Junibacken

Junibacken

Ring 08-587 230 00 www.junibacken.se
3.6

Junibacken är ett levande sagohus i Stockholm. Här får du uppleva många av de miljöer och figurer som Astrid Lindgren berättat om i sina böcker men också träffa andra barnboksfigurer och se barnteater!

7 omdömen om Junibacken

Torbjörn J
Skrev om Sagolekhuset Junibacken AB

För en vuxen är väl Junibacken med all sin trängsel inte värt mer än en tvåa eller trea. Men för barnen är det en klar femma. Och det är väl ändå barnens åsikter som ska spela störst roll då man åker till ett sånt här ställe. Ett plus för chokladpengarna pippi delar ut.

Jenny Birgitta L
Skrev om Sagolekhuset Junibacken AB

Har också precis besökt Junibacken med min dotter, som är 4 år. Vi åkte sagotåget och såg en föreställning med Pippi men jag tycker det var galet dyrt och överreklamerat! Visst är sagotåget fint men efter 30 minters väntan i kö, förväntar sig en 4-åring lite mer. Dessutom blundar hon halva resan för att hon hört en annan mamma som "varnar" sin son för en läskig drake som kommer dyka upp... Nä, jag tycker man lika väl kan åka till en lekpark och leka och sedan läsa Astrid Lindgren-böcker hemma.

Per W
Skrev om Sagolekhuset Junibacken AB

Kommer precis från Junibacken med mina två barn, 5 och 9 år gamla. Tycker att det är överreklamerat. Dyrt och inte särskilt märkvärdigt. I och för sig är de scenarior som man byggt fantastiska och "precis som i böckerna" men den evighetslånga väntan på att åka Sagotåget var plågsam och belöningen känns som den uteblev. I övrigt så är det som en bättre lekplats med olika grejer att göra och mesiga rutschkanor. Hann med två teaterföreställningar och de var riktigt bra och anpassade även till de minsta. Men, det är ju inte så att ungarna tjatade hela vägen hem om att vi borde åka tillbaka ...

Martin S
Skrev om Sagolekhuset Junibacken AB

Jag blev bjuden av en tjej som tyckte att jag skulle göra en resa tillbaks i tiden och vilken resa det blev! Det kändes som man var en liten pojke igen:) Man inser dessutom hur stor Astrid Lindgren var! Rekomenderar starkt att åka ditt även som vuxen. Tack M!

sofia k
Skrev om Sagolekhuset Junibacken AB

Blir alltid tårögd när jag hör Astrids stämma i sagotåget, och blickar ner över körsbärsdalen. Det finns mycket lek till barnen, önskade att det kanske fanns lite mer för de barnsliga vuxna...

Amanda E
Skrev om Sagolekhuset Junibacken AB

Junibacken är ett mysigt ställe som tar en med in i sagornas värld. Här finns Astrid Lindgrens alla sagor i olika utställningar. Allra roligast tycker nog barnen att detta är, men även som lite äldre kan det vara skoj. Missa inte sagotåget där man åker på en bana och samtidigt får sagorna upplästa. Mycket folk på helgerna, lugnast på vardagar.

Lena C
Skrev om Sagolekhuset Junibacken AB

En fantastiskt miljö uppbyggd med inspiration från Astrid Lindgrens böcker, som är oerhört barnanpassad. Man tjänar på att köpa årskort om man tänkt göra besök mer än en gång på ett år. Det kan dock vara lite smått kaosartat vid lunchtid i restaurangen direkt efter första föreställningen.