Ronqvist Rör AB

Ripvägen 6, 186 96 Vallentuna — Visa karta

Välkommen till Ronqvist Rör!

Har du ett akut VVS-problem eller ett mindre brådskande ärende som kräver rörmokare på plats. Vi på Ronqvist Rör är ett auktoriserat VVS-företag som finns här för dig när rören strejkar. Vi har utbildade, noggranna och erfarna rörmokare redo att hjälpa dig på plats. Oavsett om det gäller mindre servicearbeten eller större entreprenader finns vi där för installation och reparation. Vi tillhandahåller tjänster inom värmesystem, installation av pumpar, varmvattenberedare, nyinstallationer och mycket mer. Dessutom är vi återförsäljare och installatörer av den energisnåla kakelugnen - Kakelugnspannan! Har du några frågor angående VVS, tveka inte att höra av dig till oss så ska vi kunna hjälpa dig på bästa sätt.

Välkommen till Ronqvist Rör - En rörmokare du kan lita på!

Läs vad 60 kunder tycker om Ronqvist Rör AB

• 2020-07-06

Kähtrin E skrev om Ronqvist Rör AB
    Ringde och rörmokare var snabbt på plats. Trevligt bemötande och utmärkt arbete.
    Kommer att kontakta Ronqvists i fortsättningen. Läs mer
  • 2020-07-05

Karl E skrev om Ronqvist Rör AB
    Behövde byta vattenutkastare. Ronqvist rör kom snabbt efter att jag hade ringt och levererade det jag önskade samt gav bra service både telefonledes och när de var här. Läs mer

Isak H skrev om Ronqvist Rör AB
    Snabb återkoppling och bokat hembesök. Inbokad installation av värmepump en dryg vecka efter besök (och detta under sommar med högtryck). Läs mer

Louise A skrev om Ronqvist Rör AB
    Skulle byta vattenmätaren ta bort ”champagne korken” men det blev problem med för litet hål i gatan, får vänta på att Täby kommun åtgärdar det! Läs mer

Charlotte H skrev om Ronqvist Rör AB
    Litet jobb att ta bort ett element och plombera detta. Väldigt trevliga killar som kom och gjorde jobbet, bra genomgång och fick lite information kring min värme panna samtidigt. Läs mer

Lina N skrev om Ronqvist Rör AB
    De hjälpte oss att felsöka radiatorsystemet, byta termostater, demontera (och frakta bort) duschhörna, installera ny duschkabin, blandare i kök samt fixa specialslang till ett hobbyprojekt. Allt gjordes utan krångel, snabbt och med bra kommunikation. Trevligt! Läs mer

Ingela S skrev om Ronqvist Rör AB
    Läckande avloppsrör under köksvask.
    Snabb på plats och supertrevligt bemötande. Och billigt! Läs mer
  • Åsa B

2020-06-30

Åsa B skrev om Ronqvist Rör AB
    Byte av blandare badrum. Kom snabbt, bra rådgivning och proffsigt arbete. Jättenöjd. Läs mer
  • 2020-06-30

Kullö-ekens S skrev om Ronqvist Rör AB
    Samf.Förening med femtontal medlemmar bytte vattenmätare.
    Vänligt, sakligt bemötande. Flexibla med lösningsinriktad service.
    Överlag positiv upplevelse. Läs mer

Eva N skrev om Ronqvist Rör AB
    Lagning av läckande rör. Utfördes proffsigt Läs mer

Lidice V skrev om Ronqvist Rör AB
    Snabb återkoppling och service! Behövde inte vänta så länge på att få hjälp. Väldigt smidigt. Passade på och frågade om en annan tjänst och det kunde rörmokare ta hand om direkt. Läs mer

Peter K skrev om Ronqvist Rör AB
    Installation av utomhus utkastare. Super snabb och bra service! Läs mer

Pernilla L skrev om Ronqvist Rör AB
    Kontaktade Ronqvist Rör pga gammal toalett som inte slutade rinna. Tjejen som kom, bytte ut delar och fick den att fungera igen. Bemötandet var proffsigt, trevligt. Jag är jätte nöjd och kan rekommendera er till andra som behöver hjälp med liknande jobb. Läs mer

Karin L skrev om Ronqvist Rör AB
    Jag behövde hjälp med lite olika inkopplingar av blandare och tillpassning av rör etc. Vi fick snabbt tid för möte och sedan tid för arbetet. Allt utmärkt gjort och mycket trevligt och kunnigt bemötande. Läs mer
  • Victor P

2020-06-29

Victor P skrev om Ronqvist Rör AB
    Fick hjälp med att byta en trasig vattenutkastare och att sätta upp en slangbox. Det blev bra gjort men själva utkastaren kärvade lite med Rune kom omgående två gånger till tills den funkade utan problem.

Tack! Läs mer

Susanne H skrev om Ronqvist Rör AB
    Trevliga killar/rörmokare som utförde ett proffsigt jobb. Blev bara miss i kommunikationen när golvläggaren /plattsättare var klar vilket gjorde att jag fick vänta lite extra innan mitt element kom på plats. Annars absolut suveränt och kan rekommendera er till andra. Läs mer

Tim N skrev om Ronqvist Rör AB
    Mindre arbete som behövde lösas inom ett par dagar, hjälp kom snabbt till ett rimligt pris. Läs mer
  • 2020-06-28

Brittmari J skrev om Ronqvist Rör AB
    Blev inte så bra, fortfarande värme på elementen. Tack ändå. Läs mer
  • 2020-06-27

Gustaf G skrev om Ronqvist Rör AB
    Trasigt avlopp. Läckande toalett. Utbyte av handfatsblandare och duschblandare.
    Punktliga.
    Trevligt bemötande.
    Snabba.
    Kunniga.
    Goda råd.
    Prisvärda.
    Snabb överblickbar faktura.
    Hela besöket var en mycket positiv upplevelse.
    Firman kan varmt rekommenderas!! Läs mer
  • 2020-06-27

Lena skrev om Ronqvist Rör AB
    Snabbt utfört jobb.
    Allt blev till belåtenhet för oss.. Läs mer
  • 2020-06-26

Arne Å skrev om Ronqvist Rör AB
    Snabb service och jobbet blev gjort.
    Kunde ha fixat en sak som glömdes
    Annars är jag väldigt nöjd.
    Trevligt bemötande Läs mer
  • 2020-06-26

Max S skrev om Ronqvist Rör AB
    Man fick tid för hjälp snabbt.
    Han som kom ut var väldigt trevlig, och resultatet vart superbra!
    Bra pris. Läs mer
  • 2020-06-25

Helve T skrev om Ronqvist Rör AB
    Bra service, de responderade snabbt och ordnade problemet bra. Läs mer
  • 2020-06-25

Carmen S skrev om Ronqvist Rör AB
    I had a broken toilet flush. So ended up using a bucket to flush during Christmas and New Years. But Ronqvist Rör showed up as agreed and tried fixing it, which did work the first time. But they did not give up and eventually fixed it completely so that I have now a working toilet again.
    They have a very good professional knowledge and do a proper job, I would wish though that they are a bit more thorough when it comes to the time booking with concrete time when they will show up instead of being chased for it.
    But all in all I am happy and would book them again. :-)
    //Carmen Läs mer
  • 2020-06-24

Niklas R skrev om Ronqvist Rör AB
    Mycket bra service här! Löste även problem som vattendistributören borde tagit hand om i samband med vattenmätarbyte. Läs mer

Wessberg T skrev om Ronqvist Rör AB
    Riktigt bra service, bra grabbar och väl utförda jobb Läs mer

Johan F skrev om Ronqvist Rör AB
    Trevlig och kunnig personal, felet blev snabbt åtgärdat Läs mer

Margareta O skrev om Ronqvist Rör AB
    Jag anlitade er för inkopplingvav diskmaskin. Mycket nöjd med besöket, trevligt och lättsamt. I Storstugan där jag bor anlitar vi alltid er vid "rörmokeri".
    Mvh Margareta Olseni Läs mer
  • Nils Jonas Mikael N

2020-05-09

Nils Jonas Mikael N skrev om Ronqvist Rör AB
    Betyget enbart på grund av det ohemueliga överpriset. 22,1K för att byta en varmvattenberedare som hos andra kostar 10K mindre att byta.
    Trevlig personal som kom, men när vi bokade skulle någon komma och titta på varmvattenberedaren, när de kom hade de redan med sig en ny och började slita ut den gamla utan offert, prisuppgift eller någonting.
    Vi har lärt oss läxan att aldrig någonsin anlita dessa igen och att alltid begära offert innan lurendrejare beställs.
    Akta er för för Rönqvist Rör AB, men inte för deras personal.
    Hade vi bokat samma byte med en annan Stockholmsfirma hade det kostat 14k, Rönqvist ägare är rena lurare punkt slut. Läs mer
  • 2018-11-16

Robert K skrev om Ronqvist Rör AB
    dem kom omedelbart och berätadde värför de kunde ej fixa min bidet men tog hand om alla andra grejer. Jag är jätte tacksam för att de hade väntat så länge för mig att samla ihop pengarna! Läs mer
  • Mats V

2018-11-14

Mats V skrev om Ronqvist Rör AB
    Beställde rensning av våra avloppsrör. Gick fort att få hjälp och de utförde jobbet, precis som vanligt när jag har bett dom om hjälp, på allra bästa sätt. Rent och snyggt lämnade dom efter sig också. Läs mer

Jill B skrev om Ronqvist Rör AB
    Anlitat företaget vid ett flertal tillfällen. Alltid bra bemötande och snabb service Läs mer

Charlotte K skrev om Ronqvist Rör AB
    Rune är en mycket bra och serviceinriktad rörmokare som jag gärna rekommenderar. Läs mer

Anna S skrev om Ronqvist Rör AB
    Jag fick efter rengöring av vattenlås inte ihop det igen utan att det läckte. Det visade sig att låset behövde bytas ut då det var gammalt och packningen var slut. Ronqvist rör åtgärdade detta snabbt och smidigt och var trevliga i sitt bemötande. Läs mer

Anita S skrev om Ronqvist Rör AB
    En rinnande toalett. Trevligt bemötande och proffsiga, men mycket dyra för en pensionär. Rutavdraget var inte mycket. Läs mer

Lars-olov K skrev om Ronqvist Rör AB
    Jobbet var att installera vattenburen golvvärme i kök samt koppla in diskbänkblandare, avlopp och diskmaskin. Allt fungerar. Avtalade tider hölls, eller fick jag i god tid besked om ändrad tid. Vänligt bemötande och trevlig jobbatmosfär. Läs mer

Gustav L skrev om Ronqvist Rör AB
    Kom enligt utsatt tid, gjorde jobbet (2ballofix + blandarmontering) på en timme.

Trevlig, tydlig om pris i förväg Läs mer

Sune N skrev om Ronqvist Rör AB
    Allt fungerade perfekt, Vi är helnöjda!! Läs mer

Göran U skrev om Ronqvist Rör AB
    Justering av varmvattenberedare.
    Fick hjälp snabbt.
    Blev mycket proffesionellt bemött och fick insyn i problematiken på ett bra sätt.
    Motsvarade mina förväntningar.
    Rekommenderar detta företag! Läs mer
  • Lida C

2018-11-10

Lida C skrev om Ronqvist Rör AB
    För några år sedan så började vår uråldriga vattenberedare läcka vatten, förbi allt el. Vi ringde och den var utbytt inom bara några timmar. Trevliga killar och tjej!
    I somras behövde jag fixa så att det gick att duscha igen i gamla badrummet som vi inte använde och renovering inte är aktuellt. Min idé var duschkabin men med förutsättningarna skulle det inte fungera så optimalt. Rune kom med nytt förslag med en duschvägg, finfixade allt och att det även skulle vara tät överallt med rören som försvann i väggarna med det över 40-år gamla badrummet. Det var även ett gratis återbesök efter att silikonen torkat för att dubbelkolla så att allt var tät som det skulle.
    Jag kan varmt rekommendera och kommer att anlita dom igen när behovet uppstår. Dubbelt tack! Läs mer

David L skrev om Ronqvist Rör AB
    Ny toalettsits då min gick sönder. De löste och hittade en tid snabbt och var väldigt professionella när arbetet utfördes. Läs mer

Ewa S skrev om Ronqvist Rör AB
    Snabb servis trevlig bemötande Läs mer

Karin L skrev om Ronqvist Rör AB
    Trevligt företag med mycket trevliga medarbetare.
    Jag fick hjälp i badrum och kök och är mycket nöjd!
    Karin Läs mer
  • 2018-11-09

Eva P skrev om Ronqvist Rör AB
    Väldigt bra gjort arbete, engagerad personal och stor kunskap. Visar också vilja att visa mig som kund hur jag själv ska göra. Kan rekommendera dem till andra! Läs mer
  • Kristina K

2018-11-08

Kristina K skrev om Ronqvist Rör AB
    Snabb återkoppling på mail och förslag om besök redan nästa dag.
    Rörmokaren kom i tid, undersökte, beskrev & åtgärdade problemet på en timme. Jag kan verkligen rekommendera dem! Läs mer

Jan B skrev om Ronqvist Rör AB
    Vi bytte ut vår varmvattenberedare. Proffsigt bemötande, snabbt och smärtfritt. Jag hade höga förväntningar och det infriades. Proffsigt genomfört arbete, kan rekommenderas till andra. Läs mer

Åke B skrev om Ronqvist Rör AB
    VVS installation badrum. Jag hade högt ställda förväntningar på kompetens och utförande, vilket också var ett krav från vår Brf. Mina förväntningar infriades med råge.
    Åke Läs mer
  • Åsa H

2018-11-08

Åsa H skrev om Ronqvist Rör AB
    Har alltid fått snabb hjälp och trevligt bemötande! Läs mer

Monica B skrev om Ronqvist Rör AB
    Jag blev väl bemött och fick snabbt hjälp med att byta min läckande kran i köket. Nöjd med leverantören. Läs mer

Åsa S skrev om Ronqvist Rör AB
    Vi hade en kran i badrummet som behövde bytas. Vi fick hjälp av två super trevliga killar som gjorde jobbet inte bara perfekt utan snabbt också 👍😄 Vi är jätte nöjda och rekommenderar er gärna till andra 😄 Läs mer

Ripvägen 6, 186 96 Vallentuna