Ronqvist Rör AB

Ronqvist Rör AB

www.ronqvistror.se
  • BadgeFourYears
4.5

Välkommen till Ronqvist Rör! Har du ett akut VVS-problem eller ett mindre brådskande ärende som kräver rörmokare på plats. Vi på Ronqvist Rör är ett auktoriserat VVS-företag som finns här för dig när rören strejkar. Vi har utbildade, noggranna och erfarna rörmokare redo att hjälpa dig på plats. Oavsett om det gäller mindre...

285 omdömen om Ronqvist Rör AB

Sedan starten hos Reco 2018

Bo S
Skrev om Ronqvist Rör AB

Anlita aldrig Ronqvist rör AB i Vallentuna! Vi hade en liten läcka i ett rör i källaren. Vi ringde Ronqvist Rör AB och det kom en kille och sågade av en bit och skarvade med några nipplar. Det tog väl kanske en 20 minuter, men han fick ett annat jobb medan han höll på så han var iväg en halvtimme men passade då också på att köpa nipplarna. När han kom tillbaka gjorde han färdigt jobbet på ca 10 minuter och det fungerar nu. Så småningom kom fakturan och den var jättesaltad. Den var på totalt 5 841 kr efter ROT-avdrag. Förutom...

Hans J
Skrev om Ronqvist Rör AB

Tyvärr en mycket dålig upplevelse med Ronquist Rör. Anlita en mer professionell aktör är mitt råd! Jag ifrågasätter kraftigt Rune och Ronquist Rör's kompetens. De var hos oss då vår Bergvärme hade slutat fungera. De lade ett antal timmar under ett par dagar men kunde inte hitta felet. Trots att de sade sig vara auktoriserade på Nibe. De bytte ett par komponenter, inget hjälpte. Tills slut kom de fram till att det inte är fel på pannan utan troligen något fel med vårt borrhål. Detta lovade Ronquist att ta i genom att...

Torgny Fred E
Skrev om Ronqvist Rör AB

Har använt mig av de 2ggr första gången helt okej mindre rörjobb en i familen gjorde jobbet, nästa gång i våras de hade varit och inspekterat vad som skulle göras, flytta en kylanläggning 3 met c:a i sidled och 1,5 ner, när arbetet väl startade hade de nästan inget matrial med sig utan fakturerade resor för över 3000:- + halvdant arbete, den mannen eller Ronqvist rör kommer aldrig anlitas någon mer gång.

Jonas T
Skrev om Ronqvist Rör AB

Behövde hjälp med diskmaskin och avlopp i köket som krånglade. Rörmokare dök upp på avtalad tid dagen. Trevligt bemötande och kompetent arbete. Var noga med att reda ut alla problem kopplat till köksavlopp och diskmaskin. Nu fungerar allt perfekt. Tack!

Tommy Christer H
Skrev om Ronqvist Rör AB

Kom punktligt på avtalad tid, gjorde ett bra och snyggt jobb. Förstod våra önskemål trots en mycket bristfällig ritning som jag gjorde hur vi ville ha det!

Andreas F
Skrev om Ronqvist Rör AB

Superbra service och hjälpte till i dialog med leverantör av värmepump som gjorde att jag kände mig tryggare med hela installationen.

Helena M
Skrev om Ronqvist Rör AB

Jag är mycket nöjd med Ronqvist Rör! Trevlig personal som bytte blandare i badrummet samt även löste en surdeg som vi inte tagit tag i! Glad att få mer hjälp än vad jag bokat!

Fredrik B
Skrev om Ronqvist Rör AB

Ronqvist Rör var kanske det mest kompetenta rörföretaget jag någonsin kommit i kontakt med. Maken till service får man leta efter. Allt passar.

Inger Ö
Skrev om Ronqvist Rör AB

Vi blev bemötta på ett trevligt sätt. Arbetet bestod av: ett läckande avlopp från vask och diskho. Byte av huvudavstängningskran. Byte av packning i badrumskran. När huvudkranen byttes ut, så sattes vattenmätaren åt fel håll. Det medför att den är svår att avläsa. Avloppet från vasken och diskhon byttes ut efter läckage. Detta innebär att det låter mycket mera när diskmaskinen tömmer ut vattnet, vilket medför att man inte kan diska sent på kvällen.

Margareta F
Skrev om Ronqvist Rör AB

Har anlitat Ronqvist rör två gånger och varit väldigt nöjd båda gångerna. Trevligt bemötande vid bokande av besök. Fick snabb hjälp av duktig och trevlig anställd. Tog sig tid för frågor och gav bra och kunniga svar. Helt enkelt ett serviceinriktat och bra företag som jag verkligen rekommenderar.

Barbro A
Skrev om Ronqvist Rör AB

Vi fick det beställda arbetet snabbt och snyggt utfört.. Montörerna var artiga och svarade på våra funderingar.

Kristina H
Skrev om Ronqvist Rör AB

Väldigt nöjd med hjälpen jag fick i både badrum och kök. Speciellt bra var att jag fick hjälpen i tid och i god tid dessutom! Kan rekommendera firman varmt.

Paul N
Skrev om Ronqvist Rör AB

Superbra och väl genomfört arbete, men obesvarade frågor kring kostnad och faktura lämnar en bitter eftersmak.

MALIN T
Skrev om Ronqvist Rör AB

Härligt bemötande & bra utfört jobb! Vi bytte vattentätare & ventiler .

Christer J
Skrev om Ronqvist Rör AB

Trevligt bemötande, kom dagen efter första kontakt. Blev debiterad 11 tim för montering av vägghängd vattenburen radiator. Borde ha varit 7-8 tim…

Annica T
Skrev om Ronqvist Rör AB

Pålitlig och bra och snabb service.

Klas A
Skrev om Ronqvist Rör AB

De var på plats den tiden de sa och gav riktigt snabb och proffsig service. Kan rekommendera Ronqvist Rör AB alla dagar i veckan.

Lotta Ö
Skrev om Ronqvist Rör AB

Snabb service och bra bemötande.

Peder N
Skrev om Ronqvist Rör AB

Kunniga och trevliga. Anlitade Ronqvist för att byta ut en läckande radiator.

Kristina Maria N
Skrev om Ronqvist Rör AB

Fantastiskt väl bemött både i telefon när jag ringde ang stopp i toaletten och av mannen som kom för att hjälpa mig med stoppet. Snabb service, fick hjälp inom 45 min från det jag ringde.

Valentina L
Skrev om Ronqvist Rör AB

Snabbt, smidigt, högt proffesionellt!!!

Olof H
Skrev om Ronqvist Rör AB

Jag blev bra bemött av företaget. Företaget levde upp till förväntningarna. företaget kom på tid som vi kommit överens om. Fick en ny toalettstol installerad. Bra service! duktiga hantverkare!

Hans B
Skrev om Ronqvist Rör AB

Allting var utmärkt på alla sätt.

Cecilia C
Skrev om Ronqvist Rör AB

Ronqvist Rör AB gav snabb och bra service, till ett bra pris, i ett akut läge. Trevlig och duktig personal! Jag kan varmt rekommendera dem!

Monica S
Skrev om Ronqvist Rör AB

Killarna som var här var bra och gjorde ett bra jobb. Monteringen av toaletten blev bra och väl gjort.

Bianca T
Skrev om Ronqvist Rör AB

Företaget blev rekommenderat av en granne för att undersöka vad som var fel i vårt hus. De kom i tid, var väldigt trevliga och professionella och löste vart problem väldigt fort.

Christer L
Skrev om Ronqvist Rör AB

Punktliga o duktiga medarbetare, som utfört uppdraget på ett snabbt o proffsigt sätt. Arbetet gällde flytt av värme o vattenledningar samt installation av diskmaskin i renoverat kök. Rekommenderas.

Ulrika J
Skrev om Ronqvist Rör AB

Snabba svar och snabb leverans. Förvisso blev en toalett felaktigt ditsatt men så fort vi påtalat problemet åtgärdades det!

Kimstalund 1:4 Fastigheter Ab K

Anlitade dem för att dra vatten och avlopp till ett nyskapat badrum. - Fakturerade betydligt högre pris än som utlovades, dock över telefon då de repeterade tillfällen "glömde" skicka prisförslag över e-post innan arbetet påbörjades. - Monterade golvbrunnen snett. - Satte inte fast inkommande vatten och avlopp under tvättstället ordentligt, så nu åker jag på att riva upp färdigpacklad vägg för att åtgärda felet. - Uttryckte sig rasistiskt om arbetskraft från Baltikum, "j*vla polackjobb", när en jätteduktig baltisk...

Kennie E
Skrev om Ronqvist Rör AB

5 av 5 i service och bra fokus på kunden. Kan starkt rekommendera Rönnqvist Rör AB

Joel J
Skrev om Ronqvist Rör AB

Mycket trevligt bemötande. Snabb och professionell hjälp.

Andreas K
Skrev om Ronqvist Rör AB

Använde dem för att dra vatten och avlopp till ett nyskapat badrum. - Fakturerade betydligt högre pris än som utlovades, dock över telefon då de hela tiden "glömde" skicka prisförslag över e-post innan arbetet påbörjades. - Monterade golvbrunnen snett. - Satte inte fast inkommande vatten och avlopp under tvättstället ordentligt, så nu åker jag på att riva upp färdigpacklad vägg för att åtgärda felet. - Uttryckte sig rasistiskt om arbetskraft från Baltikum "jävla polackjobb", när en jätteduktig baltisk snickare var närvarande. Anlita INTE denna hantverkare, för ni lär sannolikt bli besvikna.

Daniel E
Skrev om Ronqvist Rör AB

Jag hade problem med pumpen som inte startade. Ronqvist kom dit två gånger o kollade o andra gången hade han också en elektriker med sig. De konstaterade att pumpen var död o behövde bytas med en offert på 68.000kr. Jag ringde istället Bergkvist rör för en second opinion. Han löste problemet i telefon, kom inom 30min o bytte strömbrytaren som kostade runt 400kr. Litar inte på denna firma, buffel o båg.

Lars N
Skrev om Ronqvist Rör AB

Snabbt o bra utfört arbete o trevligt bemötande

Sara V
Skrev om Ronqvist Rör AB

Snabba, proffsiga och trevliga!

Lars-Åke P
Skrev om Ronqvist Rör AB

vet ej har ej varit i kontekt med de

Peter S
Skrev om Ronqvist Rör AB

Lurendrejeri är vad de håller på med

Rotina Consulting Ab R
Skrev om Ronqvist Rör AB

Rune och hans killar lämnar alltid 100% väl utfört arbete. Dom kan alla regler kring vvs och följer dom. Rekommenderas till alla som vill ha ett gediget hantverk utfört av svensk, utbildad personal.

Susanne L
Skrev om Ronqvist Rör AB

Fick snabb hjälp med stopp i avlopp,mycket uppskattat ,vänligt bemötande

Kristina H
Skrev om Ronqvist Rör AB

Lätt att komma i kontakt med. Gjorde det som överenskommits, till priset enligt kostnadsförslaget. De bytte toalett och kopplade på avstängning till diskmaskinen. Jag är nöjd.

Gunnar L
Skrev om Ronqvist Rör AB

På sämsta tänkbara sätt. En parodi av kundvård. 0. -98 Försäkringsärende som ju stänker missnöje mot skaderegleringen.

Tarja W
Skrev om Ronqvist Rör AB

Mycket bra service. Vi hade stopp i avloppet. De kom och fixade det inom några dagar. Bemötande var toppen. Rörmokaren var glad och lättsam att göra med. TW

Kjell R
Skrev om Ronqvist Rör AB

Blev vänligt bemött då Ronqvist Rör hjälpte oss att skaffa delar till och laga vår hydropress. Då man är beroende av att ha vatten var vi tacksamma för den snabba hjälpen- Även kostnaden blev en pösitiv överraskning.

Rickard E
Skrev om Ronqvist Rör AB

Bra personal. Löste problemet.

Anna E
Skrev om Ronqvist Rör AB

Supertrevliga och duktiga! Varit nöjda varje gång vi anlitat dem.

Yvonne Birgitta L
Skrev om Ronqvist Rör AB

Glad och trevlig tekniker som hjälpte oss med problemet, och även kom med egna förslag. Vi hade läckage i köket

Mats S
Skrev om Ronqvist Rör AB

Trevlig och proffsig installatör, kan rekommendera.

Loke Consulting Ab L
Skrev om Ronqvist Rör AB

Bra och snabbt utfört arbete samt trevlig personal

Lena E
Skrev om Ronqvist Rör AB

Snabba och flexibla Snabb hjälp även med små jobb. i mitt fall byte av blandare i dusch, men många timmar på jobb, uppskattade jag servicen med anpassning av utfört jobb efter mitt jobbschema. Rent och snyggt efter utfört arbete. Proffsigt

Ursula B
Skrev om Ronqvist Rör AB

Arbetet utfördes snabbt. Jag är nöjd.