Alla kategorier Hotell Stockholms län Stockholm Östermalm Scandic Hotel Anglais

Humlegårdsgatan 23, 114 46 Stockholm — Visa karta

Gredelbyleden 138, 74171, KNIVSTA
Nova Park Conference
Magdalena S:
Vi fick ett mycket bra bemötande av personalen på Nova Park och servicen var otroligt bra. Det gjorde att våra konferensdagar blev väldigt l...

Läs vad 14 kunder tycker om Scandic Hotel Anglais

• Hans F
    Hans F skrev om Scandic Hotel Anglais
    Sisådär på undervåningen dock är deras drinkrum på övervåningen riktigt bra
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Scandic Hotel Anglais
    Helt okej buffé under lunchen. Foajén/baren är perfekt för häng och jobb, superft wifi.
  • Caj S
    Caj S skrev om Scandic Hotel Anglais
    Spenderade två nätter här och intrycket jag fick var mediokert. Trevlig atmosfär och personal, men servicen var ganska dålig sett till priset.
  • Robert L
    Robert L skrev om Scandic Hotel Anglais
    Det var ett par år sedan jag bodde här men framförallt den överväldigande frukosten lämnade ett bestående och positivt minne av vistelsen.

Det specialerbjudandet jag erhöll var mycket prisvärt och läget är centralt och bra. Rummets standard var mkt enkel men jag förväntade mig inte heller annat med tanke på det låga priset.
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Scandic Hotel Anglais
    Riktigt missnöjd, de sjabblade bort sista dagen på min bokning och när jag kom tillbaka var min väska ställd i lobbyn och jag fick leta rätt på ett nytt ställe.
    Nikke L gillar detta
  • Joar W
    Joar W skrev om Scandic Hotel Anglais
    Mycket bra ställe med professionell personal, dämpade lokaler och utsökt mat.
  • Edit T
    Edit T skrev om Scandic Hotel Anglais
    Frukosten här var helt makalös! Det fanns verkligen allt man kunde tänka sig och lite till. Helt klart värt ett besök trots det höga priset och den lite snorkiga personalen...
  • Björn W
    Björn W skrev om Scandic Hotel Anglais
    Trevligt och väldigt artigt bemötande. Fräscht och välskött hotell i perfekt läge för allt man vill göra när man turistar i huvudstan. Av naturliga skäl så råder ju en viss "Stureplans attityd" i baren och lobbyn, men utan att det blir påfrestande. Sammanfattningsvis helt enligt vad man kan förvänta sig....just det, frukosten var fenomenal!!
  • Emma K
    Emma K skrev om Scandic Hotel Anglais
    Tog en spontanmiddag här med ett par vänner och tyckte det var gott och prisvärt. Trevlig atmosfär, personalen var flexibla och serviceminded utan att vara påträngande. Ska defintivt prova brunchen nu.
  • Daniel T
    Daniel T skrev om Scandic Hotel Anglais
    Bodde här i helgen. Hotellet är riktigt trevligt och läget är ju oslagbart om man vill rumla runt på stan. Tyvärr är en del av rummen så små att tankarna går till en likkista eller i bästa fall en garderob. Bodde i ett rum med queensize-säng, det gick knappt att vända sig om i rummet. Undvik queensize-rummen, välj istället twin-rum, de är lite större.
    Nu till det bästa, frukostbuffen! Den är helt oslagbar, och har allt du kan tänkas önska dig och lite till. Lätt bäst i landet..
  • Amanda E
    Amanda E skrev om Scandic Hotel Anglais
    Scandic Anglais är trevligt både som hotell, restaurang och afterwork. Hotellet i sig är nyrenoverat, ljust och har snygg och stilren inredning. Maten i restaurangen har alltid varit god när jag har vart här. Lunchbuffén kan rekommenderas, även om den kostar 125 kr är den alltid bra. Kvällstid är Anglais ett trevligt ställe att ta ett par drinkar eller ett glas vin med vännerna på. Alltid livat och mycket folk!
  • Marie S
    Marie S skrev om Scandic Hotel Anglais
    Perfekt afterwork place eller ställe om man inte känner för att gå ut och dansa sina små lurviga hela natten.
    Jag är en flitig besökare.
    Måste dock vara där i väldigt god tid om man inte orkar stå hela kvällen mycket folk hela veckorna.
  • David H
    David H skrev om Scandic Hotel Anglais
    Jag bodde på Anglais en helg för ett par år sedan och hamnade i ett rum under markplan som kändes mer som den allra sämsta hytten i en Finlandsfärja än något annat. Ett mörkt långsmalt rum med en liten stackars dusch längst in. Möbleringen kändes också tråkig och fantasilös. Det som möjligtvis vägde upp var det bra läget vid Humlegården och Stureplan samt frukosten.
  • Jenny R
    Jenny R skrev om Scandic Hotel Anglais
    Deras brunch är det jag skulle vilja rekommendera. De har ca 10 olika sorters bröd, yogurt, varm mat så som bacon och pannkakor och mycket annats. Personalen är det som drar ner betyget men maten är suverän, saknar dock lite ett dessertbord. 175 kr är priset för kalaset och den severas fram till kl 14.
    Jonas F gillar detta

Humlegårdsgatan 23, 114 46 Stockholm