Seniorbolaget i Sverige AB

1.0 i betyg av av 2 omdömen

Läs vad 2 kunder tycker om Seniorbolaget i Sverige AB

• 2019-01-30

Börje Nilsson skrev om Seniorbolaget i Sverige AB
    Jag har också drabbats av Seniorbolaget. De skulle hjälpa mig bl.a. med att byta från slipers till byggtimmer runt två rabatter och sätta upp ett nytt staket. Det kom en snickare med kompetens och en helt utan. När arbetet med rabatterna var nästan klart, kunde jag konstatera att arbetet inte var fackmässigt utfört och påpekade detta. Då blev den äldre snickaren arg och båda lämnade arbetsplatsen. Seniorbolaget vägrade att fullfölja projektet och de försökte lägga skulden på mig. Jag blev tvingad att hitta en annan entreprenör. Han byggde om rabatterna i stort sett helt och hållet, gjorde det på halva tiden och till mycket bättre resultat. Sedan har han också satt upp det nya staketet.
    Ekonomiskt blev det en katastrof. På de cirka två veckorna som Seniorbolaget arbetade åt mig lyckades de åstadkomma så att jag drabbades av mellan 40 och 50 tusen kronor i extra kostnader. Nu försöker jag få tillbaka en del via ARN.
    Det största problemet med Seniorbolaget var inte det dåligt utförda arbetet utan det som hände runt omkring och efteråt. Seniorbolaget har ingen aning om hur man får en nöjd kund eller så bryr de sig inte. De har använt alla möjliga metoder inkl. osanningar för att misskreditera mig. Mest har de använt maktspråket att vägra svara på mail. Sådant trodde jag att bara oseriösa företag använde sig av. Jag kan endast rekommendera en sak: Akta dig för Seniorbolaget i Sverige AB! Läs mer
  • 2019-01-25

Emma S skrev om Seniorbolaget i Sverige AB
    Dålig erfarenhet av Seniorbolaget. Vi anlitade Seniorbolaget för att lägga in ett nytt hallgolv samt diverse mindre snickeriarbeten. Arbetet drog ut avsevärt på tiden och blev då dyrare än uppskattat då arbetet var på löpande räkning. Tyvärr blev slutresultatet inte vad vi hoppats på. Vi har nu tex nivåskillnader på upp till 6 cm till intilliggande rum vilket kommer att bli svårt och kostsamt att åtgärda i efterhand då ett tjockt lager flytspackel har använts.
    I tillägg till detta fick vi lägga ner mycket tid och energi på att bestrida en felaktig faktura.
    Sammantaget en mycket negativ efarenhet av detta bolag. Vi kommer inte att anlita Seniorbolaget igen. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda ryckte