Rospiggens Begravningsbyrå

Rospiggens Begravningsbyrå

När ett dödsfall sker är det många känslor som uppstår. Det kan också bli mycket att göra för dig som är anhörig. Vi på Rospiggens Begravningsbyrå har som mål att genom nära samarbete och bra bemötande skapa ett personligt och vackert avsked, som du kan bära med dig för resten av livet.

Vi är verksamma i Vaxholm, Enebyberg, Täby, Danderyd och Bromma, men kan mötas upp även på annan plats. Vi är utbildade begravningsentreprenörer och har erfarenhet av många olika sorters arrangemang och livsåskådning. Hos oss är du alltid välkommen.

Läs vad 65 kunder tycker om Rospiggens Begravningsbyrå 2

2021-05-10
    Bra bemötande. Allt fungerade som vi önskade
    2021-05-07
    Begravning för våran dotter och vi var jätte nöjda med allt .
    Lyhörda och förstående i våran svåra sorg.
    Leif Ekman
    2021-05-06
    Personlig ! Ett stort stöd i sorgen! ❤️
    2021-03-19
    Vi kände oss lotsade på ett tryggt sätt genom den här sorgliga upplevelsen, Therese är väldigt bra att ha att göra med. Fakturan motsvarade offerten, så inget att anmärka på.
    2021-03-17
    Ömsint och engagerat arbete inför och under minnesstund för min svärmor. Flera intressanta tjänster som gjorde det möjligt för fler att delta på distans med stark känsla av närvaro trots pandemin.
    2021-03-07
    På grund av fint, trevligt och personligt bemötande, samt bra service i alla led med stor hörsamhet för våra önskemål, är det nu tredje gången vår familj anlitar Rospiggen/Alvikstrands begravningsbyrå. Rekommenderas å det varmaste!
    2021-03-03
    Therese på Rospiggens Begravningsbyrå hjälpte till och gjorde att vår svåra stund underlättades väsentligt och med värdighet !
    / Catarina & Kjell
    2021-02-21
    trevliga och sakkunniga vid frågor.
    2021-02-21
    Fint och respektfullt bemötande.
    Ett önskemål; lite bilder på olika exempel på kistor och blommor vid mötet.
    2021-01-15
    Blev omhändertagen av en underbar representant för begravningsbyrån, Therese.
    Hon vägledde mig i alla frågor utan att styra mig - hon var och är en tröst i min situation.
    Begravningen var över förväntan - allt var som ville ha det och mer därtill.
    Det är 2:dra gången jag köpt deras tjänster och lika nöjd .båda gångerna
    2020-12-22
    En enkel och fin minnesstund med urnsättning.
    Mycket trevligt bemötande och fint arrangemang under rådande Coronatider.
    Per V
    2020-12-13
    Den lilla begravningsbyrån med stort hjärta och engagemang, enligt mig!
    2020-12-12
    Rospiggen mötte våra önskemål av mammas begravning. Det blev ett fint minne för oss. De löste allt på ett smidigt och flexibelt sätt. Där det goda samarbetet på byrån möjliggjorde det. Tack!
    2020-12-12
    Jag fick ett väldigt bra bemötande av Therese B .Allt fungerade som det skulle och allt var mycket vackert och stämningsfullt
    arrangerat.

I den svåra stunden fick vi ett avsked av en mycket älskad make, pappa och morfar.
    2020-12-12
    Bra bemötande, okomplicerat, blev som vi ville.
    2020-12-12
    Vi fick dödsannonsen gjord av rospiggen och det sköttes alldeles utmärkt
    2020-12-10
    Jag kände mig väl omhändertagen från första kontakt, vi fick en mycket personlig och fin ceremoni, kan varmt rekommendera Rospiggens Begravningsbyrå
    2020-08-20
    Hej det var begravning av min mamma det bästa tänkbara allt var mycket bättre än jag förväntade mig en tung dag som blev bra tack vare Rosengrens begravningsbyrå. Att sedan få en fin minnesbok stort tack. Vänliga hälsningar Hans Andersson.
    2020-08-18
    Personligheten och engagemanget att hjälpa till att bygga talet på den borgliga begravningen
    2020-08-18
    Otroligt omtänksamma och hjälpsamma med begravning och allt därtill vid mammas hastiga bortgång.
    Ett STORT STÖD❤
    Rekommenderas varmt.
  • Helena L
    2020-03-30
    Rospiggens Begravningsbyrå är en personlig byrå som engagerar sig det lilla extra. Visar omtanke, förståelse i alla led genom de olika stadierna gällande en begravning.

Vi var från början inne på att askbegravningen skulle ske i kista. Therese berättade om urnbegravning på ett sätt som gjorde att vi omprövade vårt beslut.
    Supportar, stöttar och står ut med alla undringar jag hade. Therese o Kerstin överträffade mina förväntningar på alla sätt.
    Urnbegravningen blev ljus o fin- lättsammare men full med värdighet.
    Det var den första för mej precis som
    för de flesta av de många gästerna- och alla tyckte om detta lite lättare sätt att säga farväl.

Tack för att ni hjälpte mej göra begravningen av mitt stora hjärta till ett ljust minne, som jag alltid kommer bära med mej.

Jag rekommenderar Rospiggen i samband med det svåraste vi kan göra - ta farväl av någon kär person.
    2020-03-19
    Otroligt proffsiga, varma, flexibla, inspirerande och fantastiska. De gjorde något mycket svårt till något mycket vackert.
    2020-03-15
    Ingen ceremoni, kremering och sen minneslund.

Mycket trevligt och tjänstvilligt bemötande, inget krångel.

Mycket nöjd.
    Uppskattat
    Helhetsansvar
    Mina högsta rekommendationer.
    2020-03-15
    Utan Rospiggens begravningsbyrå hade jag aldrig klarat av att ta mig igenom begravningen. Tack för att ni tog hand om allt och gjorde det till en fin stund.
    Begravning.
    Bemötandet var mycket bra. Kände mig trygg.
    Jag hade inga förväntningar. 1:a gången jag var med att arr. en begravning.
    2020-03-13
    Hela begravningsarangemanget, inkl minnesstund efteråt - Proffesionellt, värdig, personligt. Det kunde inte varit bättre. Även genomförandet av begravningen var perfekt.
    Hjälp med begravningen
    Allt var bra
    2020-03-13
    Trevligt proffesionellt bemötande .
    Hade inga spec förväntningar eftersom jag inte varit med om detta förut.
    Mvh Anita Öberg.
    2018-10-27
    Bra bemötande från första stund
    Begravning med Urnsättning,dödsannons.
    Det är dyrt med begravningar och eftersom den döde skulle kremeras kan jag tycka att det borde vara kista av papp i stället för trä,onödigt slöseri på skogen och borde minska kostnaderna.
    Det var ett fint minnesalbum
    2018-10-25
    Begravning. Mycket trevligt bemötande och en väldigt fin och ljus begravning. Högsta betyg!
  • Madeleine L
    2018-10-24
    Väldigt fin service och varmt bemötande, vilket var otroligt viktigt när jag var i total chock och djup sorg. Rospiggens mottagande och hjälp under planerandet av pappas fina sjöbegravning var helt avgörande för att det skulle bli så bra och för att jag själv skulle klara av genomförandet. Mitt och min familjs varma tack till Rospiggens.
    2018-10-23
    Trevligt bemätande, hjälpsamma och välorganiserat
  • Kia H
    2018-10-23
    Jag anlitade Rospiggens Begravningsbyrå när min dotter gick bort. Jag fick ett otroligt fint bemötande av byrån. Professionellt och med en enorm värme och engagemang. De blev faktiskt en del i den familj som jag var i så stort behov av under denna period. Och de fanns för mig under hela tiden, ända fram till urnsättningen.
    Annons, kista, kistdekoration, urna, program till begravningen. Visning i gravkapellet, själva begravningen. Allt... Och inte att förglömma – en fantastiskt fin minnesbok med bilder från kyrkan, programmet, begravningen, kistan och alla blommor med sina respektive hälsningar.
    Jag hade endast en erfarenhet av en begravningsbyrå (en större kedja) och dem hade vi kontakt med vid två tillfällen under hela tiden. Kontakten med tjejerna på Rospiggen var så ofantligt mycket mera, så mycket mer nära. Kunde vara fler samtal om dagen. De var fantastiska.
    När det händer något nästa gång (min Mor är 88 år) så vet jag väldigt säkert vilka jag ska anlita.

Stor kram
    Kia Holfve
    2018-10-23
    Rospiggen hjälpte oss med vår mammas begravning och bemötte oss på bästa sätt. Personligt och vi fick en väldigt finstämd ceremoni.

Upplever också att vi fick ett bra stöd i processen att komma vidare från chocken att mamma gått bort till att få ordning på allt praktiskt till att vi nu gått igenom allt med en bra känsla att vi kunde inte gjort det på annat eller bättre sätt.

Det här är första gången jag varit i kontakt med en begravningsbyrå och jag visste inte riktkigt vad jag skulle förvänta mig inför detta. Fick ett väldigt bra intryck redan vid första mötet och är rakt igenom oerhört tacksam för det bemötande och stöd vi fick av både Madeleine och Therese.
    2018-10-23
    Proffsigt bemötande från början till slut.
    2018-05-16
    Det finns en mening med allt och jag är så glad över att det blev Therese från Rospiggens Begravningsbyrå som tog hand om min pappas begravning. Allt gick över förväntan, från första kontakt hemma hos oss i lugn och ro, till planering av psalmer, bilder, framförande i kyrkan, minnesstunden efteråt. Alla som närvarade vid begravningen sa att detta var den finaste begravningen de varit på, otroligt personligt och helt och hållet min pappa. Jag är så tacksam och ger min allra, varmaste rekommendationer!
    2018-03-16
    Urnbegravning
    Gott bemötande. Godkänd tillgänglighet, med krångel pga de inte kunde se emotta mina mail, trots att mitt första mail nådde fram till dem, fick lösa det med min makes e-post adress. De uppgav att de haft problem ngn gång med annan kund, något som de borde se över.
    Fint anordnad utsmyckning vid ceremonin. Dock lyckades inte deras samarbetspartner som skötte utsmyckning av blommor till urnan, eftersom det var färre antal blommor än den bild/foto som visades.
    I det stora hela är vi nöjda.
    2018-03-14
    Begravning
    Artigt men formellt
    Stora förväntningar, levde inte upp till det
    För lite personlig kontakt
    Uppdraget ej slutfört
    2018-03-14
    Rospiggen uppfyllde alla förväntningar.
  • Mats F
    2018-03-13
    De tog hand om allt på ett föredömligt sätt.
    2018-03-12
    Efter att ha anlitat begravningsbyrån flitigt under senaste åren, därav två dödsfall under hösten 2017 då ni hjälpte till med en kyrklig begravning och en "direktare" (dvs att ingen begravning önskades från den avlidnes sida), så vill jag gärna säga att detta är den begravningsbyrå som Du anlitar om Du önskar en personlig och omtänksam rådgivning. Här löser man allt! Som kund blir jag lyssnad på och mina önskningar genomföres. Deras jurist är en tillgång som jag använt mig av och vars rådgivning var guld värd för mig. Jag och mina anhöriga känner alltid att vi bemöts på ett familjärt sätt av representanterna Therese och Madeleine. /Lena Petersson med familj
  • Lars L
    2018-03-12
    Bra bemötande vid första kontakt
    Enkelt och okomplicerad diskussion om hur vi skall hantera vår situation
    Förståelse för okunnigheten hos oss i dessa nya frågeställningar som vi stod inför
    Allt fungerade till högasta belåtenhet
    Lasse 0706742906
    2017-11-06
    Använde Rospiggens Begravningsbyrå för min mammas begravning.
    Vid dessa situationer så är man beroende av gott stöd, hjälp med praktiska frågor likväl som guidning hur man göra vid dessa tillfällen. Det var en stor lättnad att komma i deras händer, och att få hjälp med stort som smått , vid dessa tillfällen så tänker man inte alltid logiskt och tror ibland att man fixar det själv. De agerade mycket proffesionellt och var en god guide angående hur man brukar göra och vad som fungerar. De assisterade med bokning, kista, blommorm catering och musiken. Allt löpte väl och på dagen för begravningen så kände vi oss lugna och kunde fokusera på begravningen och gästerna. Musiken och sången var en underbar upplevelse och gjorde starkt intryck på alla.
    Jag kan varmt rekommendera Rospiggens Begravningsbyrå, när det blir min tur att vandra vidare så har de en kund.
    Mvh / Håkan Rodebjer
    2017-10-24
    Rospiggens Begravningsbyrå ordnade en jättefin minnesstund åt oss och tog hand om allt runt omkring på ett jättebra sätt. Vi är supernöjda och blir vi tvungna att i framtiden anlita en begravningsbyrå igen kommer vi nog välja den här.
    2017-10-18
    Personligt bemötande och väl genomfört uppdrag.
    2017-10-16
    Fint bemötande. Varmt och sakligt. Fantastiskt fina förslag och lösningar.
    Väldigt personligt och kärleksfullt omhändertagande av allt från blommor till allt det jobbiga och praktiska.
    Kan varmt rekommendera Rospiggen!
    Vänliga och väldigt hjälpsamma
    2017-10-16
    Väldigt fint och trevligt bemötande. Det var en lättnad i sorgen. Bra hela vägen.
    2017-10-16
    Mycket bra flexibelt bemötande, snabba svar. Begravningen blev som vi önskade oss.