Samariterhemmets vårdcentral

Landstingsdriven vårdcentral

Läs vad 5 kunder tycker om Samariterhemmets vårdcentral

• 2020-07-01

ELLINOR N skrev om Samariterhemmets vårdcentral
    Om jag kunde skulle jag ge dom 0 i betyg. Vilken satkärring som sitter i luren. Vägrade ge mig en tid, pga ett samtal vi hade igår där hon anklagade mig för att snacka skit om den läkare jag var hos utan att veta vad som sagts mellan mig och läkarn.
    Utöver det fick jag ingen hjälp av läkaren som jag gick till. Han följde ett manus, inget eget tänk och hans mun luktade röv (gör som alla andra läkare gjort). Sen har jag historier där läkarna gjort olagliga saker men är själv inte redo att ta den fajten nu. Är fortf utbränd. Men sanningen kommer komma fram så småningom. Jag förstår nu varför alla läkare vill bort därifrån och likaså patienterna. Suck att de får betalt när de är så INKOMPETENTA Läs mer
  • 2020-01-01

VERA B skrev om Samariterhemmets vårdcentral
    Har nu valt en annan vårdcentral och är supernöjd. Läs mer
  • 2019-08-30

Pinar A skrev om Samariterhemmets vårdcentral
    Riktigt dåligt bemötande från receptionisten vid mammografin. Läs mer
  • Patric E

2014-10-28

Patric E skrev om Samariterhemmets vårdcentral
    VARNING! Mycket oseriös vårdcentral.
    Anställd läkare offentliggjorde delar av mina sekretess skyddade patientuppgifter.
    Anställd läkare skrev mellan raderna i min remiss för att dölja symtom enligt remissvarande specialist läkare. Läs mer
  • 2009-02-01

Axel N skrev om Samariterhemmets vårdcentral
    Otroligt dålig läkarmottagning. Personalen är överstressad och gör ständigt fel (tappar bort provsvar i månader, blandar ihop olika patienter etc.)

Flera läkare använder en stor del av besökstiden åt att beklaga sig över stressen, över övrig personal och över andra patienter. När man sedan begär att få läsa sin journal visar det sig att de inte ens har förstått vilka symptom man söker för. Ett gott råd: gå någon annanstans, så att du kan få hjälp med det du söker för.

Nyligen kritiserades två av läkarna av Ansvarsnämnden. En läkare hade struntat i att föra in i journalen att en patient var allergisk mot magnecyl och liknande, vilket kan leda till livshotande reaktioner. Patienten hade gått med svåra besvär i flera år, men läkarna kunde inte ta ett enkelt järnprov för att upptäcka att alltsammans berodde på en form av järnbrist. Läs mer