Resurs Bank AB

Resurs Bank AB

Ring 073-012 03 55 www.resurs.se
1.3

RESURS BANK startade under 1983 under namnet Resurs Finans och introducerade begreppet räntefritt i Sverige 1986. 2001 blev Resurs Finans bank och är idag marknadsledande inom säljfinans. Andra banktjänster vi erbjuder är inlåning, privatlån och fa

13 omdömen om Resurs Bank AB

Emma V
Skrev om Resurs Bank AB

Har aldrig haft problem med kontakt med banken eller mitt lån/kreditkort.

Jacob W
Skrev om Resurs Bank AB

Köpte grej på NetOnNet (60) dagar står det, dem drar bort 28 dagar slänger på en påminnelse på 223kr sedan 903kr & jag betalade produkten på 1732kr sedan en till faktura på det ifrån NetOnNet på 1877kr. När fakturan är betalad... Jag kom upp till 4735kr bara på ungefär 1 månad ifrån Resurs-Bank. Men massa konstiga påståenden. Skickat faktura samma dag som jag beställde varan också, totalt sjukt. Lämnade tillbaka produkten till NetOnNet, fortfarande inte fått pengarna & Resurs-Bank verkar vägra ge tillbaka dem. Så har...

Anita Maria M
Skrev om Resurs Bank AB

Om du köper en vara eller tjänst hos ett företag som anlitar Resurs Bank så använd inte detta alternativ! De skickar för det första ingen påminnelse. Utan det man får är en ny faktura med hutlösa påslag som inget annat kreditföretag tar: Administrationsavgift för två månader, avgift för sen inbetalning, ränta från inköpsdagen och avdragsgill ränta för innevarande månad! Den enda avgiften som är rimlig är avgiften för sen inbetalning. Det verkar tyvärr vara deras affärside. Ingen påminnelse och höga påslag som saknar sans och förnuft. Akta er!

Masoud S
Skrev om Resurs Bank AB

Utnyttjar kunder som glömmer betala i tid, ingen påminnelse skickades, de bara har lagt dubbelt avgifter, för mig det blev totalt mer än 400 kronor, under rubriken av ränta, avgift för ränta, admin avgift 3 gånger, påminnelse avgift och en annan avgift för sen inbetalning, allt under 1 månad :)))

Daniel Herman Ingemar M

Skumraskbank som definitivt gör små fulknep för att få kunder att betala extra avgifter. Säljer "försäkringar" som de medvetet byter plats på layouten på fakturorna för att man ska av misstag köp den tjänsten. Plus mycket annat som gör att man till slut blir lurad. Akta er från affärer med denna bank.

Carl Magnus Kristian F

Riktigt uselt! Försöker göra det så svårt som möjligt att betala i vanliga fall en enkel faktura. Rekommenderas ej!

Bartosz U
Skrev om Resurs Bank AB

Scam bank, drar ut alla möjliga pengar från sina kunder. Undvik dem

Conny L
Skrev om Resurs Bank AB

Riktig skitbank det låter bra när man ska låna pengar men sen när det ska betalas tillbaka så sjunker det knappt något, kundservice är urusel dom som jobbar där vet ingenting när man ringer och frågar om hjälp med något och dom vill inte hjälpa till heller. Låna inte pengar hos resurs dom är bara bra innan du tar lånet när du tagit lånet så är dom ohjälpsamma pissbank. Räntan är för hög och det står inte med på fakturan du får bara se beloppet du betalar och vad som är kvar och det sjunker knappt något...

Per-Mats F
Skrev om Resurs Bank AB

Bank världens uslaste "online-bank-sida". Obegriplig och förvirrande. Naturligtvis är det en strategi för att trötta ut sina kunder. Skäms.

First-Name L
Skrev om Resurs Bank AB

Höga räntor höjer varje månad! Låna inte pengar här så dåliga!!! Hade det funnits 0 att trycka på hade jag gjort det!

Madelaine G
Skrev om Resurs Bank AB

Så missnöjd, Anlitar avd för mista lilla summa. Var försiktiga!

Anette S
Skrev om Resurs Bank AB

Finns noll stjärnor för det är vad detta bolag ska ha i betyg. Gillar ingenting med Resurs Bank. Jag är låginkomsttagare och får tyvärr inte välja lån hos vem jag vill. Höga räntor, höga avgifter och annat är det hos Resurs Bank. Ringer man så får man inte prata då de avbryter en hela tiden och då när man säger tyst då de bara pratar på och inte lyssnar så blir man tillrättavisad och kränkt och så lägger de på luren då de är tjuriga. Skulle de ha chatt så skulle de slippa vad de tror är sura människor för att man kanske...

Björn Lennart H
Skrev om Resurs Bank AB

Riktigt hala typer, tog en resa med deras hjälp och vid första inbetalningen så ska man välja om man vill ha försäkring eller ej! Tog utan och sen när nästa inbetalning dök upp så hade dom lagt till försäkringen iaf!! Detta är andra året i rad som dom gör likadant!! Ett påslag på ca 1300 kr på ett år!! Grisigt!!