Alla kategorier Övrigt Västra Götaland Göteborg Sällskapet Visans Vänner i Göteborg

Sällskapet Visans Vänner i Göteborg

Taubeg. 9, 414 55 Göteborg — Visa karta

Övriga företag nära Sällskapet Visans Vänner i Göteborg:

Box 8020, Göteborg
Välkommen till ett familjeföretag med mycket erfarenhet och engagemang inom snic... Läs mer ›
Mikael I:
Lösningsinriktade och positiva hantverkare som ger personlig service och bygger med kvalité

Läs vad 1 kund tycker om Sällskapet Visans Vänner i Göteborg

• Katarina B
    Katarina B skrev om Sällskapet Visans Vänner i Göteborg
    Sällskapet Visans Vänner i Göteborg är en förening som håller till på Kustens hus i Majorna. Här hålls viskonserter varannan onsdag - vår och höst. Varannan Söndag under vinterhalvåret är det viscafé.

Se under rubriken Söndagsvisan! Föreningen har ca 150 medlemmar. Vissa är aktiva vissångare, andra passiva - men goda - lyssnare.

Sällskapet Visans Vänner i Göteborg är en ideell förening och startade på Holmbergs tesalong 1943. Sällskapet är en fristående förening i nordiskt samarbete. Den enda permanenta scenen för visan i Sverige sen 70-talet

Vi anordnar också kurser i allt som ingår i visbegreppet

Vad som står ovan är lite information och jag skäms över att erkänna att med mina 20 år boende i Göteborg har jag aldrig lyckats lokalisera denna vissångens oas. Jag fick en underbar köttbullesmörgås och en mugg kaffe för bara 30 kr och vissångarna - med stundtals politiska texter - gick verkligen inte av för hackor.

Jag kan varmt rekommendera ett besök på denna vissångens institution i Majorna i Göteborg!

Taubeg. 9, 414 55 Göteborg