Är det här ditt företag? Aktivera ditt konto
Samtele AB

Samtele AB

Omdömen totalt
10
Snittbetyg
1.0
Skriv ett omdöme

10 omdömen om Samtele AB

Visar 10 omdömen med 1.0 i snittbetyg
Bo Thomas B
Skrev om Samtele AB

Lurendrejeri företag. Min pappa 81 år med demens har blivit lurad att gå med på två abonemang. Har försökt rätta till samt sagt upp inom 14 dagar (ångerrätten) men Samtele tar inte emot mejl pga GDPR (så otroligt korkat svar). Ringa går inte då man inte kommer fram och dom ringer inte upp. Alltså helt omöjligt att komma i kontakt. Fy faaan vilka idioter att lura gamla människor. //Thomas

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Bo A
Skrev om Samtele AB

Riktigt vidrigt omoralisk affärsidé bakom detta företag. Medelåldern på dem som rings upp är intet ont anande medborgare födda som senast i slutet av 40-talet. Hela idén med att låta gamlingarna svara via sms på mummelerbjudanden är ett förkastligt beteende. Att sen som lök på laxen vid uppsägning, när man sent omsider får tag i nån på skitföretaget får veta att det tar minst 24 månader för att bli av med dyngan är såklart logiskt. Hoppas ni trampar på LEGO resten av livet era jävla tomtar!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jenny Erika D
Skrev om Samtele AB

Min 81-åriga mamma blev uppringd av trevlig försäljare från Samtele. Försäljaren lockade med mobilabonnemang för 99 kr "halva kostnaden mot nuvarande". Nuvarande mobilnummer skulle självklart flyttas med och allt skulle vara så smidigt. Det var så enkelt att bara svara "ok" på ett sms som skickades ut. Avtalet på 2 års bindningstid med allt det finstilta om att samtal och surf tillkommer samt faktureringsavgift på 50 kr per månadsfaktura samt anslutningsavgift på över 500 kr var dolt i klickbar länk. Jag och mamma har... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Åsa C
Skrev om Samtele AB

De lurade min mamma. 82 år att binda sig för 2 år. På ett abonnemang hon aldrig fick tillgång till och vägrade säga upp det. Alla som råkat ut för dem se till att ni anmäler dem så att de inte fortsätter.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Nils Anders B
Skrev om Samtele AB

Samtele påstår att jag klickat OK på ett avtal om ett mobiltele abbonemang. Jag är inte medveten om att jag gjort det. Nu får jag en faktura på ett abbonemang som jag inte kan annullera säger Daniel Eriksson på Samtele AB. Samtele är digitala lurendrejare.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Josefin Adina Kristina M

Samtele ringde min pappa som är 80 år och svårt sjuk i cancer. Under den period som Samtele ringde har han varit mycket medtagen och mestadels legat inlagd på sjukhus. Han har inte behov av något nytt telefonabonnemang. Trots det lurade Samtele på honom inte bara ett utan två telefonabonnemang med bindningstid på två år. Pappa har ingen aning om att han tecknat abonnemang med dem men säger att han aldrig någonsin tackar ja till telefonförsäljare utan att han försöker bli av med dem så fort som möjligt när de ringer. Riktigt uselt företag.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Ingrid Barbro L

Samtele är ett skojarföretag. När man väl lockats in av pratsam ung försäljare visar snart företaget sitt rätta jag; orimliga villkor, orimliga priser.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Dan Håkan R
Skrev om Samtele AB

Min svärmor 86 år ”lurades” att teckna ett 2-års abonnemang, med löfte om att det var ett bättre abonnemang, än det hon hade. Men villkoren var betydligt sämre, om man jämförde, hur min svärmor använder sin mobil och det nya abonnemanget hos Sam-Tele. Istället för 99kr/mån blev resultatet att hon tvingades uppgradera till ett abonnemang med ett betydligt högre månadspris 254kr/mån och ändå blev det mycket sämre än hennes abonnemang hos Hallon. När vi sedan fick faktureringsavgift på fakturorna, trots att vi hade autogiro... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Joakim A
Skrev om Samtele AB

De har lurad min 80-årige far att teckna ett abonnemang han inte var ett dugg intresserad av. Undvik Samtele.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Carl henrik J
Skrev om Samtele AB

Samtele ABs säljare ringde upp min far 84 år gammal och frågade om han var nöjd med sitt mobil abonnemang hos sin nuvarande operatör (Hallon). Vilket han svarade att han är. Han ombads då att svara ja på ett sms. I sms:et handlade det inte om att svara ja på ett omdöme utan det var tecknande om nytt avtal hos Samtele. Många oseriösa företag använder oseriösa säljare som inriktar sig på äldre som inte alltid förstår och som är lätta att lura. Skamligt!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela

Filtrera omdömen