Resecentrumgruppen i Stockholm AB

Läs vad 8 kunder tycker om Resecentrumgruppen i Stockholm AB

• Gunilla L

2020-08-11

Gunilla L skrev om Resecentrumgruppen i Stockholm AB
    Boka inte med RCG!! Flyget blev inställt och vi fick "förslag" på ett nytt, mycket sämre flyg mer än en dag senare. MEN vi var ändå tvugna att kontakta dem för annars skulle biljetten bara "brinna inne". Via mail har de 12-14 veckors svarstid så det var inte aktuellt. På telefoon tog det nästan 1 tim att komma fram. Väl framme fick vi veta att vi inte bara kunde acceptera det nya förslaget då vi inte valt "ombokningsbar" biljett. Nu var det ju inte vi som ville boka om utan flyget blev inställt, men det spelar ingen roll. För att få ut en ny biljett var vi tvugna att betala extra. för ett flyg som var sämre och tog oss dit mer än 24tim senare. Annars kunde vi få en refund som dels kostade pengar och skulle ta 12-15 veckor att få ut. Hade vi bokat direkt med flygbolaget hade de självklart bara bokat om oss. aldrig mer RCG!! Oavsett pris. Läs mer
  • Reco tipsar!
    Kenzan Tours
    4.7 / 5 i betyg — 243 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Vi beställde en resa av Kenzan tours till Tanzania med safari och sedan flög vi ut till en liten ö som tillhör Tanzania som heter Pemba. Vi"
    Felicia S
  • FERID D

2020-04-22

FERID D skrev om Resecentrumgruppen i Stockholm AB
    BOKA INTE GENOM RCG! Riktigt bluff! Efter att flyget blev inställt tog det först och främst 1 vecka att få tag på dom, därefter bemöts man av en otrevlig engelsktalande kvinna. Av resan som kostade 11000 så skulle endast 7000 betalas tillbaka om ca 5-6 månader, i bästa fall. Trots avbokningsskydd. Såna här skoj-bolag ska inte finnas med på marknaden!! Läs mer
  • 2020-03-29

SOFIAN A skrev om Resecentrumgruppen i Stockholm AB
    Bluff företag som tar ut olagliga kostnader!

Bokade en resa till min syster med Turkish Airlines från Stockholm till Istanbul som dessvärre blev inställd på grund av Corona viruset. Enligt Turkish Airlines ska man få full refund för biljetten då flyget ställts in från flygbolagets sida. Efter jag försökt kontaka RCGs extremt dåliga kundservice (som inte ens låter en stå i kö utan säger i sin röstsvarare att man ska ringa tillbaka senare) kom jag EFTER FYRA DAGAR fram till en man som pratade engelska och säger att man har rätt till refund minus 595 kronor i avbokningsavgift som RCG tar ut. Detta motsvarar en tredjedel av biljettpriset i vårt fall och är OLAGLIGT enligt EU förordningen som säger att man ska få ut hela biljettpriset vid inställt flyg. Själv bokade jag samma resa med en annan onlineresebyrå och var i kontakt med dom och väntar full återbetalning så denna "avbokningsavgift" är en påhittad kostnad för att de ska kunna sno pengar från deras kunder.

VARNING! BOKA INTE MED DETTA BLUFF BOLAG! Det finns jätte många olika onlineresebyråer när man jämför priser på flygresor som man istället kan välja eller bäst av allt är att boka direkt via flygbolaget. Läs mer
  • Reco tipsar!
    La Villa
    4.6 / 5 i betyg — 305 omdömen
    Badge2019
    "Vi hade tidigare bokat konferensresa med La Villa och varit nöjda. Denna gång blev det några småfel som rättades till men som drog ner betyg"
  • 2020-03-23

EMIL S skrev om Resecentrumgruppen i Stockholm AB
    2 timmar i telefonkö, blev bortkopplad när jag var nummer 4. Har bokat med ett flygbolag som betalar tillbaka mina pengar, men detta kommer att gå till resecentrumgruppen och jag kommer inte se en krona av detta då jag inte kommit fram på 10 dagar. Läs mer
  • 2020-03-19

Pernilla P skrev om Resecentrumgruppen i Stockholm AB
    Katastrof! Boka ej biljett via RCG. Har försökt få tag i bolaget i en veckas tid. Direkt efter att jag tryckt in bokningsnumret så säger en röst att alla handläggare är upptagna och samtalet läggs på. Har ringt ett 50-tal gånger nu. Vi riskerar väldigt mkt pengar (flyg och hotell) pga att detta bolaget är oseriöst och att man inte kan få tag på deras kundtjänst. Läs mer
  • 2020-01-23

KIM ROBERT N skrev om Resecentrumgruppen i Stockholm AB
    Så jävla dåligt resebolag, sämsta jag vart med om! Betalade för dyra pengar för avbeställningsskydd, sedan när jag avbokade ca: 6 mån innan resa så säger de att jag ej får mina pengar för resan tillbaka. Måste nu betala hela summan för resan fast jag hade avbeställningsskydd, sedan svarar de ej på mail, telefon och när man till sist får tag i dem så är de väldigt otrevliga och arroganta. Nä aldrig mer RGC någonsin, riktigt jävla bluffbolag! Läs mer
  • 2018-11-02

Anna L skrev om Resecentrumgruppen i Stockholm AB
    Riktigt dåligt! Köpte biljetter med British Airways till London. RCG kallar dem economy vilket enl BA ger rätt till incheckat baggage. Väl på resa har jag fått betala ca 1500 kronor för att checka in baggage eftersom det i själva verket är basic-biljetter de sålt till mig. Letade efter info innan avresa men det fanns ingen info om baggageregler på mina biljetter eller i min bokning. Och inte heller svara RCG när jag mejlar dem om detta. Varning för detta bolag! Läs mer
  • 2018-01-11

Sofia skrev om Resecentrumgruppen i Stockholm AB
    Detta företag är ett skämt! Helt värdelös kundservice, de svarar inte på mail eller ger helt fel information per telefon. Lita inte på detta bluff företag! Sista gången jag bokat flyg genom er.. Läs mer