Resecentrumgruppen i Stockholm AB

1.0

10 omdömen om Resecentrumgruppen i Stockholm AB

Erick Jacques B
Skrev om Resecentrumgruppen i Stockholm AB

Styr undan! Oseriöst och oproffsigt. Jag hade en genomgående tur/retur biljett där avgången på sträcka 1 av 3 på returen blev inställd av flygbolaget. Det tog Rcg.se (Resecentrumgruppen) 3 veckor att komma fram till att jag själv skulle behöva stå för nya biljetter. Reseföljet på samma avgång hade bokat hos en konkurrent och blev ombokade på dagen utan extra kostnad. Dem hade ingen avsikt att försöka hjälpa till utan skyller alla problem på andra. Det är inte möjligt att kommunicera med dem via email, enbart via telefon....

Kenzan Tours
4.7/5 i betyg av 368 omdömen 4.7 av 368 omdömen
BadgeThreeYears

Kenzan Tours ordnade en helt fantastisk resa till Sydostasien åt oss. De kom med ett grundförslag som vi ändrade lite efter våra önskemål. V

Katarina S Katarina S
Lars Jonas Arvid N
Skrev om Resecentrumgruppen i Stockholm AB

Kommer aldrig boka resa med detta företag igen. Svåra att få tag på, orimliga avgifter för ombokningar som hade varit gratis om man bokat direkt med flygbolatet.

Gunilla L
Skrev om Resecentrumgruppen i Stockholm AB

Boka inte med RCG!! Flyget blev inställt och vi fick "förslag" på ett nytt, mycket sämre flyg mer än en dag senare. MEN vi var ändå tvugna att kontakta dem för annars skulle biljetten bara "brinna inne". Via mail har de 12-14 veckors svarstid så det var inte aktuellt. På telefoon tog det nästan 1 tim att komma fram. Väl framme fick vi veta att vi inte bara kunde acceptera det nya förslaget då vi inte valt "ombokningsbar" biljett. Nu var det ju inte vi som ville boka om utan flyget blev inställt, men det spelar ingen roll....

First-Name L gillar detta
La Villa Travel
4.6/5 i betyg av 464 omdömen 4.6 av 464 omdömen
BadgeThreeYears

FERID D
Skrev om Resecentrumgruppen i Stockholm AB

BOKA INTE GENOM RCG! Riktigt bluff! Efter att flyget blev inställt tog det först och främst 1 vecka att få tag på dom, därefter bemöts man av en otrevlig engelsktalande kvinna. Av resan som kostade 11000 så skulle endast 7000 betalas tillbaka om ca 5-6 månader, i bästa fall. Trots avbokningsskydd. Såna här skoj-bolag ska inte finnas med på marknaden!!

SOFIAN A
Skrev om Resecentrumgruppen i Stockholm AB

Bluff företag som tar ut olagliga kostnader! Bokade en resa till min syster med Turkish Airlines från Stockholm till Istanbul som dessvärre blev inställd på grund av Corona viruset. Enligt Turkish Airlines ska man få full refund för biljetten då flyget ställts in från flygbolagets sida. Efter jag försökt kontaka RCGs extremt dåliga kundservice (som inte ens låter en stå i kö utan säger i sin röstsvarare att man ska ringa tillbaka senare) kom jag EFTER FYRA DAGAR fram till en man som pratade engelska och säger att man...

EMIL S
Skrev om Resecentrumgruppen i Stockholm AB

2 timmar i telefonkö, blev bortkopplad när jag var nummer 4. Har bokat med ett flygbolag som betalar tillbaka mina pengar, men detta kommer att gå till resecentrumgruppen och jag kommer inte se en krona av detta då jag inte kommit fram på 10 dagar.

Pernilla P
Skrev om Resecentrumgruppen i Stockholm AB

Katastrof! Boka ej biljett via RCG. Har försökt få tag i bolaget i en veckas tid. Direkt efter att jag tryckt in bokningsnumret så säger en röst att alla handläggare är upptagna och samtalet läggs på. Har ringt ett 50-tal gånger nu. Vi riskerar väldigt mkt pengar (flyg och hotell) pga att detta bolaget är oseriöst och att man inte kan få tag på deras kundtjänst.

KIM ROBERT N
Skrev om Resecentrumgruppen i Stockholm AB

Så jävla dåligt resebolag, sämsta jag vart med om! Betalade för dyra pengar för avbeställningsskydd, sedan när jag avbokade ca: 6 mån innan resa så säger de att jag ej får mina pengar för resan tillbaka. Måste nu betala hela summan för resan fast jag hade avbeställningsskydd, sedan svarar de ej på mail, telefon och när man till sist får tag i dem så är de väldigt otrevliga och arroganta. Nä aldrig mer RGC någonsin, riktigt jävla bluffbolag!

Anna L
Skrev om Resecentrumgruppen i Stockholm AB

Riktigt dåligt! Köpte biljetter med British Airways till London. RCG kallar dem economy vilket enl BA ger rätt till incheckat baggage. Väl på resa har jag fått betala ca 1500 kronor för att checka in baggage eftersom det i själva verket är basic-biljetter de sålt till mig. Letade efter info innan avresa men det fanns ingen info om baggageregler på mina biljetter eller i min bokning. Och inte heller svara RCG när jag mejlar dem om detta. Varning för detta bolag!

Sofia
Skrev om Resecentrumgruppen i Stockholm AB

Detta företag är ett skämt! Helt värdelös kundservice, de svarar inte på mail eller ger helt fel information per telefon. Lita inte på detta bluff företag! Sista gången jag bokat flyg genom er..