Real Finans och Försäkring AB

Barnhusgatan 3, 111 23 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Real Finans och Försäkring!

Vi finns här för att hjälpa dig med din ekonomi. Vi hjälper dig som privatperson, företag eller stiftelse med att nå dina mål med tjänster inom:

- Helhetsrådgivning
- Kapitalförvaltning
- Pensionsplanering
- Försäkring
- Skatt
- Familjejuridik

Läs gärna vad våra kunder tycker om oss här, och tveka inte att höra av dig om du har några frågor!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 30 kunder tycker om Real Finans och Försäkring AB

• 2019-11-19

Conny K skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Har köpt fonder och fått mycket bra rådgivning i samband med det. De förväntningar som jag haft på avkastningen har mötts så jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-10-28

Fredrik skrev om Real Finans och Försäkring AB
    TOG ETT LÅN HOS SBAB SOM HANTERADES HOS REAL FINANS.
    BEMÖTANDET HAR VARIT UTMÄRKT VID ALLA TILLFÄLLEN.
    FÖRVÄNTNINGARNA INFRIADES HELT OCH HÅLLET ÄNDA SEDAN DÅ VI TRÄFFADES FÖRSTA GÅNGEN.
    MITT LIV HAR BLIVIT MYCKET BÄTTRE SEDAN JAG TAGIT LÅNET GENOM REAL FINANS. NYA UPPLEVELSER TACK VARE
    TRÄFFEN MED FREDRIK LANNER. Läs mer
  • 2019-10-22

Kersti Inga-Lisa C skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Professionell och vänligt bemötande med bra förklaringar och rådgivning. Läs mer
  • 2019-10-03

Katarina S skrev om Real Finans och Försäkring AB
    ”Real finans och försäkring”
    med Ricard är den absolut bästa hjälpen jag någonsin fått när det gäller mina olika ekonomiska ärenden.
    Alltid lika vänlig, otroligt proffsig och kompetent och icke minst har Ricard en stor förståelse för en enkel pensionär som inte är så insatt i den knepiga men fascinerande finansiella världen!
    Jag rekommenderar Ricard och
    ” Real finans och försäkring”
    med det varmaste! Läs mer
  • 2019-10-02

Halina A skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Min/vår personligt finnans rådgivare Kristn Westberg på Real Finans, är mycket pålitlig och kunnig specialist.
    Som rådgivare har vi henne sedan flera år och vi är mycket nöjda. Hennes hjälp med placeringen gav mycket bra resultat. Läs mer
  • 2019-09-16

Fredrik L skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Stort tack för allt ni har gjort för mig och min familj. Det betyder mycket. Ni lovade att hjälpa min syster med en minst sagt knepig situation, men ni har verkligen gjort mer än jag någonsin kunnat drömma om. Stort tack!!
    Jag hade gett er mer än fem i betyg om det varit möjligt. Läs mer
  • 2019-09-16

Anne-marie H skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Mitt syfte med första mötet var att få översikt och lite ordning på min kommande pension och naturligtvis ville jag också att mina pengar skulle placeras på ett sätt som genererar god utdelning. Jag är själv helt okunnig och måttligt intresserad (hm!) av ekonomi och placeringar.
    Träffade en mycket seriös och i mina ögon påläst och kunnig ung man som gjort sitt bästa med att vara transparent och försökt ordna bästa möjliga för mig.
    Vi har setts några gånger och jag är mycket nöjd med hans och företagets bemötande.
    Sammanfattningsvis vill jag verkligen rekommendera Real Finans och Ricard till alla som behöver hjälp med sin ekonomi. Läs mer
  • 2019-09-04

Ingegärd V skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Kristin Westberg ger mig ett suveränt bemötande och jag litar fullt på hennes iformation Läs mer
  • 2019-05-07

Per-Åke L skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Placering av kapital på ett någorlunda säkert sätt.
    Företaget har bemött mig och min fru på ett mycket positivt sätt.
    Jag som är pensionär önskade placeringar som var någorlunda säkra. Trots det har kapitalet växt på ett mycket bra sätt.
    Vi har hela tiden blivit mycket väl behandlade. Vi har fått mycket bra råd. Det kan inte vara bättre. Läs mer
  • 2019-01-23

Göran N skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Kunnig och tydlig vägledning i ekonomiska frågor. Läs mer
  • 2019-01-23

Inger W skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Trevligt bemötande , och kunnig vägledning . Läs mer
  • 2018-12-22

Bertil M skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Ger gott intryck vid telefon konttack samt vid personligt möte. Läs mer
  • 2018-11-30

Marianne G skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Fått hjälp med investeringar för både pension och privatkapital.
    Även för mitt företag.
    Vänligt, artigt och proffsigt bemötande.
    Mycket nöjd med att få hjälp med en aktiv och professionell förvaltning. Läs mer
  • 2018-11-28

Bo N skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Finansiell rådgivning av mycket bra kvalité. De är trevliga och omtänksamma Läs mer
  • 2018-11-22

Bo E skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Jag har varit kund i bolaget i minst 10 år. Jag har fått ekonomisk och juridisk rådgivning och är mycket nöjd med samarbetet. Läs mer
  • 2018-10-28

Anita F skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Jag har fått hjälp med planering av mina pengar och andra
    juridiska handlingar som testamente, lagfart och fullmakt.

Jag har blivit väl bemött av personalen

Förväntningar jag hade blev infriade. Framförallt uppskattade
    jag att det fanns så många produkter att välja på inte bara
    bankernas egna. Läs mer
  • 2018-10-28

Natalie J skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Rådgivning. Mycket positivt bemött. Svarar alltid på mina frågor med konkreta tips. Hjälpsamma med att fixa på plats.
    Lär mig något nytt varje gång. Bara positivt Läs mer
  • 2018-10-27

Lill M skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Professionellt, vänligt och kunnigt bemötande. Mycket nöjd! Läs mer
  • 2018-10-27

Helen N skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Gick från ett stort och välrenomerat och dyrt finansbolag till Real när jag slutat jobba och min tidigare rådgivare inte mötte mina förväntningar. Har fått önskat antal möten, god översikt över situation och råd, proffsigt bemötande och har även fått en betydligt bättre utveckling på kapital än tidigare. Läs mer
  • 2018-10-25

Jens N skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Real Finans och Försäkring AB och Fredrik Lanner specifikt besitter en utmärkt kompetens och har en ton och ett bemötande som jag verkligen uppskattar. Läs mer
  • 2018-10-12

Mona F skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Jag har under flera år anlitat Real Finans och Försäkring för ekonomisk rådgivning. Jag känner mig nöjd och trygg med utvecklingen av mina investeringar och det mycket professionella och trevliga bemötandet av min rådgivare. Läs mer
  • Jimmy L

2018-07-12

Jimmy L skrev om Real Finans och Försäkring AB
    De är personliga och bryr sig om mig och utgår från min situation. Väldigt proffsiga och ambitiösa. De följer upp sina åtagande och man kan lugnt lita på att det som de sagt att de ska göra även genomförs.
    Mina pengar förvaltas på ett tryggt sätt.
    Kan bara rekommendera dig att ta kontakt med dem gällande tips, råd och trygg förvaltning av dina pengar. Läs mer
  • 2018-05-01

Herta Ingrid P skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Jag har anlitat RFF länge och är utmärkt nöjd .Har även rekommenderat dem till mina vänner! Läs mer
  • Mats J

2018-04-20

Mats J skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Jag använder dom för placeringsrådgivning och tycker att dom har ett mycket bra koncept där dom inte tar ut extra avgifter och där deras vinst beror på hur bra det går för mig. Jag upplever dom som både kompetenta och serösa. De har en bra diskussion kring av kasting utan alltför stora risker. Läs mer
  • 2018-04-17

Miguel skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Professionell hjälp med mycket kunnig personal.
    Kloka råd när marknaden vänder. Läs mer
  • 2018-04-12

Anders L skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Jag är mycket nöjd med Real Finans och Försäkring. De pengar de har placerat åt mig, har förräntat sig över förväntat!
    Jag kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • 2018-03-29

Agneta B skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Kristine har lyckats uppnå de mål vi satte avseende mina depåer. Hon har haft en god kontakt med mig, sett mig och mina behov. Vi har haft avstämningar och jag har fått råd avseende finans, pension, förmånstagare, arv, fullmakt, ISK konton m.m
    Jag upplever Real Finans och försäkring som förtroendeingivande, och uppriktiga vad avser kostnader för förvaltning och rådgivning. Jag kände mig upprymd när jag gick därifrån! Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2018-03-29

Yvonne V skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Mycket personligt o trevligt! Jag har Stort förtroende för företaget! Har hjälpt mig med bra placeringar! Läs mer
  • 2018-03-28

Christine Z skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Hittills har vi varit mycket nöjda med den hjälp och service vi fått av Kristin.
    MVH
    Chris o Ulf Läs mer
  • 2018-03-28

Birgitta L skrev om Real Finans och Försäkring AB
    Ett seriöst företag, med i mitt tycke, mycket kompetenta rådgivare. De är dessutom mycket trevliga och personliga.
    Mina placeringar har gjorts med stor träffsäkerhet utifrån mina önskemål om trygg och långsiktig hantering med hänsyn tagen till min livssituation.
    Företaget har en hög tillgänglighet och ger alltid en snabb återkoppling Läs mer

Barnhusgatan 3, 111 23 Stockholm