Scuba Travel

Välkommen till Scuba Travel!

Har du någon gång funderat på att dyka eller är du redan erfaren dykare? Oavsett vilket så är du välkommen att följa med oss på någon av våra fantastiska resor. Med destinationer som Röda havet, Egypten, Maldiverna, Bali, Filippinerna, Stilla havet, Mexiko, Medelhavet, Portugal och mycket mer.

Vi som jobbar på Scuba Travel har en stor äventyrslust och en förkärlek till havet. Med oss kan du känna dig trygg. Vi är flexibla och har sedan starten varit överens om att vi själva ska ha utforskat de destinationer som vi säljer. Varmt välkommen att låta någon av våra dykspecialister sätta ihop ett äventyrspaket som passar just dig.

Läs vad 55 kunder tycker om Scuba Travel 2

• 2021-07-28
    2021-07-22
    Bra bemötande hela tiden. Trots corona-eländet som innebar att resan inte kunde genomföras.
    Hej Ulf, härligt att ni gillar vårt bemötande och låt oss hoppas att vi kan genomföra er drömresa längre fram! =) Scuba Travel
  • 2021-07-18
    Riktigt bra, snabb återkoppling och bra service. Kändes tryggt
    Hej Jacob, tack för din fina recension. Tack för att du valde att åka med oss och vi ser fram emot att hjälpa dig med kommande dykresor! =) Scuba Travel
  • 2021-03-31
    Vår efterlängtade resa till Raja Ampat blev flyttad till 2022, men vi var så sugna på att dyka i år också så det blev Maldiverna igen. Vår tidigare resa till Maldiverna som Scuba Travel ordnat var helt fantastisk! Efter många diskussioner med Scuba Travel (tack Oscar och Daniel för att ni stod ut med mig) valde vi South of Maldives rutten. Vi visste att det skulle bli mycket strömt och det såg vi faktiskt fram emot. Vi valde en fantastisk resort som vi hittat själva - Amari Havodda, där vi bodde under vår första vecka. Runt resorten sträckte sig ett husrev med allt: sköldpaddor, revhajar, rockor, delfiner, alla möjliga fiskar - helt otroligt fint! Liveboarden i Deep South of Maldives var också en häftig upplevelse. De flesta dyken var rätt krävande, men det var det som var så kul. Allt på resan gick väldigt smidigt och välordnat till. Och det bästa av allt - vi har vår Raja Ampat resa fortfarande kvar att se fram emot! :-)
    Hej Daniella! Tack så mycket för ditt fina inlägg! Det glädjer oss att vi kunde komma fram till en bra resa för er och att vi kunde erbjuda er en riktigt bra resa trots pandemin. Låt oss titta fram emot er resa till Raja Ampat och det är jag övertygad om kommer att bli en helt fantastisk resa! Scuba Travel
  • Anna E
    2021-01-05
    Jag och min sambo åkte på kombinerad liveaboard- och resortsemester till Maldiverna arrangerad av Scubatravel. Trots lite strul som gjorde att vi inte kunde slutföra bokningen förrän två veckor efter att vi faktiskt bestämt oss kunde de hålla våra platser trots högt bokningstryck.

Maldiverna är ett exklusivt resmål och vi hade förstås höga förväntningar, som lyckligtvis uppfylldes - och mer därtill! Liveaboarden (med Emperor) var mycket bra - boende, mat och dykning. Resortvistelsen på Reethi Faru var nog den dyraste vi haft och tillika en av de mest prisvärda - vilket ställe! Som grädde på moset lyckades Scubatravel få oss uppgraderade till ett ännu lyxigare boende än vi bokat, tack för det :)

Vi trivdes så bra att vi bestämde oss för att boka om flyget och ta en vecka liveaboard till, vilket Scubatravel kunde fixa snabbt som ögat, mitt i julveckan. Denna andra liveaboard (också med Emperor) blev snäppet bättre än den första.

Nu sitter vi hemma med en drös foton på valhajar och jättemantor och undrar hur vi ska toppa detta. Scubatravel kan nog hitta på något...
    Hej Anna,
    Riktigt kul att få läsa ditt omdöme om er resa med oss till Maldiverna! Det glädjer oss att vi lyckades överträffa era högt ställda förväntningar, det är ju alltid en utmaning när man håller på med den här typen av lyxigare resor. Det glädjer oss att vi kunde förlänga er resa på ett bra sätt, det är ju ingen som vill komma hem till ett regnet Sverige så man kan förstå er!

Tack för att ni valde att åka med oss på denna resan och vi ska nog kunna hitta en ny häftig resa åt er när det är dags att åka och dyka nästa gång.
  • 2021-01-04
    Köpte en veckas liveaboard till Maldiverna med Scubatravel och fick personlig service från start. Mina frågor besvarades snabbt och informativt. Trevlig och väldigt kunnig personal som delar intresset för dykning med sina kunder. Mötte helt klart mina förväntningar och jag fick "på köpet" en riktig toppenresa!
    Hej Björn. Riktigt kul att du har haft en bra upplevelse i kommunikationen med oss. Kul att resan nådde up till dina förväntningar. Ha en riktigt fin start på 2021! Scuba Travel
  • 2020-12-26
    Köpte liveaboard till Maldiverna hösten 2020 via Scubatravel på basen av erbjudande via reklam jag fick via epost.

Från och med första kontakten med företaget ger jag beröm för bra och tydlig kommunikation via Scubatravel, trots att detta år var fyllt av Corona-relaterade utmaningar.

Produkten (resan) motsvarade precis vad som utlovats och jag kan varmt rekommendera företaget. Jag kommer säkert boka resor via Scubatravel i framtiden.
    Hej Philipp, tusen tack för ditt fina omdöme! Det glädjer oss att din upplevelse har varit bra med oss och att du har fått det som vi har utlovat. Vi ser fram emot att hjälpa dig med framtida resor och önskar dig en fin början på 2021! =) Scuba Travel
  • 2020-12-22
    Jag fick ett väldigt bra bemötande av Scuba Travel. När arrangören av min safari avbokade med mycket kort varsel löste Scuba Travel problemet på ett väldigt snabbt och bra sätt.
    Hej Stefan, det är tråkigt att operatören valde att avboka sin liveaboard i sistaminuten. Men vi är glada att ha hittat en snabb lösning åt dig som du blev nöjd med. Tack för ditt fina omdöme! Scuba Travel
  • 2020-12-22
    Dykresa till Maldiverna.
    Utmärkt bemötande och allt klaffade perfekt i dessa utmanande tider för resande!
    Scuba Travel infriade alla mina högt ställda förväntningar angående arrangemang och information.
    Resan i sig överträffade både mina och min frus förväntningar och är något som vi kommer att drömma oss tillbaks till under lång tid framöver.
    Mattias
    Hej Mattias, tack snälla för det fina omdömet! Det glädjer oss att resan fungerade fint även under den rådande pandemin. På återhörande! =) Scuba Travel
  • John L
    2020-12-09
    Enda saken som sänkte helheten, var att jag och en till var inbokade på väldigt tidig flight på hemresemorgonen. Så sista dagen blev det ingen dykning alls, nästa sista var vi tvugna att planera och tänka igenom dykniningen lite extra.

Men som helhet: Helt kanon!!! Utmärkt organiserat, oerhört trevlig och hjälpsam personal på resorterna. Ett minne för livet.
    Det var synd att flyget var så tidigt, vi brukar välja flyg som har ett bra pris och så kort flygtid som möjligt och ibland kan det bli så att det blir lite tidigare än vad man önskar.

Men det är kul att du är nöjd med resan i sin helhet och att vi fick hjälpa dig med denna resan! Tack för ditt fina omdöme.
  • 2020-12-08
    Mycket nöjd med min bokning hos Scuba Travel. Daniel har varit snabb, proffsig och hjälpsam i all kommunikation, vilket jag uppskattar.
    Resan till Maldiverna överträffade dessutom alla mina förväntningar - världsklass!
    Hej Linda. Kul att ni blev så nöjda med er resa till Maldiverna! Skönt att Daniel har skött sig så bra och att han har informerat er väl inför. Maldiverna är ju så himla fint och kul att ni fick så fina upplevelser. Scuba Travel
  • 2020-12-07
    Köpte en Dyk-resa till Maldiverna, ”sista-minuten”. Blev lite besviken på flygbokningen för den gjorde att jag inte kunde dyka sista dagen, flög till Malé på kvällen sista dykdagen.... Blev lite besviken på dykningen också, det var för många ”blåvattendyk” utan att se ngt, det fanns en hajmatningsstation vid en ö men där fick vi bara dyka på em när matningen var över, sen fanns det inget alternativ till ” blåvattendyken”
    Hej Roger, tack för ditt omdöme.

Det är tråkigt att flygbokningen gjorde att du inte kunde genomföra din sista dags dykning. Vanligtvis kan inrikesflyget bokas så att det sker på samma dag som det internationella flyget. När man bokar i sista-minuten kan det vara så att möjligheterna till valet av flyg är begränsade till både tider och pris. Så för att få de bästa tiderna på flyget kan då vara en kostnadsfråga.

Resan du valde att åka på var en så kallad Deep South resa i Maldiverna där man fokuserar på att se så mycket pelagisk fisk som möjligt. Dem djuren ser man generellt sätt ute i öppet vatten. Därför är det huvudfokus på blåvattendyk. Ibland kan det vara svårt att ha den bästa tajmingen när det kommer till dykningen, detta eftersom fiskarna är fria att röra sig som de vill. Det går ju aldrig att garantera vad man kommer att få se på en resa, men man kan prata om sannolikheten ökar och minskar för att se specifika djur under en resa. Jag hoppas att du förstår dem här förklaringarna och du är välkommen att höra av dig till oss ifall du har fler frågor eller funderingar kring denna resan eller andra resor.
  • 2020-12-07
    Dykresa till Sulawesi ordnat av ScubaTravel på bästa möjliga sätt. Resan till Indonesien är lång men trots det flöt allt väldigt bra ända från start i Arlanda till slutdestination Sulawesi.

Resans höjdpunkt var dock Lembeh, fantastisk resort! Välorganiserad och intressant dykning, bra service och mycket hög klass på boendet samt maten. Ägaren och personalen på resorten gjorde verkligen allt för att vi kände oss välkomna och omhändertagna.
    Resans "ambassadör" Jennie gjorde även hon en toppen insatts, hon delade med sig av sin kunskap och erfarenhet på kvällsföreläsningar vilket var uppskattat.

Inför resan hade jag inte så mycket förväntningar förutom fint boende god mat och bra dykning i trevligt sällskap, Allt detta uppfylldes med råge :-).

Tack ScubaTravel för en fantastisk och minnesvärd resa!
    Hej! Härligt att få läsa ditt omdöme om denna resan till Sulawesi. Det är skönt att höra att allt har fungerat på ett bra sätt så att ni har kunnat njuta av er semester fullt ut. Det är kul att Jennie har kunnat leverera bra föreläsningar för er och att ni även kunnat lära er lite under denna resan.

Tack för att du valde att genomföra denna resan med Scuba Travel och tack för ditt fina omdöme!
  • 2020-12-05
    Tur til egypt
    Bra service!
    Forventninger oppfylt
    Meget bra tur
    Hej Runar, Tack så mycket för ditt fina omdöme av oss! Scuba Travel
  • Geir E
    2020-12-05
    Utrolig bra representant i Hurghada. Ashraf er Mr. Fixit.
    Ordnet alt fra vi kom til vi reiste. Helt utmerket. Er derfor vi velger Scubatravel gang på gang. Keep up the good work.
    Hej Geir, tack för det fina omdömet och kul att ni är så nöjda med vår service. Vi är tacksamma för att ni väljer att resa med oss och vi ser fram emot att hjälpa er med kommande resor! Scuba Travel
  • 2020-12-05
    Dykresa till Maldiverna.
    Mycket bra
    Höga förväntningar som infriades
    Bra bemötande inför och bra med avseende på säkerhet och genomgångar. Det ända dåliga var att det var en fruktansvärd doft i toaletten av avlopp på dykbåten som de inte fick iordning på. Detta drog ner helhetsbetyget.
    Hej Anders. Härligt att höra att resan med oss infriade dina förväntningar samt att säkerheten och genomgångar på plats var bra. Du får gärna skicka oss ett meddelande till info@scubatravel.se om vilken liveaboard då åkte på så ska vi ta upp detta med dem på plats. Tack för denna kommentaren och ditt omdöme. Scuba Travel
  • 2020-12-04
    Kjøpte turen "wrecks and reefs". Knallbra tur. Hyggelig, proff og dyktig betjening i Scubactravel, rettet opp feil så fort en tok kontakt. Topp!
    Hej Skule. Härligt att du var så nöjd med din liveaboard i Röda havet. Bra att du möttes av ett proffsigt agerande från Scuba Travel och att vi kunde reda ut dina problem. Ha en fin dag! Scuba Travel
  • 2020-12-04
    Kjøpte ukes Liveaboard I Rødehavet, northern route gjennom den lokale dykkebutikken.

Hadde en nydelig uke ombord med masse vrak, scooter og drift-dykk.
    Anbefales absolutt, med den advarselen at det raskt ble innkjøpt mer kurs og utstyr etter man kom hjem.
    Härligt att du hade en sådan fin upplevelse i Röda havet med oss och ditt dykcenter! Härligt att du har tagit nästa steg i din dykkarriär, grattis till detta! Scuba Travel
    2020-12-04
    Dom är fantastiska. Bra ordnat. Löser saker som dyker upp under resan. Alla resmål vi åkt till med dom har varit över förväntan
    Hej Lars, kul att höra att du är så nöjd med oss och att du tycker att vi har löst de problem så har uppstått på resorna. Skönt att vi har lyckats överprestera era förväntningar så här långt! Scuba Travel
  • Juan C
    2020-12-04
    ScubaTravel upplägg med grupp resor är trevligt, ofta möter man dykare som vi har varit på andra resor med vilket ger en familjär stämning. Dykambassadören var engagerad och generös med att dela sitt kunnande. Lembeh resistenta var fantastisk ditt vill vi åka igen till! 👍😃
    Hej Juan. Kul att du uppskattar våra gruppresor och att det blir en bra stämning till resan. Lembeh är ju fantastiskt och jag förstår att du vill åka dit igen! Scuba Travel
  • 2020-12-04
    En vecka på liveabord Carpe vita. Bemötande av säljarna på Scuba travel är mycket bra. Kunniga och hjälpsamma. Helt enkelt proffsiga. Och personalen på Carpe vita fortsatte i samma proffsiga bana. Så jag är väldigt nöjd med Scuba travel tjänster, har tidigare köpt en resa via dom och då med familjen där inte alla är dykare.
    Hej Carina. Riktigt ul att få läsa om ditt fina omdöme om den resan du gjorde med oss till Maldiverna. Bra att du är nöjd med vårt bemötande. Scuba Travel
  • 2020-12-04
    Snabb enkel service, kunniga. Bra dykplatser utifrån önskemålet.
    Trevliga
    Kan rekommenderas.
    Hej Marie, tusen tack för dit fina omdömet och kul att du gillar vår service! Scuba Travel
  • 2020-12-04
    Blivit bra bemött. Köpt ett antal resor av dem, senast till Sulawesi.
    God service, trevliga och kompetenta medarbetare.
    Hej Suzanne. Härligt att du åkte med oss till Sulawesi och kul att du är nöjd med vår service. Tack för ditt fina omdöme! Scuba Travel
  • Ulf L
    2020-12-04
    1 veckas liveaboard ombord på MV Nouran i Röda Havet med ambassadör Magnus Lundgren med inriktning på Oceanic White Tip.
    Om bemött avses Scuba Travel så har jag rest ett flertal gånger med dem och de gör ett jättebra jobb.
    Ifall det menas operatören i Egypten, red sea eXplorers, så skötte de sig också jättebra.
    Eftersom det var nionde resan till röda havet så vet jag att det går att ha stora förväntningar och det stämde den här gången också.
    Vi hade en fantastisk vecka, mycket beroende på Magnus Lundgren och att Årefenshajen var på vår sida och visade sig varje gång som vi var ute efter dem samt tur med både delfiner o sköldpadda. Mycket trevliga genomgångar och foto shops med Magnus. Sammanfattat en toppenvecka och ska jag ha något negativt så är det att det var väl dyrt att hyra utrustning.
    Hej Ulf, kul att få hjälpa dig med ännu en fin resa. Kul att du gillar vår service och bemötande och att vi får möjlighet att hjälpa dig med dina dykresor. Egypten är ju så himla fint och ni hade ju häftiga möten med hajarna! Kul att du fick lära dig en massor av Magnus Lundgren också. Tack för ditt fina omdöme! Scuba Travel
  • 2020-12-04
    Jag köpte ett paket med resa, boende, och dykutbildning på Bali. Jag fick bra hjälp från början till slut med bokningen. Bemötandet på plats, transfer, boende, var toppen. Trevligt bemötande och fräscht. Mycket bra dykutbildare som tog hand om mig och anpassade utbildningen efter mina behov. Jag kan varmt rekommendera dem!
    Hej Alexander, härligt att höra att din resa gick så bra med oss på Scuba Travel. Kul att du nu är certifierad dykare och vi hoppas att du kommer dra mycket nytta av dykcertifikatet på framtida dykresor! Tack för ditt fina omdöme. Scuba Travel
  • 2020-12-04
    Åkte med hjälp av Scuba Travel till Guadalupe Island för att se på vithajar.
    Bra hjälp med bokning och problemlösning.
    Kommer att använda dom igen.
    Henrik
    Hej Henrik. Härligt med fina vithajsupplevelser i Guadalupe! Skönt att du fann upplevelsen bra med oss på Scuba Travel och vi ser fram emot att hjälpa dig med nästa resa när dyksuget blir allt för stort. Scuba Travel
    2020-12-03
    Fantastisk dykupplevelse. Väldigt bra bemötande och smidig service när flyg strulade. Bra hotell och väldigt bra rådgivning.
    Hej Erik, skönt att höra att du gillade vår service på er resa. Tack för det fina omdömet. Scuba Travel
    2020-12-03
    livaboard tur i rødehavet fra Hurgada,Meget flott tur veldig flott dykking,veldig bra reise og opplegg ombord i båten,Gode guider,En tur som jeg gjerne tar flere ganger og vil anbefale til andre
    Hej Stig, kul att du var nöjd med resan. Tack för ditt fina omdöme. Scuba Travel
    2020-12-03
    Bra organiserat och bra resmål
    Hej Eric, skönt att allt fungerade för dig på din resa. Tack för ditt omdöme. Scuba Travel
  • 2020-12-03
    Rest där Scuba Travel fixat och ordnat resan. Dels som färdiga resor och några andra där bara önskemålet för resan lagts fram.
    Allt har klaffat och fungerat kanonbra varje gång. Mycket nöjd!
    Hann med en resa alldeles innan pandemin i mars och längtar att få komma iväg igen!
    Hej Lasse, kul att du uppskattar vår service och de resor vi har satt ihop åt dig. Vi ser fram emot att hjälpa dig med nya resor när du känner att dyksuget blir allt för stort. Tack för det fina omdömet. Scuba Travel
    2020-12-03
    Reist med dere en gang, og kommer til å velge scubatravel neste gang også! Kjempemessig! Bra kundeservice og god tilrettelegging under dykkereise til Hurghada.
    Hej Mona. Härligt att ni är så nöjda med dykresan med oss! Det glädjer oss att du vill åka med oss igen och vi ser fram emot att hjälpa er med detta! Tack så mycket för omdömet. Scuba Travel
    2020-12-03
    Dykkerklubben kjøpte tur til Maldivene.
    Grei informasjon underveis frem til reisedag.
    Hej John! Kul att ni valde att åka med oss till Maldiverna. Skönt att du fick bra information från oss. Tack för ditt omdöme. Scuba Travel
  • 2020-12-03
    Jag och ytterligare 10 personer köpte en dykresa till Maldiverna på båt. Allt fungerade mycket bra från Scuba travels sida. Daniel, var mycket hjälpsam. Enda missen var att summan vi var förespeglade att lämna i dricks på båten var avsevärt lägre än den info vi fick ombord på båten.
    Hej Hilde, kul att ni tycker att resan fungerade bra med oss till Maldiverna samt att ni fick bra service från Daniel. När det kommer till dricks så är det högst personligt vad man vill ge. Ifall man inte är nöjd med resan ger man inget i dricks och är man riktigt nöjd ger man mycket i dricks. Personalen ombord är så klart mer intresserad av att få mer i dricks, men det är upp till kunden själv att bestämma vad man vill ge. Scuba Travel
    Dykresa till Reethi Faru, Maldiverna
    Förväntningarna på resan var mycket höga. Resan levde upp till dem.
    Väl planerat och genomfört.
    Underbar resort med mycket bra personal
    En del positivt miljötänk
    Fantastiskt fina dyk
    Jag kan varm rekommendera Scuba Travel och denna resort.
    Hej Jan. Kul att du gillade resan till Maldiverna som vi satte ihop åt dig. Vi gillar också den här resorten riktigt mycket. Tack för ditt fina omdöme och rekommendation! :) Scuba Travel
  • Jan R
    2020-12-02
    Perfekt resa ombokningar av flyg p.g.a. Corona allt funkade perfekt. Dykningen på Malapascua var precis så bra som utlovat. 10 av 10 möjliga poäng.
    Längtar tillbaka så ny resa kommer att bokas så snart Corona epidemin är över.. 🐢

J.Rönn
    Hej Jan. Härligt att resan rullade på bra för dig, corona till trots. Malapascua är ju riktigt bra och hoppas att du fick se någon rävhaj också. Vi ser fram emot att hjälpa dig med en ny resa när du känner dig redo. Tack för ditt fina omdöme. Scuba Travel
    2020-12-02
    Åkte till Maratua atoll, Borneo dagen innan pandemin bröt ut på riktigt. Trots en gnagande oro att inte komma hem p g a nedstängningen var detta en total upplevelse som med råge motsvarade vad Scuba Travel utlovat.
    Trassel med övervikt på flyget löstes av STs representant med ett par enkla samtal.
    Hej Mats, det var skönt att du kunde genomföra din resa utan problem trots att pandemin utbröt. Vi är glada att du valde att genomföra denna dykresan med oss och att du fick så fina dykupplevelser på plats! Tack för för ditt fina omdöme. Scuba Travel
  • 2020-12-02
    Supert fra vi startet å planlegge til turen var gjennomført. Tusen takk til Scuba Travel for et fantastisk opplegg!
    Hej Trond, tusen tack för ditt fina omdöme! Tack för att du valde att resa med oss. Scuba Travel
  • 2020-12-02
    I travelled to the Philippines with Scuba Travel in January 2020. The travel was very well organized, accommodation was pleasant in beautiful sourroundings and the diving from Atlantis Dumaguate was devine!
    I very much look forward to going back and will travel with Scuba Travel again.
    Hello Sine! Thanks a million for the great review. We are glad that you enjoyed the trip and we are looking forward to help you with new trips in the near future. Scuba Travel
  • 2020-12-02
    Har under flera år rest på dykresor arrangerade av Scuba Travel. Kunniga och hjälpsamma!
    Hej Martin! Vi är tacksamma för alla fina resor vi har fått nöjet att hjälpa dig med. Tack för det fina omdömet! Scuba Travel
  • 2020-12-02
    Reise til maldivene, ble kontaktet av Tomas Jansson.
    Hele reisen til Maldivene sto til forventningene
    Hej Terje, tack för ditt omdöme om denna resan! Härligt att resan mötte dina förväntningar! =) Scuba Travel
  • 2020-12-01
    Dykresa till Cuba, Jardinas de la Reina. Mycket lyckad resa. Lite annorlunda dykning än i Egypten, Maldiverna eller Indonesien. Har aldrig träffat så oskygga hajar tidigare. Allt fungerade bra på dykbåten.
    Övernattning i Havanna första och sista natten. En stad jag gärna skulle resa tillbaka till.
    Det kanske blir tillfälle att göra en dykresa till Cuba igen.
    Hej Birgitta! Härligt att höra att du var nöjd med din resa till Kuba. Dykningen är absolut annorlunda från de destinationer som du har besökt sedan innan. Men som du säger dykningen i Kuba passar för den som vill komma nära hajar. =) Vi ser fram emot att hjälpa dig med en kommande dykresa till Kuba. Önskar dig en superfin dag och tack för ditt omdöme av resan. Scuba Travel
  • 2020-12-01
    - Dykkepakke til Maldivene, syd.

- Meget bra

- Forventningene ble ikke som forventet. M syd ikke som forventet.
    Hej Roger, Tack för ditt omdöme om din resa. Det glädjer oss att du uppfattar din resa som mycket bra! =) Scuba Travel
    2020-12-01
    Dykkereise til Maldivene.

Scuba Travel møtte mine forventninger.
    Hej Elin, kul att vi kunde möta dina förväntningar på denna resan. Tack för ditt omdöme. Scuba Travel
  • 2020-12-01
    Det er den 7. eller 8. gangen vi bruker Scuba Travel, og det er ikke for ingenting:
    - Alltid god service, de strekker seg langt for å hjelpe når "ting dukker opp"
    - Det er tydelig at samarbeidspartnere (nå sist båt på Maldivene) er godt drillet for å ta imot norske og svenske gjester
    - Så snart korona er slutt, blir Scuba Travel kontaktet, vi skal på tur og utforske nye dykkeplasser:-)
    Hej Runar! Kul att vi har fått hjälpa er så många gånger med era dykresor! Vi är tacksam över att få hjälpa er med dem här dykresorna och ser fram emot att få iväg er på ännu fler i framtiden! Ha det bäst och tack för din fina recension. Scuba Travel
  • 2020-11-30
    Sååå grymt bra, Scuba Travel fixade vår dykresa till till Kuba. Fina dykupplevelser. Bra transfer och boende. Havanna var en cool stad. Vi flög vidare till Panama för att se kanalen och sedan vidare till Bonaire för mer dyk! Rakt igenom mycket bra och prisvärt. MoG
    Vilken härlig resa ni fick med så många stopp under resans gång också! Det var skönt att resan rullade på utan problem och ni kunde luta er tillbaka och njuta av upplevelserna. Ha en superfin dag Gunnar! På återhörande. Scuba Travel
  • 2020-11-30
    Allt fungerade utmärkt. Hotell I Havanna över förväntan. Båten var ändå mer över förväntan. Resan blir bättre när upplevelserna hunnit ifatt.
    Hej Harald. Kul att du hade en sådan fin upplevelse i Kuba, både på land och på vår liveaboard. Tack för att du valde att resa med Scuba Travel! =) Scuba Travel
    2020-11-30
    Jag och mitt gäng reser (eller har rest mycket innan Corona) i världen och upplever allt ifrån kultur till olika fritidsintressen så som dykning, vandring, mat och dryck.
    När vi vill dyka och resa lite på egen hand men utan krångel så väljer vi Scuba Travel som varje gång har fungerat väldigt bra hela vägen.
    Kan bara lämna ifrån mig goda erfarenheter från våra resor med Scuba Travel.

//Ulf
    Hej Ulf, kul att läsa ditt omdöme om dina dykresor med oss på Scuba Travel. Vi gläds över att allt har flutit på bra och vi ser fram emot att hjälpa er med framtida dykresor när Corona har släppt sitt grepp om världen. På återhörande! =) Scuba Travel
  • 2020-11-30
    Liveaboard diving trip to Cuba in February 2020. Organisation was excellent, diving was superb, one of the best trips I have ever had.
    Hi Yordan, thank you so much for sharing your experience with us. We hope that we will be able to send you on a even better trip in the future. Thank you for travelling with us! Scuba Travel
  • 2020-11-30
    Var på live-aboard i Rajat Ampat via Scuba Travel på en båt som hette "Indo Siren" som var specialbyggd för dykning. Med på resan var två forskare som studerade mantor. Kombinationen av mycket dykning, god mat, fint och fräscht skepp byggt i trä och en otrolig kunskapsöverföring om det marina livet i östra Indonesien var för mig oslagbart. Scuba Travel hade dessutom som vanligt ordnat bra övernattningshotell på dit- och tillbakaresan och all logistik löpte smidigt. Resan är kvar i gott minne. Anlitar givetvis Scuba Travel även nästa gång !
    Hej Harald. Riktigt kul att läsa ditt omdöme om den dykresan vi genomförde för dig! Raja Ampat borde vara alla dykares drömdestination. Vi ser fram emot kommande dykresor vi kan arrangera för dig i framtiden. Scuba Travel
  • 2020-11-27
    Jag åkte med Scuba Travel på en dykresa till Azorerna med tema blåhajar och fotografen Magnus Lundgren som expeditionsledare. Det var en oförglömlig resa med ett välregisserat dykprogram som bjöd på unika undervattensupplevelser. Dykcentret och expeditionsledaren var flexibla, säkerhetsmedvetna och öppna för att testa speciella upplägg utifrån önskemålen från vår grupp.

Det var ett nöje att ha med Scuba Travel att göra. Jag fick bra råd om val av resa och utrustning att ta med mig. När flygschemat ändrades (pga corona, inställda avgångar) så löste de allt åt mig utan problem. Eftersom resan skedde under pandemins 2020 så vill jag också berömma ScubaTravel för den information och extra organisation som krävdes för att arrangera en säker resa enligt lokala Azoriska regler och testkrav.
    Tack för det fina omdömet Nina. Det glädjer oss att resan gick tt genomföra och att ni fick så fantastiska upplevelser med hajarna. Det glädjer oss att du fann den informationen som vi tagit fram nu under pågående pandemi hjälpsam. Det är viktigt för oss på Scuba Travel våra kunder är väl informerad om vad som gäller när man väljer att resa under pandemin, vi är glada att du upplevde det så. Scuba Travel