Real Finans och Försäkring AB

Barnhusgatan 3, 111 23 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Real Finans och Försäkring!

Vi arbetar för att hjälpa privatpersoner och företag att planera en trygg finansiell framtid.

Vi strävar alltid efter att erbjuda Sveriges bästa rådgivning. Vårt mål är att du som kund skall rekommendera oss vidare till vänner och bekanta. Detta uppnår vi genom stort engagemang, kunskap och en mycket hög servicegrad.

Den helhetsrådgivning som vi erbjuder inkluderar pension, kapital, försäkringar, skatterådgivning samt juridiska dokument såsom framtidsfullmakt, testamente, samboavtal m.m.

Läs gärna mer om oss på vår hemsida samt nedan vad våra kunder tycker om oss, och tveka inte att höra av dig om du har några frågor!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 42 kunder tycker om Real Finans och Försäkring AB

• 2020-09-01

Susanne R skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Jag hade mycket god kontakt med Ricard Nylund. Han var alltid snabb att svara och mycket bra att förklara sånt som jag inte är så insatt i. Kände mig väldigt trygg i våra möten. Läs mer
  • 2020-06-28

Christine T skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Jag är Amerikansk/Svensk medborgare. Det innebär utmaningar när man vill investera pengar även här i Sverige! Många av mina vänner som är Ex-Patrioter som jag förstår inte hur krångligt det faktiskt ÄR!

USA är INTE lätt när det gäller regler, vad som beskattas, och vad jag "får" äga utan att riskera en skattesmäll därifrån. Och tyvärr, förändras det regelbundet. Jag är INTE rik, men vill att dem pengar jag ju har ska arbeta för mig.

Fick kontakt med Fredrik Lanner och Real Finans och Försäkring AB via det företaget som hjälper mig med min Amerikanska skattedeklarationen...den är inte lätt heller...

Fredrik KAN vad som gäller i båda Sverige och USA! Han är alltid uppdaterad på det senaste besluten i USA gällande Ex-Patrioter och hjälper mig skräddarsy hur just JAG kan göra med mina investeringar så dem ska kunna växa.

Fredrik har varit en fantastisk, närvarande, och en uppskattad samarbetspartner.

Jag klarar mig inte utan Fredriks rådgivning och kunskap och rekommenderar honom starkt. Läs mer
  • 2020-06-05

Johan S skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Bra utveckling och en tät kontakt både i bra och dåliga tider. De har regelbundet uppföljningar med mig och håller mig väl informerad om hur det går. Vi har bra diskussioner kring olika fonder och de kommer med förslag på fonder jag inte själv tänkt på.
    Jag är en mycket nöjd kund och kan varmt rekommendera dem! Läs mer
  • 2020-06-02

Brunhild T skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Vi anlitade Real och Försäkring AB vid placering av sparade pengar till Aktieindexobligationer och Försäkringar.
    Bemötandet där var mycket professionellt och även personligt,
    vi träffades en gång om året och gick igenom utvecklingen av våra investeringar, det kändes tryggt och tillfredsställande. Läs mer
  • 2020-06-01

Herta Ingrid P skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Jag är uppfostrad till sparsamhet som de flesta i min generation och därför är det så
    skönt att ha träffat på någon som förstår detta. Vid varje träff är Kristin mycket väl förberedd och jag känner mig trygg och nöjd med henne. Hon ger mig förslag på placeringar som är (nåja!) någorlunda säkra. och så kanske en
    liten kittling nånstans med liten risk ! Precis vad en 83-årig tant behöver ! Någon som har överblick och stort intresse för detta i all synnerhet som mitt ekonomiska sinne är begränsat... Därför känner jag att jag valde rätt för 11-12 år sedan då vi började vårt samarbete. Jag upplever att det råder god stämning mellan medarbetarna och vid behov av annan art (färdtjänstkrångel,deklaration,testamentskrivning....) har jag fått god hjälp. Läs mer
  • 2020-04-14

Helen F skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Trevligt bemötande ! Får bra hjälp och även med "lätta frågor" som man borde kunna själv. Känner ingen tidspress även om jag har förstått att tiden nog dragit ut en del. Kunnig personal. Känns seriöst och vill kunden väl. Läs mer
  • 2020-03-07

Hillevi Ingrid B skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Hjälp med att placera ett arv.
    Över förväntan mycket bra placeringar.
    Har givit bättre resultat än jag väntade mig.
    Min kontaktperson är förtroendeingivande, förkovrar sig årligen på kurser, mycket kunnig i både finans- och försäkringsfrågor, bokar alltid ett nytt möte med mig, ringer alltid tillbaka till mig om personen är upptagen, trevligt kontor i centrala Stockholm.

Hillevi B Läs mer
  • 2020-02-04

Ulf E skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Trevligt bemötande och placeringar som gett god avkastning.
    Jag är mycket nöjd Läs mer
  • 2020-01-23

Lena R skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Real Finans har under flera år varit ett pålitligt, professionellt och kunnigt team, som förvaltat mina tillgångar på ett förtjänstfullt sätt. Jag har stort förtroende för deras kunnande.
    Lena Rydell Läs mer
  • 2020-01-21

Lise-lott J skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Även om jag inte har stora pengar att använda till min så kallade portfölj har jag alltid känt att man ser mina förutsättningar. Då jag tidigare haft lite otur med mina pengar var mina förväntningar inte så höga. Vad säga jag niger och bockar för hur man bemöter mig och ansvaret Real Finans tar för mina pengar. Jag rekommenderar verkligen Real Finans. Vänligen Lilo Läs mer
  • 2020-01-21

Ulf D skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Min fru och jagar varit kund hos Fredrik Lanner, Real Finans under många år och konstaterar att han skött vår ekonomiska förvaltning på ett utmärkt och förtroendefullt sätt. Han har alltid gett oss väldigt professionellt intryck och ett vänligt bemötande. Läs mer
  • Christer B

2020-01-16

Christer B skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Jag känner mig personligt bemött varje gång jag besöker Real Finans och Försäkring AB .Jag känner mig viktig, trots min ringa portfölj.Mina uppsatta mål har infriats. Ser fram emot ett fortsatt samarbete. Läs mer
  • 2019-11-19

Conny K skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Har köpt fonder och fått mycket bra rådgivning i samband med det. De förväntningar som jag haft på avkastningen har mötts så jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-10-28

Fredrik skrev om Real Finans och Försäkring AB
    TOG ETT LÅN HOS SBAB SOM HANTERADES HOS REAL FINANS.
    BEMÖTANDET HAR VARIT UTMÄRKT VID ALLA TILLFÄLLEN.
    FÖRVÄNTNINGARNA INFRIADES HELT OCH HÅLLET ÄNDA SEDAN DÅ VI TRÄFFADES FÖRSTA GÅNGEN.
    MITT LIV HAR BLIVIT MYCKET BÄTTRE SEDAN JAG TAGIT LÅNET GENOM REAL FINANS. NYA UPPLEVELSER TACK VARE
    TRÄFFEN MED FREDRIK LANNER. Läs mer
  • 2019-10-22

Lena R skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Professionell och vänligt bemötande med bra förklaringar och rådgivning. Läs mer
  • 2019-10-03

Katarina S skrev om Real Finans och Försäkring AB
    ”Real finans och försäkring”
    med Ricard är den absolut bästa hjälpen jag någonsin fått när det gäller mina olika ekonomiska ärenden.
    Alltid lika vänlig, otroligt proffsig och kompetent och icke minst har Ricard en stor förståelse för en enkel pensionär som inte är så insatt i den knepiga men fascinerande finansiella världen!
    Jag rekommenderar Ricard och
    ” Real finans och försäkring”
    med det varmaste! Läs mer
  • 2019-10-02

Halina A skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Min/vår personligt finnans rådgivare Kristn Westberg på Real Finans, är mycket pålitlig och kunnig specialist.
    Som rådgivare har vi henne sedan flera år och vi är mycket nöjda. Hennes hjälp med placeringen gav mycket bra resultat. Läs mer
  • 2019-09-16

Fredrik L skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Stort tack för allt ni har gjort för mig och min familj. Det betyder mycket. Ni lovade att hjälpa min syster med en minst sagt knepig situation, men ni har verkligen gjort mer än jag någonsin kunnat drömma om. Stort tack!!
    Jag hade gett er mer än fem i betyg om det varit möjligt. Läs mer
  • 2019-09-16

Anne-marie H skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Mitt syfte med första mötet var att få översikt och lite ordning på min kommande pension och naturligtvis ville jag också att mina pengar skulle placeras på ett sätt som genererar god utdelning. Jag är själv helt okunnig och måttligt intresserad (hm!) av ekonomi och placeringar.
    Träffade en mycket seriös och i mina ögon påläst och kunnig ung man som gjort sitt bästa med att vara transparent och försökt ordna bästa möjliga för mig.
    Vi har setts några gånger och jag är mycket nöjd med hans och företagets bemötande.
    Sammanfattningsvis vill jag verkligen rekommendera Real Finans och Ricard till alla som behöver hjälp med sin ekonomi. Läs mer
  • 2019-09-04

Ingegärd V skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Kristin Westberg ger mig ett suveränt bemötande och jag litar fullt på hennes iformation Läs mer
  • 2019-05-07

Per-Åke L skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Placering av kapital på ett någorlunda säkert sätt.
    Företaget har bemött mig och min fru på ett mycket positivt sätt.
    Jag som är pensionär önskade placeringar som var någorlunda säkra. Trots det har kapitalet växt på ett mycket bra sätt.
    Vi har hela tiden blivit mycket väl behandlade. Vi har fått mycket bra råd. Det kan inte vara bättre. Läs mer
  • 2019-01-23

Göran N skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Kunnig och tydlig vägledning i ekonomiska frågor. Läs mer
  • 2019-01-23

Inger W skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Trevligt bemötande , och kunnig vägledning . Läs mer
  • 2018-12-22

Bertil M skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Ger gott intryck vid telefon konttack samt vid personligt möte. Läs mer
  • 2018-11-30

Marianne G skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Fått hjälp med investeringar för både pension och privatkapital.
    Även för mitt företag.
    Vänligt, artigt och proffsigt bemötande.
    Mycket nöjd med att få hjälp med en aktiv och professionell förvaltning. Läs mer
  • 2018-11-28

Bo N skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Finansiell rådgivning av mycket bra kvalité. De är trevliga och omtänksamma Läs mer
  • 2018-11-22

Bo E skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Jag har varit kund i bolaget i minst 10 år. Jag har fått ekonomisk och juridisk rådgivning och är mycket nöjd med samarbetet. Läs mer
  • 2018-10-28

Anita F skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Jag har fått hjälp med planering av mina pengar och andra
    juridiska handlingar som testamente, lagfart och fullmakt.

Jag har blivit väl bemött av personalen

Förväntningar jag hade blev infriade. Framförallt uppskattade
    jag att det fanns så många produkter att välja på inte bara
    bankernas egna. Läs mer
  • 2018-10-28

Natalie J skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Rådgivning. Mycket positivt bemött. Svarar alltid på mina frågor med konkreta tips. Hjälpsamma med att fixa på plats.
    Lär mig något nytt varje gång. Bara positivt Läs mer
  • 2018-10-27

Lill M skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Professionellt, vänligt och kunnigt bemötande. Mycket nöjd! Läs mer
  • 2018-10-27

Helen N skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Gick från ett stort och välrenomerat och dyrt finansbolag till Real när jag slutat jobba och min tidigare rådgivare inte mötte mina förväntningar. Har fått önskat antal möten, god översikt över situation och råd, proffsigt bemötande och har även fått en betydligt bättre utveckling på kapital än tidigare. Läs mer
  • 2018-10-25

Jens N skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Real Finans och Försäkring AB och Fredrik Lanner specifikt besitter en utmärkt kompetens och har en ton och ett bemötande som jag verkligen uppskattar. Läs mer
  • 2018-10-12

Mona F skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Jag har under flera år anlitat Real Finans och Försäkring för ekonomisk rådgivning. Jag känner mig nöjd och trygg med utvecklingen av mina investeringar och det mycket professionella och trevliga bemötandet av min rådgivare. Läs mer
  • Jimmy L

2018-07-12

Jimmy L skrev om Real Finans och Försäkring AB
    De är personliga och bryr sig om mig och utgår från min situation. Väldigt proffsiga och ambitiösa. De följer upp sina åtagande och man kan lugnt lita på att det som de sagt att de ska göra även genomförs.
    Mina pengar förvaltas på ett tryggt sätt.
    Kan bara rekommendera dig att ta kontakt med dem gällande tips, råd och trygg förvaltning av dina pengar. Läs mer
  • 2018-05-01

Herta Ingrid P skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Jag har anlitat RFF länge och är utmärkt nöjd .Har även rekommenderat dem till mina vänner! Läs mer
  • Mats J

2018-04-20

Mats J skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Jag använder dom för placeringsrådgivning och tycker att dom har ett mycket bra koncept där dom inte tar ut extra avgifter och där deras vinst beror på hur bra det går för mig. Jag upplever dom som både kompetenta och serösa. De har en bra diskussion kring av kasting utan alltför stora risker. Läs mer
  • 2018-04-17

Miguel skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Professionell hjälp med mycket kunnig personal.
    Kloka råd när marknaden vänder. Läs mer
  • 2018-04-12

Anders L skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Jag är mycket nöjd med Real Finans och Försäkring. De pengar de har placerat åt mig, har förräntat sig över förväntat!
    Jag kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • 2018-03-29

Agneta B skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Kristine har lyckats uppnå de mål vi satte avseende mina depåer. Hon har haft en god kontakt med mig, sett mig och mina behov. Vi har haft avstämningar och jag har fått råd avseende finans, pension, förmånstagare, arv, fullmakt, ISK konton m.m
    Jag upplever Real Finans och försäkring som förtroendeingivande, och uppriktiga vad avser kostnader för förvaltning och rådgivning. Jag kände mig upprymd när jag gick därifrån! Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2018-03-29

Yvonne V skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Mycket personligt o trevligt! Jag har Stort förtroende för företaget! Har hjälpt mig med bra placeringar! Läs mer
  • 2018-03-28

Christine Z skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Hittills har vi varit mycket nöjda med den hjälp och service vi fått av Kristin.
    MVH
    Chris o Ulf Läs mer
  • 2018-03-28

Birgitta L skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Ett seriöst företag, med i mitt tycke, mycket kompetenta rådgivare. De är dessutom mycket trevliga och personliga.
    Mina placeringar har gjorts med stor träffsäkerhet utifrån mina önskemål om trygg och långsiktig hantering med hänsyn tagen till min livssituation.
    Företaget har en hög tillgänglighet och ger alltid en snabb återkoppling Läs mer

Barnhusgatan 3, 111 23 Stockholm