltid blivit trevligt bemött!
    2016-05-10 Qall Telecom svarar Karin H
    Tack Karin, det gör oss glada att höra

• Marianne E
    Marianne E skrev om Qall Telecom
    Jag ville klaga på den höjning som skulle träda i kraft den 1.5 men fick då
    erbjudande om ett gratis halvår fr.om 1.6--31-12-2016. Det tackar man ju
    inte nej till.
    Dessutom behövde jag inte sitta i telefonkö utan kom fram ovanligt snabbt.

Med vänliga hälsniongar Marianne Eneman.
    2016-05-06 Qall Telecom svarar Marianne E
    Tack för de fina orden Marianne, det glädjer oss att du är nöjd med lösningen

Vänliga hälsningar
  • Inga-maj C
    Inga-maj C skrev om Qall Telecom
    Jag har blivit vänligt bemött i mina tfn kontakter fått svar på mina frågor.
    2016-05-06 Qall Telecom svarar Inga-maj C
    Hej Inga-Maj,

Tack för att du delar med dig av dina upplevelser, och bra att du fått den hjälp du behövt

• Nils Lennart G
    Nils Lennart G skrev om Qall Telecom
    Alltid ett korrekt och professionellt bemötande. Jag har mest varit i kontakt angående abonnemang och teknisk support.
    2016-05-03 Qall Telecom svarar Nils Lennart G
    Tack Nils Lennart,

Precis så vill att det ska vara och vi uppskattar mycket att du upplever det så.

• Per E
    Per E skrev om Qall Telecom
    Bra service, bra priser, borde dock kunna ladda på surfen enklare när den tar slut.
    2016-05-03 Qall Telecom svarar Per E
    Hej Per,

Vi tackar för din kommentar. Vi arbetar på ett smidigare sätt att ladda på surfen. Inom kort kommer vi att presentera en nyhet för våra kunder.

Fram tills dess är du alltid välkommen att kontakta vår support, så hjälper vi dig gärna med surfen.

• Pia P
    Pia P skrev om Qall Telecom
    Flinke og imødekommende mennesker, men lidt for dyre, synes jeg.
    Det er FOR dyrt med kommunikationen mellem Sverige og Danmark
    2016-05-03 Qall Telecom svarar Pia P
    Hej Pia,

Tack för ditt inlägg, du vet väl att vi har en tjänst som heter Qall Utland. Där får du rabatt på dina utlandssamtal, ring oss så berättar vi gärna mer!

• Margareta  J
    Margareta  J skrev om Qall Telecom
    Som kund hos er får man snabbt svar, man kan ställa många frågor, be om förklaring mer än en gång, när jag pratat med er har ni haft tålamod och gett hjälp som gjort mig förhoppningsvis lite klokare, vänlighet alltid.
    Tack från Margareta
    2016-04-26 Qall Telecom svarar Margareta  J
    Självklart ska du får svar på alla frågor, men det gör oss väldigt glada att du delar med dig av dina upplevelser och framförallt att det uppskattas!

Tack

• Elisabeth  V
    Elisabeth V skrev om Qall Telecom
    Tack Emma i kundtjänst
    För all hjälp med att lösa
    Mina problem . Du var guld värd , lyhörd och hade full förståelse för allt . Du löste det smidigt .
    2016-04-26 Qall Telecom svarar Elisabeth V
    Vilka fina ord. tack Elisabeth! Emma kommer att bli mycket glad, det blir vi alla.

• Ulf W
    Ulf W skrev om Qall Telecom
    Tydlig och enkel information om olika abonnemang underlättar för oss kunder och ger trygghet
    2016-04-26 Qall Telecom svarar Ulf W
    Underbart att höra! Det är nämligen vad vi jobbar mot, att det ska vara enkelt och inte kräva massa energi och tid.

Tack för att du delar med dig!

• Matts N
    Matts N skrev om Qall Telecom
    Vi hade bra kontakt när vi gick över med våra mobiler till Qall. Vid förfrågningar
    om vår fasta telefon har vi bemötts med hög servicegrad.
    Vi är mycket nöjda med Qall
    2016-04-18 Qall Telecom svarar Matts N
    Tack, det var verkligen roligt att höra. Det är så skönt när man slipper vänta länge och får snabbt svar, det är i alla fall vad vi tycker!

• Anita G
    Anita G skrev om Qall Telecom
    Jag har alltid blivit trevligt bemött när jag har behövt svar på något.
    2016-04-18 Qall Telecom svarar Anita G
    Underbart att höra! Då ska vi fortsätta på den inslagna vägen.

• Bengt H
    Bengt H skrev om Qall Telecom
    Fungerar efter en del justeringar hittills hoppas det fungerar i fjällen också
    2016-04-18 Qall Telecom svarar Bengt H
    Tack Bengt, kul att höra att det fungerar. Låt oss hoppas att du kan prata i telefon även i liften.

• Molins Guld & Silver Ab
    Molins Guld & Silver Ab skrev om Qall Telecom
    Skulle byta leverantör, bröt kontraktet och fick problem.
    Robin på Qall var mycket hjälpsam.
    2016-04-13 Qall Telecom svarar Molins Guld & Silver Ab
    Det låter bra, tack för att du delar med dig!

• Mats D
    Mats D skrev om Qall Telecom
    Qall är ett företag som inte bara bryr sig om nya kunder
    Jag har varit kund hos Qall i 4 år och är väldigt nöjd
    Bra bemötande och snabba svar från kundtjänst
    Som kund har jag tillsammans med bra personer på Qall lyckats få ett mycket bra
    abonnemang som passar mitt företag
    2016-04-13 Qall Telecom svarar Mats D
    Det var verkligen roligt och givande att höra! Vi blir väldigt glada att höra att du som varit kund ett tag är så pass nöjd, då är vi på rätt väg!

• Carina Trading
    Carina Trading skrev om Qall Telecom
    Bemötandet, utmärkt, köpt två stycken mobiler av Qall.
    2016-04-12 Qall Telecom svarar Carina Trading
    Det låter utmärkt, tack för att du skriver och berättar!

• Egon S
    Egon S skrev om Qall Telecom
    Har haft mobiltelefon , mobilt bredband, och hemtelefonen hos qall. Allt har inte fungerat perfekt men det beror lite på vilken kontaktperson man får när man ringer. De sista gångerna har jag alltid pratat med samma person och blivit mycket väl bemött och fått mina problem lösta på ett proffsigt sätt.
    2016-04-11 Qall Telecom svarar Egon S
    Underbart och bra att du har fått den hjälp du behöver!

Hästholmsvägen 28, 131 30 Nacka