Ronqvist Rör AB

Ripvägen 6, 186 96 Vallentuna — Visa karta

Välkommen till Ronqvist Rör!

Har du ett akut VVS-problem eller ett mindre brådskande ärende som kräver rörmokare på plats. Vi på Ronqvist Rör är ett auktoriserat VVS-företag som finns här för dig när rören strejkar. Vi har utbildade, noggranna och erfarna rörmokare redo att hjälpa dig på plats. Oavsett om det gäller mindre servicearbeten eller större entreprenader finns vi där för installation och reparation. Vi tillhandahåller tjänster inom värmesystem, installation av pumpar, varmvattenberedare, nyinstallationer och mycket mer. Dessutom är vi återförsäljare och installatörer av den energisnåla kakelugnen - Kakelugnspannan! Har du några frågor angående VVS, tveka inte att höra av dig till oss så ska vi kunna hjälpa dig på bästa sätt.

Välkommen till Ronqvist Rör - En rörmokare du kan lita på!

Läs vad 31 kunder tycker om Ronqvist Rör AB

• 2018-11-16

Robert K skrev om Ronqvist Rör AB
    dem kom omedelbart och berätadde värför de kunde ej fixa min bidet men tog hand om alla andra grejer. Jag är jätte tacksam för att de hade väntat så länge för mig att samla ihop pengarna! Läs mer
  • Mats V

2018-11-14

Mats V skrev om Ronqvist Rör AB
    Beställde rensning av våra avloppsrör. Gick fort att få hjälp och de utförde jobbet, precis som vanligt när jag har bett dom om hjälp, på allra bästa sätt. Rent och snyggt lämnade dom efter sig också. Läs mer

Jill B skrev om Ronqvist Rör AB
    Anlitat företaget vid ett flertal tillfällen. Alltid bra bemötande och snabb service Läs mer

Charlotte K skrev om Ronqvist Rör AB
    Rune är en mycket bra och serviceinriktad rörmokare som jag gärna rekommenderar. Läs mer

Anna S skrev om Ronqvist Rör AB
    Jag fick efter rengöring av vattenlås inte ihop det igen utan att det läckte. Det visade sig att låset behövde bytas ut då det var gammalt och packningen var slut. Ronqvist rör åtgärdade detta snabbt och smidigt och var trevliga i sitt bemötande. Läs mer

Anita S skrev om Ronqvist Rör AB
    En rinnande toalett. Trevligt bemötande och proffsiga, men mycket dyra för en pensionär. Rutavdraget var inte mycket. Läs mer

Lars-olov K skrev om Ronqvist Rör AB
    Jobbet var att installera vattenburen golvvärme i kök samt koppla in diskbänkblandare, avlopp och diskmaskin. Allt fungerar. Avtalade tider hölls, eller fick jag i god tid besked om ändrad tid. Vänligt bemötande och trevlig jobbatmosfär. Läs mer

Gustav L skrev om Ronqvist Rör AB
    Kom enligt utsatt tid, gjorde jobbet (2ballofix + blandarmontering) på en timme.

Trevlig, tydlig om pris i förväg Läs mer

Sune N skrev om Ronqvist Rör AB
    Allt fungerade perfekt, Vi är helnöjda!! Läs mer

Göran U skrev om Ronqvist Rör AB
    Justering av varmvattenberedare.
    Fick hjälp snabbt.
    Blev mycket proffesionellt bemött och fick insyn i problematiken på ett bra sätt.
    Motsvarade mina förväntningar.
    Rekommenderar detta företag! Läs mer
  • Lida C

2018-11-10

Lida C skrev om Ronqvist Rör AB
    För några år sedan så började vår uråldriga vattenberedare läcka vatten, förbi allt el. Vi ringde och den var utbytt inom bara några timmar. Trevliga killar och tjej!
    I somras behövde jag fixa så att det gick att duscha igen i gamla badrummet som vi inte använde och renovering inte är aktuellt. Min idé var duschkabin men med förutsättningarna skulle det inte fungera så optimalt. Rune kom med nytt förslag med en duschvägg, finfixade allt och att det även skulle vara tät överallt med rören som försvann i väggarna med det över 40-år gamla badrummet. Det var även ett gratis återbesök efter att silikonen torkat för att dubbelkolla så att allt var tät som det skulle.
    Jag kan varmt rekommendera och kommer att anlita dom igen när behovet uppstår. Dubbelt tack! Läs mer

David L skrev om Ronqvist Rör AB
    Ny toalettsits då min gick sönder. De löste och hittade en tid snabbt och var väldigt professionella när arbetet utfördes. Läs mer

Ewa S skrev om Ronqvist Rör AB
    Snabb servis trevlig bemötande Läs mer

Karin L skrev om Ronqvist Rör AB
    Trevligt företag med mycket trevliga medarbetare.
    Jag fick hjälp i badrum och kök och är mycket nöjd!
    Karin Läs mer
  • 2018-11-09

Eva P skrev om Ronqvist Rör AB
    Väldigt bra gjort arbete, engagerad personal och stor kunskap. Visar också vilja att visa mig som kund hur jag själv ska göra. Kan rekommendera dem till andra! Läs mer

Kristina K skrev om Ronqvist Rör AB
    Snabb återkoppling på mail och förslag om besök redan nästa dag.
    Rörmokaren kom i tid, undersökte, beskrev & åtgärdade problemet på en timme. Jag kan verkligen rekommendera dem! Läs mer

Jan B skrev om Ronqvist Rör AB
    Vi bytte ut vår varmvattenberedare. Proffsigt bemötande, snabbt och smärtfritt. Jag hade höga förväntningar och det infriades. Proffsigt genomfört arbete, kan rekommenderas till andra. Läs mer

Åke B skrev om Ronqvist Rör AB
    VVS installation badrum. Jag hade högt ställda förväntningar på kompetens och utförande, vilket också var ett krav från vår Brf. Mina förväntningar infriades med råge.
    Åke Läs mer
  • Åsa H

2018-11-08

Åsa H skrev om Ronqvist Rör AB
    Har alltid fått snabb hjälp och trevligt bemötande! Läs mer

Monica B skrev om Ronqvist Rör AB
    Jag blev väl bemött och fick snabbt hjälp med att byta min läckande kran i köket. Nöjd med leverantören. Läs mer

Åsa S skrev om Ronqvist Rör AB
    Vi hade en kran i badrummet som behövde bytas. Vi fick hjälp av två super trevliga killar som gjorde jobbet inte bara perfekt utan snabbt också 👍😄 Vi är jätte nöjda och rekommenderar er gärna till andra 😄 Läs mer

Marie A skrev om Ronqvist Rör AB
    Vi anlitade Ronqvist rör för att laga en läcka i köket.

Det gick super bra, väldigt snabbt och proffsigt!

Trevligaste rörmokar företaget! Läs mer

Winnie J skrev om Ronqvist Rör AB
    Snabbt, enkelt och trevligt bemötande.. Resultatinriktad och bra på att förklara! Tack så mycket! //Winnie Läs mer

Karin L skrev om Ronqvist Rör AB
    Företaget bra /kunnig montör ../ blev för dyrt för i slutänden för en enkel vattenkran Läs mer

Eva L skrev om Ronqvist Rör AB
    Ny blandarkran i kök, översyn av andra kopplingar och rör. Ny spolknapp på toan. Bra svar på frågor och bra instruktioner om skötsel! Läs mer

Stefan W skrev om Ronqvist Rör AB
    Snabba bra och professionella
    Allt blev bra och fixat som jag ville. Läs mer
  • Ulla L

2018-11-08

Ulla L skrev om Ronqvist Rör AB
    snabb utryckning! Mycket bra hjälp! Trevligt bemötande! Levde upp till mina förväntningar. Ringer dem nästa gång jag får problem! Mycket nöjd! Läs mer

Johanna W skrev om Ronqvist Rör AB
    Ronqvist rör har hjälpt till med ett par olika tvättstugerelaterade situationer. De har alltid varit föredömligt trevliga, serviceinriktade och snabba. Vi kommer att kontakta dem när vi behöver VVS-hjälp igen, och kommer även att rekommendera dem till andra. Läs mer

Stina N skrev om Ronqvist Rör AB
    Jag fick snabbt tid för besök.
    Trevligt bemötande, snabb hjälp och svar på alla mina frågor. Läs mer

Cecilia A skrev om Ronqvist Rör AB
    Första intryck: snabbt svar & snabb och bra service
    Fått rekommendation från grannar
    Gjort ett mindre jobb. Större jobb på gång som förhoppningsvis bekräftar positiva bilden Läs mer
  • 2015-04-13

Åsa G skrev om Ronqvist Rör AB
    Duktiga killar å tjej. Gjorde ett toppen arbete åt min sambo. Monterade i en varmvattensberedare under bastutoften i stugan. Gjorde en åtetcheck att allt fungerade som det skulle. Läs mer

Ripvägen 6, 186 96 Vallentuna