Alla kategorier Begravningsbyrå Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Sankt Eriks Begravningsbyrå

Sankt Eriks Begravningsbyrå

Frejgatan 10, 113 49 Stockholm — Visa karta

Vi tar oss tid att prata med de som söker vårt stöd och hjälp. Vårt mål är att erbjuda hög service där de sörjande sätts i fokus, det tror vi inger förtroende och bidrar till en trygg känsla.

På Sankt Eriks Begravningsbyrå hjälper vi till med det mesta som rör begravningsceremonin samt kan ta kontakt med t.ex. myndigheter och andra parter som kan vara involverade i begravningssammanhang. Oftast behövs bara ett möte med begravningsbyrån. Där tar vi reda på specifika önskemål och förutsättningar samt berättar vilka alternativ som finns. Vidare kommunikation kan sedan ske per e-mail, post eller telefon. Vi gör även hembesök, om så önskas.

Läs vad 25 kunder tycker om Sankt Eriks Begravningsbyrå

• Gunvor L

2019-06-14

Gunvor L skrev om Sankt Eriks Begravningsbyrå
    Vi använde företaget i samband med begravningsarrangemang för min pappas begravning. Hade förväntningar på att någon höll ihop alla delar. Upplevde St Eriks begravningsbyrå som mycket proffsiga och är supernöjd. Mötena kunde hållas på plats hos min mamma på äldreboendet då hon har svårt att ta sig till annan plats. Vi fick hjälp med allt såsom begravningsceremonin, professionell sångare, minnesstund, bouppteckning och arvsskifte till ett mycket kostnadseffektivt pris jämfört med de större företagen i branschen. Mycket bra bemötande under hela vägen och vi kände oss helt trygga i processen. Vi är jättenöjda och kan varmt rekommendera st Eriks begravningsbyrå. Läs mer
  • Karl-eric S

2019-05-17

Karl-eric S skrev om Sankt Eriks Begravningsbyrå
    Begravningen gick jättebra med hjälp av dem, de ordnade med allt!
    Mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-05-14

Annika E skrev om Sankt Eriks Begravningsbyrå
    Undertecknad upptäckte annonsen om Sankt Eriks Begravningsbyrå i SPF:s medlemstidning. Den ingav förtroende och dessutom 10% rabatt för pensionärer.
    Efter kontakt med Sten Åkesson bestämdes om ett hembesök hos mig gällande begravning och minnesstund med mat/dryck. Allt omhändertogs med noggrannhet, värdighet och trevnad. Jag kan varmt rekommendera dem.
    Annika Eriksson
    Saltsjö-Boo Läs mer
  • 2018-12-13

Eiwor B skrev om Sankt Eriks Begravningsbyrå
    Vi blev professionellt bemötta och fick bestämma en udda tid för första mötet. Vi ville ha en borglig begravning och alla våra önskemål blev väl tillgodosedda.
    Begravningen blev en lugn och värdig ceremoni som vi alla tyckte och kände som värdigt. Läs mer
  • 2018-12-11

Camilla L skrev om Sankt Eriks Begravningsbyrå
    Allt blev så bra som vi kunde hoppas på under begravningen och den första svåra tiden efter vår pappas bortgång. Personlig hjälp och snabb återkoppling betydde mycket för oss och vi kan verkligen rekommendera Sankt Eriks Begravningsbyrå och Sten Åkesson. Läs mer
  • 2018-12-08

Siv N skrev om Sankt Eriks Begravningsbyrå
    Med anledning av min livskamrats bortgång kontaktade jag Sankt Eriks Begravningsbyrå som gav mig råd och hjälpte till med begravningen.
    Det vänliga och uppriktiga bemötandet var till stöd och stor hjälp i min svåra stund. Begravningen blev över förväntan, mycket vacker och stämningsfull.
    Jag vill varmt rekommendera Sten Åkesson på Sankt Eriks Begravningsbyrå som genomfört allt på ett utmärkt sätt. Läs mer
  • 2018-11-21

Maria J skrev om Sankt Eriks Begravningsbyrå
    Jag har anlitat Sten Åkesson på Sankt Eriks Begravningsbyrå för min pappas begravning för några år sedan och nu till min mammas dito. Jag har blivit snabbt, vänligt och professionellt bemött från början till slut.
    Vi är mycket nöjda med helheten och vill gärna rekommendera andra till att anlita byrån.
    Maria Jarkander-Rolff Läs mer
  • Karin L

2018-10-10

Karin L skrev om Sankt Eriks Begravningsbyrå
    Vi ville ha en lite mindre byrå som låg nära. Letade på nätet och läste positiva omdömen på Reko.
    Pappa och jag som dotter tycker vi blev fint bemötta, och begravningen blev som vi önskat.
    Kan varmt rekommendera St. Eriks begravningsbyrå.
    Karin Läs mer
  • 2018-09-19

Nina L skrev om Sankt Eriks Begravningsbyrå
    Fick snabb och personlig hjälp med min mammas begravning. Jag kände stöd både på ett personligt plan och även allt som formellt skulle ordnas. Upplevde flexibilitet och lyhördhet och även bra rådgivning. Anlitade även juristen för bouppteckningen vilket också funkade jättebra. Väldigt enkelt och smärtfritt alltså! Läs mer
  • 2018-09-16

Eva A skrev om Sankt Eriks Begravningsbyrå
    Mycket god hjälp och trevligt bemötande vid både min Mammas och Pappas bortgång. Sten fanns alltid där när det var frågor och funderingar. Det blev fina och minnesvärda ceremonier vid båda begravningarna.Dessutom hjälp med övriga saker som bouppteckning och deklarationer. Sten är guld värd. Läs mer
  • 2018-09-03

Birgitta E skrev om Sankt Eriks Begravningsbyrå
    Begravning, annons och programblad.
    Lite stressigt i kontakten. Man är ju inte van att hantera allt runt en begravning när det är första gången. Blev liksom bemött som om jag borde veta allt hur man gör. Vilket jag absolut inte visste. Blev bra till slut. Läs mer
  • Nariman D

2018-04-23

Nariman D skrev om Sankt Eriks Begravningsbyrå
    Tack för ett varmt och nära bemötande. Vi fick hjälp med hela processen vilket kändes tryggt. Bouppteckningen fick vi till ett bra pris och de var mycket tillgängliga när vi försökte få kontakt. Vi är väldigt tacksamma, hela familjen. Läs mer
  • 2018-04-15

Cecilia L skrev om Sankt Eriks Begravningsbyrå
    Väldigt personlig och professionell service. Tack vare Sankt Eriks begravningsbyrå fick vår käre man/far ett väldigt vackert adjö vid begravningen till ett pris som känns överkomligt. Allting har känts bra vilket underlättat sorgearbetet och vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2018-02-22

Christian V skrev om Sankt Eriks Begravningsbyrå
    Vår far gick bort i början av året efter en tids sjukdom. Då vi, jag och min bror, aldrig tidigare haft ansvar för en begravning tidigare kändes uppgiften jobbig. Efter lite letande fastnade vi för Sankt Eriks begravningsbyrå.
    Detta var ett lyckat drag skulle det visa sig. Sten, vår begravningsentreprenör, tog hand om allt och var lugn, trevlig och professionell men även personlig i sitt bemötande och sätt att arbeta på. En jobbig period blev mycket lättare tack vare Sankt Eriks begravningsbyrå.
    Rekommenderar dem varmt. Läs mer
  • 2018-02-08

Urban S skrev om Sankt Eriks Begravningsbyrå
    Allt har flytit på bra och jag är nöjd med det utförda arbetet Läs mer
  • 2017-12-30

Monica P skrev om Sankt Eriks Begravningsbyrå
    Vi möttes av vänlighet och hjälpsamhet när vi
    Sökte hjälp med testamente och begravningsplanering hos St Eriks Begravningsbyrå Vi fick många goda råd och kände oss mycket nöjda med den känsliga planering som var Sten Åkessons uppgift och rekommendera honom varmt
    Monica Shields Läs mer
  • 2017-11-26

Bertil G skrev om Sankt Eriks Begravningsbyrå
    Vi var mycket nöjda med bemötande och genomförandet av alla aktiviteter i samband med begravningen. Vi kommer att rekommendera Sankt Eriks Begraningsbyrå till alla som vi känner. Allt överträffade våra förväntningar. Läs mer
  • 2017-10-02

Mats S skrev om Sankt Eriks Begravningsbyrå
    Professionellt och bra bemötande. Fått hjälp med både begravning och bouppteckning. Allt till full belåtenhet. Läs mer
  • Olle H

2017-09-29

Olle H skrev om Sankt Eriks Begravningsbyrå
    Mycket professionellt rakt igenom Läs mer
  • 2017-08-02

Krystyna P skrev om Sankt Eriks Begravningsbyrå
    Vi valde Sankt Eriks Begravningsbyrå eftersom vi ville ha en liten och personlig byrå och vi blev väldigt nöjda. Sten tog hand om oss och planeringen av begravningen på ett smidigt och professionellt sätt. Vi blev bemötta med respekt och medkänsla på ett lugnt och värdigt sätt vilket vi är mycket tacksamma för.
    Vi kan varmt rekommendera Sankt Eriks Begravningsbyrå! Läs mer
  • Katarina P

2017-08-01

Katarina P skrev om Sankt Eriks Begravningsbyrå
    Jag och min syster kontaktade St Eriks begravnings byrå då vår mor gick bort. Det första vi kände var att vi ville ha en liten och personlig begravnings byrå. Och det fick vi verkligen. Enkelt smidigt och proffsigt bemötande. Kan verkligen rekommendera Sten. Läs mer
  • 2017-05-15

Gia T skrev om Sankt Eriks Begravningsbyrå
    Väldigt trevligt och lyssnande bemötande utan fjäskande. Har fullföljt våra önskemål även då dessa i somligt avvikit från gängse normer. Läs mer
  • 2017-04-26

Kalle N skrev om Sankt Eriks Begravningsbyrå
    Hej
    Jag är mycket nöjd med den totalaservicen från Sankt Eriks Begravningsbyrå i alla skeden allt från första möte till leverans av alla tjänster. Läs mer
  • 2017-04-14

Yvonne L skrev om Sankt Eriks Begravningsbyrå
    Redan från första besöket som gick väldigt snabbt att få har jag fortfarande glädjen att besöka Sankt eriks begravningsbyrå och få hjälp och stöd med testamentsfrågor tex.och en del bankärenden som har tillkommit i senare tid.
    All hjälp före under och efter bagravningen har varit till största hjälp.
    Med stort förtroende kände vi i familjen att vi kunde lämna över allt praktiskt till begravningsbyrån.
    I en sådan här speeciell situation kändes att man även kunde få stöd i sitt sorgearbete som ju fanns hela tiden i allt praktiskt arbete.
    Vi kan mycket varmt rekommendera Läs mer
  • Lamin K

2017-04-13

Lamin K skrev om Sankt Eriks Begravningsbyrå
    Min pappa var sjuk länge, men hans bortgång blev ändå svår för oss barn. Han blev bara 65 år. Det kändes helt overkligt att börja tänka på begravning. Men Sten Åkesson på Sankt Eriks Begravningsbyrå lotsade oss med trygg hand till det svåra, slutliga avskedet. De jobbade fram en värdig och vacker begravning, med en känsla för detaljer och omsorg som måste komma från hjärtat. Vi var involverade i hela processen, men allt det praktiska verkade lösa sig av sig självt. De tog hand om alltifrån planering av begravningen, med förslag på kista och blommor, till bouppteckning skattefrågor samt arvskifte. Men framförallt gjorde Sankt Eriks Begravningsbyrå det väldigt svåra till något fint att minnas. Läs mer

Frejgatan 10, 113 49 Stockholm