Salong Siam

Bra jobb och snabbt utfört! Toppenbra !😀

Läs vad 12 kunder tycker om Salong Siam

• Esther
    Esther skrev om Salong Siam
    Tänk att den här skräpsalongen fortfarande finns när den egentligen borde ha blivit nedlagd för längesen...
  • keit o
    keit o skrev om Salong Siam
    Bästa håret jag haft. Mycket nöjd. Har gått hos dem i två år snart och blir lika glad varje gång. Tack tjejer.
  • erika d
    erika d skrev om Salong Siam
    Jag rekommenderar denna salong!
    Har satt i keratinwax slingor en gång och blev helnöjd! Förstår inte alls de negativa kommentarerna. Håret hade jättefin kvalité och slingorna satt hårt fast ända tills jag själv tog ur dem.
    Nu Var det 1 månad sen jag tog ur mitt hår och tänkte boka ny tid för nytt hår
  • Cindy J
    Cindy J skrev om Salong Siam
    Otroligt nöjd med håret som jag förlängt där i två år! Läser en del negativt i recensionerna och jag förstår inte det? Salongen är av enkel standard=jag betalar inte för en svindyr hyra. Helt ok för mig! Håret är av superkvalite, jag har kompisar som är frisörer som har känt på mitt hår och dom är imponerade av kvaliten. Det går snabbt att både sätta i och ta ur håret och det blir snyggt!!
    Ena tjejen pratar inte så bra svenska men vad spelar det för roll? Jag är där för att fixa mitt hår, snacka kan jag göra med mina kompisar:))

Jag kan bara varmt rekomendera detta ställe, det är outstanding!
  • Chris
    Chris skrev om Salong Siam
    Kvinnan som satte i mitt hår kunde inte svenska eller engelska. Håret har varit av bra kvalite.
    MEN när jag skulle ta ur håret hade de ingen tid. Bokade hos en riktig frisör, det tog mkt lång tid att ta ur håret och jag fick reda på att de inte var kerativax utan lim jag hade i håret. Det tog två timmar och mitt hår hade tagit så mycket skada av limmet att jag fick klippa kort kort.
  • Matte
    Matte skrev om Salong Siam
    Tror de bytt namn till "Mu tattoo"? Liten tatueringslokal. Man får inte den här riktiga "tatueringskänslan" när man besöker de. Mer en neutral känsla. Har endast gjort enklare motiv hos dem, i svart. De är EXTREMT billiga! Tror inte det går att komma undan billigare hos en seriös tatuerare i Stockholm. Tatueraren är engelsktalande och de tar inte betalt med kort.
    Rekommenderas om du ska göra väldigt enkla/små motiv pga priset! Kan ej svara på hur duktiga de är på större motiv och i färg.
  • ronja o
    ronja o skrev om Salong Siam
    Jag vill starkt rekomendera denna salong , Jag har gjort mitt hår på salong siam i 2 år & har även vänner som vart här . Håret är mycket bättre än det som används på salonger i stan, detta hår är 100 % äkta & är från thailand.
  • Lisa K
    Lisa K skrev om Salong Siam
    Har ni funderat att besöka denna salong, TÄNK OM!!!
    Man blir missnöjd, får inget kvitto, tjejen som jobbar/äger salongen är riktig otrevlig, var där maj 2009 blev trevlig bemött av en svensktalande tjej på telefonen så kändes riktigt kul att få komma och göra håret men väl jag steg in i salongen så vändes en klump i magen, salongen ligger i en billig lokal, tjejen kunde knappt svenska, jätte dålig engelska och var dessutom höggravid så de kanske var hormonerna som spökade, men då började mardrömståget, har anmält salongen men kan inte gå vidare pga INGET KVITTO. så då vill jag VARNA alla som har funderat på att besöka den här salongen. VÄLJ EN ANNAN om ni är rädda om erat eget hår.....
  • Jasmine N
    Jasmine N skrev om Salong Siam
    Kvinnan som äger butiken smälte fästena på det mitt löshår som de skulle tas ur med en vanlig plattång. Resultatet blev smält keratinvax i HELA mitt hår. Dum som man är trodde jag att hon visste vad hon gjorde. Att hon skulle ha en magisk vätska som sedan skulle lösa upp klibbet. Men icke. Hon börjar slita och dra med en vanlig kam. När hon insett sitt misstag sätter hon killen i tatueringsstudion (hennes bror?) på att hjälpa till att slita loss mitt hår för att få bort allt. Var nära på att börja gråta.

Sen var det dags att sätta i nytt hår. Då tänkte jag att det kan väl inte bli värre nu. Jodå. Kvaliteten på håret var det värsta jag varit med om. Grovt och SPIK RAKT. Inget självfall över huvudtaget.

Funderar du på att gå hit och göra hårförlängning? Tänk om.
  • Mahnaz
    Mahnaz skrev om Salong Siam
    Jag gjorde min andra hårförlängning (2009-01-03)hos salong Siam. Jag har bara positiva saker att säga om dem. Håret är bra, slingorna sitter länge och priset är så billigt. Hon som gör hårförlängningen är mycket trevlig och är väldigt snabb. Jag kommer att gå hos henne fler gånger. Jag rekomenderar denna salong starkt!
    Hälsningar från Mahnaz
  • Anna N
    Anna N skrev om Salong Siam
    Jag håller verkligen inte med dig!!!
    Jag har gjort min hårförlängning hos Salong Siam flera gånger och blivit nöjd varenda gång. Jag har provat både keratinvax och mikroringar som hon gör och de har hållt 4-5 mån vilket är normalt för hårförlängning. Håret är av äkta kvalite och mycket bra utfört. Hon som gör det här i salongen är väldigt trevlig och tillmötesgående. Angående betalning med kontant och kvitto, jag frågade om jag fick kvitto och hon log och sa javisst, hon förklarade att varje gång hon vill ge kvitto till kunderna så vill de inte ha så om man vill ha så kan man be om det och de tycker jag är ok!
    Jag kan varmt rekomendera Salong Siam.
  • Zandra L
    Zandra L skrev om Salong Siam
    Oj, då har vi nog inte gått till samma person. Med tanke på att det finns så många andra PROFESSIONELLA inom just detta område, så är man rent ut sagt dum om man går till denna fruktansvärt inkompetenta person! Dessutom ska man som privatperson och kund inte ens behöva fråga efter kvittot, utan det ska man få automatiskt! Det är så PROFESSIONELLA gör nämligen!
    Med tanke på att jag har gjort hårförlängningar tidigare utförda av auktoriserade frisörer, så behöver ingen tala om för mig hur en hårförlängning ska vara eller hur länge det ska hålla m.m. Det är just pga att jag vet detta väl, som det har fått mig att ifrågasätta hennes arbete!
    Jag rekommenderar ABSOLUT inte denna salong, återigen!

VARNING!!! Välj ALDRIG denna salongen!!! De förstör ens hår!!! De är fruktansvärt yrkesinkompetenta och inte ett dugg professionella när det gäller bemötande av en missnöjd kund! Det kostar 1295 kr istället för t.ex. 3000 kr som det kostar hos flera andra utbildade frisörer. Hon som gör det är nämligen inte frisör, utan hon sätter bara i längderna och sedan får man fixa resten med klipp och så själv. Hon kan inte ens klippa det såpass att det går bra ihop med det egna håret. De påstår även att håret är äkta, men det tvivlar jag starkt på! Efter bara en vecka har man en ryamatta hemma, med både ens eget hår och från längderna! Hon som gör håret är fruktansvärt otrevlig och inte ett dugg tillmötesgående! Hon pratar ingen svenska och jättedålig engelska! Hon fick ta ut mina längder efter några veckor, då jag hade tappat mycket av både mitt och av löshåret. Jag tror som sagt inte på att håret som de använder sig av är äkta, har gjort hårförlängningar några ggr förut och de har verkligen vart jättebra! Men det är väl som man brukar säga; man får det man betalar för. Surt men sant. En annan grej är att de inte tar emot kort, utan bara kontanter och då får man inte ens något kvitto! Så nu står jag här med mindre hår på huvudet, fruktansvärt missnöjd, flera frisörbesök och inget kvitto så att jag kan gå vidare med problemet. Nu är det försent för min del men om det nu är så att någon funderar över att besöka den salongen så ber jag er att ta ytterligare en funderare. Hemsidan ser billig ut, likaså lokalen de befinner sig i. Då är det bättre att lägga ut lite mer pengar men få det proffsigt å kvalitativt gjort.

Persikogatan 38, 165 63 Hässelby