Alla kategorier Vårdcentral Uppsala Uppsala Samariterhemmets vårdcentral

Landstingsdriven vårdcentral
Bysistorget 4, 11821, Stockholm
Människans Resurser AB
Ingemar E:
Jag köpte en MMvågs apparat som jag senare fick erbjudande att byta in och få en Triomed för halva priset.Det var en bra affär,jag har haft ...

Läs vad 2 kunder tycker om Samariterhemmets vårdcentral

• Patric E
    Patric E skrev om Samariterhemmets vårdcentral
    VARNING! Mycket oseriös vårdcentral.
    Anställd läkare offentliggjorde delar av mina sekretess skyddade patientuppgifter.
    Anställd läkare skrev mellan raderna i min remiss för att dölja symtom enligt remissvarande specialist läkare.
  • Axel N
    Axel N skrev om Samariterhemmets vårdcentral
    Otroligt dålig läkarmottagning. Personalen är överstressad och gör ständigt fel (tappar bort provsvar i månader, blandar ihop olika patienter etc.)

Flera läkare använder en stor del av besökstiden åt att beklaga sig över stressen, över övrig personal och över andra patienter. När man sedan begär att få läsa sin journal visar det sig att de inte ens har förstått vilka symptom man söker för. Ett gott råd: gå någon annanstans, så att du kan få hjälp med det du söker för.

Nyligen kritiserades två av läkarna av Ansvarsnämnden. En läkare hade struntat i att föra in i journalen att en patient var allergisk mot magnecyl och liknande, vilket kan leda till livshotande reaktioner. Patienten hade gått med svåra besvär i flera år, men läkarna kunde inte ta ett enkelt järnprov för att upptäcka att alltsammans berodde på en form av järnbrist.

Dragarbrunnsgatan 70,, 753 20 Uppsala