Alla kategorier Övrigt Skåne Helsingborg Scandinavian Silver Eel AB

Industrigatan 70, 252 32 Helsingborg — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Scandinavian Silver Eel AB

• Torun L
    Torun L skrev om Scandinavian Silver Eel AB
    Träffade också Silver Eel på Passion för mat-mässan. Såvitt jag förstod fångade de glasål, födde upp den, och använde 2/3 till restocking och 1/3 till konsumtion. Givet att den informationen är sann, så borde processen betraktas som hållbar om mindre än 2/3 av glasålen överlever i naturligt tillstånd.
  • Fredrik O
    Fredrik O skrev om Scandinavian Silver Eel AB
    Jag träffade ägaren på mässan "Passion för mat" och var såklart mycket intresserad av hans ålodling eftersom den vilda ålen är utrotningshotad och inte bör fiskas över huvud taget. För det första kallar de den för silverål, men detta är inget annat än vanlig ål. Förökar sig ål i fångenskap? Nej, små ålar fångas i England och fraktas sedan över till Sverige på tillväxt. Personen jag pratade med var inte intresserad av hållbarhetsfrågan; "fåglarna äter upp småålen om inte vi gör det". Självklart försvinner en del unga ålar till rovdjur men många skulle också föröka sig om man lät dem vara. Så "grönmålad" ål, vild men såld som odlad. Uselt.

Industrigatan 70, 252 32 Helsingborg