Rot Rör AB

Midsommarslingan 2, 126 30 Hägersten — Visa karta

Rot Rör är ett VVS-företag som prioriterat snabb service av hög kvalitet med kontor och verkstad i södra Stockholm/Hägersten och Katrineholm/Julita.
Rot Rör åtar sig vvs uppdrag åt såväl privatkunder, företag och kommuner.
Frejgatan 13, 11479, STOCKHOLM
Ingrid W:
Pålitliga, noggranna och mycket vänliga att ha att göra med. Alltid där när jag behöver dem.

Badrumsrenoverare nära Rot Rör AB:

Slakthusgatan 15, Johanneshov
Hör av dig! Läs mer ›
Henrik O:
Vi kan varmt rekommendera Nordisk entrepenad! De renoverade vårat badrum och allt flöt på otroligt bra. Chefen var på plats så gott som dagl...

Sandfjärdsgatan 72, ÅRSTA
Vårt utmärkta rykte och lång lista med nöjda kunder som kan vittna till ypperlig... Läs mer ›
Malin A:
Jättetrevlig och kunnig personal som gärna bollar idéer och kommer med råd. Vår målare Leffe gjorde ett jättebra jobb. Vi målade hela vår lg...

Frejgatan 13, STOCKHOLM
För att säkerställa bästa möjliga service väljer vi noggrant ut vår personal och... Läs mer ›
Ingrid W:

Drottningholmsvägen 78, STOCKHOLM
Vi har ett stort urval av kakel, badrumsmöbler duschväggar och blandare. Du komm... Läs mer ›
JAN V:
Vi renoverade vårt badrum på sommaren och det var mycket kritiskt att det skulle bli klart i tid - det blev det. Viktigt var också att man...

Läs vad 57 kunder tycker om Rot Rör AB

• Mikael  H
    Mikael H skrev om Rot Rör AB
    Jag upptäckte stopp i avloppet. Ringde Rot Rör och de lovade komma kl 1415 samma dag. Kl 1415 ringde de på dörren. Imponerande punktlighet. Supertrevliga och mycket proffsiga. De upptäckte att avloppsröret från mitt badkar var för stort och del i problemet. De åkte iväg och fixade ett nytt sådant och passade även på att införskaffa en duschstång vilket jag saknade. Detta är en mycket seriös och kompetent firma som jag rekommenderar varmt om det behövs rörmokare. Jag har bara positivt att säga.
  • Pierre M
    Pierre M skrev om Rot Rör AB
    Jättetrevliga, duktiga och utförandet var perfekt!

Kommer enbart anlita Rot Rör när jag behöver hjälp.
  • Jonas J
    Jonas J skrev om Rot Rör AB
    Trevliga, punktliga och noggranna. Rekommenderar varmt.

Jag hade problem med avloppslukt bakom toaletten som tidigare rörmokare inte lyckats fixa. Rot Rör AB var självsäkra och fixade det snabbt.
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Rot Rör AB
    Snabb respons och genuin vilja att vara till hjälp och göra saker korrekt.
    Att dom var trevliga också var ett plus i kanten.
    2015-10-02 Morten K svarar Henrik L
    Tack!
    Roligt att vara uppskattad av sina kunder, det gör att man trivs på jobbet och folk som trivs blir som regel trevliga så även vi.
  • Christian I
    Christian I skrev om Rot Rör AB
    Superbra bemötande, rådgivning och utförande trots kort varsel.
    2015-10-02 Morten K svarar Christian I
    Tack!
    Alltid roligt att få goda omdömen, och roligt att det genom era omdömen och Reco äntligen finns ett sätt att få det lönsamt att göra sitt bästa.
  • Karolin H
    Karolin H skrev om Rot Rör AB
    Trevligt bemötande! Fick en tid som passade snabbt. Mycket nöjd över jobbet. Kan varmt rekommendera!
    2015-03-28 Morten K svarar Karolin H
    Tack alltid lika roligt att få dessa omdömen, det gör att det känns lite extra värdefullt att försöka att göra ett bra jobb och höja servicenivån.
    Herman B, Morten K gillar detta
  • Robert G
    Robert G skrev om Rot Rör AB
    Mycket bra service och bemötande. Rekommenderas varmt!
    2015-03-27 Morten K svarar Robert G
    Tack för det mycket goda omdömet
  • Tomas L
    Tomas L skrev om Rot Rör AB
    Bra arbete, inget att anmärka på
  • Ulrika S
    Ulrika S skrev om Rot Rör AB
    Trevliga, kunniga, noggranna och uppskattar att de alltid är två, kvinna och man. :)
    2015-02-27 Morten K svarar Ulrika S
    Du anar inte vad glad jag blev av din uppskattning just nu, och ett stort TACK
  • Rickard B
    Rickard B skrev om Rot Rör AB
    Bra trevlig å professionella. Rekommenderas
    2015-01-28 Morten K svarar Rickard B
    Tack Rickard, alltid roligt att få så goda omdömen
  • Anna J
    Anna J skrev om Rot Rör AB
    Mycket bra bemötande och arbete. Montering av köksblandare och diskmaskin. Fakturan tog väldigt lång tid att få.
    2015-01-28 Morten K svarar Anna J
    Tack för det goda omdömet, och vi beklagar att vid hög arbetsbelastning blir kontoret lidande och Fakturorna kan då ta lite tid att få iväg
  • Ewa A
    Ewa A skrev om Rot Rör AB
    Snabb kontakt, proffsigt utfört arbete OCH dem städade efter sig. Kommer kontakta dem igen om jag behöver
    2015-01-28 Morten K svarar Ewa A
    Tack för det goda omdömet, och självklart hoppas vi att du behöver våra tjänster igen
  • Tobias S
    Tobias S skrev om Rot Rör AB
    Har anlitat Rot Rör två oberoende gånger för mindre underhåll. Jag bor i Älta så de har rest utanför rusningstid på grund av avståndet och lägre kostnad för mig. Det har gjort ett snabbt och bra jobb, enligt anbud. Armaturer hade de inga bra priser på så då införskaffade jag dessa själv av prisvärda leverantörer som Rot Rör tipsade om. Bara positiva erfarenheter av denna leverantör.
    //Tobias
    2015-01-28 Morten K svarar Tobias S
    Tack Tobias, självklart gör vi vad vi kan för att det skall kosta så lite som möjligt för våra kunder, även om det är en affärsdrivande verksamhet så går det att planera bort onödiga kostnader som exempel i ditt fall genom att vi förlägger arbetet utanför rusningstrafik, ett annat knep vi rekommenderar är att ni själva inhandlar så mycket material som möjligt själva då vi är allt annat än billiga att köpa material igenom och det beror inte på att vi har höga påslag utan att grossisterna tar orimligt höga priser för oss småföretagare.
  • Christina D
    Christina D skrev om Rot Rör AB
    Trevligt bemötande men vill också ifrågasätta nödvändighetet av två personer vid en sådan enkel installation som byte av toalett och handfat. Blev debiterad halv taxa för denna extra person som jag inte tycker är acceptabelt.
    2014-07-15 Morten K svarar Christina D
    Tyvärr kan vi inte Finna dig Christina D i vårt kundregister, men ser frågan som adekvat och svarar ändå. Om du anser att det är oacceptabelt att vi alltid arbetar i par så undrar jag naturligtvis varför du skrev på avtalet, där det tydligt framgår att vi alltid av arbetsmiljöskäl åker två, det framgår även på vår hemsida, så då kommer nästa fundering som lyder varför ringde du till oss. Vi kan hålla med om att vissa arbeten är för små för att vara två men som regel behövs det två, och då vi samåker blir effekten den att vi alltid åker två på alla arbeten. Anledningen till att vi åker två är att vi gjort bedömningen att det behövs en extra hand allt för ofta och paråkningen har medfört att vår normtid förkortats markant och att den extra personen sköter alla dokument medans rörmontören direkt kan påbörja vvs arbeten, utan att behöva koncentrera sig på hur och vart bilen är parkerad, telefoner som ringer och kunder som behöver hjälp att fylla i dokumenten som konsumentverket önskar att alla hantverkare använder, material hämtning i bil hantlangning och brandvakt vid heta arbeten som är ett försäkringsvillkor, ser du fortfarande inte behovet så kan vi bara beklaga och be dig ringa annan rörinstallatör nästa gång du behöver vvs hjälp.
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Rot Rör AB
    Det finns många rörfirmor i stan men bara en som ROT RÖR, duktiga, pålitliga. Samarbetet fungerar perfekt .
    Att Sjöströms Entreprenad anlitar ROT RÖR är en självklarhet när det gäller VVS. Sen att dom är trevliga och roliga gör ju inte saken sämre, rekomenders starkt
    2014-06-02 Morten K svarar Magnus S
    En får tacka för det finna betyget
  • Susanne A
    Susanne A skrev om Rot Rör AB
    Letade på nätet för att hitta ngn lokalt.Behövde hjälp med montering av komod & handfat,fann Rot Rör AB.Supernöjd!!!
    Trevligt bemötande & bra utfört jobb.
    2014-02-28 Morten K svarar Susanne A
    Tack
    Man kan inte bli mycket gladare än när vi får så många goda omdömen, det blir mycket roligare att göra lite extra när man får respons för det.
    TACK IGEN
  • Eva D
    Eva D skrev om Rot Rör AB
    Bra och gulliga! Verkar duktiga, kom lite senare än avtalat.
    2014-02-28 Morten K svarar Eva D
    Tack för rekommendationen.
    Att i Stockholmstrafiken komma exakt på avtalad tid är ofta svårt och har vi jobb före din tid kan det även tagit mer tid där än beräknat vilket även det kan skapa en försening, vi kan bara be om ursäkt och vet inte hur man kan lösa detta eviga problem en lösning skulle kunna vara att boka in mindre arbeten varje dag men det skulle medföra att timkostnaden stiger vilket inte heller är så bra, hur man än vänder och vrider så har man nog kvar detta faktiska problem.
  • Lotta D
    Lotta D skrev om Rot Rör AB
    Otroligt kunnig, trevlig och pålitlig VVS-firma!
    Jag ringde Rot rör AB när mitt avlopp slutade att fungera på diskmaskinen och fick så mycket hjälp att dom vart utan arbete men jag är glad för det det vart gratis och jag håller med Alexander N nedan och jag kommer ringa Rotrör vid behov av vvs hjälp ETT STORT TACK
    2014-02-27 Morten K svarar Lotta D
    Tack själv
    Glöm inte att spola av disken innan du placerar den i diskmaskinen så sliper du problemet framöver.
    Jag borde ta betalt för telefonrådgivning men men, jag får hoppas du kommer ringa igen med nya uppdrag.
  • Maybritt R
    Maybritt R skrev om Rot Rör AB
    Bra utfört arbete men tveksamt att det var nödvändigt med två personer på plats av "arbetsmiljöskäl"
    2014-02-26 Morten K svarar Maybritt R
    Tack för din rekommendation,
    Att vi alltid åker två är av flera anledningar till att börja med så som hos dig så vore det helt galet att själv bära omkring en diskmaskin, och för att klara av att byta blandare i kök och installera diskmaskinen tappa ner värmesystemet och demontera en radiator återfylla och lufta ur systemet och få hantverkaravtal och rot blanketter påskrivna vilket är en rekommendation från konsumentverket, inkludera restider och material anskaffning på grossist på 2,5 timmar så förutsätter det två personer, att vi dessutom möter mycket underligt folk i källare mm och att det på många arbetsplatser krävs brandvakt och hjälp vid vattenavstängning.
    Så med allt samlat anser vi det som mycket lämpligt att alltid vara två på arbetsplatsen, vilket dessutom i vissa arbetsmoment är ett krav från försäkringsbolagen. med förklaringen hoppas vi du har fick en större förståelse för varför vi beslutat oss för denna policy.
    mvh Rot rör AB
  • Markus R
    Markus R skrev om Rot Rör AB
    Mycket bra bemötande och det blev väldigt bra slutresultat. Mycket nöjd och skulle utan tvekan anlita dem igen!
    2014-01-21 Morten K svarar Markus R
    Tack för det goda betyget och bästa betyget får vi när vi åter får komma och hjälpa dig med dina rör installationer.
  • Martin P
    Martin P skrev om Rot Rör AB
    Eftersom jag bor nära deras "bas" så var Rot Rör tillgängliga med extremt kort kort varsel för att åtgärda en läcka i badrummet.

Bemötandet var fläckfritt.
    2014-01-21 Morten K svarar Martin P
    Tack
    Vi har Hägersten som bas och kan inte alltid men ofta ta akutarbeten på orten eller i närområden även om vi officiellt inte har jourverksamhet. Ni får helt enkelt ringa oss och se om möjlighet finns när ni behöver hjälp 08 41033707
  • Sofie N
    Sofie N skrev om Rot Rör AB
    Jättebra och seriöst företag! Inte de billigaste men de håller sina priser (inga överraskningar) och de är duktiga och gör ett korrekt jobb, vilket är det viktigaste i dagens allt mer oseriösa bransch.
    2014-01-17 Morten K svarar Sofie N
    Tack
    Vi kommer aldrig vara billigast men däremot kommer vi hålla vad vi lovar, och vi vågar stå för våra priser ( se www.rotrörab.se/prislista/ )till skillnad mot de flesta av våra konkurrenter som har en låg timkostnad och höga påslag på material så har Rot rör AB endast 18% påslag på redovisat inköpspris
  • Sara W
    Sara W skrev om Rot Rör AB
    Vi hade en konstigt lukt i badrummet som behövde åtgärdas.

Jag mycket nöjd med att de först felsökte problemet, konstaterade orsaken och därefter löste det - istället för att chansa. Dessutom löste de problemet snabbt (mindre än en timme).

De kom som ett team, både pappersarbete och arbete utfördes parallellt.

Allt kändes proffsigt och tryggt.
    2013-12-19 Morten K svarar Sara W
    Tack Sara
    Som kund hos Rot rör AB skall du alltid kunna känna dig trygg, även om det skulle gå snett så är vi försäkrade och med skrivna avtal blir det sällan problem med priser tider mm vilket även konsumentverket rekommenderar se länk
    Morten K, Nikola T gillar detta
  • Jakob J
    Jakob J skrev om Rot Rör AB
    Efter att ha attackerat min extremt högljudda diskmaskinsdörr med 5-56 i några dagar gav jag upp och skickade in en offerförfrågan på reco.se . Rot Rör AB svarade nästan omgående och vi kom överrens att de skulle svänga förbi veckan efter.

En vecka senare kom de hem till mig. Dock något sent, i vanliga fall skulle jag inte bry mig men jag hade sprungit hem på lunchen så jag var lite stressad.

Arbetet med dörren startade på en gång och efter rätt mycket smörjmedel och lite pill så fixade de ljudet. Nu kan vi äntligen stoppa in disk utan att väcka alla grannar i huset. Rekommenderas!
    2013-09-25 Morten K svarar Jakob J
    Tack för det goda omdömet, Vi har diskuterat flitigt i frågan hur vi skall kunna hålla tiderna bättre och inte kunnat finna någon bra lösning på problemet, det som gör att vi ofta blir försenade är att vi inte själva varit på alla arbetsplatser och bedömt tidsåtgång utan oftast har kunden ringt oss och talat om vad som är fel och då blir det ofta både kortare och längre arbetstid än beräknat och det kan då drabba nästa kund så som i ditt fall Jakob
  • Hampus P
    Hampus P skrev om Rot Rör AB
    Bra hjälp och trevligt bemötande - servicen oklanderlig!

Dock slutade det med att vi fick betala mer för restid och admin (restid för två personer till och från oss + 72 kr/mil + 448 kr för bilkostnad + 160 kr i admin-kostnad) än för själva arbetet så det blev tyvärr en väldigt dyr historia för oss som bor i Nacka.
    2014-01-12 Morten K svarar Hampus P
    Bra att du är nöjd med arbetet och att det fungerar som tänkt, ja jag och kollegan vill få lön även för den tid vi sitter i bilen och för den tid vi lägger ner på materialanskaffning, och vi upplyste om detta redan när din fru ringde första gången, dessutom står det på vår hemsida http://www.xn--rotrrab-d1a.se/prislista/ och i kontraktet att vi debiterar för detta så jag kan bara beklaga om du tycker det blev dyrt och självklart hade det blivit billigare att anlita en lokal förmåga dessutom kanske man av miljöskäl skall välja den närmsta men det gläder mig åt att du är nöjd med arbetet vi utfört åt dig. TYDLIGEN MER NÖJD ÄN MISNÖJD NYA ARBETEN BESTÄLLDA TACK FÖR FÖRTROENDET
  • Patric B
    Patric B skrev om Rot Rör AB
    Bra och seriös firma, dessutom rekommenderade Morten att jag själv köpte in material för byte av element, något man kunde spara pengar på.

Fakturan visade sig stämma bra gentemot den snabba uppskattning jag fått i telefonen.

Enda "nackdelen" är att det tog lite lång tid att få fakturan för jobbet.
    2013-03-06 Morten K svarar Patric B
    Tack för det goda omdömet, ja att du som kund själv köper material är att spara stort, då vi är hänvisade till närmsta grossist och inte har möjlighet att söka bästa pris så skiljer det ofta mycket på att köpa via oss och själv. Med mycket jobb blir tyvärr kontoret lidande,av den anledningen blir fakturorna sena ibland.
  • Joakim F
    Joakim F skrev om Rot Rör AB
    Anlitade Rot Rör för installation av nytt tvättställ och blandare i badrumet. Trotts att jag köpt helt nya grejer blev det en hel del problem. Först när Morten bytt ut endel grejer mott egna blev det helt tätt. Återbesöken gjordes helt utan kostand och i mitt fall belv hela arbetet gratis då dom tyckte det blev pinsamt många återbesök. Så kan bara bli högsta betyg. Kommer absolut anlita Rot Rör i framtiden. Service i värdsklass och alltid väldigt trevligt bemötande!
    2013-02-02 Morten K svarar Joakim F
    Tack för din förståelse, kanske vårt märkligaste arbete, nya prylar men gick tame......an inte att få tätt, efter många besök och byte av delar blev det som tänkt till slut, som jag brukar säga även solen har fläckar men viktigast är slutresultatet
  • Anders G
    Anders G skrev om Rot Rör AB
    Vilka hjältar! Har vid flera tillfällen använt mig av Rot Rör med allt ifrån installation av nytt handfat och till att ordna upp sådant som mindre nogräknade hantverkare gjort tidigare och alltid med strålande resultat! Har även fått hjälp med saker som reparation av klinkergolv (då de sett till att få en bra snickare på plats). Synnerligen effektiva och smidiga, städar snyggt efter sig och bryr sig verkligen om resultatet. Fick precis hjälp med ett läckande rör under vasken en halvtimme (!) efter att jag ringde klockan 6 en tisdagskväll!! S E R V I C E!!!
    2013-02-02 Morten K svarar Anders G
    Tack för den goda rekommendationen, bästa betyget är att du anlitat oss vid flera tillfällen hoppas det blir fler,
  • Tobias G
    Tobias G skrev om Rot Rör AB
    super bra hjälp för en mycket liten slant tack =)
    2012-11-12 Morten K svarar Tobias G
    Tack Tobias hoppas avloppet fungerar ett tag nu, du kan undvika att hälla i fett och matrester så kanske det inte blir stopp. att det i ditt fall blev en liten slant kanske har att göra med att du är vår son och vad jag minns vart betalningen med en kanon god ugnsstek
  • Patrik E
    Patrik E skrev om Rot Rör AB
    Anlitade Rot Rör för att koppla in den nysinstallerade diskmaskinen. Bra bemötande och väl utfört arbete. Inget att klaga på där. Dock lite udda kostnad för arbetstiden. 1,6 timmar, och även kostnad för lärling som inte direkt utförde något arbete.
    2012-10-04 Morten K svarar Patrik E
    Tack för det goda rekommendationen.
    Ja tiden kan framstå som lite konstig då vi räknar timmar i 100 delar 1,6 tim motvarar 1tim och 36min och någon lärling var inte med vid installationen av er diskmaskin, på plats var montör och hjälpare där montörens huvuduppgift är installationen och hjälparens att sköta avtalsskrivning och förse montören med material och verktyg samt städa hjälpa till med lyft då maskiner ofta är både otympliga och tunga samt vid vattenavstängning bevaka och vid heta arbeten vara brandvakt mm Rot rör har som mål att i största möjliga utsträckning alltid vara två på varje arbetsplats detta är ochså en trygghet vid kundbesök då tyvärr alla kunder inte är lika trevliga som du för vi kan lova dig att det faktiskt finns kunder man inte vill träffa igen
  • M D
    M D skrev om Rot Rör AB
    Behövde hjälp med byte av duschvägg. De kunde komma snabbt, på kvällstid dessutom, kom på avtalad tid, klarade jobbet inom angivet prisintervall och tog med sig allt skräp. Och inte minst - ett snyggt jobb!
    Osedvanligt proffsigt och vänligt bemötande. Kan inte annat än ge dem mina bästa rekommendationer. Finns ingen, absolut ingen anledning att välja annan röris!
    2012-10-04 Morten K svarar M D
    Tack för den goda rekommendationen, vi jobbar gärna kvällstid då det inbringar några kronor extra för övertiden
  • Stefan E
    Stefan E skrev om Rot Rör AB
    Har anlitat Rot Rör två gånger och varit lika nöjd varje gång. Kommer på avtalad tid, jobbar effektivt, är trevliga att ha göra med och man slipper trista överraskningar när räkningen kommer. Det enda de var lite sena med vara att skicka fakturan, men det kan jag väl leva med ;-)
    2012-09-10 Morten K svarar Stefan E
    Ett Stort TACK för det höga betyg du givit oss på Rot rör AB, anledningen till att det ibland tar tid att få iväg fakturan har att göra med vårt prissättningssystem, som du säkert redan vet lägger vi bara på 18% på inkomna fakturor och dessa sänds med som underlag, med andra ord har du fått den rabatt vi har på grossisten vilket vi tycker är rätt till skillnad från många andra konkurrenter som på det viset tjänar upp mot 50% eller mer på levererat material, men då det ibland tar tid att få fakturan från grossist så tar det tid för oss att fakturera vidare. Glöm inte att rensa och byta filtren
  • Mattis L
    Mattis L skrev om Rot Rör AB
    Rot Rör är den bästa rörfirma jag anlitat. Kom på avtalad tid. Arbetet utfört snabbt och effektivt. Debiterade precis så många timmar som de arbetat. Morten är en riktig hantverkare!
    2012-09-10 Morten K svarar Mattis L
    Tack för den högt satta rekommendationen och ja självklart tar vi betalt enbart för nerlagd tid
  • Laila S
    Laila S skrev om Rot Rör AB
    Snabb och superbra service! Duktiga och engagerade!
    2012-08-28 Morten K svarar Laila S
    Tänk om min fröken sagt detsamma för 30 år sedan ETT STORT TACK och hoppas överfyllnadsröret håller tätt nu
  • Katty E
    Katty E skrev om Rot Rör AB
    Behövde installera ballofixer i mitt gamla, slitna badrum. Även vredet till en kran som hade lossnat (och inga av dagens standarder passade).
    Kontaktade Rot & Rör och är supernöjd med resultatet!
    De bytte kranarna och satte in ballofixer utan problem. Även om rören är gamla och tvivelaktiga. Snabba och trevliga var de också och kom med många goda tips och råd. Känns verkligen att de är måna om en och att de besitter massor av kunskap.
    När det är dags att renovera badrummet vet jag vem jag ska kontakta. :)
    2012-02-02 Morten K svarar Katty E
    Tack för din reco om oss, att vara mån om kunden skapar ett tryggt och varaktigt sammarbete till gangn för alla parter.
    Morten K, Johan W gillar detta
  • David A
    David A skrev om Rot Rör AB
    Anlitade Rot Rör att installera vår diskmaskin efter att jag tidigare varit i kontakt med en annan rörmokare. Rot Rör kunde inte komma lika tidigt som den andra rörmokaren jag varit i kontakt med, men det var värt väntan. När jag frågade den andra rörmokaren om vi behövde byta ut köksblandaren för att sätta i diskmaskinen så sade han att han trodde det. Vi var inställda på det och tyckte inget om det. Däremot så ville han absolut att vi skulle köpa blandaren av honom, så att han skulle "känna sig motiverad att ta jobbet". Det kändes underligt att det skulle behövas en ytterligare motivation än den vanliga lönen för jobbet, så jag vände mig till Rot Rör istället. Det var inget som helst problem att själv köpa blandaren, då Rot Rör till och med föreslår det på sin hemsida så att man ska komma billigare undan som kund. Vi gick och köpte en billig blandare på K-Rauta med Rot Rörs rabatt. När Rot Rör kom hem till oss så kunde rörmokaren på en gång se att vi inte behövde byta ut blandaren. Det funkade att koppla om den gamla. Perfekt för då lämnade vi bara tillbaka den vi köpt. Arbetet löpte på mycket snabbt och smidigt. De två personer som vi träffade från Rot Rör var jättetrevliga. När fakturan kom så hade vi all anledning att le. Med Rot-avdrag så blev inte summan högre än vad vi gett för blandaren som vi ju fick tillbaka pengarna från. Hade vi anlitat den tidigare firman så hade vi nog behövt betala både för en blandare med en massa pålägg och för mer tid, eftersom det skulle ta mer tid att byta ut den. Vi rekommenderar Rot Rör.

David & Elin
    2012-02-02 Morten K svarar David A
    Rot rör AB tackar för er mycket positiva reco om oss. Ja tyvärr är det många mindre seriösa aktörer i byggbranschen, det är det som gör reco så bra och vi hoppas att ni använder denna sida fortsättningsvis när ni skall köpa tjänster eller varor.
  • Anna N
    Anna N skrev om Rot Rör AB
    Mycket nöjd med dagens VVS-arbete då vår A-kran skulle bytas samt samordning med Sthlm Vatten för vattenmätar byte. De var snabba, trevliga och proffsiga. Pricken över i:et var när de städade så fint efter sig. Det är tyvärr inte min erfarenhet av hantverkare men här gjorde ROTRÖR intryck på mig. Jag kan varmt rekomendera dem till andra och de kommer bli mitt första hands val nästa gång jag behöver VVS hjälp.
    2011-12-12 Morten K svarar Anna N
    Tack Anna, Glöm inte att motionera ventilerna var 6 månad så kommer de att fungera bättre och under längre tid. om du vill kan du följa oss på facebook så får du lite tips då och då www.facebook.com/rotrorab
  • Terese A
    Terese A skrev om Rot Rör AB
    Otroligt kunnig, trevlig och pålitlig VVS-firma! Kommer absolut anlita dem igen om jag behöver samt rekommendera dem till mina vänner och bekanta!
    2011-10-30 Morten K svarar Terese A
    Man blir så glad av att få sådana omdömen, ett stort TACK för att du tog dig tid att skriva vad du tycker om Rot rör AB här på Reco
    PS, du följer väll oss på Facebook
  • Bernhard H
    Bernhard H skrev om Rot Rör AB
    Vi har använt Rot Rör för två "mindre" rörmokerier hemma i lägenheten på Kungsholmen. De kom snabbt, jobbade bra och var trevliga, framförallt känns det som man kunde lita på deras åsikter.. Jag kan utan vidare rekommendera dem och hade jag behov av något större projekt skulle jag utan att tveka använda dem ocksä.
    2011-08-15 Morten K svarar Bernhard H
    Vi tackar för det finna betyget, du tillhör nu vår störta kundgrupp ”dom återkommande” vilka vi alltid tycker är dom roligaste att jobba åt, för kan man få bättre betyg än att få komma tillbaka?
  • christel t
    christel t skrev om Rot Rör AB
    Ett ytterst professionellt team som jobbade på snabbt som sjutton! Mycket trevliga samt oerhört måna om att göra ett bra jobb. Jag är mycket nöjd med deras arbete och kommer definitivt att anlita dem nästa gång vi behöver rörhjälp hemma! Ett självklart toppbetyg.
    2011-05-26 Morten K svarar christel t
    Tack för det goda betyget, vi kommer gärna tillbaka till dig om du behöver vår hjälp.
  • Jesper K
    Jesper K skrev om Rot Rör AB
    Rot Rör är ett lysande exempel på det lilla familjeföretaget som förstår vad varje kund vill ha! Tillgänglighet, kompetens och service. Ett rakt igenom proffsigt bemötande och genomförande. Jag kontaktade Rot Rör för en liten vvs grej och förstod då att Morten har specialistkunskaper inom vattenburen golvvärme. Rot Rör fick därför uppdraget att byta ut styr/reglersystemt för golvvärmen hos oss och allt gick perfekt.

Rot Rör har även installerat en takduschblandare och hjälp mig med kopplingar till en genomströmningsvärmare. Alltid samma trevliga bemötande från Morten och Elisabeth.
    2011-05-25 Morten K svarar Jesper K
    Tack men vill inte skryta för mycket om specialkunskaper men visst efter över 20 års slit och släp inom rörkonstens ädla hantverk har lite fastnat och med bra materialleverantörer i detta fall uponor som har bekostat en mycket lärorik kurs så kan man väll säga att jag kan lite grann om golvvärme, ett stort tack från oss båda
    ps. se min reco om uponor
  • Tomas
    Tomas skrev om Rot Rör AB
    Som nyinflyttad hade jag ingen aning om vem jag skulle ringa när toaletten krånglade. Kom i kontakt med Rot Rör AB genom Hitta.se & Reco.se och fick snabb hjälp med att konstatera att toaletten behövde bytas. Fick det uppriktiga rådet att köpa toaletten själv för att få ner kostnaden, och efter att det var gjort hjälpte Rot Rör AB till att installera den. Jag kunde inte vara nöjdare, efter snabbt och trevligt bemötande med felfri service. Trevligt med återkoppling efteråt för att se så att stolen sitter kvar :). Jag rekommenderar Rot Rör AB varmt!
    2011-05-20 Morten K svarar Tomas
    Tack för det höga betyget, fast återkopplingen avsåg inte att höra om wc står kvar utan mer att se att anslutningarna håller tätt "du vet även solen har sina mörka fläckar"
  • Jonas Ö
    Jonas Ö skrev om Rot Rör AB
    Rot Rör installerade nya ballofixer åt oss i köket samma dag som jag ringde dem. Proffsigt utfört arbete som gick så snabbt att jag knappt hann med i svängarna. När jag sedan överskattade min egna förmåga att skruva ihop slangarna från blandaren med ballofixerna ringde jag upp Morten igen och fick detaljerade instruktioner runt vad jag behövde köpa för tillbehör vilket verkligen uppskattades. När jag sedan tillslut förlikade mig med de faktum att jag inte klarade att få ihop alla klämhylsor, sexkantsnipplar etc kontakta jag Morten en tredje gång. Han var väldigt förstående, skrattade gott och kom ut till oss igen dagen efter. Återigen gjorde han ett väldigt effektivt jobb där han dessutom, på köpet, skruvade ihop avloppet samt dubbelkollade att allting höll tätt. Dessutom blev fakturan billigare än vad jag trodde.. Rekommenderar Rot Rör varmt!
    2011-05-08 Morten K svarar Jonas Ö
    inte skrattar jag åt en kund som inser att Martin Timell har fel, all utbildning och alla yrken behövs om allt skall fungera, det som glädjer mig är att du insåg detsamma.
    Tack för den goda rekommendationen.
  • Alexander N
    Alexander N skrev om Rot Rör AB
    Jag var i behov av lite proffsiga råd och tips vid installationen av ett badkar till min nya lägenhet. Jag visste inte riktigt var jag skulle börja. Sökte därför på hitta.se och hade jag turen att komma i kontakt med Rot Rör AB som råkade ligga närmast. De tips och råd jag fick av Rot Rör AB var så pass generösa och bra att jag kunde inhandla alla nödvändiga delar själv (fristående badkar och badkarsmunstycke till befintligt installerad blandare) och därmed lösa mitt badkarsprojekt utan att Rot Rör AB tjänade ett öre trots att jag ringde och tog upp en massa dyrbar tid. Det kallar jag service! De var trevliga, tålmodiga och tog sig verkligen tid att lyssna svara på alla mina "amatör"frågor etc. Jag brukar vara kräsen men utifrån min erfarenhet kan jag inte annat än tilldela Rot Rör AB min rekommendation och tummen upp!
    2011-04-04 Morten K svarar Alexander N
    Ja vad skall jag säga, är väll inte den bäste affärsmannen men jag tycker att man inte kan lura folk och förhoppningsvis återkommer du när du får ett större problem med rören.
    Morten K, Andreas H, Nikke L gillar detta
  • Klas W
    Klas W skrev om Rot Rör AB
    Rot Rör har gjort all VVS till vårt helt nya badrum i vår villa i Bagarmossen. Jag har haft fullt förtroende för dem hela under hela byggprocessen eftersom de hela tiden varit ärliga och extremt kunniga. De har stora kunskaper inom all form av byggnation och har därför kunnat komma med många värdefulla råd till oss angående vårt övriga byggprojekt som är att inreda en del av källaren. En annan stor fördel är att Rotrör alltid hör av sig angående tider m.m. och är alltid punktliga.
    2011-01-10 Morten K svarar Klas W
    Tack för det goda omdömet om oss vilket kommer lite tidigt vi är inte riktigt klara än, fast det är klart roligare att gå till arbetet när man får sådana omdömen.
  • Johan J
    Johan J skrev om Rot Rör AB
    Fick en toalett lagad. Inga konstigheter. Fick tid ganska snabbt och jobbet blev utfört utan problem.
    Fick se kvitton på inköp samt en specifierad faktura på vad som hade kostat vad.
    Kan rekomendera denna firma till andra!
    2010-12-13 Morten K svarar Johan J
    Vi tackar för det goda omdömet du givit oss.
    ps. en specifierad faktura är ett krav för att kunna nyttja rotavdraget och borde således inte vara unikt, även om man ser annat.
  • Mia S
    Mia S skrev om Rot Rör AB
    Jag kan verkligen rekommendera det här företaget. Jag ringde på förmiddagen och de kom samma eftermiddag, trots att de egentligen hade slutat för dagen! Efter att ha krånglat med en annan rörmokare som inte dök upp till avtalade möten var det helt underbart att få så otroligt snabb service och trevligt bemötande. De hade alla papper färdiga när de kom och arbetade snabbt och effektivt. Ovanpå allt ville de städa efter sig! Allt gick så otroligt smidigt, tack för det!
    2010-10-05 Morten K svarar Mia S
    Tack för det goda betyget.
    Vi har börjat undra hur andra hantverkare är med tanke på hur enkelt det tydligen är att få så höga betyg.
    Vårt mål är "nöjd kund återkommer" vilket borde vara en självklarhet för alla som driver en seriös verksamhet.
  • Josephine J
    Josephine J skrev om Rot Rör AB
    Väldigt nöjd! Snabba, trevliga och måna om att lämna det snyggt efter sig!
    2010-09-24 Morten K svarar Josephine J
    Roligt att ha nöjda kunder, Tack för det goda betyget
  • Michael B
    Michael B skrev om Rot Rör AB
    Håller med nedanstående kommentarer, mycket seriösa och duktiga.
    2010-07-17 Morten K svarar Michael B
    Tack, hoppas du under lång tid kommer att ha glädje av ditt nya kök.
    ps, glöm ej att stänga av vattnet till diskmaskinen när den inte används.
  • daniel b
    daniel b skrev om Rot Rör AB
    rot rör ab är kort och gott sveriges i särklass bästa entrepenad företag inom vvs.vi anlitar dom i luleå kråknäsvägen 98 där vi byggt upp en 1plans villa och ämnar bygga upp yterligare 9st med rot rörs hjälp.arbetet är mycket avanserat, lågenergi hus. kombination av sol energi, vattenmantlad högteknologisk kombi kamin samt det senaste inom golvvärme och återvinnings ventilation ,senaste modell kontakta rot rör ang installationerna . årlig förbrukning 3000kw 100m2 hus daniel björkman/mickael björkman
    2010-07-01 Morten K svarar daniel b
    Tack för det goda omdömme vi fått från Er, jag hoppas att vi kan leva upp till dessa höga betyg även fortsättningsvis.

Midsommarslingan 2, 126 30 Hägersten