Scuba Travel

Välkommen till Scuba Travel!

Har du någon gång funderat på att dyka eller är du redan erfaren dykare? Oavsett vilket så är du välkommen att följa med oss på någon av våra fantastiska resor. Med destinationer som Röda havet, Egypten, Maldiverna, Bali, Filippinerna, Stilla havet, Mexiko, Medelhavet, Portugal och mycket mer.

Vi som jobbar på Scuba Travel har en stor äventyrslust och en förkärlek till havet. Med oss kan du känna dig trygg. Vi är flexibla och har sedan starten varit överens om att vi själva ska ha utforskat de destinationer som vi säljer. Varmt välkommen att låta någon av våra dykspecialister sätta ihop ett äventyrspaket som passar just dig.

Läs vad 78 kunder tycker om Scuba Travel 2

• 2022-05-06 Insamlad av företaget
    Jag har rest med/använt Scuba Travel på 3st dykresor de senaste 4 åren, Maldiverna, Raja Ampat och Bonair. Jag har aldrig blivit besviken, Resmålen överrensstämmer med beskrivningen och servicen inför resan har varit excellent. Jag kan varmt rekommendera deras tjänster och även de "resmål" de rekommenderar.//Fredrik Björklund
    Hej Fredrik, Tusen tack för ditt fina omdöme och för att du väljer att genomföra dina resor med oss. Vi ser fram emot att hjälpa dig med nya häftiga dykresor! =) Scuba Travel
    2022-05-04 Insamlad av företaget
    Bokare resa till Maldiverna. Bokade om pga covid - inga problem!
    Utmärkt bemötande - "vi fixar allt".
    Hej Dan, härligt att du gillade vårt bemötande och att det kändes smidigt att boka om under pandemin! Scuba Travel
    2022-03-14 Insamlad av företaget
    Ett genomtrevligt bemötande trots flera motgångar under hela pandemin. Snabb support och svar på alla möjliga frågor och funderingar. Rekommenderas varmt!
    Hej Alba, tusen tack för det fina omdömet! =) Scuba Travel
  • 2022-03-12 Insamlad av företaget
    Det funkade bra. Transporterna var bra och hotellen helt ok men frukostarna var lite primitiva.
    Hej Göran. Tack för omdömet och kul att det rullade på bra på resan. Vi ska se över frukosten och se vad vi kan göra där. Scuba Travel
  • 2022-03-10 Insamlad av företaget
    Fungerade väldigt bra, allt i tid och enkelt. Bokar gärna igen
    Tusen Tack Sebastian för ditt omdöme. Ser fram emot att hjälpa dig med kommande resa! Scuba Travel
  • 2022-03-08 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande från Oscar !

Resan till Jordanien överträffade mina förväntningar både dykning och kulturen, så även reseledarna Lena & Pelle från Smögens dyk&upplevelser
    Hej Robert! Härligt att du tyckte att din resa med oss och Smögen dyk & upplevelser var så bra! Scuba Travel
  • 2022-03-08 Insamlad av företaget
    Ett mycket bra, trevligt och snabbt bemötande. Jag hade ett antal frågor som jag snabbt fick hjälp med.
    Hej Helena, härligt att du har fått bra bemötande av oss på Scuba Travel! Scuba Travel
  • 2022-03-05 Insamlad av företaget
    Allt var perfekt från start till mål. Trevligt bemötande och hjälpte oss med den ultimata resan för oss.
    Hej Jenny, tack så mycket för det fina omdömet! Scuba Travel
  • 2022-03-01 Insamlad av företaget
    Hela resan och strukturen på den var över förväntan. Fantastiska dyk, otrolig service och super välorganiserat.
    Hej Annika, härligt att ni gillade vårt upplägg på er resa och att vi lyckades överträffa era förväntningar. Ha en riktigt fin dag och på återhörande! =) Scuba Travel
  • 2022-02-28 Insamlad av företaget
    Alltid bästa resor, välplanerad och bra utförare. Vid kontakt med Scuba travel får jag alltid snabbt kontakt och bra svar/hjälp. Vår Liveboard i Egypten var en av mina bästa dyk-upplevelse. Ett företag med Bra service och seriös som erbjuder fantastiska dyk-upplevelse. Sjukt nöjd!
    Tusen tack Mojibe! Det glädjer oss att du har haft en sådan fin upplevlser med oss och vi ser fram emot kommande resor. Scuba Travel
  • 2022-01-12 Insamlad av företaget
    Vi har haft en underbar semester på Bonaire. Upplevelsen var 100% från början med servicen och bemötandet från Scuba travel till logistiken runt resan, boendet på Buddy dive resort och inte minst en fantastisk dykning med både båtdyk och shoredives
    Hej Ulrica, tusen tack för ditt fina omdöme! Härligt att er resa till Bonaire gick som himla bra och att vi lyckades få ihop en fin dykresa till er! På återhörande. Scuba Travel
  • 2022-01-12 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande.
    Bra koncept som hjälpte oss att få en mycket bra semester med bra boende och otroligt bra dykning.
    Hej Annica, kul att du gillade vårt bemötande och att resan var så lyckad. Varmt välkommen tillbaka på nästa dykäventyr! Scuba Travel
    2021-12-18 Insamlad av företaget
    Bokade en liveaboard med dem till Oman. Otroligt hjälpsam personal, de kom med mycket information om de olika reglerna som gällde vid inresa i dessa speciella tider. Samt var med oss hela vägen då hemresan vart ombokad en 5e gång när vi var på plats på båten.
    Hej Eva, Skönt att vi kunde vara behjälpliga hela vägen även när flyget strulade och det var lite knepigt med inresereglerna. Men härligt att ni fick uppleva er efterlängtade dykresa till Oman till slut! =) Scuba Travel
    2021-11-24 Insamlad av företaget
    Jag är van att boka allting själv vid resor och detta är första gången jag köper ett färdigt resepaket med allt inkluderat. Från första kontakten med Scubatravel tills att vi kom hem igen har allt gått väldigt smidigt och utan problem. Enkelt att boka och i kundportalen har man bra koll och översikt av sin resa och betalningar. Vi har alltid fått snabb återkoppling vid frågor, även under resan fick vi hjälp av ambassadörer som var med på båten och som skötte kontakten med Scubatravel i Sverige. Jag hade höga förväntningar på resan men detta överträffade verkligen allt! Vi fick hjälp att skräddarsy vår resa så den passade oss och nästa gång det bär av utomlands igen så är Scubatravel ett självklart val!
    Hej Emma, superhärligt att få sådan fin feedback från dig om din resa. Det är kul att du uppskattar vårt arbete och att vi har lyckats genomföra resan på ett bra sätt för er. Vi ser fram emot att hjälpa er med den kommande resan! Scuba Travel
  • 2021-11-16 Insamlad av företaget
    Resorna Motsvarar förväntningarna och personalen är kunnig samt hjälpsam
    Härligt att vi kunde uppfylla dina förväntningar och att du uppskattar vårt engagemang. Scuba Travel
    2021-11-11 Insamlad av företaget
    Jag har köpt en paketresa, dvs transport till och från en dykupplevelse på liveaboard i Röda havet. Scubatravel är snabba med återkoppling och är hjälpsamma när jag har frågor. Alltid med ett trevligt bemötande.
    Mina förväntningar var medelmåttiga då de ändrade flygresan i sista minut. Upplevelsen sammantaget blir långt över förväntan eftersom upplevelsen på själva destinationen var så superbra, servicen från flygplatsen till liveaboard och tillbaka till flygplatsen var utmärkt ordnad. Att flyget var trist var inte Scubatravels fel utan de såg istället till att vår resa kunde bli av - tack!
    Hej Eva, superhärligt att höra att resan blev bra trots att direktflyget blev inställt. Det glädjer oss att ni fick många fina upplevlser på era dyk och att ni hade bra service på plats. Scuba Travel
  • 2021-11-11 Insamlad av företaget
    Scuba Travel hjälpte mig och en vän att boka en liveaboard samt några nätter på ett resort i Maldiverna. Allting var toppen och kändes tryggt och vi blev väldigt fint och proffsigt bemötta av vår reseagent Daniel.

Vårt ena flyg ställdes in några månader innan avgång men Scuba Travel var snabba på att kontakta oss och se till att vi blev ombokade på ett annat flyg. Under tiden vi var på båten så ändrades kraven från resorten och vi behövde helt plötsligt ett negativt PCR-test och andra dokument för att få åka dit. Scuba Travel informerade oss snabbt om detta och såg till så att det ordnades så att en sjuksköterska kom till båten för testen samt att personalen på båten hjälpte oss med de övriga dokumenten. Något som kunde blivit jobbigt blev istället väldigt smidigt och smärtfritt.

När vi kom till resortet blev vi dessutom överraskade av att vi hade blivit inbokade i varsin villa och alltså slapp dela, det var riktigt härligt att få lite extra utrymme efter en vecka på en båt. Efter att ha spanat lite på hur mycket det hade kostat om vi själva bokat motsvarande villa via någon hotellagent så kan vi konstatera att Scuba Travel lyckades lösa ett extremt bra pris till oss.

Kan verkligen rekommendera alla att använda sig av Scuba Travel!
    Hej Lovisa, riktigt kul att ni var så nöjda med er resa till Maldiverna! Vi är glada att vi kunde lösa de utmaningar som ibland kan uppstå när man är ute på resande fot. På återhörande och tack för den fina rekommendationen. Scuba Travel
  • 2021-11-10 Insamlad av företaget
    Är en mycket nöjd kund. Den senaste resan vi bokade, liveaboard i Egypten (27/10), var på alla plan perfekt. Jag och min fru fortsätter att boka våra dykresor med Scuba Travel.
    Hej Per-Arne, kul att ni var så nöjda med den senaste resan. Vi ser fram emot att hjälpa er med kommande dykresor i framtiden! Scuba Travel
  • 2021-11-09 Insamlad av företaget
    Väldigt om sig och kring sig, och tar ansvar.
    Hej Joakim, kul att du uppskattar vårt engagemang! Scuba Travel
    2021-10-27 Insamlad av företaget
    Allt runt resan var bra. Bra båt flyg etc.

Det som var mindre bra var informationen innan. Jag efterfrågade flyginfo flera gånger månaden innan vi skulle åka och fick varje gång till svar atty de kommer inom närmaste dagarna. De hänvisade också till information i ett bekräftelsemail som jag inte fått.
    Hej Tor,
    Det glädjer oss att din resa gick bra och att det rullade på väl på resan när du kom iväg!
    Tyvärr var det så att samtliga dirketflyg från Skandinavien ställdes in under hösten vilket gjorde att vi var tvungna att boka nya flyg till samtliga kunder. Eftersom vi hade över 300 avgångar under hösten så tog detta arbete längre tid än vi hade önskat. Vi var tvungna att ta ombokningarna i turordning vilket gjorde att man som kund fick vänta längre än vad som var önskvärt i vissa fall. Men vi har arbetat så fort vi har kunnat. Vi hoppas att du kan ha förståelse för dem här omständigheterna och vi hoppas att vi kan få förtroende för en kommande resa som vi räknar med kommer att rulla på smidigare än det gjorde denna gången.
  • 2021-10-07 Insamlad av företaget
    Snabb och proffsig service som överstiger alla förväntningar!

Vi har anlitat ScubaTravel under flera års tid för rådgivning och hjälp vid bokning av dykresor till världens alla hörn - vi möts av samma höga kvalitet samt vänliga och trevliga sätt varje gång. Platser vi rest till genom ScubaTravel inkluderar bl.a. Indonesien, Filippinerna, Karibien och Röda Havet (liveaboards).

Som resebyrå har ScubaTravel en enastående förmåga att hitta coola och häftiga resmål att längta till. De anstränger sig för att ordna med smidiga flyg till så relevanta priser som möjligt (som bekant är de bästa dykplatserna oftast inte de enklaste att ta sig till :) och sy ihop boende- och dykpaket i världsklass. Att resa med små barn till dessa ställen har heller aldrig varit något problem.

Som kund känner jag mig trygg när jag reser med ScubaTravel - information och kommunikation funkar utomordentligt bra via epost. Dessutom har de en kundportal där all information kring resan finns samlad vilket underlättar och förenklar på många sätt. Jag kan varmt rekommendera ScubaTravel!
    Hej Jaana,
    Tack så hemskt mycket för ditt superfin omdöme som du har skrivit. Det värmer verkligen att få så fina ord och jag har delat med mig av detta till hela teamet!
    Ha en superfin dag och så drömmer vi oss bort till nästa dykdestination! =)
  • 2021-10-07 Insamlad av företaget
    Som gruppledare visste vi vad vi köpte och då vi varit nöjda tidigare kan jag väl egentligen bara säga att vi även är nöjda med det mesta även denna gång. Det våra resenärer (och faktiskt även vi) reagerade lite på var att resorten informerade om att vi inte kunde dyka nattdyk 4 av dagarna vilket gjorde många väldigt snopna. Detta pga box jellyfish. Jag har varit där 4 gånger tidigare och aldrig ens hört talas om detta. Eftersom många ville utnyttja tiden till så mycket dyk som möjligt kändes det lite snopet. Många blev också nervösa för att göra dyk strax före mörkret kom. När det sedan var ok att göra nattdyk igen filmade jag just en sådan manet vilket också många kändes olustigt. Det många tyckte (och jag håller med) är att det borde ha framgått att det inte skulle gå att använda hela tiden till dyk. Jag vet inte om resebyrån hade kunskapen men resorten hade det ju iaf.
    I övrigt som sagt nöjd.
    Hej Anders, det var kul att ni var överlag var nöjda med er resa. Tråkigt att box jellyfish hade tagit sig in på området och det är ju viktigt att följa deras anvisningar eftersom det är för er egna säkerhet. Resorten hade inte informerat oss innan avresa är jag rädd, då hade vi självklart informerat er om detta innan avresa. Scuba Travel
  • 2021-10-01 Spontant omdöme
    Suverän hjälp med vad man än önskar gällande sina reseönskemål, överträffar verkligen förväntningarna, tack!
    Tusen tack för det fina omdömet Thomas! Kul att vi kunde överträffa dina förväntningar. Scuba Travel
  • 2021-07-28 Insamlad av företaget
    Tusen tack för ditt fina omdöme Jesper! Scuba Travel
    2021-07-22 Insamlad av företaget
    Bra bemötande hela tiden. Trots corona-eländet som innebar att resan inte kunde genomföras.
    Hej Ulf, härligt att ni gillar vårt bemötande och låt oss hoppas att vi kan genomföra er drömresa längre fram! =) Scuba Travel
  • 2021-07-18 Spontant omdöme
    Riktigt bra, snabb återkoppling och bra service. Kändes tryggt
    Hej Jacob, tack för din fina recension. Tack för att du valde att åka med oss och vi ser fram emot att hjälpa dig med kommande dykresor! =) Scuba Travel
  • 2021-03-31 Spontant omdöme
    Vår efterlängtade resa till Raja Ampat blev flyttad till 2022, men vi var så sugna på att dyka i år också så det blev Maldiverna igen. Vår tidigare resa till Maldiverna som Scuba Travel ordnat var helt fantastisk! Efter många diskussioner med Scuba Travel (tack Oscar och Daniel för att ni stod ut med mig) valde vi South of Maldives rutten. Vi visste att det skulle bli mycket strömt och det såg vi faktiskt fram emot. Vi valde en fantastisk resort som vi hittat själva - Amari Havodda, där vi bodde under vår första vecka. Runt resorten sträckte sig ett husrev med allt: sköldpaddor, revhajar, rockor, delfiner, alla möjliga fiskar - helt otroligt fint! Liveboarden i Deep South of Maldives var också en häftig upplevelse. De flesta dyken var rätt krävande, men det var det som var så kul. Allt på resan gick väldigt smidigt och välordnat till. Och det bästa av allt - vi har vår Raja Ampat resa fortfarande kvar att se fram emot! :-)
    Hej Daniella! Tack så mycket för ditt fina inlägg! Det glädjer oss att vi kunde komma fram till en bra resa för er och att vi kunde erbjuda er en riktigt bra resa trots pandemin. Låt oss titta fram emot er resa till Raja Ampat och det är jag övertygad om kommer att bli en helt fantastisk resa! Scuba Travel
  • Anna E
    2021-01-05 Insamlad av företaget
    Jag och min sambo åkte på kombinerad liveaboard- och resortsemester till Maldiverna arrangerad av Scubatravel. Trots lite strul som gjorde att vi inte kunde slutföra bokningen förrän två veckor efter att vi faktiskt bestämt oss kunde de hålla våra platser trots högt bokningstryck.

Maldiverna är ett exklusivt resmål och vi hade förstås höga förväntningar, som lyckligtvis uppfylldes - och mer därtill! Liveaboarden (med Emperor) var mycket bra - boende, mat och dykning. Resortvistelsen på Reethi Faru var nog den dyraste vi haft och tillika en av de mest prisvärda - vilket ställe! Som grädde på moset lyckades Scubatravel få oss uppgraderade till ett ännu lyxigare boende än vi bokat, tack för det :)

Vi trivdes så bra att vi bestämde oss för att boka om flyget och ta en vecka liveaboard till, vilket Scubatravel kunde fixa snabbt som ögat, mitt i julveckan. Denna andra liveaboard (också med Emperor) blev snäppet bättre än den första.

Nu sitter vi hemma med en drös foton på valhajar och jättemantor och undrar hur vi ska toppa detta. Scubatravel kan nog hitta på något...
    Hej Anna,
    Riktigt kul att få läsa ditt omdöme om er resa med oss till Maldiverna! Det glädjer oss att vi lyckades överträffa era högt ställda förväntningar, det är ju alltid en utmaning när man håller på med den här typen av lyxigare resor. Det glädjer oss att vi kunde förlänga er resa på ett bra sätt, det är ju ingen som vill komma hem till ett regnet Sverige så man kan förstå er!

Tack för att ni valde att åka med oss på denna resan och vi ska nog kunna hitta en ny häftig resa åt er när det är dags att åka och dyka nästa gång.
  • 2021-01-04 Insamlad av företaget
    Köpte en veckas liveaboard till Maldiverna med Scubatravel och fick personlig service från start. Mina frågor besvarades snabbt och informativt. Trevlig och väldigt kunnig personal som delar intresset för dykning med sina kunder. Mötte helt klart mina förväntningar och jag fick "på köpet" en riktig toppenresa!
    Hej Björn. Riktigt kul att du har haft en bra upplevelse i kommunikationen med oss. Kul att resan nådde up till dina förväntningar. Ha en riktigt fin start på 2021! Scuba Travel
  • 2020-12-26 Insamlad av företaget
    Köpte liveaboard till Maldiverna hösten 2020 via Scubatravel på basen av erbjudande via reklam jag fick via epost.

Från och med första kontakten med företaget ger jag beröm för bra och tydlig kommunikation via Scubatravel, trots att detta år var fyllt av Corona-relaterade utmaningar.

Produkten (resan) motsvarade precis vad som utlovats och jag kan varmt rekommendera företaget. Jag kommer säkert boka resor via Scubatravel i framtiden.
    Hej Philipp, tusen tack för ditt fina omdöme! Det glädjer oss att din upplevelse har varit bra med oss och att du har fått det som vi har utlovat. Vi ser fram emot att hjälpa dig med framtida resor och önskar dig en fin början på 2021! =) Scuba Travel
  • 2020-12-22 Insamlad av företaget
    Jag fick ett väldigt bra bemötande av Scuba Travel. När arrangören av min safari avbokade med mycket kort varsel löste Scuba Travel problemet på ett väldigt snabbt och bra sätt.
    Hej Stefan, det är tråkigt att operatören valde att avboka sin liveaboard i sistaminuten. Men vi är glada att ha hittat en snabb lösning åt dig som du blev nöjd med. Tack för ditt fina omdöme! Scuba Travel
  • 2020-12-22 Insamlad av företaget
    Dykresa till Maldiverna.
    Utmärkt bemötande och allt klaffade perfekt i dessa utmanande tider för resande!
    Scuba Travel infriade alla mina högt ställda förväntningar angående arrangemang och information.
    Resan i sig överträffade både mina och min frus förväntningar och är något som vi kommer att drömma oss tillbaks till under lång tid framöver.
    Mattias
    Hej Mattias, tack snälla för det fina omdömet! Det glädjer oss att resan fungerade fint även under den rådande pandemin. På återhörande! =) Scuba Travel
  • John L
    2020-12-09 Insamlad av företaget
    Enda saken som sänkte helheten, var att jag och en till var inbokade på väldigt tidig flight på hemresemorgonen. Så sista dagen blev det ingen dykning alls, nästa sista var vi tvugna att planera och tänka igenom dykniningen lite extra.

Men som helhet: Helt kanon!!! Utmärkt organiserat, oerhört trevlig och hjälpsam personal på resorterna. Ett minne för livet.
    Det var synd att flyget var så tidigt, vi brukar välja flyg som har ett bra pris och så kort flygtid som möjligt och ibland kan det bli så att det blir lite tidigare än vad man önskar.

Men det är kul att du är nöjd med resan i sin helhet och att vi fick hjälpa dig med denna resan! Tack för ditt fina omdöme.
  • 2020-12-08 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd med min bokning hos Scuba Travel. Daniel har varit snabb, proffsig och hjälpsam i all kommunikation, vilket jag uppskattar.
    Resan till Maldiverna överträffade dessutom alla mina förväntningar - världsklass!
    Hej Linda. Kul att ni blev så nöjda med er resa till Maldiverna! Skönt att Daniel har skött sig så bra och att han har informerat er väl inför. Maldiverna är ju så himla fint och kul att ni fick så fina upplevelser. Scuba Travel
  • 2020-12-07 Insamlad av företaget
    Köpte en Dyk-resa till Maldiverna, ”sista-minuten”. Blev lite besviken på flygbokningen för den gjorde att jag inte kunde dyka sista dagen, flög till Malé på kvällen sista dykdagen.... Blev lite besviken på dykningen också, det var för många ”blåvattendyk” utan att se ngt, det fanns en hajmatningsstation vid en ö men där fick vi bara dyka på em när matningen var över, sen fanns det inget alternativ till ” blåvattendyken”
    Hej Roger, tack för ditt omdöme.

Det är tråkigt att flygbokningen gjorde att du inte kunde genomföra din sista dags dykning. Vanligtvis kan inrikesflyget bokas så att det sker på samma dag som det internationella flyget. När man bokar i sista-minuten kan det vara så att möjligheterna till valet av flyg är begränsade till både tider och pris. Så för att få de bästa tiderna på flyget kan då vara en kostnadsfråga.

Resan du valde att åka på var en så kallad Deep South resa i Maldiverna där man fokuserar på att se så mycket pelagisk fisk som möjligt. Dem djuren ser man generellt sätt ute i öppet vatten. Därför är det huvudfokus på blåvattendyk. Ibland kan det vara svårt att ha den bästa tajmingen när det kommer till dykningen, detta eftersom fiskarna är fria att röra sig som de vill. Det går ju aldrig att garantera vad man kommer att få se på en resa, men man kan prata om sannolikheten ökar och minskar för att se specifika djur under en resa. Jag hoppas att du förstår dem här förklaringarna och du är välkommen att höra av dig till oss ifall du har fler frågor eller funderingar kring denna resan eller andra resor.
  • 2020-12-07 Insamlad av företaget
    Dykresa till Sulawesi ordnat av ScubaTravel på bästa möjliga sätt. Resan till Indonesien är lång men trots det flöt allt väldigt bra ända från start i Arlanda till slutdestination Sulawesi.

Resans höjdpunkt var dock Lembeh, fantastisk resort! Välorganiserad och intressant dykning, bra service och mycket hög klass på boendet samt maten. Ägaren och personalen på resorten gjorde verkligen allt för att vi kände oss välkomna och omhändertagna.
    Resans "ambassadör" Jennie gjorde även hon en toppen insatts, hon delade med sig av sin kunskap och erfarenhet på kvällsföreläsningar vilket var uppskattat.

Inför resan hade jag inte så mycket förväntningar förutom fint boende god mat och bra dykning i trevligt sällskap, Allt detta uppfylldes med råge :-).

Tack ScubaTravel för en fantastisk och minnesvärd resa!
    Hej! Härligt att få läsa ditt omdöme om denna resan till Sulawesi. Det är skönt att höra att allt har fungerat på ett bra sätt så att ni har kunnat njuta av er semester fullt ut. Det är kul att Jennie har kunnat leverera bra föreläsningar för er och att ni även kunnat lära er lite under denna resan.

Tack för att du valde att genomföra denna resan med Scuba Travel och tack för ditt fina omdöme!
  • 2020-12-05 Insamlad av företaget
    Tur til egypt
    Bra service!
    Forventninger oppfylt
    Meget bra tur
    Hej Runar, Tack så mycket för ditt fina omdöme av oss! Scuba Travel
  • Geir E
    2020-12-05 Insamlad av företaget
    Utrolig bra representant i Hurghada. Ashraf er Mr. Fixit.
    Ordnet alt fra vi kom til vi reiste. Helt utmerket. Er derfor vi velger Scubatravel gang på gang. Keep up the good work.
    Hej Geir, tack för det fina omdömet och kul att ni är så nöjda med vår service. Vi är tacksamma för att ni väljer att resa med oss och vi ser fram emot att hjälpa er med kommande resor! Scuba Travel
  • 2020-12-05 Insamlad av företaget
    Dykresa till Maldiverna.
    Mycket bra
    Höga förväntningar som infriades
    Bra bemötande inför och bra med avseende på säkerhet och genomgångar. Det ända dåliga var att det var en fruktansvärd doft i toaletten av avlopp på dykbåten som de inte fick iordning på. Detta drog ner helhetsbetyget.
    Hej Anders. Härligt att höra att resan med oss infriade dina förväntningar samt att säkerheten och genomgångar på plats var bra. Du får gärna skicka oss ett meddelande till info@scubatravel.se om vilken liveaboard då åkte på så ska vi ta upp detta med dem på plats. Tack för denna kommentaren och ditt omdöme. Scuba Travel
  • 2020-12-04 Insamlad av företaget
    Kjøpte turen "wrecks and reefs". Knallbra tur. Hyggelig, proff og dyktig betjening i Scubactravel, rettet opp feil så fort en tok kontakt. Topp!
    Hej Skule. Härligt att du var så nöjd med din liveaboard i Röda havet. Bra att du möttes av ett proffsigt agerande från Scuba Travel och att vi kunde reda ut dina problem. Ha en fin dag! Scuba Travel
  • 2020-12-04 Insamlad av företaget
    Kjøpte ukes Liveaboard I Rødehavet, northern route gjennom den lokale dykkebutikken.

Hadde en nydelig uke ombord med masse vrak, scooter og drift-dykk.
    Anbefales absolutt, med den advarselen at det raskt ble innkjøpt mer kurs og utstyr etter man kom hjem.
    Härligt att du hade en sådan fin upplevelse i Röda havet med oss och ditt dykcenter! Härligt att du har tagit nästa steg i din dykkarriär, grattis till detta! Scuba Travel
    2020-12-04 Insamlad av företaget
    Dom är fantastiska. Bra ordnat. Löser saker som dyker upp under resan. Alla resmål vi åkt till med dom har varit över förväntan
    Hej Lars, kul att höra att du är så nöjd med oss och att du tycker att vi har löst de problem så har uppstått på resorna. Skönt att vi har lyckats överprestera era förväntningar så här långt! Scuba Travel
  • Juan C
    2020-12-04 Insamlad av företaget
    ScubaTravel upplägg med grupp resor är trevligt, ofta möter man dykare som vi har varit på andra resor med vilket ger en familjär stämning. Dykambassadören var engagerad och generös med att dela sitt kunnande. Lembeh resistenta var fantastisk ditt vill vi åka igen till! 👍😃
    Hej Juan. Kul att du uppskattar våra gruppresor och att det blir en bra stämning till resan. Lembeh är ju fantastiskt och jag förstår att du vill åka dit igen! Scuba Travel
  • 2020-12-04 Insamlad av företaget
    En vecka på liveabord Carpe vita. Bemötande av säljarna på Scuba travel är mycket bra. Kunniga och hjälpsamma. Helt enkelt proffsiga. Och personalen på Carpe vita fortsatte i samma proffsiga bana. Så jag är väldigt nöjd med Scuba travel tjänster, har tidigare köpt en resa via dom och då med familjen där inte alla är dykare.
    Hej Carina. Riktigt ul att få läsa om ditt fina omdöme om den resan du gjorde med oss till Maldiverna. Bra att du är nöjd med vårt bemötande. Scuba Travel
  • 2020-12-04 Insamlad av företaget
    Snabb enkel service, kunniga. Bra dykplatser utifrån önskemålet.
    Trevliga
    Kan rekommenderas.
    Hej Marie, tusen tack för dit fina omdömet och kul att du gillar vår service! Scuba Travel
  • 2020-12-04 Insamlad av företaget
    Blivit bra bemött. Köpt ett antal resor av dem, senast till Sulawesi.
    God service, trevliga och kompetenta medarbetare.
    Hej Suzanne. Härligt att du åkte med oss till Sulawesi och kul att du är nöjd med vår service. Tack för ditt fina omdöme! Scuba Travel
  • Ulf L
    2020-12-04 Insamlad av företaget
    1 veckas liveaboard ombord på MV Nouran i Röda Havet med ambassadör Magnus Lundgren med inriktning på Oceanic White Tip.
    Om bemött avses Scuba Travel så har jag rest ett flertal gånger med dem och de gör ett jättebra jobb.
    Ifall det menas operatören i Egypten, red sea eXplorers, så skötte de sig också jättebra.
    Eftersom det var nionde resan till röda havet så vet jag att det går att ha stora förväntningar och det stämde den här gången också.
    Vi hade en fantastisk vecka, mycket beroende på Magnus Lundgren och att Årefenshajen var på vår sida och visade sig varje gång som vi var ute efter dem samt tur med både delfiner o sköldpadda. Mycket trevliga genomgångar och foto shops med Magnus. Sammanfattat en toppenvecka och ska jag ha något negativt så är det att det var väl dyrt att hyra utrustning.
    Hej Ulf, kul att få hjälpa dig med ännu en fin resa. Kul att du gillar vår service och bemötande och att vi får möjlighet att hjälpa dig med dina dykresor. Egypten är ju så himla fint och ni hade ju häftiga möten med hajarna! Kul att du fick lära dig en massor av Magnus Lundgren också. Tack för ditt fina omdöme! Scuba Travel
  • 2020-12-04 Insamlad av företaget
    Jag köpte ett paket med resa, boende, och dykutbildning på Bali. Jag fick bra hjälp från början till slut med bokningen. Bemötandet på plats, transfer, boende, var toppen. Trevligt bemötande och fräscht. Mycket bra dykutbildare som tog hand om mig och anpassade utbildningen efter mina behov. Jag kan varmt rekommendera dem!
    Hej Alexander, härligt att höra att din resa gick så bra med oss på Scuba Travel. Kul att du nu är certifierad dykare och vi hoppas att du kommer dra mycket nytta av dykcertifikatet på framtida dykresor! Tack för ditt fina omdöme. Scuba Travel
  • 2020-12-04 Insamlad av företaget
    Åkte med hjälp av Scuba Travel till Guadalupe Island för att se på vithajar.
    Bra hjälp med bokning och problemlösning.
    Kommer att använda dom igen.
    Henrik
    Hej Henrik. Härligt med fina vithajsupplevelser i Guadalupe! Skönt att du fann upplevelsen bra med oss på Scuba Travel och vi ser fram emot att hjälpa dig med nästa resa när dyksuget blir allt för stort. Scuba Travel
    2020-12-03 Insamlad av företaget
    Fantastisk dykupplevelse. Väldigt bra bemötande och smidig service när flyg strulade. Bra hotell och väldigt bra rådgivning.
    Hej Erik, skönt att höra att du gillade vår service på er resa. Tack för det fina omdömet. Scuba Travel